Miehen toiveet ottaa päähän
Eilen pääsiäispäivänä mies nousi 13.30. En jaksa tota tyyliä. Meillä on lapsia joille pääsiäinen on iloinen juhla ja aamusta etsittiin pääsiäismunia jne. jotka olin hankkinut ja piilottanut. Kun mies vihdoin nousi ja huomasi että olen pettynyt (olin herätellyt häntä klo 11.30 asti ja vastaus oli koko ajan joo, nousen). Niin hän lähetti minulle viestin jossa kertoi että hän halusi ottaa rennosti (niinkuin aina kun nukkuu pitkään - tekee sen päättämällä itse, ei kommunikoimalla muuten kuin passiivisuudella). Ja että hän halusi sellaisen rennon päivän jossa nukkuu pitkään, sitten grillaa ja istuu iltaa. Mulla meni taas hermot. Miten vitussa minä pystyn lasten, koiran ja muun kanssa, kestää sitä että toinen vetäytyy itsekkäästi vähän väliä ja tulee sitten omien toiveittensa kanssa esittämään mitä hän haluaa. Entäs minä sitten. Mä en enää kestä sitä että ketään ei kiinnosta mun toiveet paskanvertaa. Minä olen tuhat kertaa sanonut että tarvitsen enemmän apua arjessa. Mutta ei! Herra kaipaa sitä vapaata ja niitä relausiltojaan. Mua ei vois vähempää kiinnostaa!
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että tuli hymy huulille heti aamusta siitä ettei ole tuollaista riivinrautaa täällä haastamassa riitaa heti aamusta :) Tämä on se syy miksi käyn täällä välillä muistuttamassa itselleni miksi ei koskaan enää.
Kai sinä annoit sille entiselle riivinraudallesi myös vapaita aamuja ilman mukuloita ja velvollisuuksia? Jos et, niin en yhtään ihmettele, että järki lähtee.
Annoit? Aikuinen nainen on joku lapsen tasolle typistetty viaton uhri, joka ei osaa ottaa sitä omaa aikaansa vaan se pitää hänelle antaa?
Aikuinen pienten lasten vanhempi ei voi niin vaan ottaa. Oli isä tai äiti. Asioista sovitaan yhteistuumin.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni on naimisissa vain turvallisuuden eli rahan, talon, kodin vuoksi?
On alkanu tuntumaan siltä, kun näitä ketjuja lukee.
Tunnustan.
Joo, tiedätkä että parisuhteet perustuu vapaaehtoisuuteen, sä voit erota ihan ilman, että tarvii vauvapalstalla märistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että tuli hymy huulille heti aamusta siitä ettei ole tuollaista riivinrautaa täällä haastamassa riitaa heti aamusta :) Tämä on se syy miksi käyn täällä välillä muistuttamassa itselleni miksi ei koskaan enää.
Kai sinä annoit sille entiselle riivinraudallesi myös vapaita aamuja ilman mukuloita ja velvollisuuksia? Jos et, niin en yhtään ihmettele, että järki lähtee.
Annoit? Aikuinen nainen on joku lapsen tasolle typistetty viaton uhri, joka ei osaa ottaa sitä omaa aikaansa vaan se pitää hänelle antaa?
Aikuinen pienten lasten vanhempi ei voi niin vaan ottaa. Oli isä tai äiti. Asioista sovitaan yhteistuumin.
Minä lähdin jo ekalla viikolla synnytyksen jälkeen salille vaikka mies koetti änkyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten ap mies nyt tekee? Mikä hätä ap sitten, kun on yhteistuumin sovittu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen on aina uhri. Jos mies ei tuo koskaan naiselle suklaata on mies pihi eikä ajattele naista. Jos mies tuo naiselle suklaata se sika yrittää pilata naisen dietin. Seksi on aina väärin. Joko liikaa, liian vähän tai ainakin vääränlaista. Naisparat kun eivät itse voi vaikuttaa mihinkään. Uhriutumisen ja syyllistämisen taidot on ilmeisesti saatu jo äidinmaidossa.
Kuule ap kysy siltä mieheltä mitä se toivoo. Millaiset aamut ja illat arkeen. Miten haluaisi viettää viikonloput ja lomat. Voit vaikka kirjoittaa oikein paperille miehen haaveet ja toiveet. Jos mies toivoo että hoidat lapset aamuin ja illoin ja yöllä tarjoat seksiä ym niin kirjoita vaan ylös. Kysyt kuinka paljon mies haluaisi viikolla rentoutumisaikaa ilman lapsia jne.
Sitten voit kysyä että mitenköhän tämä käytännössä järjestettäisiin kun minäkin haluaisin nukkua joka aamu pitkään kuten sinä. Ja minullekin sopisi että sinä hoidat aina lapset ja koirat. Eli kaitpa laitetaan puoliksi. Eli huomenna alkaa sinun aamuviikko eli saat vapaat aamut ja minä hoidan lapset päiväkotiin/kouluun ja sinä hoidat lasten illtahommat. Seuraavalla viikolla toisinpäin. Ja koska molemmat haluaa viikonloppuna nukkua pitkään ja harrastaa ilman lapsia niin sopiiko että toinen hoitaa lapset lauantaina ja toinen sunnuntaina. Vapaapäivää viettävä huolehtii kuitenkin että on aktiivisesti perheen kanssa 3 tuntia jossakin kohtaa että viikonloppuna ollaan osin koko perheelläkin. Vai onko muita ehdotuksia?
Eli tee asiat näkyviksi miehelle ettei ole vain hänen halunsa ja tahtonsa rentoutua. Jos mies on tyhmä niin hän ei tule edes ajatelleeksi että nainenkin kaipaa rentputumisaikaa vaan kuvittelee että lasten kanssa kotona olo on naisen ”omaa aikaa” ja vastaava aika miehelle on rankkaa lastenhoitoa jos mies on vastuussa lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen on aina uhri. Jos mies ei tuo koskaan naiselle suklaata on mies pihi eikä ajattele naista. Jos mies tuo naiselle suklaata se sika yrittää pilata naisen dietin. Seksi on aina väärin. Joko liikaa, liian vähän tai ainakin vääränlaista. Naisparat kun eivät itse voi vaikuttaa mihinkään. Uhriutumisen ja syyllistämisen taidot on ilmeisesti saatu jo äidinmaidossa.
Ainakin lainaamani mieslapsi esitti just kirjoituksessaan hienoa uhrautumista ja syyllistämistä 🤣
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni on naimisissa vain turvallisuuden eli rahan, talon, kodin vuoksi?
No ei ainakaan rahan. Perheen perustaminen vie rahaa aivan hirveästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin lainaamani mieslapsi esitti just kirjoituksessaan hienoa uhrautumista ja syyllistämistä 🤣
Hih hih
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole edes puhunut koskaan muille naisille kuin äidillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummasti vaan nimenomaan taloudellinen tilanne vaikuttaa kaikkein eniten pariutumiseen ja suhteen kestävyyteen.
Joka päivä meitä köyhiä miehiä muistutetaan siitä, että emme saa naisia koska olemme köyhiä ja täten kykenemättömiä tarjoamaan naisille sitä taloudellista turvaa johon nämä kokevat olevansa automaattisesti oikeutettuja pelkällä olemassaolollaan.. nyt asia ei sit muka olekaan näin, give me a break.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tuollainen komentelijanainen. Mies tekee väärin kun ei tee niinkuin MINÄ haluan. Lomat on relaamista varten ja ne menee pilalle turhasta suorittamisesta. Lapsetkin varmasti mielellään nukkuisivat pitkään lomalla. Yksi aamuvirkku touhottaja voi pilata koko perheen elämän.
Lapset eivät varmasti nuku klo 13:30 asti. Tosin ap olisi voinut lähteä omille menoille ja jättää lapset/koira miehen kanssa ottamaan rennosti ja grillaamaan. Eikö se enää olisi miehen mielestä rentoilua?
Jättää lapset miehelle, joka nukkuu? Tulee mieleen, kun itse kävin töissä, ja iltavuorosta tullessani iltakymmenen jälkeen, mies retkotti sohvalla umpiunessa, lapset juoksentelivat napasillaan pihalla.
Kuoliko kukaan?
Olisi voinut kuollakin. Ainakin jos usein tapahtuisi. Tai voisi tulla sossun tädit ja viedä lapset pois. Mutta eihän mies voi tehdä sinun mielestäsi mitään väärin, vaikka olisi minkälainen lusmu.
Kuinka avoimesti kykenette puhumaan tunteista, tuntemuksista, omista haluista, haluamisista?
Suunnittletteko vai meneekö asiat vaan...?
Puhutteko avoimesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummasti vaan nimenomaan taloudellinen tilanne vaikuttaa kaikkein eniten pariutumiseen ja suhteen kestävyyteen.
Joka päivä meitä köyhiä miehiä muistutetaan siitä, että emme saa naisia koska olemme köyhiä ja täten kykenemättömiä tarjoamaan naisille sitä taloudellista turvaa johon nämä kokevat olevansa automaattisesti oikeutettuja pelkällä olemassaolollaan.. nyt asia ei sit muka olekaan näin, give me a break.
Raha on se ensimmäinen vaihe josta miehen pitää selviytyä. Huom: se on aina naisen tasoon suhteutettua. Steissin rappusilla nukkuvalle puli-av-palstailijalle se, että sulla on vuokrakämppä on tosi paljon.
Sitten kun löytyy rahaa, alkaa muut vaatimukset. Sitten pitääkin toteuttaa naisen koko muu lista, joka on naisen päässä. Asiasta ei puhuta mitään, miesten pitää tietää mitä ko. nainen haluaa, ja koska hän haluaa ne. Vuonna 1 se voi olla että teidän pitää matkustella paljon yhdessä ja viettää aktiivista elämää, vuonna 5 se onkin pesänrakennusta sykkivän vulvan vuoksi ja naista alkaa ärsyttää jos mies kysyy mihin lähdetään seuraavaksi. Miehen pitäisi ymmärtää että nainen haluaa pian lapsen, jolloin miehen tulee säästäää rahaa, ei tuhlata sitä kaikkeen turhaan. Se oli viime vuonna se aika.
Onko mies unohtanut että hänellä on lapsia? Ei silloin voi nukkua ja lorvia miten itseä huvittaa. Tyhmä mies.
Eroa. Kaikki muu säilyy ennallaan mutta sinun ei tarvitse enää sanoa kenellekään, että tarvitset enemmän apua arjessa. Minä mahtava elämänlaadun parannus.
Kuoliko kukaan?