Luovunko vaimosta vai toisesta naisesta?
Toinen nainen on kenties väärä sana kuvaamaan naista johon olen rakastunut. Pettänyt en ole, koska olen (edelleen) naimisissa ollut yli 20 vuotta. Olen rakastanut vaimoani ja meillä on ollut paljon hyviä hetkiä liitossa, riitoja ei ole eikä sen kummempaa erimielisyyttä mutta vaimo on usein poissa kotoa. Lapsia ei ole siunaantunut. Olen kahden kuukauden ajan miettinyt parasta vaihtoehtoa jäädäkö liittoon ja parantaa sitä vaiko ottaa ero ja ryhtyä (toisen) naisen kanssa suhteeseen. Toinen nainen on minua ja vaimoani nuorempi mutta ei voisi olla tyttäreni. Tapasimme töissä ja olen auttanut naista urallaan mutta mistään reittä pitkin meiningistä ei ole kyse. Nainen on myös rakastunut minuun ja tietää että olen naimisissa joten olemme sopineet ettemme tee mitään toistaiseksi ja olen käynyt hänen kanssaan syömässä lounasta kaksi kertaa ja halaillut ilman että muut näkevät. Vaimolle olen kertonut lounasseurastani mutta ei ole suuttunut, koska tietää etten petä. En kovin heppoisin perustein riko liittoani ja nainen on sanonut ettei tule vaimoni ja minun väliin. Olen miettinyt ja yrittänyt kaikin keinoin päästä yli rakastumisesta onnistumatta koska rakastan enemmän toista naista ja haluaisin olla hänen kanssaan. En ole koskaan pettänyt mutta mitä kannattaisi tehdä? M50
Kommentit (308)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajatuksia herättää, ap?
Keskustelimme perinpohjaisesti vaimon kanssa ja päätimme yhdessä panostaa avioliittoomme ja menemme terapiaan. Vaimo ja minä olemme molemmat tehneet urillemme muutoksia ja mitä tulee nuorempaa (toiseen) naiseen niin hän sanoi ettei pysty tähän joten päätimme yhdessä ettemme pidä enää yhteyttä. Näin on parempi koska en voi enkä halua rikkoa avioliittoani. M50
Vaimon saattaa olla vaikea unohtaa, että olit rakastunut toiseen, vaikka se olikin yksipuolista. Toivottavasti et kertonut sitä hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustelimme perinpohjaisesti vaimon kanssa ja päätimme yhdessä panostaa avioliittoomme ja menemme terapiaan. Vaimo ja minä olemme molemmat tehneet urillemme muutoksia ja mitä tulee nuorempaa (toiseen) naiseen niin hän sanoi ettei pysty tähän joten päätimme yhdessä ettemme pidä enää yhteyttä. Näin on parempi koska en voi enkä halua rikkoa avioliittoani. M50
Vaimon saattaa olla vaikea unohtaa, että olit rakastunut toiseen, vaikka se olikin yksipuolista. Toivottavasti et kertonut sitä hänelle.
Vaimoni tietää tilanteesta kaiken ja on onnellinen etten tehnyt elämäni pahinta virhettä. M50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni tietää tilanteesta kaiken ja on onnellinen etten tehnyt elämäni pahinta virhettä. M50
Mikä se virhe olisi ollut?
Luovu molemmista ja ota kolmas nainen.
Vierailija kirjoitti:
Pysyn yhdessä vaimoni kanssa. M50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo sanoi omin sanoin että olisi ollut pahin virhe erota ja valita (toinen) nainen. M50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysyn yhdessä vaimoni kanssa. M50
Miksi? Sinähän sanoit ketjussa, ettet enää rakasta häntä, olet vain kiintynyt. Toista naista sen sijaan rakastit, mutta hän ei tuntenut samoin.
Huomaa hyvin ketjussa mitkä viestit on naisilta julmia syyllistäviä kokevat viestisi valtavana uhkana ja halveksuvat sitä. Rakastumista ei voi kuitenkaan valita. Halaaminen ei ole kähmimistä tai pettämistä. Halaaminen on ihan normaalia käytäntöä osoittaa että välittä toisesta sen voi tehdä miehelle naiselle eläimelle mille tahansa. Rakastatko vaimoasi edelleen? Mitä jos olisit rehellinen vaimollesi siihenhän liitot perustuu. Ymmärrän että rakastumista toiseen on helvetin vaikea kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimo sanoi omin sanoin että olisi ollut pahin virhe erota ja valita (toinen) nainen. M50
Mutta mitä mieltä itse olet? Olet useaan kertaan sanonut ketjussa, että et rakasta vaimoasi, vaan tätä nuorta naista. Hän torjui sinut, joten syy olla vaimosi kanssa on mikä? Tottumus ja se, ettet halua jäädä yksin?
Ole itsellesi ja vaimollesi rehellinen.
Minä vaihtaisin. Tuossa iässä se voi olla viimeinen mahdollisuus.
mark kirjoitti:
Huomaa hyvin ketjussa mitkä viestit on naisilta julmia syyllistäviä kokevat viestisi valtavana uhkana ja halveksuvat sitä. Rakastumista ei voi kuitenkaan valita. Halaaminen ei ole kähmimistä tai pettämistä. Halaaminen on ihan normaalia käytäntöä osoittaa että välittä toisesta sen voi tehdä miehelle naiselle eläimelle mille tahansa. Rakastatko vaimoasi edelleen? Mitä jos olisit rehellinen vaimollesi siihenhän liitot perustuu. Ymmärrän että rakastumista toiseen on helvetin vaikea kertoa.
Ehkäpä moni nainen ymmärtää sen, että rakastumista toiseen ei voi valita. Ja monelle naiselle on tärkeää se, että suhteessa on aitoa, molemminpuolista rakkautta. Jos sitä ei ole, on parempi jatkaa eri teitä. Ap:kin joutuu kärsimään sydänsuruista, kun tuli rakkaudessaan torjutuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä mieltä itse olet? Olet useaan kertaan sanonut ketjussa, että et rakasta vaimoasi, vaan tätä nuorta naista. Hän torjui sinut, joten syy olla vaimosi kanssa on mikä? Tottumus ja se, ettet halua jäädä yksin?
Ole itsellesi ja vaimollesi rehellinen.
(Toisen) naisen suhteen auttaa kun hän on poissa mielestä ja poissa elämästä. Avioliiton ja vaimon suhteen olisi typerää heittää vuosien liitto menemään joten haluan panostaa yhdessä vaimoni kanssa siihen mikä meillä on jo valmiina eli toisin sanoen haluan rakastua vaimooni uudestaan. Tuskin saamme perinteisin menetelmin enää lapsia mutta kaikesta huolimatta haluan olla vaimoni kanssa. M50
Minun käy vähän sääliksi ap:ta. Yksinäinen mies ikäkriisissä.
Mitä pidemmälle ketjua luin, sitä selvemmäksi kävi, ettei mitään uutta suhdetta edes ole muuta kuin ap:n omissa haaveissa. Se työpaikan nainen ei taatusti tiedä koko jutusta mitään, ei ole ihastunut ap:hen, halua suhdetta ap:n kanssa ja jos ap sellaista yrittäisi, niin tulisi nolot pakit ja luultavasti HR saattaisi ryhtyä toimiin seksuaalisen ahdistelun vuoksi.
Vaimon kantaa koko suhteeseen ja liittoon tämän perusteella ei voi tietää. Ehkä hänkin on etääntynyt ja kaipaisi jotain muuta, tai ehkä luulee kaiken olevan liitossa ok. Olen samaa mieltä kuin ne aiemmat kommentoijat, jotka suosittelevat pariterapiaa tms, se varmasti kannattisi. Jos ap ja vaimo päätyvät eroamaan, niin sitten kumpikin voi yrittää löytää uuden puolison vielä. Ihan hyvät mahdollisuudet molemmilla löytääkin. Ei tosin nuoremmasta naisesta ap:lle, vaan samasta ikäluokasta kuin itsekin on. Lapsia ei enää kyllä ole tiedossa muuta kuin jonkin uusperhevirityksen kautta vanhoja lapsia ehkä, mutta viisikymppisenä ei välttämättä enää niitäkään, vaan uusi aikuisten, keski-ikäisten lapseton parisuhde sitten tilalle.
Kandee seurata johnnny depp vs ambber biatch heard casea ja hokata että vanhassa vara parempi..
Naiivia nuo kommentit sydämensä valitusta, tee niin kuin sydän sanoo ym yhtä äitelää. Pilvilinnoissa silloin eletään, eikä se kestä elämän arkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet jo pettänyt. Kähmit vaimon selän takana ja olet sopinut ettei mitään tapahdu ennen kuin… Oletko kertonut vaimolle ettei mitään tapahdu ennen kuin? Niinpä niin. Eroa vaan, vaimo voi etsiä aidosti luotettavan miehen ja nuorikko heittää sinut kuitenkin ajan myötä luiskaan, ellei halua omaishoitajaksi. Vaikka väsynyt provo tämä oli.
Kähminyt en ole ja vaimo tietää kaiken mutta ei ole suuttunut eikä puuttunut koska luottaa minuun. En petä koska minusta ei ole siihen ja olen liiton solminut rakkaudesta ja sitoumuksesta mutta en voi sanoa että rakastan vaimoa vaikka välitän ja kunnioitan. M50
Jos rakkaus vaimoon on kuollut kannattaa reilusti erota, mutta jos olet vain ihastunut uuteen lopeta uusi suhde.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa olla varma, omista tunteistasi, oletko ihastunut, rakastunut, olisitko varma vielä vuoden päästä jne...
himo purkautaa parin laakin jälkeen ja huomaa ettei rakastakaan tätä naista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet jo pettänyt. Kähmit vaimon selän takana ja olet sopinut ettei mitään tapahdu ennen kuin… Oletko kertonut vaimolle ettei mitään tapahdu ennen kuin? Niinpä niin. Eroa vaan, vaimo voi etsiä aidosti luotettavan miehen ja nuorikko heittää sinut kuitenkin ajan myötä luiskaan, ellei halua omaishoitajaksi. Vaikka väsynyt provo tämä oli.
Kähminyt en ole ja vaimo tietää kaiken mutta ei ole suuttunut eikä puuttunut koska luottaa minuun. En petä koska minusta ei ole siihen ja olen liiton solminut rakkaudesta ja sitoumuksesta mutta en voi sanoa että rakastan vaimoa vaikka välitän ja kunnioitan. M50
Oliko rakkautesi vaimoasi kohtaan loppunut jo ennen kuin tutustuit uuteen naiseen?
Vierailija kirjoitti:
Naiivia nuo kommentit sydämensä valitusta, tee niin kuin sydän sanoo ym yhtä äitelää. Pilvilinnoissa silloin eletään, eikä se kestä elämän arkea.
Vaimo avasi silmäni kun keskustelimme kunnolla. En kiellä että minulla on vielä tunteita toista kohtaan mutta haluan olla vaimoni kanssa ja tehdä liittomme eteen kaikkeni ja vaimo on kanssani samaa mieltä. M50