Sairaanhoitajien feikkisaikuttelu
Kommentit (486)
Reilu systeemi olisi vaikka sellainen että sairasloma on palkaton. Jos rahat meinaa loppua niin sairaslomatodistuksella saisi valtiontakauksella menetettyä palkkaa vastaavan määrän lainaa, opintolainan tyyliin. Ei se ole työnantajan vika jos työntekijä on sairas.
Sitten lapsen takia saikuttajat, isä saattaa olla kotona, mutta äiti jääkin silti kotiin hoitamaan lasta.
Vierailija kirjoitti:
Tämän Sallan kannattaisi kokeilla työtä erikoissairaanhoidon puolella, nyt hän taitaa työskennellä pienen kunnan kotihoidossa ja Sallalla noussut myös vähän hattuun, kun on päässyt oikein esimiestehtäviin. Itsekin myönnän olleeni välillä lyhyillä saikuilla, kun vuorotyöstä ja kiireestä johtuen palautuminen jäi vähiin, eikä vain enää jaksanut painaa esim. 6 työpäivää putkeen, jonka jälkeen 1 vapaapäivä. Siitä ykkösvapaalta 5 työpäivän työputki , jonka jälkeen vihdoin 2-3 pvän vapaat. Ja nämä työputket siis aamu-ilta-yövuoroja sekaisin.
Salla voi tulla kokeilemaan samaa sieltä päivätöistään, jossa hän niin nauttii työstään. Oksettava tyyppi.
Ja oli raskasta?6 työpäivää putkeen ja ei jaksa???Meillä 10 päivää putkeen useinkin ,1 vapaa ,6-7 päivää töitä.,2-3 vapaata,saatat päästä klo 22.30 ja 6-ksi takaisin,saattaa olla iltavuoro,sitten 1 vapaa ja aamu 5 jälkeen takaisin.Tuntuu että vain hoitajilla on raskasta ja kukaan muu ei tee tälläisiä työvuoroja.
Eikös nykyään ole ensimmäinen sairaspäivä palkaton? Vai eikö sitä sääntöä tullutkaan?
Salla on työnantajan tilaama feikkihahmo haastattelua antamaan ja lakkoa murtamaan.Jos olisi oikea henkilö esiintyisi suoraselkäisesti omalla nimellä ja kuvalla lehdessä eikä lymyilisi nimimerkin takana En usko pätkääkään tähän tilattuun juttuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän Sallan kannattaisi kokeilla työtä erikoissairaanhoidon puolella, nyt hän taitaa työskennellä pienen kunnan kotihoidossa ja Sallalla noussut myös vähän hattuun, kun on päässyt oikein esimiestehtäviin. Itsekin myönnän olleeni välillä lyhyillä saikuilla, kun vuorotyöstä ja kiireestä johtuen palautuminen jäi vähiin, eikä vain enää jaksanut painaa esim. 6 työpäivää putkeen, jonka jälkeen 1 vapaapäivä. Siitä ykkösvapaalta 5 työpäivän työputki , jonka jälkeen vihdoin 2-3 pvän vapaat. Ja nämä työputket siis aamu-ilta-yövuoroja sekaisin.
Salla voi tulla kokeilemaan samaa sieltä päivätöistään, jossa hän niin nauttii työstään. Oksettava tyyppi.Ja oli raskasta?6 työpäivää putkeen ja ei jaksa???Meillä 10 päivää putkeen useinkin ,1 vapaa ,6-7 päivää töitä.,2-3 vapaata,saatat päästä klo 22.30 ja 6-ksi takaisin,saattaa olla iltavuoro,sitten 1 vapaa ja aamu 5 jälkeen takaisin.Tuntuu että vain hoitajilla on raskasta ja kukaan muu ei tee tälläisiä työvuoroja.
Tällaisia juttuja olen joutunut kuuntelemaan kun vaimon paras kaveri on joku apuhoitaja. Vaimo tietää että minä teen välillä reissuhommissa kuukauden putkeen töitä, jopa 300t kuukaudessa eikä tykkää kun naureskelen hoitsun pitkille työputkille. Monet kollegani tekevät jopa 8 viikkoa putkeen ilman yhtään vapaapäivää, kaikki miehiä.
Mikä idea tällä jutulla oli? Syyllistää muita hoitajia ja yrittää nostaa itsensä enemmän jalustalle? Mitä Salla oli ajatellut ratkaisuksi hoitajapulaan ja siihen, että vastavalmistuneitakin pakenee alalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös huomannut. Eihän millään muulla alalla tapahdu? Eihän?
Naisvaltaisten alojen erikoisuus.
Työskentelen miesvaltaisella alalla teollisuudessa. Jostain syystä meillä sairaslomat lisääntyy aina lätkän mm-kisojen, formuloiden, metsästyskauden alun, kylvötöiden, sadonkorjuun, hellepäivien, jne. aikaan. Tämä lienee jotenkin sallitumpaa ja parempaa saikuttelua.
Eivät lisäänny!
Joka alalla on niitä turhaa saikuttajia. Tuossa artikkelissa joku työpaikan pershäiriöinen vaikea tapaus on edennyt esimiesasemassan, jotta pääsee pätemään ja kyykyttämään tosia hoitajia. Ja nyt nimettömänä määkii. Ihan perussettiä alalla ja juuri tuollaiset ”työkaverit” ajaa tavallisia hoitajia saikulle…
Hoitajana olen Sallan kanssa samaa mieltä. Toki työnantajassakin usein on vikaa, jos henkilökunta saikuttaa, mutta on paljon ihan vaan työntekijän laiskuudesta johtuvia saikkuja. Hoitoalalla on paljon munattomia esimiehiä, jotka eivät uskalla puuttua saikutteluun, vaikka kaikenlaisia toimintaohjeita sellaiseen tilanteeseen on kehitetty. Sitten tunnollisten hoitajien työsuhteita ketjutetaan kun Kaija on kolmatta vuotta putkeen saikulla kipeän käden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajilla paukkuu heti 3 kuukauden masennus saikut, kun vakituinen työpaikka on varma.
Ai kuuluuko tuollainen lähihoitajille!? Mä olen saanut vakipaikan yli vuosi sitten enkä ole ollut tietoinen, että mulle kuuluu tuollainen sairasloma! Kiitos tiedosta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen miesvaltaisella alalla teollisuudessa. Jostain syystä meillä sairaslomat lisääntyy aina lätkän mm-kisojen, formuloiden, metsästyskauden alun, kylvötöiden, sadonkorjuun, hellepäivien, jne. aikaan. Tämä lienee jotenkin sallitumpaa ja parempaa saikuttelua.
Eivät lisäänny!
Metsästäjät kyllä on mun työpaikoilla aina varanneet lomaansa siihen metsästykauden alkuun. Silloin sitä myös saavat, koska se on jo elokuun lopulla, jolloin harva enää halua siihen - ellei metsästä. Formulat on aina viikonloppuisin, se ei ainakaan pidä paikkaansa. Lätkä pelataan pääsääntöisesti iltapainotteisesti. Maanviljelijät, joilla on päivätyö, myös ottavat paljon lomansa niin, että voivat tehdä niitä maatilan töitä. Mutta perjantaisaikut oli kyllä yleisiä, samoin maanantait, tiettyjen henkilöiden kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salla voi tulla kokeilemaan samaa sieltä päivätöistään, jossa hän niin nauttii työstään. Oksettava tyyppi.Ja oli raskasta?6 työpäivää putkeen ja ei jaksa???Meillä 10 päivää putkeen useinkin ,1 vapaa ,6-7 päivää töitä.,2-3 vapaata,saatat päästä klo 22.30 ja 6-ksi takaisin,saattaa olla iltavuoro,sitten 1 vapaa ja aamu 5 jälkeen takaisin.Tuntuu että vain hoitajilla on raskasta ja kukaan muu ei tee tälläisiä työvuoroja.
Itsellä vanhuspuolella suurin kuormitus tulee muistisairaista vanhuksista. Kyllähän sen työn jaksaisi paljon paremmin jos olisi vain se fyysinen puoli siinä, mutta muistisairaiden kanssa työskentely on henkisesti todella raskasta. Kaikki ei todellakaan ole herttaisia mummoja ja pappeja.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajilla paukkuu heti 3 kuukauden masennus saikut, kun vakituinen työpaikka on varma.
Tai sitten jäävät äityislomalla. Tämä on nähty esim telakalla missä naisia koulutettu hitsareiksi 6kk kursseilla.
Heti kun vakityö saatu, jäädään äityislomalle.
Tämä on vain heitto ja perustuu omaan kokemukseen, en tiedä pitääkö paikkaansa. Mutta meillä ainakin hoitajista monet ovat äitejä, joten sairaslomia kertyy useammin. Lääkäreillä on harvemmista lapsia.
Usein minä olen se joka jää kotiin, koska miehellä kolme kertaa parempi palkka kuin minulla. Tottakai välillä myös mies jää.
Onneksi sairaanhoitajille ei tarvitse maksaa yhtään enempää, saa lakkoilla aivan niin pitkään kuin haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät lisäänny!
Metsästäjät kyllä on mun työpaikoilla aina varanneet lomaansa siihen metsästykauden alkuun. Silloin sitä myös saavat, koska se on jo elokuun lopulla, jolloin harva enää halua siihen - ellei metsästä. Formulat on aina viikonloppuisin, se ei ainakaan pidä paikkaansa. Lätkä pelataan pääsääntöisesti iltapainotteisesti. Maanviljelijät, joilla on päivätyö, myös ottavat paljon lomansa niin, että voivat tehdä niitä maatilan töitä. Mutta perjantaisaikut oli kyllä yleisiä, samoin maanantait, tiettyjen henkilöiden kohdalla.
Hyvin pätee formulat ja lätkät miesvaltaisellakin alalla jos kyse vuorotyöstä.
Maanviljelijät, päivätyö? Kyllä siinä tehdään välillä yötä myöten töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät lisäänny!
Lisääntyvät, lisäksi maanantait krapulapäivinä.
Uskooko mammat vielä tosiaan näin sokeasti siihen, että Iltap*skan anonyymit haastattelut on todellisia? :D
Näähän on poikkeuksetta tekaistuja.
Toimittaja itse keksii mahdollisimman raflaavan haastattelun (ja maustaa sitä projisoimalla joukkoon omia mielipiteitään) klikkien perässä.
Ja elämänkoululaiset sitten lukee näitä juttuja ja kiehuu raivosta. Huutista :D
No miksi ne ihmiset sitten on saikulla? Kai sen pitäisi olla jokin hälytysmerkki ja asialle pitäisi ehkä tehdä jotain muuta kuin syyllistää kollegoita iltalehdessä. En arvosta.
Niin ja olen itse joutunut olemaan aivan äärimmäisen harvoin saikulla, että en tässä mitenkään puolustele itseäni jos joku sitä ajattelee.