Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä esimerkki siitä kun jätin vaan "metatyöt" tekemättä

kyllästynyt
18.04.2022 |

Kun nehän on vain naisten keksimiä turhakkeita tai vähintäänkin hoituu ihan itsellään siinä arjessa, ilman sen suurempaa ajattelua tai ponnistelua.

No. Tänään kysyin mieheltä miten seuraavat asiat on hoidettu tai hoidetaan:

Lapsen synttäreiden järjestäminen

Lapsen ilmoittaminen harrastukseen, sinne tutustuminen, varusteiden hankinta

Koulun yhteiseen perhepäivään osallistuminen

Kevätvaatteiden ja kenkien hankinta

Toisen lapsen peliturnaukseen osallistuminen

Mies oli ihan ihmeissään. Miksi nyt vasta sanot? Ei hän nyt voi siksi ja täksi yhtäkkiä muuttua. Kai ne sit jotenkin järjestyy. Ei hän osaa sanoa tai luvata voiko hoitaa.

Niin, et sillai. Kyllä miehet hoitaa!

Kommentit (2456)

Vierailija
2361/2456 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä esimerkit kuulostavat miehiltä, jotka eivät ole koskaan asuneet yksin. Ja tietenkin naisilta, jotka ovat päsmäröineet kaikki kotityöt itselleen. Kuinka paljon teidän oloa helpottaa haukkua miehiänne täällä?

Vierailija
2362/2456 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää jättää tekemättä kaikki, mikä vaikuttaa mieheen. Ostat ja teet ruokaa vain itselle ja lapsille "oho, en yhtään muistanut, että sinäkin syöt ". Et pese miehen vaatteita, et muistuta miestä yhtään mistään. Jos mies kysyy, missä meillä on se tai tämä, et ole kuullutkaan niistä vaikka tietäisit.

Tuo ei ole metatyöstä irrottautumista vaan ilkeilyä. 

Miten niin? Miksei mies voi hoitaa noita itse?

Voi hoitaa tietenkin, mutta mitä hyötyä naisesta sitten enää on miehelle?

Hupaisa heitto. Naisestahan nimenomaan pitäisi olla hyötyä miehelle. Nainenhan on miehen kylkiluusta tehty jne. Huoh :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2363/2456 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää jättää tekemättä kaikki, mikä vaikuttaa mieheen. Ostat ja teet ruokaa vain itselle ja lapsille "oho, en yhtään muistanut, että sinäkin syöt ". Et pese miehen vaatteita, et muistuta miestä yhtään mistään. Jos mies kysyy, missä meillä on se tai tämä, et ole kuullutkaan niistä vaikka tietäisit.

Oikeasti, minä olen ehdottanut tuota silloin (onneksi harvoin), kun avovaimo on uhriutunut kotitöistä. Olen sanonut, ettei sen tartte mulle tehdä yhtään mitään, että pärjään kyllä ihan yksinäänkin. Voin ostaa ja laittaa sellaista ruokaa mitä haluan ja pestä omat pyykkini kun sitä tarpeeksi kertyy. Näin ei tarvitsisi  myöskään välittää hänen nirsoiluistaan eikä supernirson lapsensa vaatimuksista. Syy siihen miksi minä en tee ruokaa on se, kun mikään tekemäni ei tahdo kelvata ja on tosiaan niin paljon erityisvaatimuksia esim. lihan laadun suhteen, että en jaksa niitä kaikkiruokaisena alkaa miettimään. 

Vierailija
2364/2456 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, minä olen ehdottanut tuota silloin (onneksi harvoin), kun avovaimo on uhriutunut kotitöistä. Olen sanonut, ettei sen tartte mulle tehdä yhtään mitään, että pärjään kyllä ihan yksinäänkin. Voin ostaa ja laittaa sellaista ruokaa mitä haluan ja pestä omat pyykkini kun sitä tarpeeksi kertyy. Näin ei tarvitsisi  myöskään välittää hänen nirsoiluistaan eikä supernirson lapsensa vaatimuksista. Syy siihen miksi minä en tee ruokaa on se, kun mikään tekemäni ei tahdo kelvata ja on tosiaan niin paljon erityisvaatimuksia esim. lihan laadun suhteen, että en jaksa niitä kaikkiruokaisena alkaa miettimään. 

Kyllä minun mieheni on aina osannut ostaa ja suunnitella ruuat koko perheelle. On tietysti päiviä, että hän kysyy, mitä haluan, kun kotona on "sitä ja sitä", ja sitten vain pyydän laittamaan minulle ruuan hänen mainitsemistaan aineista. Ei se mitään ydinfysiikkaa ole.

Vierailija
2365/2456 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et ole ymmärtänyt homman ydintä. Nyt et tee mitään, jätät nuo hommat tekemättä.

Aurinko nousee silti.

Mutta kärsijöinä on omat lapset. Millainen mies haluaa tuota omille lapsilleen? Välinpitämätön mies.

Minkälainen nainen tekee tällaisen miehen kanssa lapsen?

Vierailija
2366/2456 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli yllättäen hautajaiset. Kolmelle lapselleni ja itselleni tarkistin että on kaikille on vaatetta yms. Pojalle villakangastakki ja juhlakengät, juhlava hattu päähän ulos, suorat housut, pikkutakki, valkoinen paita. Tytöille villakangastakit, mekot, sukkahousut, juhlakengät, bolerot. Kaikki sopivan väristä myös lapaset, kaulaliinat yms. Itselleni musta hame ja paita, saappaat, villakangastakki, käsineet, kaulaliina, sukkikset, laukku. Pesin ja silitin ja sovutin kaikille kaikki vaatteet. Tilasin ja hain kukat ja kirjoitin värssyn. Kävin pesettämässä auton ja pesin myös pienimmälle matkarattaat mukaan, kun ei ehkä jaksa kävellä hautausmaalla.

Arvatkaapa oliko miehellä hautajaisaamuna omat vaatteet puhtaana tai silitettynä? Ei todellakaan. Ihmetteli että missä hänen vaatteensa ovat?

Vierailija
2367/2456 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja kun mies jättää metsätyöt tekemättä:

-Auton renkaat jää ostamatta ja öljyn vaihto varaamatta

-Talon huoltoon liittyvät seikat jää tekemättä (esim. Ilmastoinnin / ilmalämpöpumpun suodattimen vaihto kerran kuukaudessa)

- vakuutukset jäävät kilpailuttamatta

Tässä nyt ensimmäisen minuutin miesten metatyöt.

Minä, nainen, teen nämäkin kaikki meillä. Hoidan meillä aivan kaikki metatyöt.

Vierailija
2368/2456 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvitti kun eromme jälkeen exäni oli todella stressaantunut kaikista näistä metatöistä joita joutui ensimmäistä kertaa ikinä tekemään.

hoidin homman 16 vuotta huomaamatta. Edelleen huomaan että ei hallitse etukäteen asioiden suunnittelua

Vierailija
2369/2456 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Talon huoltoon liittyvät seikat jää tekemättä (esim. Ilmastoinnin / ilmalämpöpumpun suodattimen vaihto kerran kuukaudessa)

Onneksi olkoon!?

Vierailija
2370/2456 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli yllättäen hautajaiset. Kolmelle lapselleni ja itselleni tarkistin että on kaikille on vaatetta yms. Pojalle villakangastakki ja juhlakengät, juhlava hattu päähän ulos, suorat housut, pikkutakki, valkoinen paita. Tytöille villakangastakit, mekot, sukkahousut, juhlakengät, bolerot. Kaikki sopivan väristä myös lapaset, kaulaliinat yms. Itselleni musta hame ja paita, saappaat, villakangastakki, käsineet, kaulaliina, sukkikset, laukku. Pesin ja silitin ja sovutin kaikille kaikki vaatteet. Tilasin ja hain kukat ja kirjoitin värssyn. Kävin pesettämässä auton ja pesin myös pienimmälle matkarattaat mukaan, kun ei ehkä jaksa kävellä hautausmaalla.

Arvatkaapa oliko miehellä hautajaisaamuna omat vaatteet puhtaana tai silitettynä? Ei todellakaan. Ihmetteli että missä hänen vaatteensa ovat?

Propsit tälle naiselle, joka ei hoitanut aikuista miestään vaan vaan itsensä ja lapsensa. Mies ehkä oppi jotain tai sitten ei.

Vierailija
2371/2456 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tässä taannoin haisteli omaa pyyhettään ja totesi, että eipä ole tätäkään aikoihin pesty, kun haisee niin pahalle. Kerroin miehelle, että kyllä minä sen pesen, kun sen vaan koneeseen heittää. Että herra on hyvä vaan ja huolehtii itse pyyhkeensä vaihdosta. Voi sitten kaapista puhtaan pyyhkeen ottaa, kun edellinen on koneeseen laitettu.

Sama juttu sukkien kansa, kun ne eivät taianomaisesti puhdistu, jos ne jättää jonnekin nurkkaan lojumaan.

Vierailija
2372/2456 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miesväki joutuu pesemään itse pyykkinsä, ostamaan omat ruokansa. Ovat olleet vapaamatkustajia tässä huushollissa aiemmin.

Huomasin että minulla jää paljon rahaa säästöön kun teen itselleni kotiruokaa. He ostavat ja valmistavat mitä haluavat.

Vierailija
2373/2456 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et ole ymmärtänyt homman ydintä. Nyt et tee mitään, jätät nuo hommat tekemättä.

Aurinko nousee silti.

Noi on kaikki huuhaata.

Lapsi ei tarvitse harrastuksia joihin se ei itse voi mennä ja itse ilmoittautua. Aala-asteikäinen lapsi ei tarvitse harrastuksia.

Vierailija
2374/2456 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metatyöt on kyllä terminä aivan typerä. Nuo kaikki kuvaamasi asiat ovat vain normaalia arkea. Ne pystyy jakamaan samoin kuin kaikki muutkin kotityöt kunhan keskustelee ja ottaa asiat puheeksi.

Meillä on jaettu hommat niin että minä hoidan lapset ja kaupan. Mies hoitaa kodin ja eläimet. Ja näihin teemoihin liittyvät metatyöt kuuluu sille kenen vastuu ko. asiasta on.

Eli olu kyse sitten eläinten ruoat / eläinlääkäriä tai lasten kuravaatteiden osto.

Toinen toki auttaa esim. kotitöissä mutta vetovastuu on vastuuhenkilöllä. Eli mies kertoo minulle milloin on siivouspäivä tai minä kerron milloin on kauppapäivä (käydään kaupassa yhdessä) tai lasten synttärit jne.

Vierailija
2375/2456 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitylyyli kirjoitti:

Metatyöt on kyllä terminä aivan typerä. Nuo kaikki kuvaamasi asiat ovat vain normaalia arkea. Ne pystyy jakamaan samoin kuin kaikki muutkin kotityöt kunhan keskustelee ja ottaa asiat puheeksi.

Meillä on jaettu hommat niin että minä hoidan lapset ja kaupan. Mies hoitaa kodin ja eläimet. Ja näihin teemoihin liittyvät metatyöt kuuluu sille kenen vastuu ko. asiasta on.

Eli olu kyse sitten eläinten ruoat / eläinlääkäriä tai lasten kuravaatteiden osto.

Toinen toki auttaa esim. kotitöissä mutta vetovastuu on vastuuhenkilöllä. Eli mies kertoo minulle milloin on siivouspäivä tai minä kerron milloin on kauppapäivä (käydään kaupassa yhdessä) tai lasten synttärit jne.

Miten hirveän vaikeaa se luetun ymmärtäminen voi olla. Eli juuri tässä on ongelman ydin. Siinä, etteivät kaikki suostu ottamaan mitään vastuualueita itselleen, vaan kokevat, että he tekevät kotitöitä, jos he auttavat pyydettäessä. Ja silloin se kuormittaa. Teidän tapaus on juuri se, mihin tässä moni haluaisi. Tietenkin.

Vierailija
2376/2456 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon!?

Voi kuule tuon kaiken voi tilata ammattilaiselta ja sit vaan maksaa laskun. Ei siihen av(i)omiestä tarvita. T. Nainen

Vierailija
2377/2456 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni tässä taannoin haisteli omaa pyyhettään ja totesi, että eipä ole tätäkään aikoihin pesty, kun haisee niin pahalle. Kerroin miehelle, että kyllä minä sen pesen, kun sen vaan koneeseen heittää. Että herra on hyvä vaan ja huolehtii itse pyyhkeensä vaihdosta. Voi sitten kaapista puhtaan pyyhkeen ottaa, kun edellinen on koneeseen laitettu.

Sama juttu sukkien kansa, kun ne eivät taianomaisesti puhdistu, jos ne jättää jonnekin nurkkaan lojumaan.

Se vedättää sinua.

Vierailija
2378/2456 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllästynyt ruuanlaittoon. Olen kysynyt mieheltä, että mitä tehdään ruuaksi. Jostain syystä se tuntuu miehelle olevan vaikea paikka päättää, mitä syödään. Viimeksi olimme lähdössä kauppaan ostamaan viikon ruuat. Siinä lähtiessä kysyin mieheltä, mitä me seuraavan viikon aikana syödään. Ilmeisesti olen kysynyt liian usein, kun mies suutahti, että hän ei halua elää noin suunnitelmallista elämää vaan tehdä niin, mitä sillä hetkellä tuntuu. No sehän se helppoa onkin, päivittäin tutkia jääkaappi ja koettaa keksiä jotain siellä olevista aineksista. Yksi pieni metatyö eikä mies saanut sitäkään hoidettua.

No mieshän sanoo sulle, että syö sitä mitä silloin tekee mieli. Miksi sä siitä vedät pultteja? Mies käy siis kaupassa vaikka päivittäin ja ostaa, tekee ja sitten syötte. Mua kanssa ärsyttää suunnattomasti jos joku kyselee multa tuollaisia turhia asioita. Sä voit käydä kaupassa kun alkaa tekemään mieli ruokaa ja ei ole sitä juuri silloin jääkaapissa. Tulet kaupasta, teet ruoan ja syöt. Jos sä kuolet siinä parissa tunnissa, mikä tuohon operaatioon menee niin kannattaisi miettiä sun verensokereita ja muita, että miksi heittää pienestä viivästymisestä häränpyllyä. Jos olet 2-tyypin diapeetikko niin laihduta. 

Vierailija
2379/2456 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllästynyt ruuanlaittoon. Olen kysynyt mieheltä, että mitä tehdään ruuaksi. Jostain syystä se tuntuu miehelle olevan vaikea paikka päättää, mitä syödään. Viimeksi olimme lähdössä kauppaan ostamaan viikon ruuat. Siinä lähtiessä kysyin mieheltä, mitä me seuraavan viikon aikana syödään. Ilmeisesti olen kysynyt liian usein, kun mies suutahti, että hän ei halua elää noin suunnitelmallista elämää vaan tehdä niin, mitä sillä hetkellä tuntuu. No sehän se helppoa onkin, päivittäin tutkia jääkaappi ja koettaa keksiä jotain siellä olevista aineksista. Yksi pieni metatyö eikä mies saanut sitäkään hoidettua.

No mieshän sanoo sulle, että syö sitä mitä silloin tekee mieli. Miksi sä siitä vedät pultteja? Mies käy siis kaupassa vaikka päivittäin ja ostaa, tekee ja sitten syötte. Mua kanssa ärsyttää suunnattomasti jos joku kyselee multa tuollaisia turhia asioita. Sä voit käydä kaupassa kun alkaa tekemään mieli ruokaa ja ei ole sitä juuri silloin jääkaapissa. Tulet kaupasta, teet ruoan ja syöt. Jos sä kuolet siinä parissa tunnissa, mikä tuohon operaatioon menee niin kannattaisi miettiä sun verensokereita ja muita, että miksi heittää pienestä viivästymisestä häränpyllyä. Jos olet 2-tyypin diapeetikko niin laihduta. 

Sinkku siinä höpöttelee omiaan.

Vierailija
2380/2456 |
21.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän onkin tullut hauska ketju, jossa rouvat ja ex-rouvat kilpailevat kuka on valinnut paskimman miehen ever.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan