Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä esimerkki siitä kun jätin vaan "metatyöt" tekemättä

kyllästynyt
18.04.2022 |

Kun nehän on vain naisten keksimiä turhakkeita tai vähintäänkin hoituu ihan itsellään siinä arjessa, ilman sen suurempaa ajattelua tai ponnistelua.

No. Tänään kysyin mieheltä miten seuraavat asiat on hoidettu tai hoidetaan:

Lapsen synttäreiden järjestäminen

Lapsen ilmoittaminen harrastukseen, sinne tutustuminen, varusteiden hankinta

Koulun yhteiseen perhepäivään osallistuminen

Kevätvaatteiden ja kenkien hankinta

Toisen lapsen peliturnaukseen osallistuminen

Mies oli ihan ihmeissään. Miksi nyt vasta sanot? Ei hän nyt voi siksi ja täksi yhtäkkiä muuttua. Kai ne sit jotenkin järjestyy. Ei hän osaa sanoa tai luvata voiko hoitaa.

Niin, et sillai. Kyllä miehet hoitaa!

Kommentit (2456)

Vierailija
2001/2456 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Ei miehiä kiinnosta mikään lasten mutakakkujen ihastelu hiekkalaatikon reunalla tai lastenvaatteista hössöttäminen. Naiset pettyvät miehiin, kun eivät ymmärrä, että miehet ovat erilaisia kuin naiset.
Laittakaa ne ukkonne töihin ja tienaamaan rahaa, sitä varten ne on eikä mitään lasten askarteluita näpertämään.

Uskon, kyllä että miehiä ei kiinnosta istua hiekkalaatikon reunalla ja ihastella lapsen tekemiä mutakakkuja. Se vanhemmuus on sitä, että asioita ajatellaan sen lapsen kannalta. Jos ei halua luoda läheisiä välejä omaan lapseen, niin silloin ei tehdä lapsen kanssa mitään vaan tehdään jotain muuta. Se kantaa hedelmää, sillä lasta ei kiinnosta isä sitten enää myöhemminkään missään vaiheessa.

Vierailija
2002/2456 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvinaisen epäonnistunut termi, koska meta ei tarkoita mitään konkreettista.

Täytyy olla naisen keksimä.

Niinhän se onkin, sen keksi Marja Hintikka liven aikaan se toinen tyyppi Jenny. 

Ja pointtihan just on, että metatyö ei ole mitään konkreettista, vaan nimen omaan työn "takana" olevaa työtä, meta-tason työtä. 

Sinun taas täytyy olla mies, kun et tajua mistä puhutaan.

Tämä on uskomattominta pskaa aikoihin. Onko metatyötä, että mietin, että mun pitää käydä kaupassa ja että tosiaan menen sinne pyörällä ja teen listan johon menee minuutti?! Että ihan erikseen pitää listata työksi että minä AJATTELIN sitä kaupassakäyntiä. Ajattelin ruuanlaittoa.

Tuo miesten ja naisten välinen epäsuhtainen kotitöiden jakautuminen on toinen asia. Mitä annatte miesten lusmuilla ja pidätte niitä joinain perässävedettävinä tahdottomina olioina. Eikai se ole kumma jos toinen nainen tulee ja viettelee miehen. :D Kun mies vain kaatuu ja lipsahtaa sen toisen naisen sänkyyn ja sisään.

Metatyö on laiskojen töittensä laskemista. Ja miksi miehet pitää eristää perhe-elämästä ja parisuhteesta niin, etteivät saa tehdä osuuttaan omalla tavallaan? No siksi ettei nainen sitten voisi liehua siinä marttyyrinviitassa ja uhriutua kun on niin penteleen raskasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2003/2456 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

[Kuvaat hyvin ongelmaa. Tätähän se on. Ei miehillä ole kykyä perheen pyörittämiseen.
Mun mielestä tähän on ihan selvä ratkaisu: perinteiset sukupuoliroolit. Eli mies maksaa kaikesta ja palkkaa myös siivoojan. Rouvalle jää sitten aikaa hoitaa noita käytännön asioita ja mies kompensoi tämän vaivannäön rouvalle rahalla. Rouva voi lasten ollessa pieniä olla kotona ja myöhemminkin sitten tehdä vaikka lyhyttä työpäivää.
Älkää nyt hyvät naiset hankkiko lapsia minkään köyhän hampuusin kanssa! Tällaista se jälki on sitten.

Mikään oikea ongelma ei ala ratketa niin kauan kuin liian moni nainen jaksaa ylläpitää tällaisia yleistyksiä. "miehet eivät vaan kykene"....

Oikeasti, on miehiä, jotka eivät kykene ja on miehiä, jotka kykenevät. Samoiten on naisia, jotka eivät kykene ja niitä, jotka kykenevät. Ja useimmiten on pariskuntia, jossa molemmat kykenevät varsin hyvin, mutta toinen kykenee himan paremmin tekemään toiset hommat ja toinen toiset. 

Ja sitten aina löytyy näitä naisia ja miehiä, mutta erityisen paljon naisia, jotka ovat näitä "miehet eivät vaan kykene"....Ja yleensä juuri nämä ovat niitä, jotka odottaa, että se mies tosiaan maksaa kaiken ja sen päälle vielä pitäisi kotityöt jakaa täysin tasan. Mieluummin niin, että mies tekee vähän enemmän. Taidat kuulua joukkoon? Mielestäsi miehen tulee heit työpäivän jälkeen siivota ja leikkiä koko ilta nukkumaanmenoon asti, jotta rouva voi sitten viettää illalla vapaata raskaan kotipäivän jälkeen. 

Aika moni lievistä "metatyöristiriidoista" liittyy esimerkiksi erilaisiin standardeihin. Jos naisen mielestä siivoustarve on sitä, että lastenhuoneessa pitää kaikkien lelujen olla joka ilta siististi rivissä, niin ei se miehen vika ole. Esimerkiksi itselleni miehenä riittää hyvin se, että vaikka kerran viikossa järjestää lapsen lelut kunnolla niin, että saa imuroitua kunnolla ja muutoin tarpeen mukaan, jos jostain syystä tarvitsee useammin imuroida. Mitä se ketään haittaa, jos siinä välissä lapsen huoneessa lelut ovat sikin sokin? Ei ainakaan sitä lasta itseään. Se jatkuva tiptop-siivous on vian ja ainoastaan sitä rouvaa itseään varten. Jos sitä kerran haluaa, niin ei se ole syy katkeroitua miehelle, joka ei ole sitä joka ilta työn jälkeen tekemässä, tai riitelemässä lapsen kanssa, kuinka se koko ilta pitäisi aina käyttää siivoamiseen leikkimisen sijaan. Eri asia vain, jos on vaikka joku voimakas pölyallergia ja oikeasti pitää inmuroida joka päivä tms.

Se, että rouvan (tai harvoissa tapauksissa toki herran) mielestä on mukavampaa, että vessan allas on siivottu joka viikko, eikä joka toinen viikko, ei tarkoita, että rouva on oikeassa. Siitä on turha vetää noita stereotyppisiä, koko sukupuoleen vedettyjä loukkaavia yleistyksiä. Tuo jos mikä kertoo, että itse olet se ongelma.

Vierailija
2004/2456 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nappaan kiinni vielä tuohon yhteen lauseeseen: "Eli mies maksaa kaikesta ja palkkaa myös siivoojan"

Kertoo kaiken oleellisen, jos tuo on näkemyksesi "perinteiseistä sukupuolirooleista". Jos haluat ne perinteiset sukupuoliroolit, se on sitä, että mies maksaa juoksevat kulut, mutta sinä siivoat.

Nyt oletat, että mies maksaa elämisen ja sitten sen päälle vielä maksaa muut tekemään ne työt, jotka roolijaossa kuuluisivat sinulle. Voin vain kuvitella, kuinka raskasta elämä sinun kanssasi on. Eroon se päättyy joka tapauksessa.

Vierailija
2005/2456 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua on. Kun äitini kuoli ja isä jäi yksinhuoltajaksi, niin me lapset saatiin siitä lähtien pitää huoli jokainen omista metatöistämme, ikään katsomatta (oltiin 7-15v äidin kuollessa, minä 13). Ruokaa, puhtaat vaatteet ja hienoa elektroniikkaa kyllä oli sekä shampoo ja hammasharjat kaapissa, mutta kaikki pikkuasiat, kuten synttärit, koulutarvikkeet, iho-ongelmat, kuukautissuojat, luokkaretket, riittävä liikunta, kampaajakäynnit ja harrastukset hoiti jokainen lapsi itse, tai jätti hoitamatta. Huonosti hoidetusta metatyöstä opittiin kantapään kautta tavalla tai toisella.

Isä piti itseään supervanhempana, koska osasi kokata, piti huolta, että noudatamme kotiintuloaikoja ja vietti näennäisesti paljon aikaa kanssamme. Isolta osin olimme kuitenkin ihan heitteillä, tulimme isälle ikään kuin "siinä sivussa" eikä meihin käytetty aikaa ja vaivaa, jos isä ei siitä hyötynyt samalla (esim. kylppärissä oli se yksi isän dödö ja yksi isän partakone, joita jokainen käytti, tyttöjen hygieniatuotteita ei ollut) ja minimaalisesti aikaa ja vaivaa, jos se oli meidän lasten hyvinvoinnin kannalta välttämätöntä (esim. vaatteita varten annettiin rahaa kouraan ja loppu oli lapsen vastuulla, nuorin veli sai vaatteita ensimmäiset vuodet vain silloin, kun mummo vei ostoksille).

Jokainen meistä neljästä on kärsinyt lapsuuden jäljiltä eriasteisista mielenterveyden häiriöistä, etenkin kaksi nuorinta, jotka oli ala-asteella joutuessaan oman itsensä herroiksi.

Lapsesta huolehtimiseen ei riitä ruoka, vaatteet, telkkari ja hammasharja, perustarpeet on vain pohja turvalliselle lapsuudelle. Jos aikeena on kasvattaa lapset mahdollisimman vähällä vaivalla ja kiinnostuksella, niin kannattaa miettiä, että olisitko kuitenkin vela

Meitä oli vain 2, muuten sama tilanne. Isä huolehti kyllä että on ruokaa ja koti, muuten ei kauheasti mitään. Teki kyllä paljon töitä meidän elättämiseksi, mistä olen toki kiitollinen. Mutta kaikki piti 8-vuotiaasta hoitaa itse, kaverisuhteet, synttärit, vaateostot (antoi rahaa kouraan ja vei seppälään, sai kävellä takaisin tai tulla bussilla).

Synttäreilleni ei kukaan ekan kerran jälkeen tullut kun oli niin huonosti järjestetty. Isosisko yritti auttaa, ostettiin karkkia ja limppaa, mutta päätyi riitelemään kanssani juhlissa, oli siis tällöin teini. Isä häipyi juhlien ajaksi, "pärjäättehän te isot tytöt nyt keskenään". Yksi luokkakaveri ihan sanoi juhlien jälkeen koulussa että vanhempansa olivat sanoneet, ettei mun juhliin kannata enää mennä jos ei ole kerta kivaa.

Hammaslääkärissä en käynyt koskaan. Nyt aikuisena on pitänyt poistaa pari hammasta, muuten suuni on onneksi ollut terve. Huolehdin itse lapsena tunnollisesti hammaspesusta,onneksi.

Myöhästelin koulusta, sain huutia opeilta ja nöyryytystä. Meillä oli koulussa jotain hemmetin pullapäiviä, jolloin kiertävässä vuorossa leivottiin. Yritin herätä aamulla kun oli oma vuoro ja tehdä jotain mokkapaloja, itkua tihrustaen. Menin aina myöhässä paskojen leivonnaisten kanssa pahalla mielin.

Jne. Jne.

Päädyin, jos ei nyt pahasti kiusatauksi niin syrjityksi ja kaverittomaksi. Parikymppisrnä näytti että syrjäydyn, kunnes otin itseä niskasta ja päätin elää toisin. Terapiaa ja omaa työtä paljon yhä turvaton kiintymyssuhde. Nyt nelikymppinen sisko mt-ongelmainen, pientä pätkää tehnyt töitä aika-ajoin.

Isällä oli vaikeaa ja teki parhaansa. En kanna kaunaa, mutta nyt kun on omia lapsia, tajuan kyllä metatöiden tärkeyden ja sen, että lapsi tarvitsee aikuisen tukea asioiden järjestämiseen ja kaverisuhteisiin. Vanhempien kuuluu huolehtia vaatteista ja harrastuksista, ajoissa. Kaikkea ei voi vaan unohtaa tai pitää tarpeettomana, tai lapsi kokee olevansa sitä myös.

Vierailija
2006/2456 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan täysin kurkkuani myöten täynnä tätä joidenkin naisten metatyö sössötystä. Ei, te ette tee yhtään sen enempää kuin muutkaan ja toisaalta, jos teette, asia kannattaisi korjata. Muiden ihmisten syyllistäminen omista valinnoista on niin väsyttävää ja turhauttavaa.

Tämä talo, kiinteistö ja kulkuneuvot (useita) käytännössä rapistuisivat, mätänisivät ja hajoaisivat niille sijoilleen, jos lopettaisin oman osuuteni kaikesta metatyöstä. Sitä on ihan jatkuvasti ja vuoden ympäri. Lisäksi meillä on yhteiset kodinhoidolliset työt tottakai ja lapsiin liittyvät metatyöt. Väitän puolison käyttävän lapsiin enemmän aikaa metatyön muodossa (ja kyllä käytän aikaa minäkin päivittäin), mutta omaisuuden säilyttämisen ja elämisen välttämättömyyksien kannalta (talo, tekniikka, kiinteistö) minä teen metatöitä taas paljon enemmän. Eikä tällaisista asioista selviytyminen ole kiinni mistään killuttimista, vaan siitä, miten on tehokkainta ja mielekkäintä jakaa arjen vastuut. Aivan täysin turhaa on kaikkien tehdä ja osata kaikkea, toiminta tehostuu huomattavasti, kun jokainen tietää mitä tekee. Minä en todellakaan tiedä mitä kaikkea puoliso tekee ja toisaalta hän on autuaan tietämätön suurimmasta osasta asioita, joita minä pidän täällä yllä. Nämä työtkin jakaantuvat niin pieniksi osa-alueiksi, että niiden luetteloiminen on käytännössä täysin mahdotonta. Varmasti myös hänen työnsä, ainakin uskon näin.

Vierailija
2007/2456 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä "öjyän terassin kerran kesässä" -sankareita. Juujuu, on se kovaa työtä. Mitä ne akat aina valittaa.

Vierailija
2008/2456 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä "öjyän terassin kerran kesässä" -sankareita. Juujuu, on se kovaa työtä. Mitä ne akat aina valittaa.

Taas näitä "se pesukoneen päälle laittaminen ihan joka päivä on täysin toisesta fääristä olevaa työtä ja metatyötä on vain naisen tekemät asiat". 

Ihan  oikeasti hävettää sinunkin puolesta. Useimmissa tapauksissa, jos miehet jättäisivät ne omat "metatyönsä" tekemättä, niin suurimmalla osalla puolisoista olisi sormi suussa. Samoin kun siinä vaiheessa, miehet jättää sen rahan tuomatta ja naisen pitäisikin oikeasti alkaa etsimään sellainen työ, jolla koko perhe elää.

Ja kyllä, tiedän että se elämä lapsen kanssa kotona on "yllättävän" raskasta, eikä mitään makoilua lapsen nukkuessa vaunuissa. Mutta kyllä jokainen tervepäinen aikuinen osaa imuroida, laittaa pyykkikoneen päälle ja tehdä ainakin jonkinlaista pöperöä, jota saa kurkusta alas. Sekä ostaa vaatteita lapselle. 

nm. isyysvapaani ja hoitovapaita käytellyt isä, joka kaiken lisäksi oli perheen pääelättäjä myös vapaidensa aikana.

Vierailija
2009/2456 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa on sekin, että jopa niissä samoissa töissä, naiset eivät osaa edes itse neuvotella palkkaa itselleen, kun eivät uskalla sanoa sitä palkkaa neuvotteluissa, jota oikeasti haluavat, korotuskyselyistä puhumattakaan. Sitten itketään, että on pienempi palkka kuin miehillä ja se pitää sitten korjata jollain yleiskorotusten kylkeen laitettavilla tasa-arvoerillä. Eli ensin miehet neuvottelevat itse duunin palkkatasoa ylös ja tekevät sen duunin, sitten lähinnä miesvaltaiset liittoneuvottelijat duunaa ne korotukset naisille. Ainoa työ, mitä naiset tämänkin osalta tekevät, on valittaminen.

Vierailija
2010/2456 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ihan varmasti myös miehillä on metatyötä, kun moni täällä tuo sitä esiin. Mutta pointti onkin se, että minä ainakaan en väheksy sitä, kun taas monet miehet tuntuvat olevan täysin ymmärtämättömiä naisten tekemästä metatyöstä tai sitten vähättelevät koko asiaa.

Vierailija
2011/2456 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele tippaakaan miksi Suomessa äidit uupuvat ja masentuvat niin usein.

Vierailija
2012/2456 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on yksinkertainen, nainen haluaa päättää kaikesta, lasten syntymäpäivien menusta ohjelmaan harrastuksista vaatteisiin, ruokavaliosta, siisteys tasosta, sisustuksesta, lastenhoidosta ja kaikesta siltä väliltä. Jos mies yrittää päättää jostain asiasta, nainen uhriutuu kun "ei saa ikinä päättää mistään"(kuherruskuukaudenjälkeen). Sitten kun kaikki on naiselle mieliksi niin jää tämä metatyö joka ylläpitää tätä naisen rakentamaan mielikuvaa ainoasta vaihtoehdosta kuinka asiat voivat toimia. Koska yksin on raskasta tätä pyörittää, nainen väsyy kun "mies ei hoida mitään!". Sitten kahden viinipullon jälkeen asiasta, josta on jo vuosi puhuttu kavereiden kanssa avaudutaan miehelle, joka ei nää mitään ongelmaa ottaa vastuualuetta hoitaakseen. Minkä tahansa vastuualueen hoitaminen vaan on mahdotonta, koska se pitää hoitaa juuri niinkuin nainen on sen suunnitellut ja lopputuloksena on aina moittimista. Jos tuot kaupasta pakaste mustikoita niin kotona saat kuulla huudon "me tykätään pensasmustikoista!!!" Jos ilmoitat lapsen karateen tutustumaan niin saat kuulla huudon "meidän Petteri tykkää satubaletista!". Naisen mielestä kaikki jää tekemättä ja tästä jaksetaan muistuttaa aina, joka johtaa arvostuksen puutteeseen ja eroon. Sitten lapset asuvat vuoroviikoin vanhemmillaan ja ongelma poistuu, eikä voi kun ihmetellä että miten voi olla että se metatyö onnistuu mieheltäkim yhtä hyvin, mutta vuoden päästä erosta nainen huomaa että rahat ei riitä mihinkään, vaikka toki lähivanhempana saa huomattavasti enemmän kuin lasten isä. Rahojen riittämättömyys johtuu varmasti siitä että naisia sorretaan, eikä siitä että tinderissä alkoholijuoman kanssa poseeraavan bilehileen harrastuksena lukee tatuoinnit yms. Mutta vieläkään ei nainen ymmärrä missä vika kun metatyö ei toiminut.

Vierailija
2013/2456 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse hommaa koko ajan lisää ja lisää puuhaa perhelle, niin aika kohtuutonta on tuota taakkaa alkaa miehelle siirtämään. 

Vierailija
2014/2456 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse hommaa koko ajan lisää ja lisää puuhaa perhelle, niin aika kohtuutonta on tuota taakkaa alkaa miehelle siirtämään. 

Tässä keskustelussa on puhuttu kyllä ihan tavallisista perhearkeen kuuluvista asioista.

Vierailija
2015/2456 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis haluaa lapsen harrastavan karatea, kun lapsi itse on kertonut haluavansa satubalettiin. Just.

Vierailija
2016/2456 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme osallistuneet mieheni ystävän pienimuotoiseen hääjuhlaan, koska en muistuttanut asiasta. Mieheni sai keväällä kutsun tekstiviestillä. Heinäkuussa hääpäivän iltana totesin miehelle, että tänään oli hänen ystävänsä häät. Mies laittoi ystävälleen tekstiviestillä pahoittelut unohduksesta ja se oli siinä. Maailma ei kaatunut, mutta sitä mieheni ei tiedä, aiheuttiko hänen unohduksensa mielipahaa ja turhaa työtä hääparille. Mitäpäs sitä muiden tunteista

Oliko toi just se kaikista paras paikka näpäyttää? Jätit kuitenkin tahallaan muistuttamatta.

Ei tainnut olla. Ei se tampio ottanut siitä yhtään opikseen. Nyt mies on helmikuun alusta lähtien luvannut ekaluokkalaiselle järjestää tämän kaverisynttärit (minä olen tähän asti järjestänyt kolmen lapsen yhteensä 30 syntymäpäiväjuhlat). Lapsi vieläkin kyselee, koska ne kaverisynttärit pidetään.

Vierailija
2017/2456 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että miehet haihtuvat aina, kun vuorossa on epämieluisia kotitöitä.
Ennen lounasaikaa mennään puuhastelemaan ulos, jolloin se lounas jostain vaan perheelle ilmestyy!
Tai vauva jätetään yksin sitteriin ja mennään vessaan pitkän kaavan mukaan, jolloin naisen onkin pelastettava itkevä vauva ja riennettävä paikalle.
On kivempaa hakata jäitä ja öljytä terassia, kuin taistella tenavien kanssa. Saa olla ajatuksissaan.
Oma mies pitkittää pihalla oloaan tarpeettomasti, että pääsisi iltatouhuista luistamaan.
Käy välillä muka jotain sisältä hakemassa, että näkisi, joko paskahommat tehty.
Viimeksi en päästänyt hakkaamaan jäätä vaan vaadin miestä jäämään avuksi.
Kiukutteli että kukas sen jään pilkkoo?!

Vastasin että kevät, mutta myös minä voin mennä hakkaamaan ihan mielelläni! Kyseessä ihan keksitty pihatyö, kun se takapihan jää ei mitenkään vaikuttanut kasvillisuuteen tms.
Mies vaan sai sitä takomalla hengailtua ulkona.
Kiukkusi, että no jääpiikki pitää ainakin viedä varastoon.
Sanoin että mäpäs vien, kerro vaan minne sinne. Vastasi ivallisesti, että enpäs kerro!🙄
Sanoin vaan että no käyn viemässä, aloitas iltapalahommat!
Uskomatonta, miten lapselliseksi aikuinen mies heittäytyi, kun ei saanut vempuloida itseään irti lastenhoidosta.
Olen päivittäin nyt jyvittänyt lastenhoitoa miehelle ja kyselemättä vaan ilmoittanut, että nyt teet ja viet ja otat jne.
Ei ole ämpyillyt, ja kas kummaa, ei ole terassi hapantunut ja jääkin on sulanut itsestään!
Olenpas myös huomannu, että mies on jopa viihtynyt lasten kanssa, kun itse olen saanut siivota ulkovaraston yms.😉

Vierailija
2018/2456 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että miehet haihtuvat aina, kun vuorossa on epämieluisia kotitöitä.
Ennen lounasaikaa mennään puuhastelemaan ulos, jolloin se lounas jostain vaan perheelle ilmestyy!
Tai vauva jätetään yksin sitteriin ja mennään vessaan pitkän kaavan mukaan, jolloin naisen onkin pelastettava itkevä vauva ja riennettävä paikalle.
On kivempaa hakata jäitä ja öljytä terassia, kuin taistella tenavien kanssa. Saa olla ajatuksissaan.
Oma mies pitkittää pihalla oloaan tarpeettomasti, että pääsisi iltatouhuista luistamaan.
Käy välillä muka jotain sisältä hakemassa, että näkisi, joko paskahommat tehty.
Viimeksi en päästänyt hakkaamaan jäätä vaan vaadin miestä jäämään avuksi.
Kiukutteli että kukas sen jään pilkkoo?!
Vastasin että kevät, mutta myös minä voin mennä hakkaamaan ihan mielelläni! Kyseessä ihan keksitty pihatyö, kun se takapihan jää ei mitenkään vaikuttanut kasvillisuuteen tms.
Mies vaan sai sitä takomalla hengailtua ulkona.
Kiukkusi, että no jääpiikki pitää ainakin viedä varastoon.
Sanoin että mäpäs vien, kerro vaan minne sinne. Vastasi ivallisesti, että enpäs kerro!🙄
Sanoin vaan että no käyn viemässä, aloitas iltapalahommat!
Uskomatonta, miten lapselliseksi aikuinen mies heittäytyi, kun ei saanut vempuloida itseään irti lastenhoidosta.
Olen päivittäin nyt jyvittänyt lastenhoitoa miehelle ja kyselemättä vaan ilmoittanut, että nyt teet ja viet ja otat jne.
Ei ole ämpyillyt, ja kas kummaa, ei ole terassi hapantunut ja jääkin on sulanut itsestään!
Olenpas myös huomannu, että mies on jopa viihtynyt lasten kanssa, kun itse olen saanut siivota ulkovaraston yms.😉

Olet pelkkä trolli. Perheestä tietoakaan.

Vierailija
2019/2456 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jiitu kirjoitti:

Ja sitten aina löytyy näitä naisia ja miehiä, mutta erityisen paljon naisia, jotka ovat näitä "miehet eivät vaan kykene"....Ja yleensä juuri nämä ovat niitä, jotka odottaa, että se mies tosiaan maksaa kaiken ja sen päälle vielä pitäisi kotityöt jakaa täysin tasan. Mieluummin niin, että mies tekee vähän enemmän. Taidat kuulua joukkoon? Mielestäsi miehen tulee heit työpäivän jälkeen siivota ja leikkiä koko ilta nukkumaanmenoon asti, jotta rouva voi sitten viettää illalla vapaata raskaan kotipäivän jälkeen. 

Luitko ollenkaan mitä kirjoitin ennen kuin lähdit vastaamaan?
Minä nimenomaan ehdotin niitä perinteisiä sukupuolirooleja ratkaisuksi, en tuollaista ihme härdelliä mitä sinä kuvaat.
Eli se minun ehdotus oli se, että mies tienaa, ja nainen tekee kotihommat. Mielestäni se on luonnollista ja toimivaa.

Vierailija
2020/2456 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja kun mies jättää metsätyöt tekemättä:
-Auton renkaat jää ostamatta ja öljyn vaihto varaamatta
-Talon huoltoon liittyvät seikat jää tekemättä (esim. Ilmastoinnin / ilmalämpöpumpun suodattimen vaihto kerran kuukaudessa)
- vakuutukset jäävät kilpailuttamatta

Tässä nyt ensimmäisen minuutin miesten metatyöt.

Tuossa on se ero, että noita hommia ei tehdä joka päivä tai edes kuukausittain kun taas perhe on ruokittava joka päivä. Renkaat vaihdetaan autoon kaksi kertaa vuodessa. Ja by the way, suodatin vaihdetaan myös kaksi kertaa vuodessa, ei todellakaan kuukausittain. Joten, älä sinä mies yritä esittää että olet täystyöllistetty noiden hommien kanssa. Nainen tekee metatyötä joka ikinen päivä ja moneen kertaan kun mies aivottomana saapuu valmiiseen pöytään.