Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä esimerkki siitä kun jätin vaan "metatyöt" tekemättä

kyllästynyt
18.04.2022 |

Kun nehän on vain naisten keksimiä turhakkeita tai vähintäänkin hoituu ihan itsellään siinä arjessa, ilman sen suurempaa ajattelua tai ponnistelua.

No. Tänään kysyin mieheltä miten seuraavat asiat on hoidettu tai hoidetaan:

Lapsen synttäreiden järjestäminen

Lapsen ilmoittaminen harrastukseen, sinne tutustuminen, varusteiden hankinta

Koulun yhteiseen perhepäivään osallistuminen

Kevätvaatteiden ja kenkien hankinta

Toisen lapsen peliturnaukseen osallistuminen

Mies oli ihan ihmeissään. Miksi nyt vasta sanot? Ei hän nyt voi siksi ja täksi yhtäkkiä muuttua. Kai ne sit jotenkin järjestyy. Ei hän osaa sanoa tai luvata voiko hoitaa.

Niin, et sillai. Kyllä miehet hoitaa!

Kommentit (2456)

Vierailija
681/2456 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tässä metatyössä on yksi ongelma. Miehiä ei yksinkertaisesti kiinnosta muiden ihmisten tunteet tai hyvinvointi. Miestä ei kiinnosta onko lapsella kivat synttärit tai harrastukset. Naiset ajattelevat muita ihmisiä. Siksi miehet vähättelevät metatöitä.

Jep, tässä ketjussa näkee hyvin tuon asenteen. Lasten ei tarvitse harrastaa, kouluhommista ei tarvitse välittää, synttäritkin on turhake. Mutta jos nainen ei enää teekään miehen puolesta ruokia, pese tämän pyykkiä ja hoida koko hlvetin taloutta yksikseen, niin se onkin sitten turhaa ilkeilyä. Ihme vapaamatkustajia koko ketju täynnä. Herää ajatus, että oma, hyvä ja ajattelevainen mieheni on ilmeisesti poikkeusyksilö sukupuolessaan.

Ja sitten miehet ihmettelevät miksi lapset menevät usein eron tullessa äidille asumaan. Tai miksi lapset eivät soita vanhalle isälleen.

Vierailija
682/2456 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää jättää tekemättä kaikki, mikä vaikuttaa mieheen. Ostat ja teet ruokaa vain itselle ja lapsille "oho, en yhtään muistanut, että sinäkin syöt ". Et pese miehen vaatteita, et muistuta miestä yhtään mistään. Jos mies kysyy, missä meillä on se tai tämä, et ole kuullutkaan niistä vaikka tietäisit.

Mieskö sen metatyön aiheuttaa? Mieshän on vapaaehtoisesti otettu, luvattu rakastaa ja helliä? Onko rakkaus ja huolenpito metatyötä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/2456 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapseton siskoni muuten vittuilee ja ilkeilee just samalla tavalla kuin nämä maksalaatikkomiehet.

On kyllä neuvomassa ihan saatanasti mutta ei oikeasti tajua mitään.

Sitten suuttuu kun en anna hänen ”auttaa”. Viimeksi oli tunkenut lapsille jarrusukat saapassukiksi. Lapsilla oli painumat jalkapohjissa eikä me meinattu saada kumisaappaita edes jalasta.

Sisko siihen sitten heti että ihan samahan se on mitkä sukat laittaa. Ei ole!

Nyt viime päivinä olen törmännyt tuohon maksalaatikkomies-käsitteeseen muutaman kerran. Voisiko joku valaista, mistä siinä on kysymys? Tai jopa linkkiä ketjuun, jossa henkilöön voi tutustua?

Vierailija
684/2456 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää jättää tekemättä kaikki, mikä vaikuttaa mieheen. Ostat ja teet ruokaa vain itselle ja lapsille "oho, en yhtään muistanut, että sinäkin syöt ". Et pese miehen vaatteita, et muistuta miestä yhtään mistään. Jos mies kysyy, missä meillä on se tai tämä, et ole kuullutkaan niistä vaikka tietäisit.

Mieskö sen metatyön aiheuttaa? Mieshän on vapaaehtoisesti otettu, luvattu rakastaa ja helliä? Onko rakkaus ja huolenpito metatyötä?

Voin minä halia ja pusutella miestä pari minuuttia joka päivä, mutta mies voi silti tehdä ruokansa ja pestä pyykkinsä.

Vierailija
685/2456 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapseton siskoni muuten vittuilee ja ilkeilee just samalla tavalla kuin nämä maksalaatikkomiehet.

Sitten suuttuu kun en anna hänen ”auttaa”. Viimeksi oli tunkenut lapsille jarrusukat saapassukiksi. Lapsilla oli painumat jalkapohjissa eikä me meinattu saada kumisaappaita edes jalasta.

Nyt viime päivinä olen törmännyt tuohon maksalaatikkomies-käsitteeseen muutaman kerran. Voisiko joku valaista, mistä siinä on kysymys? Tai jopa linkkiä ketjuun, jossa henkilöön voi tutustua?

Täällä se taas riehuu.

Se on tämä joka mäyhää miten puolessa tunnissa tekee kahden kuulauden ruuat ja että ruokalistoja ei tarvitse suunnitella kun joka ateria voi olla einesmaksalaatikko.

Vierailija
686/2456 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksalaatikkomies ruokkii koko perheen ostamalla jääkaapin täyteen maksalaatikkoa, mistä jokainen voi lämmittää ruokansa nälän tullen. Ruuanlaiton eteen kun ei tarvitse nähdä vaivaa.

Vierailija
687/2456 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksalaatikkomies ruokkii koko perheen ostamalla jääkaapin täyteen maksalaatikkoa, mistä jokainen voi lämmittää ruokansa nälän tullen. Ruuanlaiton eteen kun ei tarvitse nähdä vaivaa.

Ja astioita on turha tiskata, kaikki vaan syö aina omista astioistaan uudestaan ja uudestaan.

Ja lapsen pukee useammaksi päiväksi kerrallaan ja synttäreillekin mennään samoilla vaatteilla ja likaisia ei tarvitse vaihtaa pois.

Asuntoa ei tarvitse siivota kuin kerran vuodessa, lakanatkin pestään vain kerran vuodessa.

Ja niin edelleen.

Vierailija
688/2456 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tässä metatyössä on yksi ongelma. Miehiä ei yksinkertaisesti kiinnosta muiden ihmisten tunteet tai hyvinvointi. Miestä ei kiinnosta onko lapsella kivat synttärit tai harrastukset. Naiset ajattelevat muita ihmisiä. Siksi miehet vähättelevät metatöitä.

Jep, tässä ketjussa näkee hyvin tuon asenteen. Lasten ei tarvitse harrastaa, kouluhommista ei tarvitse välittää, synttäritkin on turhake. Mutta jos nainen ei enää teekään miehen puolesta ruokia, pese tämän pyykkiä ja hoida koko hlvetin taloutta yksikseen, niin se onkin sitten turhaa ilkeilyä. Ihme vapaamatkustajia koko ketju täynnä. Herää ajatus, että oma, hyvä ja ajattelevainen mieheni on ilmeisesti poikkeusyksilö sukupuolessaan.

En usko, että kaikki miehet ovat sellaisia, joita ei yhtään kiinnosta. He ovat vain tottuneet, että asiat tapahtuu ilman, että heidän täytyy uhrata niille ajatustakaan. Jos on vaimo, joka aina hoitaa kaiken, tosi moni mies vapaamatkustelee mielellään. Omassa lapsuudenkodissa äiti on hoitanut kaiken, nykyään vaimo. Miksi mies ottaisi vastuuta mistään, ellei häntä vastuuteta? Miksi mies hoitaisi lasten asioita, jos häntä moititaan, ettei hän tee mitään oikein? Miksi mies huolehtisi perheen asioista, jos toinen kulkee koko ajan perässä, kyselee ja varmistelee?

Vierailija
689/2456 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen synttäreiden järjestäminen = ehtii hoitamaan samana päivänä, ei vaadi viikkojen järjestelyjä

Lapsen ilmoittaminen harrastukseen, sinne tutustuminen, varusteiden hankinta = ehtii myöhemminkin mukaan

Koulun yhteiseen perhepäivään osallistuminen = turhake

Kevätvaatteiden ja kenkien hankinta = ei pidä hosua ettei vilustu

Toisen lapsen peliturnaukseen osallistuminen = yksi turnaus sinne tai tänne

Eli lapsella ja hänen tarvikkeillaan ja harrastuksillaan ei ole mitään väliä? 

Niin tyypillistä isille :D Näin niitä lapsia kasvatetaan terapialapsiksi, kun jätetään kaikesta kivasta ulkopuolelle. Ei tule ystävyyssuhteita eikä sosiaalisia tilanteita joista oppia. Äidit ajattelee lapsen oppimisen ja kehittymisen kannalta tärkeitä asioita mutta isät vain omaa napaansa. Ei tullut yllätyksenä.

Viime tingassa sitten hosutaan ja hoputetaan, pinnaa kiristää, kiroillaan ja huudetaan, ei löydy kaupasta sopivia vaatteita kun kaikki on jo myyty, pitää tilata verkkokaupasta ja odotella päiväkausia milloin tulee, sen ajan lapsi hikoilee toppavaatteissa tai palelee liian pienissä vanhoissa ja vilustuu.

Lasten synttäreille pitää kutsua ihmisiä ei heille voi samana päivänä ilmoitella asiasta, lahja pitää ostaa ja suunnitella menemiset sen mukaan. Kuinka hemmetin moni lapsi saa traumoja siitä että kukaan ei tule synttäreille? Samana päivänä kutsutuista hyvin harva pääsee paikalle. Mietipä näitä!

Vierailija
690/2456 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kaikki miehet ovat sellaisia, joita ei yhtään kiinnosta. He ovat vain tottuneet, että asiat tapahtuu ilman, että heidän täytyy uhrata niille ajatustakaan. Jos on vaimo, joka aina hoitaa kaiken, tosi moni mies vapaamatkustelee mielellään. Omassa lapsuudenkodissa äiti on hoitanut kaiken, nykyään vaimo. Miksi mies ottaisi vastuuta mistään, ellei häntä vastuuteta? Miksi mies hoitaisi lasten asioita, jos häntä moititaan, ettei hän tee mitään oikein? Miksi mies huolehtisi perheen asioista, jos toinen kulkee koko ajan perässä, kyselee ja varmistelee?

Onko se mies siis noin yksivuotias, joka pitää erikseen "vastuuttaa" ja jolle "pitää antaa vuoro" ja joka ei osaa hoitaa edes yksinkertaisia asioita luontaisesti oikein?

Miten tuollainen ihminen pärjää työelämässä? Kököttää kopiohuoneen nurkassa ja odottaa että joku huomioi?

Vierailija
691/2456 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmistä kiinnostaa jokin asia, hän kyllä osaa itse kysyä miten voisi auttaa. Niin outoa lukea näitä viestejä. Eikö miehet oikeasti osaa olla oma-aloitteisia?

Vierailija
692/2456 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei ole aikuinen ja OTA VASTUUTA ? Suurin osa odottaa että heille annetaan vastuuta, ja silti siitä liuetaan aina kun selän kääntää. Odottavat että joku sanoo miten tehdään sen sijaan että itse kyselisi lapsilta mitä HE haluavat ja miettisi miten se heille hankitaan.

Vierailija
693/2456 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metatyö ei ole tekemistä. Metatyö on niiden asioiden muistamista, jotka pitää tehdä ja järjestää.

Tällä hetkellä meillä olisi mm. auton katsastus, auton renkaiden vaihdatus, polkupyörien nastarenkaiden vaihto kesärenkaisiin, lapsen harrastukseen liittyvään tapahtumaan treenaaminen, lapsen kokeiden muistaminen (eli lapsen muistuttaminen lukemaan sekä meidän edellisen päivän mahdolliset tenttaukset koealueesta). Sanoisinpa, että ilman minua ei monikaan noista asioista toteutuisi ainakaan ajallaan.

Ihan itse kyllä hoidin läksyni ja harrastukseni ala-asteelta lähtien. Miksi vanhempien pitäisi puuttua niihin? Ihan perusmaisteri minusta kuitenkin tuli. Ohis

Koulunkäynti on nykyään erilaista. Eikä kaikki halua lapsistaan perusmaistereita.

Just. Eli maisterinpaperitkaan ei riitä. No itsepä haluatte tehdä elämästänne hankalaa.

En halua lapsestani tyhmää perusmaisteria.

Miten paljon onnellisempia kaikki olisivat jos ihmiset vastaisivat ITSE omista unelmistaan eivätkä laittaisi niitä muiden kannettaviksi. Hanki itse perusmaisteria parempi koulutus, anna lastesi päättää ihan itse mitä haluavat. Jos haluat jokaista yskäisyä myöten kontrolloidun arjen älä hanki lapsia äläkä puolisoa, säädä itse omaa elämääsi ja kiukuttele myöhässä tuleville busseille ja vääränlaiselle säälle. Kaikki onnellisempia noin.  Itse olen neuvoani noudattanut, kouluttanut itseni (FT), hankkinut hyvän työpaikan, jakanut kotityöt tasan miehen kanssa eikä kertaakaan ole tarvinnut taistella metatöistä, jotenkin ihmeesti ne lasten syntymäpäivät, hammaslääkärit ja harrastuksetkin kyettiin hoitamaan sovussa ja lasten harrastuksia tai kouluvalintoja tehdessä  huomioitiin yhdessä lasten kanssa järkevä arjen sujuvuus - kaikkea on turha haluta jos haluaa pitää arjen mukavana.

Jotenkin kiukuttelijoilta tuntuu unohtuvan, että niiden lasten kannalta parasta on koti jossa lapset huomataan, jossa on kivaa, hyvä hengittää, ja jossa ei tarvitse pelätä seuraavaa räsähdystä. Tuo paljon tärkeämpää kuin kiiltävät kaakelit tai hienosti järjestetyt teemasynttärit.

Näin. Ovatko nämä parhaat metailijat pysähtyneet miettimään millaisen kodin ilmapiirin luovat metatyölistoineen lapsilleen? Kasvatetaan perfektionismiin taipuvaisia nuoria jotka uupuvat jo lukioikäisinä? Koska teillä on naurettu viimeksi - ei kenenkään unohtamisille tai väärinpäin puetuille vaatteille vaan iloisesti ja onnellisesti yhdessä?

Vierailija
694/2456 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metatyö ei ole tekemistä. Metatyö on niiden asioiden muistamista, jotka pitää tehdä ja järjestää.

Tällä hetkellä meillä olisi mm. auton katsastus, auton renkaiden vaihdatus, polkupyörien nastarenkaiden vaihto kesärenkaisiin, lapsen harrastukseen liittyvään tapahtumaan treenaaminen, lapsen kokeiden muistaminen (eli lapsen muistuttaminen lukemaan sekä meidän edellisen päivän mahdolliset tenttaukset koealueesta). Sanoisinpa, että ilman minua ei monikaan noista asioista toteutuisi ainakaan ajallaan.

Ihan itse kyllä hoidin läksyni ja harrastukseni ala-asteelta lähtien. Miksi vanhempien pitäisi puuttua niihin? Ihan perusmaisteri minusta kuitenkin tuli. Ohis

Koulunkäynti on nykyään erilaista. Eikä kaikki halua lapsistaan perusmaistereita.

Just. Eli maisterinpaperitkaan ei riitä. No itsepä haluatte tehdä elämästänne hankalaa.

En halua lapsestani tyhmää perusmaisteria.

Miten paljon onnellisempia kaikki olisivat jos ihmiset vastaisivat ITSE omista unelmistaan eivätkä laittaisi niitä muiden kannettaviksi. Hanki itse perusmaisteria parempi koulutus, anna lastesi päättää ihan itse mitä haluavat. Jos haluat jokaista yskäisyä myöten kontrolloidun arjen älä hanki lapsia äläkä puolisoa, säädä itse omaa elämääsi ja kiukuttele myöhässä tuleville busseille ja vääränlaiselle säälle. Kaikki onnellisempia noin.  Itse olen neuvoani noudattanut, kouluttanut itseni (FT), hankkinut hyvän työpaikan, jakanut kotityöt tasan miehen kanssa eikä kertaakaan ole tarvinnut taistella metatöistä, jotenkin ihmeesti ne lasten syntymäpäivät, hammaslääkärit ja harrastuksetkin kyettiin hoitamaan sovussa ja lasten harrastuksia tai kouluvalintoja tehdessä  huomioitiin yhdessä lasten kanssa järkevä arjen sujuvuus - kaikkea on turha haluta jos haluaa pitää arjen mukavana.

Jotenkin kiukuttelijoilta tuntuu unohtuvan, että niiden lasten kannalta parasta on koti jossa lapset huomataan, jossa on kivaa, hyvä hengittää, ja jossa ei tarvitse pelätä seuraavaa räsähdystä. Tuo paljon tärkeämpää kuin kiiltävät kaakelit tai hienosti järjestetyt teemasynttärit.

Näin. Ovatko nämä parhaat metailijat pysähtyneet miettimään millaisen kodin ilmapiirin luovat metatyölistoineen lapsilleen? Kasvatetaan perfektionismiin taipuvaisia nuoria jotka uupuvat jo lukioikäisinä? Koska teillä on naurettu viimeksi - ei kenenkään unohtamisille tai väärinpäin puetuille vaatteille vaan iloisesti ja onnellisesti yhdessä?

Juu, parempi vaan antaa lapsen rennosti olla ilman vaatteita, kenkiä, harrastuksia, rokotuksia, silmälaseja, hammasrautoja ja kavereita.

Hampaat täynnä reikiä ja tukat takussa.

Ihan helvetisti naurattaa kaikkia.

Vierailija
695/2456 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja astioita on turha tiskata, kaikki vaan syö aina omista astioistaan uudestaan ja uudestaan.

Ja lapsen pukee useammaksi päiväksi kerrallaan ja synttäreillekin mennään samoilla vaatteilla ja likaisia ei tarvitse vaihtaa pois.

Asuntoa ei tarvitse siivota kuin kerran vuodessa, lakanatkin pestään vain kerran vuodessa.

Ja niin edelleen.

Mutta eivät nuo ole mitään metahommia.

Vierailija
696/2456 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vielä ihmettelee miksi miehet ei halua pitkäaikaiseen suhteeseen naisen kanssa.

Vierailija
697/2456 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan, tällä palstalla on melko vääristynyt otos ja suurin osa elämänkoululaisia ja/tai trolleja.

Vierailija
698/2456 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niin edelleen.

Mutta eivät nuo ole mitään metahommia.

Eivät ole ei, mutta kun tämä maksalaatikkomies ei ymmärrä että kotityöit eivät edes ole niitä metatöitä, vaan alkaa aina jauhaa lattian luuttuamisesta ja maksalaatikosta.

Vierailija
699/2456 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten miehet vähättelevät metatöitä vaikka heidän vanhempansa (äitinsä) ovat pitäneet heistä juuri metatöiden avulla huolta. Ei lapsen kasvatus ole vain sitä, että lapsi pysyy hengissä. Lapsen tulee oppia sosiaalisia taitoja ja muiden huomioon ottamista (synttärien järjestäminen, lahjan hankinta) sekä organisointia (oikeat tavarat mukana koulussa jne).

Vierailija
700/2456 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko miehet siis, että naisille ei mäkätettäisi aivan jatkuvasti jos jokin menee edes hieman pieleen?

Äidit on suurennuslasin alla 24/7 ja täysin vapaata riistaa täysin tuntemattomienkin mäkätykselle ja nälvinnälle.

Myös niistä miehen päiväkotiin tai sukulaisiin väärin puetuista vaatteista nimenomaan mäkätetään siellä sille ädiille, anoppi muistelee 20 vuotta, miten Pekalla oli keltaiset pitsisukkikset jalassa. Ja appi mäkättää huonosta ruoanlaittotaidosta.