Miehen toiveet ottaa päähän
Eilen pääsiäispäivänä mies nousi 13.30. En jaksa tota tyyliä. Meillä on lapsia joille pääsiäinen on iloinen juhla ja aamusta etsittiin pääsiäismunia jne. jotka olin hankkinut ja piilottanut. Kun mies vihdoin nousi ja huomasi että olen pettynyt (olin herätellyt häntä klo 11.30 asti ja vastaus oli koko ajan joo, nousen). Niin hän lähetti minulle viestin jossa kertoi että hän halusi ottaa rennosti (niinkuin aina kun nukkuu pitkään - tekee sen päättämällä itse, ei kommunikoimalla muuten kuin passiivisuudella). Ja että hän halusi sellaisen rennon päivän jossa nukkuu pitkään, sitten grillaa ja istuu iltaa. Mulla meni taas hermot. Miten vitussa minä pystyn lasten, koiran ja muun kanssa, kestää sitä että toinen vetäytyy itsekkäästi vähän väliä ja tulee sitten omien toiveittensa kanssa esittämään mitä hän haluaa. Entäs minä sitten. Mä en enää kestä sitä että ketään ei kiinnosta mun toiveet paskanvertaa. Minä olen tuhat kertaa sanonut että tarvitsen enemmän apua arjessa. Mutta ei! Herra kaipaa sitä vapaata ja niitä relausiltojaan. Mua ei vois vähempää kiinnostaa!
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
No onhan se tympeätä kun ei mennä ap:n mielen mukaan.
Jos kohta on epänormaalia aikuiselta lojua sängyssä iltapäivään saakka.
Itse en edes muista nukkuneeni yli 9:00:än.
Viime yönäkin katselin Netflixiä ja naukkailin viiniä klo 3:00:en ja heräsin klo 7:00.
Mulla kaikki alkoholit vähentää unta. Kun juon niin nukun 5-6 tuntia ja sitten herään. Joskus ehtii kahvit juoda ennenkuin pitää alkaa ottamaan lisää. Mulle tulee krapula hyvin nopeasti ja sitä voi vain siirtää.
Lisätty sokeri ja pullamössöhiilareita vähemmän ruokavalioon, sillä piristyy.
Vierailija kirjoitti:
En pystyisi elämään aikuisen ihmisen kanssa joka nukkuu 13 asti. En vaan pystyisi. Lähtökohtaisesti niin suuri turn off ja eroavaisuus ihmisenä. Aikuinen ihminen nukkumassa puolille päivin. Ei mene minulla jakeluun. Kyseessä on perustavanlaatuinen filosofinen ero maailmankatsomuksissa. Jo apn aloituksen lukeminen sai minut raivostumaan vähän sisäisesti. Iltavirkut pariutukoon keskenään ja aamuvirkut keskenään!
Ap, tiedät mitä tehdä. Olet itse aktiivinen, eläväinen, miehesi on veltto säkki.
On aika erota ja alkaa elää omaa elämääsi joutumatta vetämään velttoa kivirekeä perässäsi. Miehesi voi etsiä itselleen toisen yhtä velton iltavirkun oleilijan.T.aamuvirkku
Kyllähän täysi ralli pitää olla päällä pikkusen ennen kun aurinko nousee ja se joka herää on oikeutettu herättään kaikki. Yritäppä illalla pitää vähän meteliä kun aamuvirkku menee nukkumaan niin helvetti on irti kun kyllähän aamuvirkun pitää saada nukkua rauhassa
Mun ex nukkui lähes joka päivä iltapäivään. Oli sellainen työ, että pystyi sen hoitamaan silloin kun halusi. Minusta oli ihanaa, että nukkui pitkään, sain olla rauhassa ja tehdä omia juttujani. Mutta meillä ei ollut lapsia ja taivas varjele miten hanurista olisi ollut, jos olisi ollut! Tuollainen mies, heti vaihtoon! Oikea vätys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime yönäkin katselin Netflixiä ja naukkailin viiniä klo 3:00:en ja heräsin klo 7:00.
Yllättävän moni kirjoittaja näyttää luulevan että hänen omien aikataulujensa kertominen tuo lisäarvoa keskusteluun.
Kyllä, se antaa perspektiiviä asiaan josta puhutaan. Se voisi kertoa esim. ap:lle mikä on tavallista ja mikä on ei-niin-tavallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha tuollainen mies.
Meillä onneksi lapsikin on nukkumisesta tykkäävää sorttia ja heräilee 9-10 maissa. Itse tässä vasta aamupalan söin. Ei ole kiire. Lapsi touhuaa jotain leikkijuttuja ja mies möllöttää. Parin tunnin päästä lähdetään ulos ja syömään. Otetaan rennosti koko porukka.
Ja tiedän; lapsia ei voi muokata aamu-unisiksi, meillä kävi tuuri. Eikä meidän tapa viettää vapaata ole se ainoa oikea. Halusin vaan kertoa, että pakko ei ole suorittaa mitään. Ei edes juhlapyhinä.
Kenelle sinä oikein kerrot että ei ole pakko suorittaa mitään? Täällä oli toiveena että mies nousisi sängystä jopa niin aikaisin kuin 11:30. Ei ole liikaa pyydetty.
Kuka täällä siis suorittaa tai haluaa pakottaa suorittamaan? Ei kukaan. Mutta kommentillasi ylläpidät myyttiä suorittajanaisista, jotka vaativat mahdottomia.
Pahoittelut, jos annoin sellaisen kuvan. Sitä en tarkoittanut. Yleisesti ottaen puhuin suorittamisesta. Sellaisen kuvan sain aloituksesta, kun oli aamulla pääsiäismunia piilotettu lapsille. Jos se on mukava juttu lapsille, niin sehän kaiketi onnistui. Jos se tuntui äidistä kuormittavalta, niin sen voi jättää tekemättä. Tai järjestää sellaisena hetkenä, kun se mieskin on mukana.
Miehestä sanoin jo alkuun, ettei sillä mitään tee, jos ainoastaan nukkuu ja tekee omiaan. Kyllä lapsiperheen isän pitää tajuta, että lapset tarvitsee ruokaa ja läsnäoloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me olemme miehen kanssa kahdestaan ja mies ei anna minun nukkua koskaan. Nytkin koko pääsiäisen ajan on tahallaan herättänyt minut tosi aikaisin.
Varmaan tässä pitää erota, mies on niin ääliö.Kannattaa erota. Jos ei lasten takia tarvitse herätä aikaisin, niin tuollainen väkisin herättely menee kiusaamisen puolelle.
Minäkin herätin mieheni tosi aikaisin. Jo kymmeneltä. Tuli nukkumaan kolmen aikaan yöllä.
Sen pitää herätä huomenna viideltä kun menee aamuvuoroon.
Elämä on valintoja. Pakotettiinko naimisiin, lapset siihen, koira ja koko härdelli?
Puhu sille miehellesi!
Itse olet hänet valinnut. Loppuuko tahtominen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tuollainen komentelijanainen. Mies tekee väärin kun ei tee niinkuin MINÄ haluan. Lomat on relaamista varten ja ne menee pilalle turhasta suorittamisesta. Lapsetkin varmasti mielellään nukkuisivat pitkään lomalla. Yksi aamuvirkku touhottaja voi pilata koko perheen elämän.
Me äidithän ne lapset aina herätetään aamulla aikaisin kun se on niin kivaa herätä aikaisin. Kerrotko sinä täydellinen ihminen miten ne lapset saa aamulla nukkumaan pitkään?
Antaa lasten valvoa illalla niin nukkuvat aamulla. Erittäin yksinkertaista. Omat jo aikuisia ja tykkäsivät lapsina kun lomilla sai valvoa.
Teinit toki tykkää valvoa lomilla ja myös kouluaikoina se on totta. Tässä kuitenkin lienee kyseessä pienemmät lapset, joiden vuorokausirytmiä ei kannata paskan isän vuoksi sotkea. Väsykiukku ei ole mukavaa kuunneltavaa illalla eikä hoitoaamuna.
Ai että! Mulla samanlainen sinkkuelämää harrastanut ex. Aloin voimaan hyvin kun lapset oli viikko-viikko-systeemillä ja sain levätä. Eihän ex olisi yksin pärjännyt, otti lennosta neljän lapsen yh:n joka hoiti myös lapsemme isäviikkoina, ja mikä ihmeellistä, oli myös kännikuskina exälleni kun oli lapsivapaata. Herranjestas hän jaksoi 20v ja kesti pettämiset ym. Mutta päätyivät eroon kun lapset aikuistuivat. Mahtoi sitä naista risoa. Todellakin teki kaikkensa mutta eihän joillekin riitä mikään.
Vierailija kirjoitti:
Päätin nuorena, että omillaan on pärjättävä. Näin liikaa huonoja esimerkkejä parisuhteista ja aikuisten hauskanpidosta.
Jotenkin tuntuu, että perhe ja parisuhde on vähän liian ylimainostettua. Siitähän ne paineet tulee, kun ei mee kuten ruususissa elokuvissa ja mainoksissa.
Eläkää omannäköstä elämäänne ja relatkaa.
Sen jälkeen kun on mennyt lisääntymään ja ollaan vastuussa lasten terveydestä ja hyvinvoinnista eletään vastuullisten aikuisten näköistä lapset huomioon ottava elämää ja relaamusmahdollisuudet ovat rajalliset Set ja tapahtuu lapset huomioiden.
Jos haluaa elää vapaasti itselleen, ei kannata ryhtyä parisuhteeseen eikä varsinkaan tehdä lapsia.
Miesten kannattaa muistaa että vastuu omista lapsista kuuluu myös heille.
Miksi te ylipäätään otatte noita juoppoja ristiksenne? Kyllä ne merkit ovat ilmassa jo tapailuvaiheessa, mikäli yhtään pitää silmiään auki.
Jos kaikkeen vapaa-ajan tekemiseen tai rentoutumiseen kuuluu alkoholi, niin silloin ajattelu on jo kieroutunut. Mikäli joku vielä ”harrastaa” alkoholia (oluen/viinin maistelijat ja itse niitä valmistavat), niin juoskaa lujaa.
Ihminen ei tarvitse alkoholia elääkseen, piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä onneksi lapsikin on nukkumisesta tykkäävää sorttia ja heräilee 9-10 maissa. Itse tässä vasta aamupalan söin. Ei ole kiire. Lapsi touhuaa jotain leikkijuttuja ja mies möllöttää. Parin tunnin päästä lähdetään ulos ja syömään. Otetaan rennosti koko porukka.
Ja tiedän; lapsia ei voi muokata aamu-unisiksi, meillä kävi tuuri. Eikä meidän tapa viettää vapaata ole se ainoa oikea. Halusin vaan kertoa, että pakko ei ole suorittaa mitään. Ei edes juhlapyhinä.
Kenelle sinä oikein kerrot että ei ole pakko suorittaa mitään? Täällä oli toiveena että mies nousisi sängystä jopa niin aikaisin kuin 11:30. Ei ole liikaa pyydetty.
Kuka täällä siis suorittaa tai haluaa pakottaa suorittamaan? Ei kukaan. Mutta kommentillasi ylläpidät myyttiä suorittajanaisista, jotka vaativat mahdottomia.
Pahoittelut, jos annoin sellaisen kuvan. Sitä en tarkoittanut. Yleisesti ottaen puhuin suorittamisesta. Sellaisen kuvan sain aloituksesta, kun oli aamulla pääsiäismunia piilotettu lapsille. Jos se on mukava juttu lapsille, niin sehän kaiketi onnistui. Jos se tuntui äidistä kuormittavalta, niin sen voi jättää tekemättä. Tai järjestää sellaisena hetkenä, kun se mieskin on mukana.
Miehestä sanoin jo alkuun, ettei sillä mitään tee, jos ainoastaan nukkuu ja tekee omiaan. Kyllä lapsiperheen isän pitää tajuta, että lapset tarvitsee ruokaa ja läsnäoloa.
Voiko joululahjatkin jättää antamatta lapsille jos se tuntuu äidistä kuormittavalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni on naimisissa vain turvallisuuden eli rahan, talon, kodin vuoksi?
On alkanu tuntumaan siltä, kun näitä ketjuja lukee.
No ei ainakaan rahan. Perheen perustaminen vie rahaa aivan hirveästi.
Kummasti vaan nimenomaan taloudellinen tilanne vaikuttaa kaikkein eniten pariutumiseen ja suhteen kestävyyteen.
Joka päivä meitä köyhiä miehiä muistutetaan siitä, että emme saa naisia koska olemme köyhiä ja täten kykenemättömiä tarjoamaan naisille sitä taloudellista turvaa johon nämä kokevat olevansa automaattisesti oikeutettuja pelkällä olemassaolollaan.. nyt asia ei sit muka olekaan näin, give me a break.
No tietenkin sinun on vaikeaa löytää kumppania joka haluaa elättää sinut. Minusta se ei ole mikään syy itkuun. Terveen aikuisen miehen pitää elää omilla rahoillaan.
Niin, jännä juttu ettei asia ole samassa suhteessa toisinpäin, naisia pitää elättää, varsinkin jos ne on persaukisia ja sehän on vain miehen velvollisuus.
Yleensä naisen pienemmät tulot johtuu lastenteosta. Toki myös käki mies ei halua osallistua perheen elättämiseen millään tavalla kannattaa pysyä sinkkuna. Kukaan ei pakota ottamaan puenituloista lähäriä, kokkia tai Prisma kassaa kumppaniksi. Elämä on täynnä valintoja
Meillä taas mies aloittaa turhan kolistelun, jos hän herää ennen minua. Aina pitää muistaa sanoa edellisenä iltana, että on aamulla hiljaa eikä herätä minua turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni kirjoittaja näyttää luulevan että hänen omien aikataulujensa kertominen tuo lisäarvoa keskusteluun.
Kyllä, se antaa perspektiiviä asiaan josta puhutaan. Se voisi kertoa esim. ap:lle mikä on tavallista ja mikä on ei-niin-tavallista.
Tilastot voisivat antaa perspektiiviä, eivät yhden kirjoittajan kokemukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko joululahjatkin jättää antamatta lapsille jos se tuntuu äidistä kuormittavalta?
Miksikään tästäkään n syyllistetään nimenomaan äitiä? Yhtälailla ne lapset ovat isänsä lapsia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni on naimisissa vain turvallisuuden eli rahan, talon, kodin vuoksi?
On alkanu tuntumaan siltä, kun näitä ketjuja lukee.
No ei ainakaan rahan. Perheen perustaminen vie rahaa aivan hirveästi.
Kummasti vaan nimenomaan taloudellinen tilanne vaikuttaa kaikkein eniten pariutumiseen ja suhteen kestävyyteen.
Joka päivä meitä köyhiä miehiä muistutetaan siitä, että emme saa naisia koska olemme köyhiä ja täten kykenemättömiä tarjoamaan naisille sitä taloudellista turvaa johon nämä kokevat olevansa automaattisesti oikeutettuja pelkällä olemassaolollaan.. nyt asia ei sit muka olekaan näin, give me a break.
Millä rahalla sinä muka lapset elättäisit? Kai sinä tiedät, miten paljon rahaa vie lapsen kasvattaminen täysi-ikäiseksi?
Mulla on vaimo, joka herää aina klo 6 aamulla. Oli loma tai ei ole. Sitten alkaa vaatimaan ja stressaamaan asioista mistä ei edes tarvitse stressata. Eilen taas stressas, kun piti laitttaa jotain aamujuttuja herätteli lapset, vaikka lapset halus nukkua. Sen verran nousin ylös ilmoittamaan, että mitäs jos itse valvot nyt ja teet mitä huvittaa. Ei kukaan syö yhtään mitään tähän aikaan. Mee ulos tai lue kirjaa. Älä tee yhtään mitään muiden eteen vaan tee ittes eteen. Nappasin lapset sänkyyn nukkumaan ja herättiin kun herättiin. Alettiin myöhemmin grillaamaan yhdessä ilman vaimoani. Vaimo kysyi, että en ole kyllä ymmärtänyt aina kaikkea. Miksi aina stressaan asioista, kun ei tarvitse. Niinpä. Siinä lautanen ja nyt otat iisisti. Lopeta turha heräily ja luulo siitä, että kaikki tekis samoin. Kuka on sanonut ylipäätään, että sun pitää heräillä ennen muita.