Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yllätys: Nainen on nyt onnettomampi kuin 1950-luvulla

Vierailija
15.04.2022 |

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/yllatys-nainen-on-nyt-onnettomampi-kui…

Tutkimus paljastaa yllättävän paradoksin: Suomessa äidit ovat uupuneempia kuin heikomman tasa-arvon maissa.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008727747.html

Kommentit (790)

Vierailija
441/790 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat tyytymättömiä eivät sen takia, että olisivat onnellisempia jos siirryttäisiin takaisin johonkin kotiäiti-villitykseen vaan sen takia, että naisten ja etenkin äitien vaatimukset nousee. Pitää hoitaa lapset, koti, oma itse, parisuhde ja vielä työ siihen päälle. Miehet eivät ota tasa-arvoisesti vastuuta muualla, kuin puoliksi maksamalla menot.

Jos joku yrittäisi minua johonkin 1950-luvun kotiäiti rooliin vetää, nii nhyppäisin varmaan sillalta alas. Ei ei ei ei sellaiseen helvettiin.

Taitaa olla kolmannen asteen femakkous se todellinen syy kaikkeen. Se ajaa sitä, että naisten pitäisi olla kuin vahvimmat miehet, mutta taas toisaalta miesten pitäisi olla kuin heikoimmat naiset.

Sanoit itsekin, että naisten PITÄISI, mutta käytännössähän te ette kykene tekemään ainoatakaan asiaa tuosta listasta kunnolla.

No lakkaa olemasta heikko, sitten, ja yritä käyttäytyä kuten kunnon ihminen. Hoida omat lapsesi ja osuutesi kotihommista, ei siihen muuta vaadita. Millai tämä kaikki on joillekin miehille niin hirvittävän vaikeaa?

koska he ovat miehiä? koska he ovat erilaisia kuin naiset? koska he lähestyvät asioita eri tavoin kuin nainen?

miksi naisten on niin vaikea luopua työelämästä?

Miksi ihmeessä suomalainen nainen luopuisi työelämästä? Ensinnäkään yhteiskunta ei pyöri ilman naisia. Toisekseen on pakko olla tuloja koska rahaa ilman ei voi elää. Siinäpä ne

Aika monelle miehelle ryöelämästä luopuminen ei näytä olevan vaikeaa kun katselee kauppojen nurkilla notkuvia juoppoja. Vankilat myös näitä täynnä. No.yhteiskunta maksaa.

Taitaa olla vähemmän vankeja ja juoppoja kuin yh-äitejä

Voithan laskea ja yllättyä.

Mielestäsi vanki, juoppo ja yh-äiti on jotenkin samaa ryhmää?

Yh-äideissä on se juttu että todella monella lasten iså ei huolehdi omasta lapsestaan hoitamalla eikä elättämällä. Me veronmaksjat teemme ja maksamme. Suomimiehellä ei ole mitään kunniaa, sitä ei herätä edes omaa lihaa ja verta oleva lapsi. Voiko alemmas enää vajota? Sitten täällä miehet huutaa että naisten pitäisi jäädä tulottomaksi kotiin näiden kunniattomien orjaksi.

Ei kannata valita lapsen isäksi narsistia, juoppoa tai vätystä. Älkää olko pinnallisia naiset, vaan valitkaa mies luonteen perusteella. ;)

Onneksi kukaan ei kelpuuta sinua lastensa isäksi.

Näköjään kirpaisi kun piti mennä henkilökohtaisuuksiin.

-eri

Vierailija
442/790 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku mies haluaa vaimon jäävän kotiin, niin voihan mies tehdä siihen aloitteen. Sanoo vaimolle, että mies maksaa naiselle vapaaehtoista eläkevakuutusta, siirtää tilipäivänä lähes koko palkan naisen tilille perheen hankintoja varten ja tekee avioehdon, jossa naiselle taataan tietty summa mahdollisen avioeron jälkeen, mutta omaisuus kuitenkin jaetaan. Onko joku jo tuota kokeillut?

Miehet eivät halua naisen jäävän kotiin, ketju on naisten onnettomuudesta

Eilen oli monta miesten kirjoittamaa kommenttia, että Suomessa on kotiäideiksi haluavista naisista suuri pula.

höpöhöpö

Höpö höpö itsellesi. Pitääkö tässä sitten olettaa, että ne miehet valehtelivat?

1. et voi tietää onko kyseessä mies

2. et voi tietää "miehen" ikää

3. et voi tietää trollaako ko. henkilö

4. et voi tietää kuinka monta niitä viestejä on kirjoittanut

Yksi miehiä vihaava nainen saa ihmeitä aikaiseksi tällaisessa ketjussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/790 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat tyytymättömiä eivät sen takia, että olisivat onnellisempia jos siirryttäisiin takaisin johonkin kotiäiti-villitykseen vaan sen takia, että naisten ja etenkin äitien vaatimukset nousee. Pitää hoitaa lapset, koti, oma itse, parisuhde ja vielä työ siihen päälle. Miehet eivät ota tasa-arvoisesti vastuuta muualla, kuin puoliksi maksamalla menot.

Jos joku yrittäisi minua johonkin 1950-luvun kotiäiti rooliin vetää, nii nhyppäisin varmaan sillalta alas. Ei ei ei ei sellaiseen helvettiin.

Ok. Jatketaan sitten samaan malliin jolloin naisten tyytymättömyys kasvaa entisestään. Jossain vaiheessa teidän on myönnettävä totuus tai sitten menee mielenterveys. Nykyelämänmeno ei ole mielenterveydelle hyväksi ja 1950-luvun elämä oli, tilastollisesti.

Voi voi, eläkää te vain siinä harhaisessa todellisuudessanne odotellessa paluuta 50-luvulle. Ei tule koskaan tapahtumaan.

Vierailija
444/790 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihme. Ennen sai rauhassa keskittyä äitiyteen. Nyt pitäis jaksaa hoitaa urakin. Ja sitten harrastaa ja somettaa ja sisustaa ja jumpata ja pysyä huoliteltuna ja mitoissaan siivotessakin.

KUKAAN EI PAKOTA! naiset miksi te luotte itsellenne harhaisia tavoitteita. ei kukaan vaadi teiltä töitä muuta kuin te itse!

Kröhöm. Ennen miehen palkka riitti elättämään koko perheen.

Milloinkohan tämä aika on ollut, kun maaseudulla ja kaupungeissa naiset ovat Suomessa aina tehneet töitä kuten miehetkin aivan ylintä luokkaa lukuunottamatta?

Luonnollisesti hän puhuu ajasta jolloin on tehty palkkatyötä

Niin varmaan puhuu ja tämä on varmaan totta Yhdysvaltojen keskiluokkaa 50-luvulla tarkastellessa.

Suomessa ei ole ikinä ollut mitään laajaa kotirouvakulttuuria, vaan myös naiset ovat kaupungeissa tehneet palkkatyötä, kun ei sillä pelkällä miehen palkalla ole ennenkään täällä pystytty elämään kuin "paremman väen" keskuudessa.

mun molemmat mummot syntyivät 20-30 luvun taitteessa. kumpikaan ei tehneet elämänsä aikana palkkatöitä. harvinaisuus?

Kyllä olivat harvinaisuuksia.

Minun molemmat mummini tekuvät töitä koko elämänsä, toinen oli syntynyt 10-luvulla ja oli maatalon emäntä, ei ehkä palkkatyötä, josta tässä puhutaan, mutta paiski töitä koko ikänsä. Piti tilan pystyssä yksin sotien aikana.

Toinen mummini syntyi 20-luvulla ja teki palkkatöitä tehtaassa ja myöhemmin kaupassa koko ikänsä. Haaveili kouluttautumisesta, mutta koulunkäynti kaatui sotavuosiin, kun teini-ikäisen mummini piti isänsä kaaduttua mennä töihin, että leipää riitti perheessä. Huolehti sitten, että omat lapset saivat opiskella. Ja oli itse intohimoinen kirjaston käyttäjä, työväen opiston kursseilla kävijä ja seurasi politiikkaa tarkasti.

Ja kummankin puolen suvuissa miehet ovat tehneet töitä, sotineet kun on ollut pakko ja huolehtineet perheistään.

Kovia vaatimuksia on ollut silloinkin, mutta nykyinen työelämä on mennyt ihan hulluuteen.

Ja totta sekin, että aika monet miehet ovat kädettömiä ja itsekkäitä.

Ehkä tilanne korjaantuu, nykynuoret ovat fiksuja ja empatiakykyisiä, niin tytöt kuin pojatkin.

Vierailija
445/790 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku mies haluaa vaimon jäävän kotiin, niin voihan mies tehdä siihen aloitteen. Sanoo vaimolle, että mies maksaa naiselle vapaaehtoista eläkevakuutusta, siirtää tilipäivänä lähes koko palkan naisen tilille perheen hankintoja varten ja tekee avioehdon, jossa naiselle taataan tietty summa mahdollisen avioeron jälkeen, mutta omaisuus kuitenkin jaetaan. Onko joku jo tuota kokeillut?

Nykyaikana se voisi olla hyvä kompromissi, että vaimo on käy osa-aikatöissä, kun lapset ovat vielä kotona.

Mutta jos suuri romahdus ja Great Reset tulee pian, niin sitten koko homma menee uusiksi ja on turha pohtia enää koko asiaa tässä viitekehyksessä. Sitten kukaan ei omista mitään, kaikki vuokrataan, ja me ollaan kaikki onnellisia.

Ei ole hyvä kompromissi. Osa-aikatyössä nainen häviää rahallisesti, miehelle ei ole kuin hyötyä.

Kukaan ei onneksi pakota naista tekemään lapsia.

Sori tytöt, ette voi saada kaikkea vaikka äiti ja Disney niin sanoikin

Vierailija
446/790 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla kolmannen asteen femakkous se todellinen syy kaikkeen. Se ajaa sitä, että naisten pitäisi olla kuin vahvimmat miehet, mutta taas toisaalta miesten pitäisi olla kuin heikoimmat naiset.

Sanoit itsekin, että naisten PITÄISI, mutta käytännössähän te ette kykene tekemään ainoatakaan asiaa tuosta listasta kunnolla.

No lakkaa olemasta heikko, sitten, ja yritä käyttäytyä kuten kunnon ihminen. Hoida omat lapsesi ja osuutesi kotihommista, ei siihen muuta vaadita. Millai tämä kaikki on joillekin miehille niin hirvittävän vaikeaa?

koska he ovat miehiä? koska he ovat erilaisia kuin naiset? koska he lähestyvät asioita eri tavoin kuin nainen?

miksi naisten on niin vaikea luopua työelämästä?

Miksi ihmeessä suomalainen nainen luopuisi työelämästä? Ensinnäkään yhteiskunta ei pyöri ilman naisia. Toisekseen on pakko olla tuloja koska rahaa ilman ei voi elää. Siinäpä ne

Aika monelle miehelle ryöelämästä luopuminen ei näytä olevan vaikeaa kun katselee kauppojen nurkilla notkuvia juoppoja. Vankilat myös näitä täynnä. No.yhteiskunta maksaa.

Taitaa olla vähemmän vankeja ja juoppoja kuin yh-äitejä

Voithan laskea ja yllättyä.

Mielestäsi vanki, juoppo ja yh-äiti on jotenkin samaa ryhmää?

Yh-äideissä on se juttu että todella monella lasten iså ei huolehdi omasta lapsestaan hoitamalla eikä elättämällä. Me veronmaksjat teemme ja maksamme. Suomimiehellä ei ole mitään kunniaa, sitä ei herätä edes omaa lihaa ja verta oleva lapsi. Voiko alemmas enää vajota? Sitten täällä miehet huutaa että naisten pitäisi jäädä tulottomaksi kotiin näiden kunniattomien orjaksi.

Ei kannata valita lapsen isäksi narsistia, juoppoa tai vätystä. Älkää olko pinnallisia naiset, vaan valitkaa mies luonteen perusteella. ;)

Onneksi kukaan ei kelpuuta sinua lastensa isäksi.

Jos tarkoituksena on elättää tulevat lapset, niin ehkä ei pitäisi valita minua. Mutta naiset eivät näytä ajattelevan rationaalisesti, kun valitsevat miehen, vaan kaikkea ohjaa tunnesykkyrämykkyrä ja alapää. Ennen vanhaan naiset valitsivat yleensä järkevämmin miehen. ;)

Vierailija
447/790 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Jatketaan sitten samaan malliin jolloin naisten tyytymättömyys kasvaa entisestään. Jossain vaiheessa teidän on myönnettävä totuus tai sitten menee mielenterveys. Nykyelämänmeno ei ole mielenterveydelle hyväksi ja 1950-luvun elämä oli, tilastollisesti.

Voi voi, eläkää te vain siinä harhaisessa todellisuudessanne odotellessa paluuta 50-luvulle. Ei tule koskaan tapahtumaan.

Ei niin, koska tulee Great Reset, jossa kukaan ei omista mitään (paitsi eliitti) ja kaikki ovat onnellisia. Seksiä ei myöskään enää harrasteta, vaan ne tarpeet hoidetaan virtuaaliteknologian avulla masturboimalla. Harvat ja valitut ihmiset saavat lisääntyä eliitin hyväksynnällä.

Vierailija
448/790 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikana se voisi olla hyvä kompromissi, että vaimo on käy osa-aikatöissä, kun lapset ovat vielä kotona.

Mutta jos suuri romahdus ja Great Reset tulee pian, niin sitten koko homma menee uusiksi ja on turha pohtia enää koko asiaa tässä viitekehyksessä. Sitten kukaan ei omista mitään, kaikki vuokrataan, ja me ollaan kaikki onnellisia.

Ei ole hyvä kompromissi. Osa-aikatyössä nainen häviää rahallisesti, miehelle ei ole kuin hyötyä.

NIin koska raha raha, ei väliä miten hyvää se tekisi lapsille tai sille naiselle... kunhan rahaa tulee hulluna (ei onnistu suomessa)

Vierailija
449/790 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas riehuu näitä miehiä, jotka uskoo tähän "naiset on feministien aivopesemiä, eivätkä siksi toteuta omaa biologista naiseuttaan, joka on olla kotona palvelemassa miehiä" son taan. Eivät näe ironiaa väitteissään kun ovat itse tämän Jor dan Pet ersonin vai mikä lienee opetuslapsia.

Vierailija
450/790 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas riehuu näitä miehiä, jotka uskoo tähän "naiset on feministien aivopesemiä, eivätkä siksi toteuta omaa biologista naiseuttaan, joka on olla kotona palvelemassa miehiä" son taan. Eivät näe ironiaa väitteissään kun ovat itse tämän Jor dan Pet ersonin vai mikä lienee opetuslapsia.

Väärin. Viesti on "ottakaa vastuu omasta elämästänne älkääkä yrittäkö pakottaa miestä muottiin johon he eivät halua"

Vierailija
451/790 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole mikään uskon asia. Vaan todellisuus... naisia ei ole luotu tekemään töitä vaan lisääntymään ja hoitamaan lapsia sekä kotia

Vierailija
452/790 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin, koska tulee Great Reset, jossa kukaan ei omista mitään (paitsi eliitti) ja kaikki ovat onnellisia. Seksiä ei myöskään enää harrasteta, vaan ne tarpeet hoidetaan virtuaaliteknologian avulla masturboimalla. Harvat ja valitut ihmiset saavat lisääntyä eliitin hyväksynnällä.

Elä sinä great resettiä. Me muut elämme hyvää elämää.

Vierailija
453/790 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elä sinä great resettiä. Me muut elämme hyvää elämää.

Keskustelun aiheena oleva tutkimus sanoo ettei se teidän elämä ole omasta mielestänne kovinkaan hyvää.

Kumpi se nyt sitten on?

Vierailija
454/790 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös suurin osa miehistä on nykyään feminismin aivopesemiä ja uskoo sukupuolten "tasa-arvoon" eli tasapäistämiseen ja siihen, että naisten ja miesten pitää olla samiksia. 

Vierailija
455/790 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvita tutkimusta siihen että tämä todellisuus nähdään. Naiset jatkuvasti burnoutissa ja sairaslomilla... 

Vierailija
456/790 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin jo 90-luvulla.

Olin yh ja vaativassa työssä. Omaa elämää ei ollut.

Vierailija
457/790 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä naisten jatkuva valitus omasta ja täysin itseaiheutetusta uupumuksesta on ihan yhtä väsyttävää kuunneltavaa kuin inceleiden valitus naisettomuudesta.

Ei auta mitkään järjelliset argumentit, tai tilastot ihmisten todellisesta ajankäytöstä näille uhrimentaliteetissa piehtaroiville mammoille (ruuhkavuosina miehet tekevät tosiaan keskimäärin pidempää päivää kuin naiset, jos koti- ja ansiotöihin kulutettu aika lasketaan yhteen).

Olen alkanut uskoa, että he todellisuudessa nauttivat tuosta valittamista vain ainaisen välittämisen tähden, ja tämän takia se ei tule ikinä myöskään loppumaan.

Vierailija
458/790 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Tuohan johtuu nimenomaan siitä, että kasvatusvastuu ja kotityöt eivät vieläkään jakaudu tasaisesti. 

Vierailija
459/790 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tule ketään naista, joka kaipailisi 1950-luvulle. Palstalla pörrää äitinsä helmoihin jääneitä aikamiespoikia, joille 50-luku ja naisen surkea asema olisi onnea ja auvoa. 🙄

Enemmän puheet 50-luvun kotiäideistä viittaa Yhdysvaltoihin. Suomessa on ollut aivan erilainen kulttuuri mitä tulee naisten asemaan.

Vierailija
460/790 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä naisten jatkuva valitus omasta ja täysin itseaiheutetusta uupumuksesta on ihan yhtä väsyttävää kuunneltavaa kuin inceleiden valitus naisettomuudesta.

Ei auta mitkään järjelliset argumentit, tai tilastot ihmisten todellisesta ajankäytöstä näille uhrimentaliteetissa piehtaroiville mammoille (ruuhkavuosina miehet tekevät tosiaan keskimäärin pidempää päivää kuin naiset, jos koti- ja ansiotöihin kulutettu aika lasketaan yhteen).

Olen alkanut uskoa, että he todellisuudessa nauttivat tuosta valittamista vain ainaisen välittämisen tähden, ja tämän takia se ei tule ikinä myöskään loppumaan.

Tottakai tekevät, kun kaiken maailman saunaillatkin lasketaan työksi.