Luovunko vaimosta vai toisesta naisesta?
Toinen nainen on kenties väärä sana kuvaamaan naista johon olen rakastunut. Pettänyt en ole, koska olen (edelleen) naimisissa ollut yli 20 vuotta. Olen rakastanut vaimoani ja meillä on ollut paljon hyviä hetkiä liitossa, riitoja ei ole eikä sen kummempaa erimielisyyttä mutta vaimo on usein poissa kotoa. Lapsia ei ole siunaantunut. Olen kahden kuukauden ajan miettinyt parasta vaihtoehtoa jäädäkö liittoon ja parantaa sitä vaiko ottaa ero ja ryhtyä (toisen) naisen kanssa suhteeseen. Toinen nainen on minua ja vaimoani nuorempi mutta ei voisi olla tyttäreni. Tapasimme töissä ja olen auttanut naista urallaan mutta mistään reittä pitkin meiningistä ei ole kyse. Nainen on myös rakastunut minuun ja tietää että olen naimisissa joten olemme sopineet ettemme tee mitään toistaiseksi ja olen käynyt hänen kanssaan syömässä lounasta kaksi kertaa ja halaillut ilman että muut näkevät. Vaimolle olen kertonut lounasseurastani mutta ei ole suuttunut, koska tietää etten petä. En kovin heppoisin perustein riko liittoani ja nainen on sanonut ettei tule vaimoni ja minun väliin. Olen miettinyt ja yrittänyt kaikin keinoin päästä yli rakastumisesta onnistumatta koska rakastan enemmän toista naista ja haluaisin olla hänen kanssaan. En ole koskaan pettänyt mutta mitä kannattaisi tehdä? M50
Kommentit (308)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olethan sinä pettänyt vaimoasi. Monta kertaa tekstin perusteella.
Eli eroa vaimostasi. Hän kyllä löytää itselleen ei-pettävän miehen rinnalleen. Mene vain tämän pettävän naisen kanssa yhteen, saat sitten aina iltaisin miettiä kun hän on ylitöissä, että kenen kanssa nyt on halailemassa :)
Oliko tämä uusi nainen varattu?
Nainen ei arvosta muiden kuin itsensä tunteita, jos tietää toisen olevan varattu mutta silti pyörii ja hyörii tämän toisen henkilön ympärillä. Tälläinen nainen on aina pettävä nainen, vaikka ei itse olisi suhteessa.
Ei saa sitä vaikutelmaa että olisi hyörinyt.
Muutenkin aina ihmetyttää mielipiteet, että ns. toisen naisen tulisi kantaa varatun miehen vastuut eikä tämän itse. Kyllä varattu ihminen on itse vastuussa toiminnastaan, ei kukaan muu.
Niin ja se. toinen kannustaa ja edesauttaa omalla toiminnallaan pettämään. Kukaan ei petä yksiin.
Vierailija kirjoitti:
No vaikeahan se on meidän päättää puolestasi. Näin äkkiseltään kuulostaa aika tyhmältä jättää rakastettu 20-vuotta kanssasi ollut puoliso toisen takia. Ilmeisesti ette mitenkään kauhean syvää rakkautta ole kuitenkaan muodostaneet toisen kanssa.
Haluatko lapsia ja haluaako vaimo? Oletteko kokeilleet mitään hoitoja lasten saamiseksi? Jos molemmat haluatte vaimon kanssa lapsia, en kyllä lähtisi noilla perustein toisen matkaan.
Vaimo taitaa olla sen ikäinen, että se juna meni jo.
Aika löysä moraali sinulla on. Pidät vaimoasi narrinasi. Ajattelet saavasi kaikista prhaat puolet itsellesi. Huomiota toisaalta, kun vaimo on paljon poissa kotoa. Mitäs itse tuumisit jos vaimosi halailisi vierasta miestä ja miettisi jättääkö sinut vai ei? Se jo että ajattelet asiaa, parempi kun lähdet löyhämoraalisen naisen kanssa ja jätät vaimosi etsimään todellista rakkautta muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet jo pettänyt. Kähmit vaimon selän takana ja olet sopinut ettei mitään tapahdu ennen kuin… Oletko kertonut vaimolle ettei mitään tapahdu ennen kuin? Niinpä niin. Eroa vaan, vaimo voi etsiä aidosti luotettavan miehen ja nuorikko heittää sinut kuitenkin ajan myötä luiskaan, ellei halua omaishoitajaksi. Vaikka väsynyt provo tämä oli.
Kähminyt en ole ja vaimo tietää kaiken mutta ei ole suuttunut eikä puuttunut koska luottaa minuun. En petä koska minusta ei ole siihen ja olen liiton solminut rakkaudesta ja sitoumuksesta mutta en voi sanoa että rakastan vaimoa vaikka välitän ja kunnioitan. M50
Mahdatkohan olla mieheni... Kuvaus ainakin sopii. Omasta miehestäni olen jotain aavistellut, tunteet varmaan vain laimenneet. Kukaan muu ei voi tehdä päätöstä puolestasi. Jos päätät lähteä niin vaimosi pärjää varmastikin, vaikka rikki voi mennä. Niin minäkin pärjäisin. On pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaikeahan se on meidän päättää puolestasi. Näin äkkiseltään kuulostaa aika tyhmältä jättää rakastettu 20-vuotta kanssasi ollut puoliso toisen takia. Ilmeisesti ette mitenkään kauhean syvää rakkautta ole kuitenkaan muodostaneet toisen kanssa.
Haluatko lapsia ja haluaako vaimo? Oletteko kokeilleet mitään hoitoja lasten saamiseksi? Jos molemmat haluatte vaimon kanssa lapsia, en kyllä lähtisi noilla perustein toisen matkaan.Vaimo taitaa olla sen ikäinen, että se juna meni jo.
Olisikohan lapsiasioita kannattanut sitten miettiä silloin kun akika oli? Aika naurettavaa typeryyttä haaveilla 50-vuotiaana lapsista joita ei aiemmin tullut tehtyä. Ja siksi vaihtaa nuorempaan. Aika raukkamaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko lapsia ja haluaako vaimo? Oletteko kokeilleet mitään hoitoja lasten saamiseksi? Jos molemmat haluatte vaimon kanssa lapsia, en kyllä lähtisi noilla perustein toisen matkaan.Vaimo taitaa olla sen ikäinen, että se juna meni jo.
Niin, viisikymppisen naisen ei ole enää kovin helppo välttämättä raskautua.
Haluaako nuorempi nainen lapsia ap:n kanssa?
Ehkä ap:lla olisi mahdollisuus lapsensaantiin hänen kanssaan?
Vai onko vika ukossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 v mies. Onneksi olkoon uudesta ihanasta autistivauvasta 👶
No ei kaikki viiskymppiset autistivauvoja saa. Tiedän ja tunnen ainakin 23 tapausta, joissa +50v mies on tullut isäksi, eikä kukaan noista lapsista ole autisti. Mun omassa suvussa näitä on paljon, sitten osan tunnen työn kautta, osa on kavereiden sukulaisia...
Voi ei 😱 Nyt se on sitten ihan varmaa, että aitistivauva on tulossa, sillä MINÄ tunnen ainakin 24 tapausta. Joten minun tietäminen kumoaa sinun tietämisen. Nih.
Ja minä en ole koko 10 vuotta kestäneen opettajaurani aikana törmännyt tällaiseen tapaukseen, jossa autistilapsen isä on ollut lapsen syntyessä 50v tai yli. Paljon noita vanhempia isiä on, mutta ihan normaaleja ovat lapset olleet. Toki autismin riski jonkin verran kasvaa isän iän myötä, muttei niin merkittävästi että siitä tarvitsisi minään itsestäänselvyytenä huudella vauvapalstalla "onnea autistivauvasta".
On todella sattuman ihme, että sinä tunnet juuri noinkin paljon tapauksia! :)
Vaihda siihen kakkoseen jätät edellisen. Sitten olet hetken onnellinen ja löydät taas uuden. Siinä vaiheessa olet kyllästynyt jo mietit ottaisiko eka takaisin sitten menet ja huomaat ettei homma enää toimikaan ollaan kavereita no palaat sitten tän vikan luokse mutta sekin juttu on jo väljähtänyt joten katse uuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan lapsiasioita kannattanut sitten miettiä silloin kun akika oli? Aika naurettavaa typeryyttä haaveilla 50-vuotiaana lapsista joita ei aiemmin tullut tehtyä. Ja siksi vaihtaa nuorempaan. Aika raukkamaista.
Mikä kommentti tämä nyt on?
Kaikki ei saa lapsia.
Elämä lyhyt ja harvoin kohtaa ihmisen jonka kanssa syntyy syvempiä tuntemuksia. Puhu vaimon kanssa, ehkä hänkin haluaa vapautensa.
Vika voi myös ap ollla sinussa miksi lapsia ei ole siunaantunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 v mies. Onneksi olkoon uudesta ihanasta autistivauvasta 👶
No ei kaikki viiskymppiset autistivauvoja saa. Tiedän ja tunnen ainakin 23 tapausta, joissa +50v mies on tullut isäksi, eikä kukaan noista lapsista ole autisti. Mun omassa suvussa näitä on paljon, sitten osan tunnen työn kautta, osa on kavereiden sukulaisia...
Voi ei 😱 Nyt se on sitten ihan varmaa, että aitistivauva on tulossa, sillä MINÄ tunnen ainakin 24 tapausta. Joten minun tietäminen kumoaa sinun tietämisen. Nih.
Ja minä en ole koko 10 vuotta kestäneen opettajaurani aikana törmännyt tällaiseen tapaukseen, jossa autistilapsen isä on ollut lapsen syntyessä 50v tai yli. Paljon noita vanhempia isiä on, mutta ihan normaaleja ovat lapset olleet. Toki autismin riski jonkin verran kasvaa isän iän myötä, muttei niin merkittävästi että siitä tarvitsisi minään itsestäänselvyytenä huudella vauvapalstalla "onnea autistivauvasta".
On todella sattuman ihme, että sinä tunnet juuri noinkin paljon tapauksia! :)
Sama kokemus. Teen itsekin työtä useiden kymmenien eri perheiden kanssa vuodessa, eikä tämä mikään yleinen ilmiö ole, että autistilapsella olisi vanhempi isä.
Kyllä noita tapauksia on, muttei verrattain mitenkään niin paljon, että se olisi jotenkin yleinen ilmiö.
Näin kolmenkymmenen vuoden kokemuksella tämä.
Olette olleet vaimosi kanssa niin pitkään yhdessä, että samanlaista syvyyttä saattaa olla vaikea tai jopa mahdotonta saada syntymään uuden puolison kanssa. Ei se tietenkään tarkoita, etteikö ero silti voisi olla hyvä ratkaisu. Nämä tilanteet ovat hankalia, kun nykyisestä puolisosta tietää jo kaiken, myös huonot puolet. Samaan aikaan uusi nainen saattaa vaikuttaa täydelliseltä, koska huonot puolet eivät ole vielä tulleet esiin. Meillä on taitava mielikuvitus - väritämme mielessämme tyhjät kohdat kauniiksi. Hienoa joka tapauksessa, ettet ole pettänyt ja olet ollut avoin.
50 v mies ja kyselee Vauva-palstalla tällaista asiaa. On jo aloittanut suhteen huom. nuorempaan naiseen (sitä ikää piti korostaa), suunnitelee perheenlisäystä (vanha vaimo ei tietenkän enää saa) vaikka ei vielä tiedä 'luopuuko' vaimosta. Tämähän on todella uskottava tarina. Jatkuuko mahollisesti vielä niin, ettei vaimo ole koko avioliiton aikana ollut töissä (tai hyvin matalapalkaisella alalla osa-aikainen) ja asutte sinun omistamassa asunnossa, joten eron jälkeen vaimo joutuu vielä taloudellisiin vaikeuksiin. Tirsk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet jo pettänyt. Kähmit vaimon selän takana ja olet sopinut ettei mitään tapahdu ennen kuin… Oletko kertonut vaimolle ettei mitään tapahdu ennen kuin? Niinpä niin. Eroa vaan, vaimo voi etsiä aidosti luotettavan miehen ja nuorikko heittää sinut kuitenkin ajan myötä luiskaan, ellei halua omaishoitajaksi. Vaikka väsynyt provo tämä oli.
Kähminyt en ole ja vaimo tietää kaiken mutta ei ole suuttunut eikä puuttunut koska luottaa minuun. En petä koska minusta ei ole siihen ja olen liiton solminut rakkaudesta ja sitoumuksesta mutta en voi sanoa että rakastan vaimoa vaikka välitän ja kunnioitan. M50
Kaipaat siis rakastumisen huumaa ja tunnetta, ja olet tylsistynyt vanhaan vaimoosi ja vanhaan suhteeseen. Jätä vaimosi ja koe tämä, mutta ole tietoinen, että saatat menettää jotakin arvokasta, jota et enää koskaan saa takaisin. Päästä vaimosi myös rakastumaan ja tuntemaan rakkauden huumaa, äläkä pidä häntä hätävarana, jos uusi suhde ei onnistukaan.
Luovu molemmista! Tiedäthän sanonnan: luovu siitä, mitä haluat (saat sen moninkertaisena takaisin).
Joten kun ennen oli kaksi, niin kohta sulla on neljä!
En vain tajua, miten joku haluaisi olla neljän naisen kanssa. Noh, neljä miestä olisi kyllä vielä tympeämpää ja tylsempää. Mut itse kun en kestä edes yhtäkään. Kyl yksin on vaan niin paljon paree!
Siihenkin on varmasti syynsä ettei vaimo viihdy kotona. Tiedä vaikka hänelläkin olisi toinen.
Jos et kerran enää välitä niin lähde ja muuta yksin asumaan.
aina