Luovunko vaimosta vai toisesta naisesta?
Toinen nainen on kenties väärä sana kuvaamaan naista johon olen rakastunut. Pettänyt en ole, koska olen (edelleen) naimisissa ollut yli 20 vuotta. Olen rakastanut vaimoani ja meillä on ollut paljon hyviä hetkiä liitossa, riitoja ei ole eikä sen kummempaa erimielisyyttä mutta vaimo on usein poissa kotoa. Lapsia ei ole siunaantunut. Olen kahden kuukauden ajan miettinyt parasta vaihtoehtoa jäädäkö liittoon ja parantaa sitä vaiko ottaa ero ja ryhtyä (toisen) naisen kanssa suhteeseen. Toinen nainen on minua ja vaimoani nuorempi mutta ei voisi olla tyttäreni. Tapasimme töissä ja olen auttanut naista urallaan mutta mistään reittä pitkin meiningistä ei ole kyse. Nainen on myös rakastunut minuun ja tietää että olen naimisissa joten olemme sopineet ettemme tee mitään toistaiseksi ja olen käynyt hänen kanssaan syömässä lounasta kaksi kertaa ja halaillut ilman että muut näkevät. Vaimolle olen kertonut lounasseurastani mutta ei ole suuttunut, koska tietää etten petä. En kovin heppoisin perustein riko liittoani ja nainen on sanonut ettei tule vaimoni ja minun väliin. Olen miettinyt ja yrittänyt kaikin keinoin päästä yli rakastumisesta onnistumatta koska rakastan enemmän toista naista ja haluaisin olla hänen kanssaan. En ole koskaan pettänyt mutta mitä kannattaisi tehdä? M50
Kommentit (308)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miettivät toisessa ketjussa mitä henkinen pettäminen on. Erotellaanpa tästä tapauksesta, mikä siitä tekee henkistä pettämistä:
-kun ap huomasi tunteensa, sen sijaan että vahvistaisi parisuhdettaan ja miettisi miksi ihastui ja pitäisikö omassa suhteessa korjata jokin asia, hän keskustelee tuon naisen kanssa, menee lounaalle, halailee ja syventää näin tunteitaan. Valinta on jo siis tehty ennen kuin mikään näistä tapahtui, ne eivät ole seurauksia tunteista.Jotta tilanne ei olisi ollut henkistä pettämistä, ap olisi voinut toimia seuraavasti:
-keskustele kumppanin kanssa siitä, miksi hän on poissa kotoa ja voisitteko siitä huolimatta säilyttää yhteyden jollakin tavalla, esim. videopuheluilla, keskustelulla tai puhelinseksillä
-kerro niistä tarpeista, joita et saa täytettyä etäisessä suhteessasi. Sano, että jos puoliso ei ala tekemään asian eteen mitään, et valehtele itsellesi etkä hänelle siitä mitä tarvitset vaan kerrot suoraan mitä tarvitset, jos puoliso ei halua tehdä mitään ratkaistakseen ongelman harkitset tarpeidesi täyttämistä muualla, tosin puolisollesi kertoen koko prosessista. Ja tästä kaikesta kommunikoit sitten puolisollesi, esim. kaunis työkaverinainen kertoi että on rakastunut minuun, ja ajattelin mennä viettämään aikaa hänen kanssaan koska omassa parisuhteessani ei ole mahdollista viettää aikaa. Sitten jos puoliso ei lotkauta korvaansa, kerrot että et ne syytä olla liitossa, joka on kylmä ja lähdet etsimään lämpöä muualta. Ja otat eron.Jälkiviisaus on aina se helpoin laji. Ap näyttää joko keksineen itselleen pelastustien siitä, että kyllä vaimo tietää (aika julmaa kertoa tuollaisia vaimolle) tai sitten hänellä on jokin diagnoosi, että tuollainen toimintatapa on tyypillinen. Sille taas ei voi mitään, että asiat ovat aivoista ulkona toimintana ilman että lopputulosta pystyy etukäteen hahmottamaan myös muiden kannalta.
Mutta aina siitä terapiasta jotain hyötyä on, kävi miten kävi.
Haluan tosissani rakastua uudestaan vaimooni ja teemme yhdessä töitä avioliittomme eteen. En etsi pakotietä mutta ymmärsin keskustella vaimoni kanssa mikä avasi silmäni. Lisäksi vaimo tiesi etten petä fyysisesti mutta henkisellä ja tunnepuolella on suurempi työ edessä. M50
Eli selität nyt, että et fyysisesti ole pettönyt, mutta henkisesti kyllä.
Niinpä niin. Kyllä fyysinen ja henkinen kulkevat käsikädessä eli selkeä petos on tapahtunut.
Vaimosi pitäisi ymmärtää lähteä. Seuraava työpaikan muija vie sinut jälleen heikoille jäille, koska olet pettäjöluonne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet jo pettänyt. Kähmit vaimon selän takana ja olet sopinut ettei mitään tapahdu ennen kuin… Oletko kertonut vaimolle ettei mitään tapahdu ennen kuin? Niinpä niin. Eroa vaan, vaimo voi etsiä aidosti luotettavan miehen ja nuorikko heittää sinut kuitenkin ajan myötä luiskaan, ellei halua omaishoitajaksi. Vaikka väsynyt provo tämä oli.
Kähminyt en ole ja vaimo tietää kaiken mutta ei ole suuttunut eikä puuttunut koska luottaa minuun. En petä koska minusta ei ole siihen ja olen liiton solminut rakkaudesta ja sitoumuksesta mutta en voi sanoa että rakastan vaimoa vaikka välitän ja kunnioitan. M50
Petos on petos- pienikin. Eniten petät itseäsi. Kuvittelet pilvilinnoja, koska andropaussin vuoksi testot laskee ja kuolema lähestyy.
Miesten vaihdevuodet!!! Tiedossa käsittämöttömiä sekoiluja parisuhteissa, valehtelua, salailua, vedätystä.. kunnes käry käy tai uusi muija löytääkin nuoremman ikäisensä miehen.
Vaimo paljon pois kotoa. Niin, ja sun 50v äijän pitäis aivan aikuisena selvitä yksin kotona?? Hoh hoijaa.
Ja tähän saumaan sinä hommaat toisen naikkosen, pönkittämään itsetuntoasi?
On siinä teinipelle!
Hyvä, että toinen( kin) nainen antoi pakit, ja toivottavasti vaimosi myös myöhemmin ellei jo pian.
On nämä vaihdevuosisedät onnettomia kakaroita.
Luovu vehkeistäs, niin problem solved
Mitä jos luopuisit munastasi? Helpottaa heti.
Jos on pienet lapset, luovut toisesta naisesta.
Auttanut uralla, lounailla, halailua salaa, juttelua intiimisti voisit vaimoasi arvostavana ( kuten kehut) päästää vaimosi vapaaksi jonkun AIKUISEN, tasapainoisen ja rehellisen miehen vaimoksi, oikeasti miehen rakastamaksi ja kunnioitettavaksi.
Tuollainen soutaminen ja huopaaminen on ällöttävää, lapsellista vedätystä - molempia naisia kohtaan. Tyhmä setä.
"Jos rakastat toista enemmän", siis mitä? Nyt sekoitat asioita. Rakkaus ei ole sama kuin ihastuminen tai rakastuminen.
Rakkaus. "Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii."
Ei ole rakkautta haluta toista naista, vaan se on silkkaa itsekkyyttä ja hedonismia.