Mikä siinä on niin kauheaa jos saapuu, vaikka kahville 5-15 minuuttia yli sovitun?
Minä ainakin yritän lähteä ajoissa, mutta en vain pääse.
Kello tikittää liian nopeasti ja aina jossain kohtaa tajuan ajan "loppuneen" kesken.
Onko se niin hirveää?
Kommentit (199)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä siellä Nigeriassa ei ole niin tarkkaa, mutta me suomalaiset olemme oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
Äläs nyt eikö etelä-Euroopassakin ole junat sun muut vähän niin ja näin ja tapaamisissa tunnin myöhästyminen normaalia.
Suomi ei ole etelässä ja Suomessa myöhästyminen ei ole normaalia. Maassa maan tavalla.
Yhteiskunta (mitä todennäköisimmin) koostuu ihmisistä.
No ei ole hirveää. Sen sijaan hirveää on, jos ei koskaan tule kahville sinä päivänä, kun on sovittu, vaan aina lähettää tekstiviestin: Sori, en pääsekään tänään, mennään vasta huomenna kahville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varsinaisesti mikään, mutta aika loppuu vain kesken. En voi sille mitään.
ApMyöhästytkö töistä, lääkäriajasta, vai vain ystäville menosta?
Korjaus: vai vain tiettyjen ystävien näkemisestä? Silloin voisit miettiä kannattaako heitä nähdä ollenkaan jos et halua kunnioittaa heitä.
Ehkä joskus kyseessä joku tapaaminen mitä ei pitäisi olla, ei sinun ehdottama järjestämä, turhanpäiväinen, joten ei kannata turhaan ottaa stressiä ehtimisestä. Tärkeistä tapaamisista kannattaa pitää huolta.
Noniin sieltä se totuus tuli. kerrohan, miksi sitten suostut turhanpäiväisyyksiin? Voisit senkin ajan tehdä jotain oikeasti kivaa.
Täsmällisyyden puute on kunnioituksen puutetta, älä sano aikaa jos et ole silloin myös paikalla.
Tämmösille kroonisille myöhästelijöille vaan pitää aina sanoa tapamisajaksi se 5-15min aikaisemmin mitä muille :p
Nar sisteja ei kiinn osta muu kuin oma napa. Ei tunnu missään jos "kaveri" odottelee jossain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis minä en ainakaan esimerkiksi aamuisin ehdi tapaamisiin ajoissa sillä en meinaa jaksaa nousta ylös.
Lopulta nousen ja teen aamutoimet todella nopeasti. Kuitenkin liian hitaasti.
Ymmärrän ap:ta hyvin. Minullakin on tietty raja jota enempään en yleensä myöhästy.
Tämä ei ole mitenkään kivaa todellakaan ja meinaan juuri myöhästyä myös tärkeistä jutuista.Myöhästyt kuitenkin vain tiettyjen ihmisten tapaamisista, mutta vain meinaat myöhästyä töistä?
Miksi et vain meinaa myöhästyä tapaamiseltakin? Koska et pidä sitä merkityksellisenä.
Jos oikeasti kyse on jostain päänongelmasta niin kyllä se näkyy ihan joka paikassa eikä vain tiettyjen ihmisten seurassa.
Minä en katselisi tuollaista.
No mä en myöhästy töistä enkä lentokoneista. Laivasta kerran, mutta ei sillä kertaa oma vika, vaan seuralaiseni, joka ottaa vieläkin lungimmin aikataulut kun itse otan, eikä ollut valmis lähtemään autolla samoihin aikoihin kun me muut olimme valmiina "kun ei kuulemma kestä kun xx minuuttia" vaikka kesti enemmän, joka oli myös odotettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Täsmällisyyden puute on kunnioituksen puutetta, älä sano aikaa jos et ole silloin myös paikalla.
Äläkä sovi tapaamista jos ei yhtään kiinnosta.
Joskus myöhästymisestä on hyötyä. Tein aikuiselle lapselleni ruokaa ja hän myöhästyi melkein 2 tuntia. Ruoka oli uunissa kannellisessa vuoassa koko ajan noin 150 asteessa. Siitä tuli parasta koskaan maistamaani kanapataa.
Vierailija kirjoitti:
Seisotat sitä toista siellä ihan turhaan 5-15min odottamassa.
Jos se tapaaminen on sovittu jossain julkisessa kahvilassa, niin se toinen on ehtinyt tilata ja juoda kahvinsa tuon 15 minuutin odottelun aikana. Turhaan odotteluun voi soveltaa vanhaa urheilusanontaa "kello käy eikä Hakulista näy." Jos odottelee Korhosta, niin todeta muille jo paikalla olijoille että "kello käy eikä Korhosta näy" eli hän myöhässä tapaamisesta ja voidaan puhua "sakkominuuteista."
Meidän kaveripiirissä arvostetaan täsmällisyyttä. Jos perjantaina on tekstiviestillä sovittu tapaaminen lauantaiksi klo 14:00 johonkin yleisesti tunnettuun kahvilaan tai ravintolaan, se tarkoittaa juuri tuota aikaa ja paikkaa jonka mukaan kaikki kutsutut tekevät omat suunnitelmansa. Se kertoo samalla missä määrin joku pitää kiinni sovituista asioista ja missä määrin hän arvostaa niitä ihmisiä, joiden kanssa hän tekemisssä. Jatkuvaa myöhästelijää tuskin viitsii monta kertaa pyytää minnekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaus: vai vain tiettyjen ystävien näkemisestä? Silloin voisit miettiä kannattaako heitä nähdä ollenkaan jos et halua kunnioittaa heitä.
Ehkä joskus kyseessä joku tapaaminen mitä ei pitäisi olla, ei sinun ehdottama järjestämä, turhanpäiväinen, joten ei kannata turhaan ottaa stressiä ehtimisestä. Tärkeistä tapaamisista kannattaa pitää huolta.
Jos ei pidä kaverien tapaamista tärkeänä, kannattaa ne kaverisuhteet lopettaa. Miksi kaveerata turhanpäiväisten ihmisten kanssa?
Oletko ap jotenkin vajaa sitten? Kyllä normaali älyinen ihminen kykenee patistelemaan itseään sen verran.
Ei tuossa ole mistään muusta kiinni.
Mä en kattelis tollasta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pidä kaverien tapaamista tärkeänä, kannattaa ne kaverisuhteet lopettaa. Miksi kaveerata turhanpäiväisten ihmisten kanssa?
Näiden logiikka on varmasti se, että "tuostakin saattaa joskus olla jotain hyötyä, niin pakko olla jossain väleissä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis minä en ainakaan esimerkiksi aamuisin ehdi tapaamisiin ajoissa sillä en meinaa jaksaa nousta ylös.
Ymmärrän ap:ta hyvin. Minullakin on tietty raja jota enempään en yleensä myöhästy.
Tämä ei ole mitenkään kivaa todellakaan ja meinaan juuri myöhästyä myös tärkeistä jutuista.Myöhästyt kuitenkin vain tiettyjen ihmisten tapaamisista, mutta vain meinaat myöhästyä töistä?
Miksi et vain meinaa myöhästyä tapaamiseltakin? Koska et pidä sitä merkityksellisenä.
Jos oikeasti kyse on jostain päänongelmasta niin kyllä se näkyy ihan joka paikassa eikä vain tiettyjen ihmisten seurassa.
Minä en katselisi tuollaista.No mä en myöhästy töistä enkä lentokoneista. Laivasta kerran, mutta ei sillä kertaa oma vika, vaan seuralaiseni, joka ottaa vieläkin lungimmin aikataulut kun itse otan, eikä ollut valmis lähtemään autolla samoihin aikoihin kun me muut olimme valmiina "kun ei kuulemma kestä kun xx minuuttia" vaikka kesti enemmän, joka oli myös odotettavissa.
Hänkään ei muuten myöhästy töistä eli moni ammattimyöhästelijä osaa kuitenkin vetää rajan lentokoneisiin ja työhön ja monet myös laivaan...
Aina ei ole kyse kunnioituksen puutteesta, ehkä enemmänkin vakavuus asteesta asiaan suhtautumisesta eli jos myöhästyn vaikka lähisukulaisten tapaamisesta, eikä kyseessä mikään merkkijuhla, ei kyse ainakaan kunnioituksen puutteesta. Erittäin läheiset välit meillä on, vaikka joskus ihan aiheesta on tullut läksytystä myöhästymisestä. Sovimmekin nykyään aika liukuvia aikoja. Ja monesti on niin, että hän on itse syönyt jo tunteja aikaisemmin eli ei ole kyse siitä, että tarjoilu jäähtyisi tms.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sovittuun aikaan saapumisessa on vaikeaa?
Kaipa jotkut ovat semmoisia synnynnäisiä häsläreitä ja toimivat hetken mielijohteesta unohtuen jonkun selvästi sovitun tapaamisen tai eivät varaa riittävästi aikaa siihen että ovat oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
Minä kyllä arvostan täsmällisyyttä ja toimin sen mukaan.
Kysyin kerran mun kaverilta että miksi sitä saa aina oottaa. Et luulis et aikuinen ihminen osais olla ajoissa (ollaan 20v+). vastaus oli: "Oon myöhässä, sillä EN HALUA ODOTTAA KETÄÄN." :DD
Eli siis haluaa varmistaa, että minä olen paikalla ensin, ettei ylhäisyys joudu seisoskelemaan. Ei olla paljon nähty enää ton kommentin jälkeen.
Jos tunnistaa itsessään sen, että aika ei yleensä riitä ja karkaa käsistä, miksei vaan varaa vaikka extrapuolituntisen tai tunnin lisää itselleen pelivaraa? Tätä en ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en katselisi tuollaista.No mä en myöhästy töistä enkä lentokoneista. Laivasta kerran, mutta ei sillä kertaa oma vika, vaan seuralaiseni, joka ottaa vieläkin lungimmin aikataulut kun itse otan, eikä ollut valmis lähtemään autolla samoihin aikoihin kun me muut olimme valmiina "kun ei kuulemma kestä kun xx minuuttia" vaikka kesti enemmän, joka oli myös odotettavissa.
Hah, kuulostaa meiltä. Ukko seisoi tupakalla kun me muut autossa. "Hei, satamaan kestää ajaa kuitenkin.." ja myöhästyttiin laivasta.
Sovittuun aikaan paikalla oleminen on toisen ajan arvostamista
No mä olen joko myöhässä tai aivan pöljän ajoissa. Töissä olen usein nipin napin ajoissa nyt kun olen neljä vuotta tuota väliä ajanut 5 kertaa viikossa.
Aivan pöljän ajoissa tarkoittaa siis, että olen esim. lääkärissä puoli tuntia ennen aikaa jo ja hirveä stressi päällä. Kavereita haluan tavata rennommin ja he on jo oppineet, että luultavasti olen vähän myöhässä. Usein sovitaankin sinne päin aika. Joskus kaveri odottaa mua, joskus minä kaveria.