Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luovunko vaimosta vai toisesta naisesta?

Vierailija
18.04.2022 |

Toinen nainen on kenties väärä sana kuvaamaan naista johon olen rakastunut. Pettänyt en ole, koska olen (edelleen) naimisissa ollut yli 20 vuotta. Olen rakastanut vaimoani ja meillä on ollut paljon hyviä hetkiä liitossa, riitoja ei ole eikä sen kummempaa erimielisyyttä mutta vaimo on usein poissa kotoa. Lapsia ei ole siunaantunut. Olen kahden kuukauden ajan miettinyt parasta vaihtoehtoa jäädäkö liittoon ja parantaa sitä vaiko ottaa ero ja ryhtyä (toisen) naisen kanssa suhteeseen. Toinen nainen on minua ja vaimoani nuorempi mutta ei voisi olla tyttäreni. Tapasimme töissä ja olen auttanut naista urallaan mutta mistään reittä pitkin meiningistä ei ole kyse. Nainen on myös rakastunut minuun ja tietää että olen naimisissa joten olemme sopineet ettemme tee mitään toistaiseksi ja olen käynyt hänen kanssaan syömässä lounasta kaksi kertaa ja halaillut ilman että muut näkevät. Vaimolle olen kertonut lounasseurastani mutta ei ole suuttunut, koska tietää etten petä. En kovin heppoisin perustein riko liittoani ja nainen on sanonut ettei tule vaimoni ja minun väliin. Olen miettinyt ja yrittänyt kaikin keinoin päästä yli rakastumisesta onnistumatta koska rakastan enemmän toista naista ja haluaisin olla hänen kanssaan. En ole koskaan pettänyt mutta mitä kannattaisi tehdä? M50

Kommentit (308)

Vierailija
181/308 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös päälle kolmekymppinen tytär.

Ihmettelisin suuresti, jos hän ottais parisuhteeseen 5- kymppisen miehen.

Minulla on itsellä 5- kymppinen puoliso.

Se vaan tuntuisi omituiselta.

Vierailija
182/308 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös päälle kolmekymppinen tytär.
Ihmettelisin suuresti, jos hän ottais parisuhteeseen 5- kymppisen miehen.

Minulla on itsellä 5- kymppinen puoliso.

Se vaan tuntuisi omituiselta.

Samoin, tytär on noin kolmekymmentä, ap on itseäni muutaman vuoden nuorempi. Eli oman lapsen ikäisestä ihastuksesta on kysymys eikä ole tarvinnut olla edes mikään nuori äiti (sain lapseni 28v.).

Rakkaus on ihmeellistä, mutta järkikin kannattaa pitää mukana. Pidän lasteni ikäisiä ihmisiä vielä lapsina, mutta kun ap on lapseton, hän ei näe naista aivan realistisesti ihmisenä, jonka kanssa eläminen ei välttämättä ole ollenkaan sitä mitä hän kuvittelee. Itselläni on jokin kosketus tuonikäisten maailmaan lasten ja heidän puolisoidensa kautta, mutta lapsettomalla ihmisellä on vain omat muistonsa.

Mutta minkä sille voi, jos vaimo ei enää ole kiinnostunut pelastamaan avioliittoaan. Vaimo siis tilanteesta tietää. Ja kyllä tuollainen tilanne itsellenikin olisi sellainen lässähdys, etten lähtisi enää terapiaan lässyttämään mitään. Mies voi kokeilla onneaan uuden ihastuksen kanssa, jos tämä siihen suostuu. Mistään sellaisesta ei toistaiseksi ilmeisesti edes ole puhuttu, mutta voihan se onnistua. Onnea matkaan. Kummallakaan ei ole lapsia, se yksinkertaistaa asiaa huomattavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/308 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lounasruokala ja kahvimaku olisivatkin jaettavissa, mahtaako olla muuta yhteistä tuolla ikäerolla?

Minulla ja esikoisella on ikäeroa 21 vuotta, mutta selkein yhteinen harrastus meillä on lapsenlapset. Muutoin ei esim. käydä samoissa konserteissa ja katsotaan erityyppisiä elokuvia. Osin kyllä luetaan samoja kirjoja!

En osaa kuvitella, että jaksaisin sen ikäisen kanssa yhteistä kotia asua.

Kuinkahan kauan alkuhuuman jälkeen ap mahtaisi kolmikymppisen vauhdissa pysyä?

Vierailija
184/308 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aapeellä äidinkielen tunti parhaillaan, kun ei vastaa.

Vierailija
185/308 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka et vaihtaisi tähän uuteen naiseen, niin saatat vaihtaa myöhemmin johonkin toiseen, koska et rakasta vaimoasi. 

Parempi erota. 

Vierailija
186/308 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissä on esimerkki vastaavanlaisesta tilanteesta. Kyseessä mies viiskyt ja risat.

Erosi vaimostaan, jonka kanssa tehtailivat ensin lapsikatraan.

Tiedotti minulle, että tapasi naisen kolmekymppisen ja seurustelee nyt hänen kanssa. Nainen on pitkä, noin 170 varreltaan. m50 ja risat kertoi samaan syssyyn, ettei seurustele lyhyempien kanssa. Nainen on slaavilainen. m50 ja risat sanoi, että ei voisi seurustella suomalaisen ikäisensä kanssa, kun ne on lihavia.

Parin kuukauden kuluttua suhde oli loppunut. m50 ja risat kertoi tohkeissaan löytäneensä uuden kumppanin, joka on häntä 2-3 kymmentä vuotta nuorempi jälleen slaavilainen ja jälleen sairaalassa töissä oleva. Tämäkin suhde loppui.

Patu itse on kaljamahainen duunari, joka on työkseen käännellyt ainoastaan auton rattia koko elämänsä.

Nyt tää sama patu kertoi seurustelevansa suomalaisen nuoremman naisen kanssa, joka on sairaalassa töissä. Tulee mieleen, että patu tapaa näitä naisia työssään suharina, kun kuljettelee vaivaisia sairaalaan.

Niin voi käydä, kuten tässä tapauksessa. Patu hakee epätoivoisesti nuorempaa, ja tuloksena parissa vuodessa suhteita alkanut ja päättynyt jo kolme.

Vierailija
187/308 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 20 vuotta hyvää avioliittoa ...mutta vain kaksi kuukautta asian pohdintaa ja kaksi kertaa olette käyneet lounaalla

- "yrittää kaikin keinoin päästä yli" ...mutta hakeutuu toisen naisen seuraan

- viiskymppinen mies puhuu rakkaudesta, kun kyseessä on ihastus

Vierailija
188/308 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ongelmasi ratkeaa sillä, että seuraavassa sadussasi kerrot vaan, että olet löytänyt 20v nuoremman naisen, joka on rakastunut sinuun ja sinä häneen.

Eikä me uskota sitäkään.

Vierailija
189/308 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta toinen nainen/mies on typerin syy erota. Ihastuksia, hullaantumisia, kiimaa tulee aina uusia eikä elämässä voi rakentaa mitään kestävää jos laukkaa noiden perässä. Sinulla ei ole mitään käsitystä arjesta tuon ihmisen kanssa. Tunteesi perustuu pelkille mielikuville ihmisestä jota tuskin kovin hyvin edes tunnet. Mitäs sitten, kun kymmenen vuoden päästä on taas sama homma edessä? Ajattelitko aina vaan vaihtaa emäntää kunnes olet siinä iässä ettei kukaan enää huoli? Ja saattaa siinä käydä niinkin, että kutkuttavan alkuhuuman jälkeen se nuori nainen pistääkin sinut vaihtoon ja etsii ikäistään seuraa.

erosin parinkymmenen vuoden suhteesta kun rakastuin toiseen. Olen tyytyväinen päätökseeni yhä 10 vuotta myöhemmin. En alkanut heti suhteeseen tämänkään uuden rakkauden kanssa, mutta tajusin, että silloin on viimeistään aika lähteä jos ei koe rakastavansa omaa vanhaa kumppania vaan ihan jotain muuta. Ei mitään merkitystä sillä onnistuuko uuden kanssa, tai haluaako uusi tunteiden kohde edes suhdetta. Se riittää jo syyksi erota, ettei sitä itse enää halua nykyisen kumppanin kanssa.

Vierailija
190/308 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M50 kerjää hyväksyntää.

Hänhän ei ole pettänyt, eihän?

Eikö olekin korkeassa asemassa, onhan? Hr:ssä ei halunnut menettää naista kilpailijalle.

Ei sitä monikaan pääse henkilöstörekrytointiin vaikuttamaan.

Sitäpaitti on aapeen ansiota tuo naisen työpaikka. Nainen on varppina lääpällään isänsä ikäiseen äijään.

Vierailija
191/308 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka lounasruokala ja kahvimaku olisivatkin jaettavissa, mahtaako olla muuta yhteistä tuolla ikäerolla?

Minulla ja esikoisella on ikäeroa 21 vuotta, mutta selkein yhteinen harrastus meillä on lapsenlapset. Muutoin ei esim. käydä samoissa konserteissa ja katsotaan erityyppisiä elokuvia. Osin kyllä luetaan samoja kirjoja!

Tuota en kyllä ihan allekirjoita. Mulla oli kolmekymppisenä enemmän yhteistä keskimääräisen viisikymppisen miehen kanssa kuin oman ikäisteni. Kokemukseni on, että kolmikymppinen mies on kiinnostunut festareista, kaljasta ja musiikkimaku linjaa Suomi-pop ja -rock, leffat Need for Speed ja Fast & Furious rämistelyjä ja haaveiden matkakohde Ibiza.

Vierailija
192/308 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

taiseksi ja olen käynyt hänen kanssaan syömässä lounasta kaksi kertaa ja halaillut ilman että muut näkevät. Vaimoll

Vierailija
193/308 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen käynyt lounaalla useita kertoja työkavereitten kanssa.

Ei niistä kyllä rakkaustarinoita sen takia tullut. Eikä sitä ole tavoiteltukaan.

Kevättä rinnassa ja harhaisia luuloja ilmassa?

Vierailija
194/308 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitteko vaikka ensin olla ystäviä toisen naisen kanssa ja tutustua sitä kautta toisiinne normaalisti? Olla porukalla esim. harrastamassa, lounailla tai kahvilla. Näin oppisit tuntemaan naisesta eri puolia ja miettiä rauhassa, onko hän todella sellainen kuin ajattelet.

Halailu muiden näkemättä ei ehkä nyt vielä tässä vaiheessa ole järkevää, se voi aiheuttaa ongelmia myöhemmin esim työpaikan ilmapiirissä. Yhden työntekijän jatkuva auttaminen ei myöskään vaikuta ammattimaiselta. Ehkä uusi työntekijä voisi olla jonkin tiimin jäsen, jossa toisten tukeminen tulee luonnostaan?

Harkittu toiminta tuottaa parhaan tuloksen. Älä myöskään salli muiden ihmisten toimia vastoin omia moraalisia periaatteitasi itseäsi kohtaan. Mikäli tämä toinen nainen todella pitää sinusta, hän voi odottaa, eikä halua myöskään pahaa läheisillesi kuten puolisollesi.

Toivotan onnellista kevättä ja toinen toisenne kunnioitusta teille kaikille.

Vierailija
195/308 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin saada vastauksen kysymykseen onko ap nuoremman naisen e s i m i e s ?

Vierailija
196/308 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi luopua, hommaat 2 maista vielä lisää. Älä ole nössö.

Vierailija
197/308 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellinen keskustelu vaimon kanssa ja hakeutuminen pariterapiaan=mahdollisesti säilyy avioliitto.  Ero selkeästi, ja sen jälkeen rehellinen seurustelu toisen naisen kanssa, joka tilanne puolestaan voi päättyä miten vaan. Vedä vaikka pitkää tikkua jos ihan oikeasti et osaa tuota itse päättää.

Vierailija
198/308 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellinen keskustelu vaimon kanssa ja hakeutuminen pariterapiaan=mahdollisesti säilyy avioliitto.  Ero selkeästi, ja sen jälkeen rehellinen seurustelu toisen naisen kanssa, joka tilanne puolestaan voi päättyä miten vaan. Vedä vaikka pitkää tikkua jos ihan oikeasti et osaa tuota itse päättää.

Melkein kaikki vastaukset noudattavat sitä linjaa kuin kysymyskin eli kuvittelevat, että ap olisi tässä se ratkaisija. Näinhän asia ei ole. Vaimo tietää, miettii ehkä omaa ratkaisuaan, uusi nainen on vasta ihastus eikä edes mikään suhde.

Vierailija
199/308 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että tulet katumaan, jos et yritä uuden naisen kanssa, jota rakastat.

Minusta taas tuntuu että vuoden päästä kun höyrähtäminen menee ohi kiittää luojaansa jos ei pistänyt elämäänsä säpäleiksi

En ala liittoa tahallaan rikkomaan koska en kestäisi sitä. Haluaisin rakastua uudelleen vaimooni mutta on hankalaa kun toinen on etäinen ja käy kotona vain öisin nukkumassa. Asialle on tehtävä jotain tai liitto kuivuu kasaan ennen pitkää kun meillä ei ole juurikaan mitään läheisyyttä enkä syytä vaimoani mutta rakastuin kun (toinen) nainen huomioi ja haluaa halata minua. Pahalta tuntuu kun haluaisin samaa omalta vaimolta ja olen asiasta hänelle kertonutkin. M50

Meillä miehilläkin on oikeus rakastaa, olla rakkauden kohteena ja nauttia elämästä. Sinuna asettaisin vaakakuppiin yksinäiset iltasi, kun vaimosi on "lisätöissä", eli sillä voi olla jo toinen mies tai vähintään on hyvätuloisena hommannut kakkosasunnon, josta käsin kirjoittelee esim. tälle palstalle. Toiseen vaakakuppiin laittaisin tämän uuden naisen. Olen melko varma, että olisit kiitollinen jokaisesta hetkestä uuden naisen kanssa ja se piristäisi kummasti elämääsi. Anna palaa vaan rohkeasti, sillä sinulla tosiaan on oikeus nauttia rakkaudesta, eikä sinua ole tarkoitettu kyhjöttämään kotona odottamassa kylmää vaimoa.

Vierailija
200/308 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota en kyllä ihan allekirjoita. Mulla oli kolmekymppisenä enemmän yhteistä keskimääräisen viisikymppisen miehen kanssa kuin oman ikäisteni. Kokemukseni on, että kolmikymppinen mies on kiinnostunut festareista, kaljasta ja musiikkimaku linjaa Suomi-pop ja -rock, leffat Need for Speed ja Fast & Furious rämistelyjä ja haaveiden matkakohde Ibiza.

Ei meitä muita haittaa, että sinua kiinnosti kotisohvalla viihtyvä 5-kymppinen, jonka ainoa aivosolu huusi "jee, sain nuoremman naisen, jee sain nuoremman naisen!". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän