Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luovunko vaimosta vai toisesta naisesta?

Vierailija
18.04.2022 |

Toinen nainen on kenties väärä sana kuvaamaan naista johon olen rakastunut. Pettänyt en ole, koska olen (edelleen) naimisissa ollut yli 20 vuotta. Olen rakastanut vaimoani ja meillä on ollut paljon hyviä hetkiä liitossa, riitoja ei ole eikä sen kummempaa erimielisyyttä mutta vaimo on usein poissa kotoa. Lapsia ei ole siunaantunut. Olen kahden kuukauden ajan miettinyt parasta vaihtoehtoa jäädäkö liittoon ja parantaa sitä vaiko ottaa ero ja ryhtyä (toisen) naisen kanssa suhteeseen. Toinen nainen on minua ja vaimoani nuorempi mutta ei voisi olla tyttäreni. Tapasimme töissä ja olen auttanut naista urallaan mutta mistään reittä pitkin meiningistä ei ole kyse. Nainen on myös rakastunut minuun ja tietää että olen naimisissa joten olemme sopineet ettemme tee mitään toistaiseksi ja olen käynyt hänen kanssaan syömässä lounasta kaksi kertaa ja halaillut ilman että muut näkevät. Vaimolle olen kertonut lounasseurastani mutta ei ole suuttunut, koska tietää etten petä. En kovin heppoisin perustein riko liittoani ja nainen on sanonut ettei tule vaimoni ja minun väliin. Olen miettinyt ja yrittänyt kaikin keinoin päästä yli rakastumisesta onnistumatta koska rakastan enemmän toista naista ja haluaisin olla hänen kanssaan. En ole koskaan pettänyt mutta mitä kannattaisi tehdä? M50

Kommentit (308)

Vierailija
101/308 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietty vaimon puolella .Mutta ymmärrän että vaan sinä voit tehdä päätöksen!

Miten niin? Voihan vaimo ottaa eron tai toinen nainen pistää miehen kävelemään milloin tahansa. Se oikeus on kaikille osapuolilla.

Toinen nainen on suoraan sanonut että arvostaa rehellisyyttä eikä halua olla eron syynä. Tunteet vaan vahvistuvat aina kun tapaamme vaikkei olekaan pikarakastuminen tämä. Nainen myös sanoi että haluaa itselleen kestävän liiton. M50

Jos olette kaksi kuukautta tunteneet, jona aikana olette käyneet kahdesti lounaalla ja vähän halailleet, niin kyllä tuo pikarakastuminen on. Eihän tuolla pohjalla vielä edes tunne toista kunnolla, kun ei ole mitään arkikokemuksia yhdessäolosta työn ulkopuolella.

Minkä takia vaimosi on paljon poissa kotoa? Oletko puhunut hänen kanssaan, että toivoisit hänen olevan enemmän kotona? Olitko lakannut rakastamasta vaimoasi jo ennen kuin tapasit tämän nuoremmat naisen?

En lakannut yhtäkkiä rakastamasta vaimoa ennen kuin tapasin nuoremman naisen mutta olemme etääntyneet koska vaimo on paljon poissa kotoa töiden vuoksi. Välitän vaimostani edelleen koska hän on minulle tärkeä ihminen. M50

Vierailija
102/308 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa vaimostasi, jos raha ei ratkaise. Itseäni vikitteli kaksi vuotta varattu mies. Olemme saman ikäisiä. Koska vaimo oli varakkaampi kuin minä tai miehensä, ei mies hennonnut jättää vaimoaan.. eli raha ratkaisi. Vielä näin kolmen vuoden kuluttua mies haluaa edelleen nähdä minua ja laittelee viestejä ja olemme arkisin tekemisissä. Mies hakeutuu seuraani. Minkäs voin raha ratkaisee.. mies monesti myös kertonut, että jos hänellä ei olisi lapsia vaimonsa kanssa, eroaisi heti. No en vaivaa päätäni enää ko. Miehellä vaan päätös on hänen. Jos jatkuva seuraani hakeutuminen ei ala loppua, kovennan panoksiani. Vaikka lähestymiskielto.

Pointti on se, että tee niinkuin sinusta tuntuu ap. parhaalta mutta älä petä !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/308 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet jo pettänyt. Kähmit vaimon selän takana ja olet sopinut ettei mitään tapahdu ennen kuin… Oletko kertonut vaimolle ettei mitään tapahdu ennen kuin? Niinpä niin. Eroa vaan, vaimo voi etsiä aidosti luotettavan miehen ja nuorikko heittää sinut kuitenkin ajan myötä luiskaan, ellei halua omaishoitajaksi. Vaikka väsynyt provo tämä oli.

Kähminyt en ole ja vaimo tietää kaiken mutta ei ole suuttunut eikä puuttunut koska luottaa minuun. En petä koska minusta ei ole siihen ja olen liiton solminut rakkaudesta ja sitoumuksesta mutta en voi sanoa että rakastan vaimoa vaikka välitän ja kunnioitan. M50

Vuosien kuluessa rakkaus useimmilla muuttuu "vain" välittämiseksi ja kunnioittamiseksi, ja niin voi käydä, ja käy, myös uuden rakkauden kanssa.

Alkuhuuma ei koskaan kestä ikuisesti.

Mietipä sitä...

Avioliittomme ei ole koskaan ollut intohimoinen ja tuskin olisi toisenkaan naisen kanssa koska pidän itseäni rakastajana ja huolehtijana. M50

Vierailija
104/308 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei kannata seksin vuoksi erota hyvästä liitosta. Sinulla on vaan jäänyt seksielämä elämättä, et sitä saa tuon toisen naisen kanssa tyydytettyä kokonaisuudessaan. Suosittelen, että petät vaimoasi sen 10 eri naisen kanssa ja sekstaat ihan kunnolla. Panet vaan menemään ja sitten jatkat avioliittoasi vaimosi kanssa. Voithan ehdottaa myös vaimollesi, että elätte vapaassa suhteessa. Älä nyt toista kertaa tee samaa virhettä ja mene uuteen suhteeseen, jossa myös seksi tulee loppumaan.

Vierailija
105/308 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vastaavan tyyppisen tapauksen, jossa mies otti eron. No eipä tämä "toinen nainen" sitten kuitenkaan lopulta miestä halunnut. Mies on ollut siitä lähtien yksin, yli vuosikymmenen jo.

Vierailija
106/308 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sikamaista, älä sitten itke jos sulla ei ole kumpaakaan näistä. Niin viehättävä et taatusti ole että kumpikaan jää perääsi itkemään.

Vierailija
107/308 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä kukaan voi tehdä päätöstä ap:n puolesta.

Ehkä suurin kysymysmerkki on, tunteeko ap kunnolla tätä uutta ihastustaan, onko varma siitä, että kannattaa erota tämän tuttavuuden vuoksi. On suuri riski, ettei uusi suhde arjessa kestäkään, ja sitten jää yksin. Toki voi olla myös niin, että ap onkin löytänyt sielunkumppanin, ja puuttuvan puoliskonsa.

Lapsettomuus helpottaa tietysti eroamista. Se on oikeastaan ainoa asia, jota ulkopuolinen voi tähän tilanteeseen sanoa.

Vierailija
108/308 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jää mustapekka. Molemmat häippäsee ite.

Vierailija
109/308 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän vastaavan tyyppisen tapauksen, jossa mies otti eron. No eipä tämä "toinen nainen" sitten kuitenkaan lopulta miestä halunnut. Mies on ollut siitä lähtien yksin, yli vuosikymmenen jo.

Tämä on ollut lopputulos kaikissa tietämissäni tapauksissa, joissa keski-ikäinen ihminen on "vaihtanut" nuorempaan kumppaniin. 

Vierailija
110/308 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että tulet katumaan, jos et yritä uuden naisen kanssa, jota rakastat.

Minusta taas tuntuu että vuoden päästä kun höyrähtäminen menee ohi kiittää luojaansa jos ei pistänyt elämäänsä säpäleiksi

En ala liittoa tahallaan rikkomaan koska en kestäisi sitä. Haluaisin rakastua uudelleen vaimooni mutta on hankalaa kun toinen on etäinen ja käy kotona vain öisin nukkumassa. Asialle on tehtävä jotain tai liitto kuivuu kasaan ennen pitkää kun meillä ei ole juurikaan mitään läheisyyttä enkä syytä vaimoani mutta rakastuin kun (toinen) nainen huomioi ja haluaa halata minua. Pahalta tuntuu kun haluaisin samaa omalta vaimolta ja olen asiasta hänelle kertonutkin. M50

Vierailija
111/308 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos hoitaisitte teidän seksielämän kuntoon aluksi. lisäksi on tyypillistä, että vanhempia miehiä voi käyttää neuvonantajina omaa uraa pönkittäessä. se, että sinä neuvot sitä nuorempaa on nuoren puolelta pelkkää hyväksikäyttöä, ei todella mitään rakkautta sinua kohtaan. aina löytyy joku, joka neuvoo sinua paremmin, varsinkin kun vanhenet tuosta se 10 vuotta ja sinun opit on opittu. silloin häntä neuvoo uudelleen joku 50 kymppinen höynäytettävä setähahmo, joka tietää hiukan enemmän, mitä sinä. miten voit olla noin höynäytettävä.

Vierailija
112/308 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet jo pettänyt. Kähmit vaimon selän takana ja olet sopinut ettei mitään tapahdu ennen kuin… Oletko kertonut vaimolle ettei mitään tapahdu ennen kuin? Niinpä niin. Eroa vaan, vaimo voi etsiä aidosti luotettavan miehen ja nuorikko heittää sinut kuitenkin ajan myötä luiskaan, ellei halua omaishoitajaksi. Vaikka väsynyt provo tämä oli.

Kähminyt en ole ja vaimo tietää kaiken mutta ei ole suuttunut eikä puuttunut koska luottaa minuun. En petä koska minusta ei ole siihen ja olen liiton solminut rakkaudesta ja sitoumuksesta mutta en voi sanoa että rakastan vaimoa vaikka välitän ja kunnioitan. M50

Vuosien kuluessa rakkaus useimmilla muuttuu "vain" välittämiseksi ja kunnioittamiseksi, ja niin voi käydä, ja käy, myös uuden rakkauden kanssa.

Alkuhuuma ei koskaan kestä ikuisesti.

Mietipä sitä...

Avioliittomme ei ole koskaan ollut intohimoinen ja tuskin olisi toisenkaan naisen kanssa koska pidän itseäni rakastajana ja huolehtijana. M50

Mutta se toinen nainen voi haluta enemmän intohimoa suhteeseen, ehkä hänelle ei riitä tuo mikä vaimollesi riittää. Et sinä yksin sitä intohimon tasoa määrittele.

Vierailija
113/308 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan nainen nauttii siitä saamastaan huomiosta.. Se tykkää pitää illuusiota yllä, että teillä olisi mahdollisuus mennä kimppaan, jos lemppaat rouvasi.

Päästessään tavoitteeseen, kiinnostus lopahtaa vanhaan ukkoon.

Siinäpä sitten yksin lehdellä soittelet.

Vierailija
114/308 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän rakastumiselle/ihastumiselle oikein mitään voi. Monestihan se tulee vähän kuin salama kirkkaalta taivaalta. Hienoa aapee, ettet ole pettänyt puolisoasi (minä en näe tuota vielä pettämisenä).

Nyt vain pitäisi tehdä päätös kahden naisen väliltä, toinen tuttu ja toinen hyppy tuntemattomaan. Monesti haikallaan sitä rakastumisen tunnetta ja halutaan kokea se uudelleen. Pitkässä suhteessa rakkaus voi muuttua enemmän tykkäämiseksi ja välittämiseksi varsinkin jos yhteistä aikaa ei paljon ole, niin sitä helposti etääntyy toisesta.

Eihän täällä kukaan tiedä sanoa, mitä pitäisi tehdä ja että onko tähän olemassa oikeaa tai väärää ratkaisua. Aina ei ole oikein lähteä ja aina ei ole oikein jäädä.

Ikäkin tekee tässä varmasti paljon. Itse olen aapeen kanssa saman ikäinen ja tässä kohtaa sitä tajuaa, kuinka paljon elettyä elämää on takana ja kuinka vähän sitä voi olla edessä. Tulee jonkinlainen hätäännys ja kipuilu siitä, voisiko elämä antaa vielä jotain muuta ja herättää tunteita, joita ei enää muista edes olleen. Aikoinaan tehdyt valinnat voivat olla oikeita läpi koko elämän, mutta ihmiset voivat myös muuttua ja elämä voi muuttaa valinnan vääräksi.

Vierailija
115/308 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, jos kävisi niin, että ap tekisi päätöksen uudesta suhteesta "testaamatta". Suoraselkäisenä miehenä joka ei halua pettää.

Sitten selviäisi, ettei uuden kanssa sängyssä natsaakaan.

Vierailija
116/308 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ollut ja olen pettämistä vastaan.

Mutta sun suhde vaimoosi tuntuu niin kuivahtaneelta eikä teillä ole edes perhettä, joten ehkä miettisin että olisinko onnellisempi sen toisen naisen kanssa. Valitettavasti.

Kumman kanssa olisit onnellisempi?

Vierailija
117/308 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi tulee kallimmaksi, ero vai toinen nainen? Itse asiassa olet jo pettänyt.

En halua jäädä yksin. Pettänyt? Ehkä henkisesti mutta minulle pettäminen olisi hyppäämistä sänkyyn, suutelemista ja sen sellaista mutta en ole näitä tehnyt. M50

Sinulle täysin ok, että vaimosi halailee ja käy lounaalla toisen miehen kanssa, jota avoimesti rakastaa?

Vaimoni tietää kaikesta eikä ole koskaan ajatellut minua pettäjänä. Olen halaillut naista mutta en kähminyt ja muistan kyllä olevani naimisissa. M50

Et vastannut kysymykseen

Avoimesti en rakasta ketään ja vaimolle olen sanonut kaiken ja meillä on edelleen hyvä luottamus toisiimme. Vaimo ei ole myöskään pettäjä ja on kauan keskittynyt töihinsä eikä minulle olisi OK jos vaimolla olisi toinen. En ole töissä avoimesti sanonut rakastumisesta ja tilanteesta tietää ainoastaan kolme: minä, vaimo ja nainen. M50

Vierailija
118/308 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap:n vaimo oikeastaan pakenee sinne töihin?

Se on hyvä kysymys.

Vierailija
119/308 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Niin myötä-, kuin vastamäessä.” Tahdoit. Tämä on se houkutus, vastamäki, joka koettelee liittosi rakenteita. Rakennus horjuu, mutta on sinun käsissäsi, kaatuuko se myös.

Kauniita ja ihania ihmisiä tulee vastaan elämämme aikana. Emme kulje laput silmillä. On inhimillistä ihastua, mutta ehkä olisi hyvä kertoa rehellisesti vaimollesi mitä on meneillään. Voitte yhdessä sitten miettiä, mitä liitoltanne haluatte. Jatkatteko yhdessä, vai ette. Sanoit, että vamosi on paljon poissa. Voisitteko järjestää lisää yhteistä aikaa? Ei ole häpeä pyytää sellaista. Tai voisiko olla, että vaimosikin on ehkä jo tavannut jonkun kiinnostavan, eikä ole rohkennut ottaa asiaa puheeksi kanssasi?Keskustelkaa. - n

Vierailija
120/308 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikan nainen nauttii siitä saamastaan huomiosta.. Se tykkää pitää illuusiota yllä, että teillä olisi mahdollisuus mennä kimppaan, jos lemppaat rouvasi.

Päästessään tavoitteeseen, kiinnostus lopahtaa vanhaan ukkoon.

Siinäpä sitten yksin lehdellä soittelet.

Nainen on kertonut nauttivansa minun seurasta koska on ollut sinkku liian pitkään mutta olen tehnyt selväksi olevani naimisissa enkä tee mitään ellen eroa ja nainen on samaa mieltä. Mitään illuusiota en osta ja tästäkin olemme puhuneet mutta en tee nopeita päätöksiä ja haluan ensin saada vaimooni paremman yhteyden. M50

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän