Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajien feikkisaikuttelu

Kommentit (486)

Vierailija
101/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korotetaan vielä panoksia ja avataan pandoran lipasta lisää, se puhdistaa ilmaa.

Koska aletaan puhua siitä millaista kikkailua harrastetaan hälytysrahoilla ja sairaslomilla?

Suomeksi: työntekijät sopivat keskenään kuka haluaa tehdä ylkkyä ja kuka jäädä sairaslomalle.

Sitä ketä jää sovitusti saikalle tällä kertaa, tulee tuuraamaan työkaveri, mutta niin että kutsutaan vapaa-ajalta töihin, jolloin hän saa puolestaan hälyrahan. Kaikki voittaa paitsi veronmaksaja joka maksaa tämän kaiken. Esihenkilöt eivät puutu tähän.

Vierailija
102/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivityöntekijä ei ansaitse (eikä saa) 4000€ millään alalla, EI millään, aamen.

Ja se kuka saa; painaa todella kovaa palkallisia ylitöitä tai on työssään avainhenkilö.

It-alalla saa. Ihan ilman ylitöitä ja ihan tavisduunari🙂

Okei olet siis joku help desk, kun olet duunari? Ettet nyt kuitenkin olisi joku asiantuntija hienolla tittelillä...

Mä tarkotan rivityöntekijällä esim tavis koneinsinööriä, joka piirtää viivaa 20 samanarvoisen kollegan kanssa 2500€ liksalla jossain pahvin makuisessa insinööritoimistossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korotetaan vielä panoksia ja avataan pandoran lipasta lisää, se puhdistaa ilmaa.

Koska aletaan puhua siitä millaista kikkailua harrastetaan hälytysrahoilla ja sairaslomilla?

Suomeksi: työntekijät sopivat keskenään kuka haluaa tehdä ylkkyä ja kuka jäädä sairaslomalle.

Sitä ketä jää sovitusti saikalle tällä kertaa, tulee tuuraamaan työkaveri, mutta niin että kutsutaan vapaa-ajalta töihin, jolloin hän saa puolestaan hälyrahan. Kaikki voittaa paitsi veronmaksaja joka maksaa tämän kaiken. Esihenkilöt eivät puutu tähän.

Tämä on tuttua. Yksi alkaa suureen ääneen valitella erilaisia vaivoja kesken työpäivän. Sitten porukalla sovitaan jo valmiiksi, kuka soitetaan vapaalta "yllättäen" töihin.

Vierailija
104/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hälyrahoista sopiminen etukäteen ei pitäisi olla mahdollista jos esimies on töidensä tasalla. En sano etteikö tuotakin tapahtuisi mutta siihen on löydettävä ratkaisut ihan yksikkö kohtaisesti. Sitä ei pystytä ratkaisemaan työehtoneuvotteluissa saati av:llä.

Vierailija
105/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se kuka saa; painaa todella kovaa palkallisia ylitöitä tai on työssään avainhenkilö.

Kyllä saa enemmänkin, olen IT-tradenomi Helsingistä. Valmistuin Haaga-Heliasta, jo koulun hyvä maine avasi oven työelämään.

No kerro ihmeessä, missä saa rivityöntekijä takuulla 4000€? Hitto me muut ollaan tyhmiä kun ei tajuta eikä mennä noihin paikkoihin. Kyllä mulle easy money kelpaa, oon mm repinyt itteeni uupumuksen rajalle 2700€:lla Pikkupomona (ins AMK).

Vierailija
106/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä terveydenhuoltoalalla on ohjeistus, että kaikista koronaan sopivista oireista pitää mennä testiin. Käytännössä tämä tarkoittaa vähintään kahden päivän poissaoloa töistä, koska testitulos tulee noin vuorokaudessa.

Jos on pieniä lapsia, niin poissaoloja tulee paljon. Hoitoon ei ole mitään asiaa jos nokka vuotaa.

Kun työntekijällä tulee tietty määrä poissaoloja, niin esimiehellä on velvollisuus selvittää asiaa. Sairauslomatodistuksen voi tarvittaessa pyytää myös siitä ensimmäisestä sairauspäivästä jos on aihetta epäillä väärinkäytöstä.

Kenenkään sairauslomien syyt eivät kuulu työkavereille. Aivan varmasti jokaisella alalla ja melkein jokaisessa työpaikassa on joku, jonka saikutus on kyseenalaista, mutta siihen pitää esimiehen puuttua. Toisten sairastumisten kyttääjät, ”työpaikan Sallat”, myrkyttävät koko työyhteisön.

Ennen koronaa hoitajat saikutti keskim. 30 päivää vuodessa.

Vierailija
107/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita saikuttajia varmasti jokapaikassa. Myös hoitoalalla.

Meilläkin oli ennen muutama tyyppi ketkä oli joka kuukausi pois useamman päivän. Ihan tiedossa oli koko työyhteisössä, että aina ei saikulla olla ihan syystä.

Tietty määrä kun tulee poissaoloja vuoteen niin seuraa keskustelu esimiehen ja työterveyden kanssa.

Vierailija
108/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitaja ja haluaisin sairaspoissaolot palkattomiksi. Ihan oikeasti. Se olisi parasta mitä hoitoalalle voisi tapahtua.

Vierailija
109/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tollaset suorittaja-Sallat sairastuu lopulta itsekin. Vastenmielinen toisten kyttääjä. Muut ei tee yhtä paljon töitä kuin hän ja saikuttavat turhaan. 

Ensinnäkin, Salla on nykyään esihenkilö eli hänen tietämyksensä perustuu muuhunkin kuin työkaverien kyttäämiseen. Toisekseen, Sallalla ei ehkä olisi motiivia sanoa mielipidettään JOLLEI vastapuolella olisi henkilöitä, jotka ilmeisen tosissaan kuvittelevat ansaitsevansa 4000€ ihan vain siitä hyvästä, että ovat suorittaneet sh-tutkinnon ja vaivautuvat saapumaan työpaikalle. Jos vaatimukset olisi järkeviä hän tuskin jaksaisi ääntään korottaa.

Siihen että pääsee julkispuolella tiiminvetäjäksi tai pikkupomoksi ei ihan kauheita meriittejä vaadita.

Eipä se kyllä vaadi yksityiselläkään, kaikki omistajien lapset on näitä ja sitten pomojen kaverit. On siellä sitten tietysti niitäkin pikkupomoja ja isompiakin pomoja joilta vaaditaan paljon, lähinnä siksi kun joutuvat tekemäään myös näiden suhteilla pomon paikan saaneiden työt omien töittensä lisäksi. 

Vierailija
110/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa enemmänkin, olen IT-tradenomi Helsingistä. Valmistuin Haaga-Heliasta, jo koulun hyvä maine avasi oven työelämään.

No kerro ihmeessä, missä saa rivityöntekijä takuulla 4000€? Hitto me muut ollaan tyhmiä kun ei tajuta eikä mennä noihin paikkoihin. Kyllä mulle easy money kelpaa, oon mm repinyt itteeni uupumuksen rajalle 2700€:lla Pikkupomona (ins AMK).

Osaatko ohjelmointia? Esim. Apottia myytiin hyvällä katteella sairaanhoitopiireille.

Vierailija
111/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa (ei todellakaan kaikki) kunnallisen puolen duunareista puhuu pitämättömistä sairaslomapäivistä, eli helppo uskoa siihen, että hoitajistakin noita löytyy. Teidän pitäisi laittaa itse stoppi tuolle toiminnalle sillä kukaan ei puolla tonnin korotuksia laiskalle siipeilijälle.

Vierailija
112/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko ohjelmointia? Esim. Apottia myytiin hyvällä katteella sairaanhoitopiireille.

Jatkan vielä superkoodari saa 12 000 - 15 000 kuussa. Pk-seudulla on työvoimapulaa. Onko sinulla kiinnostusta?

Vierailija
113/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En valitettavasti (voisin sisällyttää uuteen tutkintooni, mutta en välttämättä näe järkeä).

IT-alassa on käsittääkseni sellainen källi, että junioreja olisi kyllä tungokseksi asti, mutta osaajista on pulaa ja osaajille maksetaan.

Saatan olla kyyninen, mutta minusta tuntuu, että jos nyt opettelisin koodaamaan, niin minulle ei tungettaisi 4000€ käteen, vaan joutuisin aloittamaan paljon matalammalta ja kilpailemaan muiden kanssa. Edessä olisi siis sama Jaska kuin nykyiselläkin alallani, kunnes ehkä joskus olen noheva ja Erityinen ja tuotan Arvoa enemmän kuin rivitoveri samalla ponnahduslaudalla. Ja sitten olenkin jo asiantuntija.

Vierailija
114/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko esimies. Ei osaa puuttua poissaoloihin ja pyytää sairauslomatodistusta vaikka on oikeus pyytää. Varsinkin niiltä jotka on säännöllisesti pois ennen ja jälkeen vapaiden. Esimiehelle potkut, hän ei tee hommiaan. Mietitään hoitajien palkkoja myöhemmin. Ei ole alaisten asia tämä

Vierailija
115/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En valitettavasti (voisin sisällyttää uuteen tutkintooni, mutta en välttämättä näe järkeä).

IT-alassa on käsittääkseni sellainen källi, että junioreja olisi kyllä tungokseksi asti, mutta osaajista on pulaa ja osaajille maksetaan.

Saatan olla kyyninen, mutta minusta tuntuu, että jos nyt opettelisin koodaamaan, niin minulle ei tungettaisi 4000€ käteen, vaan joutuisin aloittamaan paljon matalammalta ja kilpailemaan muiden kanssa. Edessä olisi siis sama Jaska kuin nykyiselläkin alallani, kunnes ehkä joskus olen noheva ja Erityinen ja tuotan Arvoa enemmän kuin rivitoveri samalla ponnahduslaudalla. Ja sitten olenkin jo asiantuntija.

4000€ on juniorin alkupalkka.

Vierailija
116/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ketä jää sovitusti saikalle tällä kertaa, tulee tuuraamaan työkaveri, mutta niin että kutsutaan vapaa-ajalta töihin, jolloin hän saa puolestaan hälyrahan.

- Potkut esihenkilölle. Sekin on esimiehen tehtävä hoitaa ne sijaisasiat.

Vierailija
117/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään sellaista sairautta joka vie työkyvyn kolmeksi päiväksi. Mikä se voi edes olla?

Et oo koskaan flunssassa ollut? Se tosin kestää usein pidempään mutta jos on vaikka viikonlopun yhteydessä niin 3 pv sairaslomaa voi riittää. 

Ja jostain syystä se "flunssa" ajoittuu aina niin, että hankkii itselleen pitkän viikonlopun.

Juu se on kyllä totta, oikein ärsyttää itseäkin kun aina pitää sairastaa viikonloppuna! Mielummin sitä sairastuisi vaikka tiistaina ja olisi sitten saikulla ti-to, mutta ei, kun aina alkaa flunssa heti kun jäät vapaalle ja vapaapäivät menee sitten siinä sairastaessa... Se on tämä suomalainen ylitunnollinen työntekijä, minkäs teet.

En tosin tiedä onko "flunssa" joku eri sairaus kun tavallinen flunssa.

Vierailija
118/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alalla olevana ymmärrän Salla pointit, mutta asia ei ole niin yksinkertainen…

Meidän yksikössä on myös pari nuorta lähihoitajasijaista, jotka ottavat paljon vuoroja, esim. nyt pääsiäisenä… Tekevät pitkän putken ja sitten saikuttavat arkipäivät. He käyttävät hyväksi tilannetta, että sijaisia on vaikea saada.

Työvuorossa ollessaan tekevät työnsä laiskasti kera kännykän ja istuvat mielummin toimistossa kuin tekisivät työnsä rauhassa ja vanhuksia kunnioittaen. Heidän jälkeen työn laadun näkee…

On todella vaikea saada yhtäkkiä sijaisia heidän saikuilleen.

Nuoret perusterveet ovat saikulla lähes joka viikko 1-2pv.

Näin Jyväskylässä.

Vierailija
119/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tämä hälytysraha on?

Vierailija
120/486 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alalla olevana ymmärrän Salla pointit, mutta asia ei ole niin yksinkertainen…

Meidän yksikössä on myös pari nuorta lähihoitajasijaista, jotka ottavat paljon vuoroja, esim. nyt pääsiäisenä… Tekevät pitkän putken ja sitten saikuttavat arkipäivät. He käyttävät hyväksi tilannetta, että sijaisia on vaikea saada.

Työvuorossa ollessaan tekevät työnsä laiskasti kera kännykän ja istuvat mielummin toimistossa kuin tekisivät työnsä rauhassa ja vanhuksia kunnioittaen. Heidän jälkeen työn laadun näkee…

On todella vaikea saada yhtäkkiä sijaisia heidän saikuilleen.

Nuoret perusterveet ovat saikulla lähes joka viikko 1-2pv.

Näin Jyväskylässä.

Jatkan vielä…

Suurin osa työkavereistani hoitaa työnsä hyvin.

Siksi harmittaakin, kun nämä naiset ilmoittelevat jatkuvasti olevansa saikulla 1-2pv, milloin on kuumetta, migreeniä, mahatautia…

Ja sairaana saa olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi