Yllätys: Nainen on nyt onnettomampi kuin 1950-luvulla
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/yllatys-nainen-on-nyt-onnettomampi-kui…
Tutkimus paljastaa yllättävän paradoksin: Suomessa äidit ovat uupuneempia kuin heikomman tasa-arvon maissa.
Kommentit (790)
Vierailija kirjoitti:
Ennen pystyi luottamaan elämässä pysyvyyteen. Liitot pysyi, samoissa töissä oltiin pitkään jne. Nykyaikana ihmiset höösää paikasta ja tehtävästä ja ihmissuhteesta toiseen. Mihinkään tai kenenkään ei voi sitoutua. Omista eduista pitää pitää kiinni ja varautua kaikkeen.
ennen aviliiton eteen tehtiin töitä ja asenne oli "mitä minä voin antaa tähän liittoon?" kun nykyään asenne on että "mitä minä saan?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ovat koska nykyään naiset ja äidit tekevät kotitöiden lisäksi menestyksekästä uraa, ja pyörittävät taloutta ja kotia pystyssä. Nainen tekee kaiken. Kyllä se uuvuttaa. Miehet ovat tervetulleita auttamaan!!🙏🏽
kiitos. me miehet hoidetaan tuo raskaampi osuus eli työt. niin te voitte hoitaa asiat kotona.
Minä käyn palkkatöissä ja mies hoitaa kodin ja lapset. Olen onnellinen :)
T. N37
entäs lapset. ainiin ei väliä. olet onnellinen.
Tarkoitatko siis, että mies (isä) ei osaa hoitaa lapsia? Lapset kärsivät, jos joutuvat olemaan isänsä hoidossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua itseäni ihmetyttää puheet siitä että ennen vanhaa miehet hakkasivat naisia suhteessa koska:
A) Se ei ollut yleistä ennen vanhaa
B) Nykyäänkin miehet pahoinpitelee naisia suhteessa
Onko väkivalta suhteissa lisääntynyt vai ei?
Pettäminen on toinen asia mikä ihmetyttää koska nykyään pettämistä on paljon joten oliko sitä ennen vanhaa vielä enemmän kuin nykyään? Epäilen itse tätä.
Ennen väkivalta perheissä oli yleistä, koska lapset tottuivat siihen jo lapsuudessa eikä perheväkivalta ollut rangaistavaa. Omaa pesää ei saanut liata eli mitään negatiivista ei saanut kertoa kodin ulkopuolella. Pettäminen oli myös yleistä, mutta siitäkään ei huudeltu kylillä. Avioeron saaminen oli vaikeaa ja eronnut nainen menetti maineensa. Vain rohkeimmat naiset erosivat.
Lasten kurittaminen ja aviopuolison raiskaaminen eivät olleet laitonta vielä 1950-luvulla, eikä pitkään sen jälkeenkään. Avioeroon piti löytää syyllinen, eli vaikka kuinka onneton ja pahoinpidelty olisit ollut, ei ollut helppo saada eroa, koska olisi pitänyt löytää todistajat oikeuteen. Ja sitten olisi pitänyt vielä löytää asunto ja työpaikka, jotta olisi voinut elättää itsensä. Silloin naisten palkka oli vielä pienempi samassakin työssä kuin nyt. Revi siitä sitten onnea.
yksi syy kieltolakiin oli juuri kotiväkivalta. silloin koitettiin ennaltaehkäistä kieltämällä alkoholi. kyllä vaimon r#iskaaminen on aina ollut rikos.
Tutustu lakiin ja siihen minä vuonna siitä tuli rikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina näitä jenkkituloksia tuodaan Suomeen. Näillä mailla on täysin eri historia, eroja kulttuurissa ja naisten ja miesten rooleissa.
Suomi on Suomi. Täällä tuskin kukaan nainen (tai mieskään) haluaisi palata "mies elättäjänä" yhteiskuntaan.
valtaosa miehistä haluaa mutta sitä ei voi ääneen sanoa koska se on naisia syrjivää, seksismiä "nainen nyrkin ja hellan välissä" puhetta.
naisetkin olisi huomattavasti onnellisempia kun saa valita kenen kanssa on päivällä tekemisissä kun ei tarvii töitä tehdä ja katsoa sitä epämukavaa kollegaa.
Näitä sinun kommentteja kun lukee, niin tulee entistä varmemmaksi, että naisille on ehdottoman paljon parempaa hankkia kunnon koulutus, ammatti ja omat rahat mitä mennä jonkun kaltaisesi kanssa naimisiin ja jäädä tulottomana kotiin. Pelkkä ajatuskin puistattaa.
Nykymallinen feminismi vie naisia aivan väärään suuntaan. Feminismi oli oikeassa ajaessaan naisille vastaavaa asemaa kuin miehillekin, samaa palkkaa, oikeutta uraan ja koulutukseen, oikeutta valita haluaako olla kotiäiti vai uraäiti, omaa omaisuutta jne. Sen sijaan nykymalli, jossa naiset kilpailevat sillä miten saavat elämänsä tehtyä yhä haavoittuvammaksi feminsimin nimiin on outo. Ei naisten tarvitse käydä armeijaa, suostua avioehtoihin, kantaa perheestä taloudellista vastuuta vauvanhoidon yhteydessä, käyttää säästöjä ollessaan kotona vauvavuonna, kieltäytyä avioliitosta, kieltäytyä omaisuuden jaosta avioerossa. Kaiken kukkuraksi osa naisista katsoo vielä tarpeelliseksi sallia miehilleen syrjähypyt, vai mitä tämä nykyinen hehkutus kaikenmaailman polyistä ja swingereistä on. Avioliittoa ja naisen asemaa se ei ainakaan vahvista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua itseäni ihmetyttää puheet siitä että ennen vanhaa miehet hakkasivat naisia suhteessa koska:
A) Se ei ollut yleistä ennen vanhaa
B) Nykyäänkin miehet pahoinpitelee naisia suhteessa
Onko väkivalta suhteissa lisääntynyt vai ei?
Pettäminen on toinen asia mikä ihmetyttää koska nykyään pettämistä on paljon joten oliko sitä ennen vanhaa vielä enemmän kuin nykyään? Epäilen itse tätä.
Ennen väkivalta perheissä oli yleistä, koska lapset tottuivat siihen jo lapsuudessa eikä perheväkivalta ollut rangaistavaa. Omaa pesää ei saanut liata eli mitään negatiivista ei saanut kertoa kodin ulkopuolella. Pettäminen oli myös yleistä, mutta siitäkään ei huudeltu kylillä. Avioeron saaminen oli vaikeaa ja eronnut nainen menetti maineensa. Vain rohkeimmat naiset erosivat.
Lasten kurittaminen ja aviopuolison raiskaaminen eivät olleet laitonta vielä 1950-luvulla, eikä pitkään sen jälkeenkään. Avioeroon piti löytää syyllinen, eli vaikka kuinka onneton ja pahoinpidelty olisit ollut, ei ollut helppo saada eroa, koska olisi pitänyt löytää todistajat oikeuteen. Ja sitten olisi pitänyt vielä löytää asunto ja työpaikka, jotta olisi voinut elättää itsensä. Silloin naisten palkka oli vielä pienempi samassakin työssä kuin nyt. Revi siitä sitten onnea.
yksi syy kieltolakiin oli juuri kotiväkivalta. silloin koitettiin ennaltaehkäistä kieltämällä alkoholi. kyllä vaimon r#iskaaminen on aina ollut rikos.
Tutustu lakiin ja siihen minä vuonna siitä tuli rikos.
joskus mooseksen aikoina ja siitä siirtynyt kristinuskonnon kautta suomeen. kuten länsimaalainen laki muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina näitä jenkkituloksia tuodaan Suomeen. Näillä mailla on täysin eri historia, eroja kulttuurissa ja naisten ja miesten rooleissa.
Suomi on Suomi. Täällä tuskin kukaan nainen (tai mieskään) haluaisi palata "mies elättäjänä" yhteiskuntaan.
valtaosa miehistä haluaa mutta sitä ei voi ääneen sanoa koska se on naisia syrjivää, seksismiä "nainen nyrkin ja hellan välissä" puhetta.
naisetkin olisi huomattavasti onnellisempia kun saa valita kenen kanssa on päivällä tekemisissä kun ei tarvii töitä tehdä ja katsoa sitä epämukavaa kollegaa.Näitä sinun kommentteja kun lukee, niin tulee entistä varmemmaksi, että naisille on ehdottoman paljon parempaa hankkia kunnon koulutus, ammatti ja omat rahat mitä mennä jonkun kaltaisesi kanssa naimisiin ja jäädä tulottomana kotiin. Pelkkä ajatuskin puistattaa.
Aiemmin roolit ja vastuut oli selkeämmät, mikä tietysti antoi molemmille sukupuolille enemmän tiettyä hallittavuuden tunnetta elämään. Nyt monet naiset stressaavat sekä urasta että perheestä ja varmaan johtaa helposti uupumukseen. Toisaalta saattaa myös vähentää kiinnostusta edes tehdä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
naisetkin olisi huomattavasti onnellisempia kun saa valita kenen kanssa on päivällä tekemisissä kun ei tarvii töitä tehdä ja katsoa sitä epämukavaa kollegaa.Näitä sinun kommentteja kun lukee, niin tulee entistä varmemmaksi, että naisille on ehdottoman paljon parempaa hankkia kunnon koulutus, ammatti ja omat rahat mitä mennä jonkun kaltaisesi kanssa naimisiin ja jäädä tulottomana kotiin. Pelkkä ajatuskin puistattaa.
jos haluaa jatkaa pahoinvointia ja vielä tuoda työyhteisöihin draamaa sekä aiheuttaa lapselle kärsimystä sekä myöhemmin lapsen tuomat rikolliset teot yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ovat koska nykyään naiset ja äidit tekevät kotitöiden lisäksi menestyksekästä uraa, ja pyörittävät taloutta ja kotia pystyssä. Nainen tekee kaiken. Kyllä se uuvuttaa. Miehet ovat tervetulleita auttamaan!!🙏🏽
kiitos. me miehet hoidetaan tuo raskaampi osuus eli työt. niin te voitte hoitaa asiat kotona.
Minä käyn palkkatöissä ja mies hoitaa kodin ja lapset. Olen onnellinen :)
T. N37
entäs lapset. ainiin ei väliä. olet onnellinen.
Tarkoitatko siis, että mies (isä) ei osaa hoitaa lapsia? Lapset kärsivät, jos joutuvat olemaan isänsä hoidossa?
kyllä. tutkimusten mukaan äidin ja lapsen suhde on ainutlaatuinen. myös naisilla on luontainen hoitovietti. se näkyy mm. lapsen vaatteiden valitsemisessa pukemisessa ja hypistelyssä. miehet taas ajattelee ettei sillä ole väliä vaikka alasti pakkasee kyllä siinä lapsi karaistuu jos itku ei lakka niin joku juutti säkki niskaan.
ja koskahan tämä oli?