Mikä siinä on niin kauheaa jos saapuu, vaikka kahville 5-15 minuuttia yli sovitun?
Minä ainakin yritän lähteä ajoissa, mutta en vain pääse.
Kello tikittää liian nopeasti ja aina jossain kohtaa tajuan ajan "loppuneen" kesken.
Onko se niin hirveää?
Kommentit (199)
Vierailija kirjoitti:
Jos tunnistaa itsessään sen, että aika ei yleensä riitä ja karkaa käsistä, miksei vaan varaa vaikka extrapuolituntisen tai tunnin lisää itselleen pelivaraa? Tätä en ymmärrä.
Juu kannatan esim. oli periaatteessa hyvä kun olohuoneen seinällä kello 5 min. etuajassa.
Kerro tuo italialaisille tai kreikkalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis minä en ainakaan esimerkiksi aamuisin ehdi tapaamisiin ajoissa sillä en meinaa jaksaa nousta ylös.
Lopulta nousen ja teen aamutoimet todella nopeasti. Kuitenkin liian hitaasti.
Ymmärrän ap:ta hyvin. Minullakin on tietty raja jota enempään en yleensä myöhästy.
Tämä ei ole mitenkään kivaa todellakaan ja meinaan juuri myöhästyä myös tärkeistä jutuista.Myöhästyt kuitenkin vain tiettyjen ihmisten tapaamisista, mutta vain meinaat myöhästyä töistä?
Miksi et vain meinaa myöhästyä tapaamiseltakin? Koska et pidä sitä merkityksellisenä.
Jos oikeasti kyse on jostain päänongelmasta niin kyllä se näkyy ihan joka paikassa eikä vain tiettyjen ihmisten seurassa.
Minä en katselisi tuollaista.Myöhästyn töistä aika usein, samoin julkisista.
Olen se joka tämän kirjoitti.
Miten työnantaja suhtautuu? Vai onko liukuva työaika?
kannattaa hankkiutua johonkin adhd tutkimuksiin. Toi oikeesti rasauttelee kaikkien hermoja.
Olet törkeä ihminen. En olisi oikein pitkään kanssasi tekemisissä
Vierailija kirjoitti:
Ei kunnioita toisen aikaa. Sovittu on sovittu. Siitä pidetään kiinni. Piste.
Tämä. Kyllä muidenkin aika on kallista.
En itsekään katselisi jatkuvaa myöhästelijää. Olen itse sellainen, että kaverien kanssa olen aika tasan tai 5-10 min ennen sovittua. 5 min myöhästyminen joskus nyt ei maailmaa kaada, mutta jos jatkuvasti sitäkin on niin kertoo ettei toinen arvosta aikaasi.
Tiedän ihmisiä ketkä saattaa helposti peruuttaa varatun ajan vaikka kampaajalle viime tipassa, jos ei jaksa. Kiva sille kampaajalle… ja monet tekee varmasti vielä helpommin noin ”kavereille”. Ei muuten ihme, että nykyisin näkyy peruutusmaksuja, jos ei peruuta aikaa tarpeeksi ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kunnioita toisen aikaa. Sovittu on sovittu. Siitä pidetään kiinni. Piste.
Tämä. Kyllä muidenkin aika on kallista.
myöhästelijät ovat sitä mieltä, että muut ovat olemassa heidän tarpeitaan varten.
5 min on ok. 15 min on ok, jos on kutsuttu kaverin kotiin "siinä kuuden aikoihin", mutta jos on sovittu treffit jonnekin yleiselle paikalle, niin ei siellä kukaan jaksa olla varttia odottamassa.
Vierailija kirjoitti:
En itsekään katselisi jatkuvaa myöhästelijää. Olen itse sellainen, että kaverien kanssa olen aika tasan tai 5-10 min ennen sovittua. 5 min myöhästyminen joskus nyt ei maailmaa kaada, mutta jos jatkuvasti sitäkin on niin kertoo ettei toinen arvosta aikaasi.
Tiedän ihmisiä ketkä saattaa helposti peruuttaa varatun ajan vaikka kampaajalle viime tipassa, jos ei jaksa. Kiva sille kampaajalle… ja monet tekee varmasti vielä helpommin noin ”kavereille”. Ei muuten ihme, että nykyisin näkyy peruutusmaksuja, jos ei peruuta aikaa tarpeeksi ajoissa.
Nää perujat onkin sit oma kastinsa. Mun kaveri on perunut joskus kun oon ollut jo matkalla tapaamispaikkaan. "Sori, tuli muuta".
Olen todennut, että parempi olla sopimatta mitään näiden kellonkyttäjien kanssa. Jos on niin nipo, että joku 5 minuutin myöhästyminen saa repimään hiukset päästään, niin meillä tuskin on paljon muutakaan yhteistä. Miksi elämän pitäisi olla yhtä suorittamista? Eikö edes ystävyyssuhteissaan voisi ottaa vähän rennommin?
Ap on varmaan entinen ystäväni joka ei ymmärtänyt, miksi on niin hirveää myöhästyä joka paikasta ja aina 20-45 min. Sitten kerran piti lähteä porukalla reissuun ja arvaatte varmaan kuka ei päässyt mukaan, oli varmaan isku kasvoille että me oltaisiin kyllä odotettu mutta juna ei!
Vierailija kirjoitti:
Olen todennut, että parempi olla sopimatta mitään näiden kellonkyttäjien kanssa. Jos on niin nipo, että joku 5 minuutin myöhästyminen saa repimään hiukset päästään, niin meillä tuskin on paljon muutakaan yhteistä. Miksi elämän pitäisi olla yhtä suorittamista? Eikö edes ystävyyssuhteissaan voisi ottaa vähän rennommin?
No, olisko susta mukavaa seistä vaikka 20min kadunkulmassa? Joka kerta kun tapaat ystäväsi?
5min nyt vielä menee, jos sitä ei käy joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet itse paikalla liian ajoissa?
Toisen ajan varastamista. Todella törkeeä ja epäkohteliasta. Saatan jopa mottaista myöhästelijää niin oppiipahan tavoille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, olisko susta mukavaa seistä vaikka 20min kadunkulmassa? Joka kerta kun tapaat ystäväsi?
5min nyt vielä menee, jos sitä ei käy joka kerta.
Usein seisonkin sen vartin, ei se minua haittaa. 20 minuuttia ihan joka kerta voisi olla jo vähän paha, mutta varmaan sitten alkaisin itsekin olla tämän ystävän kanssa sen 15 min sovittua myöhemmin paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Normaalille ihmiselle ei ole suorittamista saapua sovittuun aikaan paikalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalille ihmiselle ei ole suorittamista saapua sovittuun aikaan paikalle
Monella ihmisellä on ajanhallinnan ongelmia, jotka johtuvat heidän synnynnäisistä ominaisuuksistaan. He voivat suurella vaivalla olla ajoissa, usein siten että varaavat aivan ylimitoitetun määrän aikaan että eivät ole varmasti myöhässä. Tämä on suorittamista, ylimääräistä vaivannäköä. Et siis halua olla tällaisten "epänormaalien" ihmisten kanssa tekemisissä? Sinulle kelpaa vain neurotyypillisten seura?
Itse myöhästyn usein, vaikka varaisin lähtöön vaikka kuinka paljon aikaa. Jos olen kotoani lähdössä yksin johonkin, se itse lähdön hetki on vaikea ja stressaava. Ovella kun olen jo lähdössä ja hyvissä ajoin, aina sillä hetkellä mieleeni tupsahtaa asioita, jotka on "ihan pakko" vielä nopeasti tehdä ennen kuin voin rauhallisin mielin poistua. Sitten sitä tekee ihan paniikissa yhden asian, sitten toisen ja vielä kolmannen, miettien ja peläten ajan kulumista... Kunnes on pakko laittaa sille stoppi ja pakottaa itsensä ovesta ulos, tai perua koko tapaaminen.
Ihan kohtulinen aika. Mutta opetele kunniotaman muidenkin aikaa etkä itsekkäästi myöhästele.Et halltise aikaasi.Minulla oli hyvä ystävä oli aina 3-5h myöhässä .Kun kotini tulossa. Kypsyin ja se oli sinä.Hän ravasi torpasta torppaan ja ei kyennyt pitää aikataulusta kiinni koskaan!Ei puhelin vaivautunut soitaa aikataulu muutoksensa!Toinen ystävä tapasimme kävelyn merkeissä Itsi-metroasemalla.Kun tuli pussi-metro Helsinki 32. Aina myöhässä 1h. Kiva siellä norkoa ja odotaa, t-viestiä:Tuun kohta on Rikhardin kadun kirjasto ymm.Sekin oli siinä!Jos ihmiset eivät kunnioita minun aikaani.En tarvitse sellaisia ihmisiä elämäni!
Jos on aika sovittu niin se on se aika. Ei 5 10 tai 30 minuuttia myöhemmin.
Myöhästyn töistä aika usein, samoin julkisista.
Olen se joka tämän kirjoitti.