Haluaisiko joku mahd. kysyä jotain huomion kipeältä biseksuaali mieheltä
Sain vinkin, että tällainenkin alue on - Minä pöhkö yritin tällä samaisella avauksella jo varmaan liiankin monta kertaa tuolla missä aihe on vapaa... Nyt harmittaa oma hölmöys mutta siis jos joku haluaa kysyä, niin vielä ennättää.. Vaik harmi, että kello on jo noin paljon...
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka muuten määrität BI-henkisyytesi.
Itse olen ajatellut että BI on henkilä jota kiinnostaa "vain miehen penis" mutta ei haluaisi seurustella miehen kanssa. Homona pidän taas miestä jolla on tunteita ja voi seurustella toisen miehen kanssa. Suutelu on kanssa yksi merkki sillä pidän suudelmaa intiimpänä kuin seksiä. Itse kun en voisi kuvitellakaan suutelevani toista miestä vaikka suihin voisin ottaa.Tuo on vain yksi näkökulma bi-miehiin. Oman kokemuksen perusteella bissejä on todella moneen lähtöön. Itsekin koen olevani bi, mutta jakauma menee niin päin, että 80 prosenttisesti kiinnostaa miehet ja 20 prosenttisesti naiset. Miehen kanssa olen suhteessa, mutta naistenkin kanssa on joskus tullut sekstailtua ja naisiin ihastuttua.
En vain koe niin helposti sellaista kokonaisvaltaista kipinää naisen kanssa kuin mitä täydellinen mieshenkilö saa aikaan. Ei mulla ole ongelmaa suutelun tai eri seksimuotojen suhteen kummankaan sukupuolen kanssa. Sanottakoon kuitenkin, että peppujutut ei kiinnosta kummankaan kanssa.
Jos vain viidennes naisista kiinnostaa seksuaalisesti, niin eikö silloin ole jo lähempänä homoa kuin biseksuaalia?
Niin, en siis tietenkään tarkoittanut, että kaikista naisista 1/5 ja miehistä 4/5 on mielestäni kiinnostavia. Tarkoitin prosenteilla, että millaisella jakaumalla sukupuolet kiinnostaa. Kiinnostavia ihmisiä on huomattavasti vähemmän.
Mutta tuohon ajatukseen, että määrittelisinkö itseni homoksi. Riippuu siitä, että mihin tarkoitukseen pitäisi niin paljon yksinkertaistaa. Tietenkin olen lähempänä homoa kuin heteroa, mutta en minä silti itseäni täysin homoksi miellä. Mielestäni ihminen on homo, jos naiset ei kiinnosta.
Käännetäänpä ajatus toisinpäin. Onko mies mielestäsi hetero, jos naiset kiinnostaa 80 prosenttisesti ja miehet 20 prosenttisesti? Mun mielestäni ihminen on silloin ihan selkeästi bi eikä hetero.
Miksi poistatit asiallisen kysymykseni, jossa pensäin että miksi te bisekauaalitmiehet ja muut homot voi harrastaa seksiä keskenänne ja antaa naisten vain olla ja antaa meidän tosimiesten harrastaa vain naisten kanssa seksiä. Sitä on myös ihan liikaa jotain muka lesboja,. jotka väittää, että eivät olisi lainkaan kiinnostuneita miehistä. Siis oikeista miehistä.
En minä ainakaan ole poistattanut yhtään mitään, ei kuulu tapoihini. Ehdotuksesi on aika erikoinen. Ihan kuin ehdottaisit, että te jotka tykkäätte sekä pitsoista että hampurilaisista, niin voisitteko syödä vaan sitä pitsaa ja jättää hampurilaiset niin, jotka ei pidä pitsasta.
Kyllä kuule naisia tässä maailmassa riittää, kuten myös pitsoja ja hampurilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ajatellut että BI on henkilä jota kiinnostaa "vain miehen penis" mutta ei haluaisi seurustella miehen kanssa. Homona pidän taas miestä jolla on tunteita ja voi seurustella toisen miehen kanssa. Suutelu on kanssa yksi merkki sillä pidän suudelmaa intiimpänä kuin seksiä. Itse kun en voisi kuvitellakaan suutelevani toista miestä vaikka suihin voisin ottaa.Tuo on vain yksi näkökulma bi-miehiin. Oman kokemuksen perusteella bissejä on todella moneen lähtöön. Itsekin koen olevani bi, mutta jakauma menee niin päin, että 80 prosenttisesti kiinnostaa miehet ja 20 prosenttisesti naiset. Miehen kanssa olen suhteessa, mutta naistenkin kanssa on joskus tullut sekstailtua ja naisiin ihastuttua.
En vain koe niin helposti sellaista kokonaisvaltaista kipinää naisen kanssa kuin mitä täydellinen mieshenkilö saa aikaan. Ei mulla ole ongelmaa suutelun tai eri seksimuotojen suhteen kummankaan sukupuolen kanssa. Sanottakoon kuitenkin, että peppujutut ei kiinnosta kummankaan kanssa.
Jos vain viidennes naisista kiinnostaa seksuaalisesti, niin eikö silloin ole jo lähempänä homoa kuin biseksuaalia?
Niin, en siis tietenkään tarkoittanut, että kaikista naisista 1/5 ja miehistä 4/5 on mielestäni kiinnostavia. Tarkoitin prosenteilla, että millaisella jakaumalla sukupuolet kiinnostaa. Kiinnostavia ihmisiä on huomattavasti vähemmän.
Mutta tuohon ajatukseen, että määrittelisinkö itseni homoksi. Riippuu siitä, että mihin tarkoitukseen pitäisi niin paljon yksinkertaistaa. Tietenkin olen lähempänä homoa kuin heteroa, mutta en minä silti itseäni täysin homoksi miellä. Mielestäni ihminen on homo, jos naiset ei kiinnosta.
Käännetäänpä ajatus toisinpäin. Onko mies mielestäsi hetero, jos naiset kiinnostaa 80 prosenttisesti ja miehet 20 prosenttisesti? Mun mielestäni ihminen on silloin ihan selkeästi bi eikä hetero.
Miksi poistatit asiallisen kysymykseni, jossa pensäin että miksi te bisekauaalitmiehet ja muut homot voi harrastaa seksiä keskenänne ja antaa naisten vain olla ja antaa meidän tosimiesten harrastaa vain naisten kanssa seksiä. Sitä on myös ihan liikaa jotain muka lesboja,. jotka väittää, että eivät olisi lainkaan kiinnostuneita miehistä. Siis oikeista miehistä.
En minä ainakaan ole poistattanut yhtään mitään, ei kuulu tapoihini. Ehdotuksesi on aika erikoinen. Ihan kuin ehdottaisit, että te jotka tykkäätte sekä pitsoista että hampurilaisista, niin voisitteko syödä vaan sitä pitsaa ja jättää hampurilaiset niin, jotka ei pidä pitsasta.
Kyllä kuule naisia tässä maailmassa riittää, kuten myös pitsoja ja hampurilaisia.
Vielä siis se johtopäätös sinulle valmiiksi pureskeltuna: että kyllä jokainen ihminen vapaassa maassa saa itse päättää milloin tekee mieli pitsaa ja milloin hampurilaista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet bi etkä pan?
Kiitos mielenkiintoisesta kysymyksestä, - Luultavasti olen biseksuaali siksi,että se tuntuu omanlaisemmalta. - Vaikka toisaalta, kun edellä kirjoitin enemmän ja vähemmän ymmärrettävästi, osaksi itsellenikin selittäen biseksualisuuteni olevan holistista, niin sitä vasten saattaisi olla ehkä painosanalla ehkä luontevaakin määritellä itsensä enempi panseksuaaliksi kuin biseksuaaliksi.
Panseksualina olisi vapaampi määrittämään seksuaalisen kiinnostuneisuuetni avoimemmin; se ei olisi enää "vanhanaikaisesti" tyyppiä naisiin tai miehiin kohdistuvaa, vaan se voisi periaatteessa kohdistua myös heihin, joista käytetään esimerkiksi ilmaisua muunsukupuoliset.
Muunsukupuoliset, joiden olemassa olon osa haluaa kieltää kokonaan kun kuulemma sukupuolen näkee tämän koulukunnan mukaan vain vilkaisemalla, että löytyykö haarojen välistä penis vai ei. - Mutta tuskin asia näin yksinkertainen on. Ei mies. jolta leikataan vaikka sitten väkivaltaiasen teon seurauksena penis irti muutu samalla kertaa naiseksi.
Olen myös lukenut henkilökuvia, joissa muunsukupuolisena itseään pitävä kertoo, kuinka hän ei yksinkertaisesti koe, että voisi asettaa itsensä binäärisesti kumpaankaan lokeroon, niin että olsi selkesäti joko mies tai nainen. (- Kovin olsikin "miehisyys" ohutta, jo se olsikin vain se, mitä löytyy haarojemme välistä ).
Sukupuoli, kuten seksuaalisiis siis asuu ja elää, ainakin jossain määrin myös mm. korveimme välissä.
Siinäkin mielessä ipanseksuaaliksi itseni mieltäminen saattaisi olla luontevampaa, että jos tai kun ihastun tavalla tai toiselle johonkin niin en aseta häntä itseäni vasten, että kuinka feminiininen tai maskuliinen hän on.
(Seksiaalinen)Ihminen on minulle aina kokonaisuus, jossa on monia puolia. - Olkoonkin että ulkoinen ja fysikaalinen sukupuolen, joka vetää minua puoleena saattaa toisinaan olla selkeästi feminiininen tosinaan ilmeisen maskuliinen.
Tarkoitin, että en ajattele parisuhteeni tulisi rakentua kahden erilaisen navan;: feminiinisen ja maskuliinisen varaan. En rakenna yleisemminkään pareja tai parisuhde oletettuja mielessäni heteronormatiivieksi kokonaisuudeksi. - Yritän ainakin hieman välttää sitä, vaikka tiedän, että kulttuurimme ohjaa siihen ja siksi -nyt kertaan taas- ltsllenikin oli aluksi varmasti mutkattomampaa rakentaa ja päästä parisuhteeseen (tai "vain" harrastamaan seksiä) naisen kuin miehen kanssa. Koenkin, että pari oli sitten kyse seksin harrastamisesta tai vaikka kotiaskareiden jaosta tai molempien tai vain tosien kiinnostusten kohteista voi olla samanlaiset yhtä hyvin kaksi yhtä herkkää ja feminiinistä naista voi olla niinkuin kaksi yhtä vahvaa, miehekästä ja vahvaa miestä. - Ei niin, että toinen olisi suhteen herkkäfeminiinisempi "Venus" ja toinen vahva hja maskuliinisempi "Mars. - Vaikka myönnän, että tällaisessa karkeassa ja ääritapauksessa (lähes) mustavalkoisessa jaossakin on jotain kiintoisaa. Edellä kirjoittamani voisi kenties todeta niinkin, että en koe, että olisi vain yksi ideaali pari malli.
Luultavasti tähän kysymykseen (miksi olne bi, enkä pan) olisi ollut parempi vastaamaan, joku jolla on minua paremmin (, joka ehkä vaadi paljoakaan) tiedossa miten oikeastaan biseksualisuus ja panseksuaalisuus eroavat toisistaan. Hmm pitäsiköhän tästä tehdä kokonaan oma avaus? - Minusta ilmeistä, että panseksualisuus ja biseksualisuus ovat, ainakin osittain päällekkäiset.
Ap
Nyt vain pitäisi jaksaa lukea tuo. Enpä taida viitsiä. Kiitos vastauksestasi silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä siis se johtopäätös sinulle valmiiksi pureskeltuna: että kyllä jokainen ihminen vapaassa maassa saa itse päättää milloin tekee mieli pitsaa ja milloin hampurilaista.
En tiedä kuinka monta bi ja/ tai homo -seksuaalia miestä (tai naista) tähän keskusteluun on jo ennättänyt itseni lisäksi osallistua mutta kiitos sinulle muille, jotka olette osallistuneet tähän keskuteluun tuoden omia tuntemuksianne ja kokemuksianna esiin. Ja kuten sinä nyt jaksanut myös vastata näille saanko sanoa, että eksysksissä ja hukassa oleville ja tai joista itslleni on jäänyt vahvimpana mielikuvana "vähän" reppanana
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nyt vain pitäisi jaksaa lukea tuo. Enpä taida viitsiä. Kiitos vastauksestasi silti.
Kiitos kiitoksestasi. - Vaikea oli kysymyksesi, joten "taas" vastatessani varmaan osaksi selitin ja "opetin" asiaa itsellenikin.
Ap
Tää hedonisti on kyllä raskas jankkaaja-ukko.
Hei!! Mulla olisi kysyttävää....
Vierailija kirjoitti:
Hei!! Mulla olisi kysyttävää....
Kysy sitten. - Mä voin vadtata vaikka Ap:n puolesta.
Mitä paikkoja nuolitte silloin eka kerralla miehen kanssa? Puolin ja toisinkin?
Vierailija kirjoitti:
Mitä paikkoja nuolitte silloin eka kerralla miehen kanssa? Puolin ja toisinkin?
Muistan, että nuolemisemme puolin ja toisin pysyi enempi polvien ylpuolella... Ensimmäisellä kerrallani en rohjennut itse nuolla kumppanini peppureikää mutta kuumotti kun hän halusi nuolla ja näykki ja kosketti hellästi mutta tuntuvasti hampailla peppuani.
Aiotko mennä katsomaan Touko Laaksosen töitä Kiasmaan? - Jos menet, niin varaudutko jotenkin siihen, että mällit saattaa lentää housuille?
Täällä on tolkuttomia vastauksia ap:n kysymykseen. Eikös nykyisen seksuaalilain mukaan kuka tahansa voi olla mitä tahansa sukupuolta tai suuntautuneisuutta. Itse tunnen olevani bi, koska haluan antaa kullini nauttia suista, pilluista ja pepuista. Ehkä olen itsekäs ja haen omaa tyydytystäni, mutta vastavuoroisesti haluan antaa nautintoja toisille. Imen nännejä, nuolen pilluja, imen kyrpiä, nain mihin reikään tahansa, kunhan tunnen, että toinen nauttii. Samalla saan itse nautintoa.
Kik Sakurasi kirjoitti:
Täällä on tolkuttomia vastauksia ap:n kysymykseen. Eikös nykyisen seksuaalilain mukaan kuka tahansa voi olla mitä tahansa sukupuolta tai suuntautuneisuutta. Itse tunnen olevani bi, koska haluan antaa kullini nauttia suista, pilluista ja pepuista. Ehkä olen itsekäs ja haen omaa tyydytystäni, mutta vastavuoroisesti haluan antaa nautintoja toisille. Imen nännejä, nuolen pilluja, imen kyrpiä, nain mihin reikään tahansa, kunhan tunnen, että toinen nauttii. Samalla saan itse nautintoa.
Sellaiset miehet kuin sinä ja ilm myös Ap., jotka haluavat jakaa ja tuottaa nautintoa ja iloa seksissä sukupuoleen katsomatta olette harvassa. Ei edes kaikki hetskut miehet halua antaa nautintoa seksissä kenellekään muulle kuin itselleen. Saati, että kykensivät edes ajatuksen tasolla kuvittelemaan millaista seksi olisi toisen miehen kanssa kuin korkeintaan kuvittelemalla, että kaikki homo ja bi seksuaalit mieheta peppuseksin perään ja sillonkin niin, että se tarkoittaisi yhdytää.
Edelleen on myös ihan liian monta, joille biseksuaalisuus on vaikeasti hahmotettavissa ja ymmärtävät sen samana kuin joku sanoisi olevansa kaappihomo (tms). Heille seksi on mahdollsita ajatella vain että joko se tapahtuu vastakkaista sukupuolta olevan kans tai samaa sukupuolta olevien kans. -Jälkimmäisne ryhmän he saattavat vielä leimata sairaiksi tai hulluiski, joiden tulisi mahd. ns. eheytyä Mutta sellainen, joka olisi oikeasti ja pysyvästi kiinnostunut enemmän ja vähemmän molemmista sukupuolista niin on heille yhtä mahdoton ajatus kuin vaikka se, että sukupuolia voisi olla useampi kuin kaksi ja se selvisäi aina kun katse kohdistettaisiin haarojen väliin.
Mistä sinun laisiaisi (ja ap.n) kaltaisia miehiä saattaisi tavata?
Olisi kiva vertailla kokemuksia biseksuaalin naisen ja miehen välillä. Itsellä myös mennyt seurustelut (ja jopa seksikokemukset) aika lailla 50/50. Miehen kanssa seurustellessani olen tiennyt, etten ole hetero ja naisen kanssa seurustellessani olen tiennyt, etten ole lesbo. Ihmissuhteessa olen uskollinen mutta sinkkuna ollessa kyllä jotenkin repii se, että on ikään kuin rajaton määrä vaihtoehtoja eikä siltikään löydä sitä omaa ihmistä mistään kenestäkään. En tiedä, onko tällaista kenelläkään muulla, mutta musta on myös aina tuntunut siltä, että on ikään kuin neljä orientaatiota. Pidän sekä naisellisista pienistä naisista että miehekkäimmistä isommista naisista ja myös sekä karhumaisista isoista miehistä että androgyyneistä pienistä miehistä. Jokainen näistä 'tyypeistä' vetoaa johonkin eri osaan musta. Biseksuaalin lisäksi olen vielä ns. switch.
Mutta kysymys ap:lle: oletko koskaan seurustellut toisen biseksuaalin kanssa vai pelkästään heteronaisten ja homomiesten kanssa? Kumman kanssa sun mielestä on helpompi olla?
Vierailija kirjoitti:
Aiotko mennä katsomaan Touko Laaksosen töitä Kiasmaan? - Jos menet, niin varaudutko jotenkin siihen, että mällit saattaa lentää housuille?
Varmaankin menen jossain vaiheessa. . Mutta en osannut aatella, että siellä pitäisi varautua, jotenkin siihen, että mällejä; tai mitään muutakaan saattaisi lentää housuille.
Jos tai kun menen katsomaan ao. näyttelyä en mene muiden näyttelyssä kävijöiden sepaluksia katselemaan.- Ja omanikin aattelin pitää kiinni. - Uteliaisuudesta miten mahd. sitten itse ajattelit "suojautua"
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva vertailla kokemuksia biseksuaalin naisen ja miehen välillä. Itsellä myös mennyt seurustelut (ja jopa seksikokemukset) aika lailla 50/50. Miehen kanssa seurustellessani olen tiennyt, etten ole hetero ja naisen kanssa seurustellessani olen tiennyt, etten ole lesbo. Ihmissuhteessa olen uskollinen mutta sinkkuna ollessa kyllä jotenkin repii se, että on ikään kuin rajaton määrä vaihtoehtoja eikä siltikään löydä sitä omaa ihmistä mistään kenestäkään. En tiedä, onko tällaista kenelläkään muulla, mutta musta on myös aina tuntunut siltä, että on ikään kuin neljä orientaatiota. Pidän sekä naisellisista pienistä naisista että miehekkäimmistä isommista naisista ja myös sekä karhumaisista isoista miehistä että androgyyneistä pienistä miehistä. Jokainen näistä 'tyypeistä' vetoaa johonkin eri osaan musta. Biseksuaalin lisäksi olen vielä ns. switch.
Mutta kysymys ap:lle: oletko koskaan seurustellut toisen biseksuaalin kanssa vai pelkästään heteronaisten ja homomiesten kanssa? Kumman kanssa sun mielestä on helpompi olla?
En toistaiseksi ole seurustellut bi-seksuaalin naisen kanssa. Mutta sen sijaan olen ollut parisuhteessa naisen kanssa, joka kertoi olevansa bi-curious. - En varmaan koskaan unohda sitä hetkeä kun itse kerroin hänelle olevani varmuudella bi. Hänen kanssaan oli jotenkin hyvin vapauttavaa ja rentoa olla ja vaikka parisuhteemme päättyi niin olemme voineet myöhemmin jatkaa läheisinä.
Sen sijaan pisinkin parisuhteeni homomiehen kanssa jäi lopulta onneksi lyhyeksi. Se olisi saattanut ehkä jatkua pidempään ellei hän olis ollut niin epävarma, joka tuli esiin mustasukkaisuutena ja arkuutena, - Eikä hän myöskään pitänyt yhtään siitä kun hän saattoi toisinaan huomauttaa, että kuinka huonosti yhteiskunta huomioi homot. Kun vastaisn hänelle, että no miten sen sitten pitäisi huomioida?
Sain vasaukseksi monesti vain tuhahtelua miten en voi ymmärtää oikeasti kun en ole homo. -
Itse varmuuteni ja tietoisuuteni kasvaessa omista mieltymyksistä ja haluista saa minut tuntemaan, että itsekin voisin olla switch. Yleisemminkin koen, että hyvässä parisuhteessa kumpi tahansa voi olla välillä heikompi tai vahvempi. Mustavalkoisuus kun on useimmiten "vähän" tylsää.
Ap
Miksi olet bi etkä pan?