Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on niin kauheaa jos saapuu, vaikka kahville 5-15 minuuttia yli sovitun?

Vierailija
15.04.2022 |

Minä ainakin yritän lähteä ajoissa, mutta en vain pääse.
Kello tikittää liian nopeasti ja aina jossain kohtaa tajuan ajan "loppuneen" kesken.
Onko se niin hirveää?

Kommentit (199)

Vierailija
181/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 min on vielä ok. 15min vähän.... hmm...

Mulla on kaveri joka on aina myöhässä. 

Kerran tein hänelle saman tempun. Olin tunnin myöhässä. Saavuin paikalle ja kaveria ei missään. Kun pistin viestiä (oletin että hän oli kyllästynyt odottamaan) vastaus oli: "Hei joo oon siellä itekin vasta kohta. Oli täs vähän muuta."

Todella epäkohteliasta.

Riippuu ketä odotuttaa ja missä. Eli jos perheenjäsen ja odottelee omassa kodissaan niin tietty eri kun jossain julkisessa paikassa tapaaminen.

Lääkäritapaamisissa nolo, jos myöhässä, mutta yhtä noloa, jos yksityislääkäri ottaa potilaan vastaan reilusti myöhässä. Tarkoitan nyt sellaista tilannetta, missä asiakas ei ole itse ollut ensin myöhässä vaan ihan ajoissa odottamassa.

Kunnallisella lääkärillä tämä ei ole noloa vaan nORMAALIA.

Puhelin soi kerran kaupassa ..hädissään vastasin.

Siellä oli lääkäri jolle oli soittoaika (lääkäri soittaa9

Sanoi että oli yrittänyt soittaa jo kerran aiemmin.

Minä siihen: AHA aika oli eilen ja roikuin puhelin kourassa koko päivän.

Lääkäri: eilen ei ehtiny..

niin...:(

Vierailija
182/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti kai se, että saapumisajassa pitäisi huomioida kokonaistilanne. Esim. onko toisella muu meno heti perään vai onko koko ilta aikaa.

Itseäni ei niinkään häiritsisi, jos joku tulee vaikka 15min myöhässä, mutta se on epäkohteliasta, että perillä selviää, ettei toinen ole varannut kuin vaikka tunnin aikaa minulle ja pitää pian poistua. Sellaisesta toisesta menosta/lyhyestä aikaikkunasta pitäisi kertoa etukäteen.

Ja sitten on se nyt ihan eri asia myöhästyä muutaman minuutin kuin vaikka kaksi tuntia. Tässä ketjussa nämä tuntuu menevän samaan laariin (”kaveri 5min myöhässä, kostan ja tulen 2h myöhässä”).

Kolmanneksi se, että jos myöhästyy, ilmoittaa siitä. Tällöin odottaja voi vaikka käydä hoitamassa jonkun oman asiansa siinä välissä tai mennä vaikka kävelemään lähiympäristöön, jos ei halu mennä yksin ravintolaan tms. Itse en kyllä näe mitään ongelmaa siinä, että menen jo ravintolaan ja tilaan jo alkudrinksut muillekin.

Pitkälti samaa mieltä kanssasi. Tilannekohtaista. Jos on sovittu ilta baarissa jollain porukalla, mulle on ihan sama, vaikka joku olisi tunnin tai pari myöhässäkin. Tai vaikka ei tulisi ollenkaan. Mutta jos mä olisin ainoa, joka tulisi sovitusti, en kyllä odottaisi tuntia tai paria. Siinä ajassa ehtisin löytää baarista jo muuta seuraa ja mahdollisesti vaihtaa jo baariakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti kai se, että saapumisajassa pitäisi huomioida kokonaistilanne. Esim. onko toisella muu meno heti perään vai onko koko ilta aikaa.

Itseäni ei niinkään häiritsisi, jos joku tulee vaikka 15min myöhässä, mutta se on epäkohteliasta, että perillä selviää, ettei toinen ole varannut kuin vaikka tunnin aikaa minulle ja pitää pian poistua. Sellaisesta toisesta menosta/lyhyestä aikaikkunasta pitäisi kertoa etukäteen.

Ja sitten on se nyt ihan eri asia myöhästyä muutaman minuutin kuin vaikka kaksi tuntia. Tässä ketjussa nämä tuntuu menevän samaan laariin (”kaveri 5min myöhässä, kostan ja tulen 2h myöhässä”).

Kolmanneksi se, että jos myöhästyy, ilmoittaa siitä. Tällöin odottaja voi vaikka käydä hoitamassa jonkun oman asiansa siinä välissä tai mennä vaikka kävelemään lähiympäristöön, jos ei halu mennä yksin ravintolaan tms. Itse en kyllä näe mitään ongelmaa siinä, että menen jo ravintolaan ja tilaan jo alkudrinksut muillekin.

Hahaha, itse olen sellainen nipottaja, että kun olen tilannut alkudrinkit kaikille, juonut omani, seuraavankin, josta oli jäät jo sulaneet, ja kolmannenkin, joka oli jo lämmin, ja nälkäkin olis, kun ei se maha pelkällä nesteellä täyty, niin joo, siinä vaiheessa kun tulee ensimmäinen puhelu ”mä lähden ihan kohta”, niin joo, ei tunnu kivalta. Varsinkin kun joudun maksamaan ne kaikki 5 alkudrinkkiä.

Tässä on jäänyt toteutumatta tuo mainitsemani kohta 3. Eli myöhästyjä ilmoittaa myöhästymisestään ja antaa arvion, milloin tulee. En tietenkään tilaisi drinkkejä, ellen tietäisi ystäväni olevan jo bussissa, joka saapuu perille tiedossani olevana kellonaikana.

Vierailija
184/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmisistä on tullut näin nipottavia,onko kaikilla aina niin hirveä kiire.Ei kai kukaan voi minuutilleen järjestää yhtään mitään.Miten voisi voi olla kauhea katastrofi jos ovikello soi 2 minuuttia vailla tai vähän yli sovitun ajan.Mikä meitä ihmisiä vaivaa.Voi sopia tuttujen kanssa tapaamisajan esim.2 paikkeilla tai kyläillessä 2-3 välillä jne.eikä koskaan millään tarkalla kellonlyömällä.Ei tule kenellekkään paineita.

Itsekin ihmettelen sitä, että ihmiset katkaisevat ystävyyssuhteen viiden minuutin takia. Itse olen paikalla ajoissa tai tasan sovittuna ajankohtana, mutta en todellakaan revi pelihousujani tai laita välejä poikki, jos joku myöhästyy. Juon vaikka ensimmäisen kupin kahvia, selaan puhelinta, luen lehteä, katselen maisemia tai tilaan kaljan. Rauhoittukaa hyvät ihmiset!

ei nyt olekaan kyse yhdestä tai kahdesta myöhästymisestä vaan jatkuvasta.

se on piittaamattomuutta.

Pidättekö kirjaa ihmisten saapumisajoista vai treffaatteko näitä joka päivä? Miten voi edes muistaa kuka on saapunut milloinkin?

Sen verran riepoo seisoskella jossain kahvilan ovella tyhjän panttina että kyllä sen muistaa.

Mikset mene kahvilaan sisälle?

Vierailija
185/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmisistä on tullut näin nipottavia,onko kaikilla aina niin hirveä kiire.Ei kai kukaan voi minuutilleen järjestää yhtään mitään.Miten voisi voi olla kauhea katastrofi jos ovikello soi 2 minuuttia vailla tai vähän yli sovitun ajan.Mikä meitä ihmisiä vaivaa.Voi sopia tuttujen kanssa tapaamisajan esim.2 paikkeilla tai kyläillessä 2-3 välillä jne.eikä koskaan millään tarkalla kellonlyömällä.Ei tule kenellekkään paineita.

Itsekin ihmettelen sitä, että ihmiset katkaisevat ystävyyssuhteen viiden minuutin takia. Itse olen paikalla ajoissa tai tasan sovittuna ajankohtana, mutta en todellakaan revi pelihousujani tai laita välejä poikki, jos joku myöhästyy. Juon vaikka ensimmäisen kupin kahvia, selaan puhelinta, luen lehteä, katselen maisemia tai tilaan kaljan. Rauhoittukaa hyvät ihmiset!

Pidättekö kirjaa ihmisten saapumisajoista vai treffaatteko näitä joka päivä? Miten voi edes muistaa kuka on saapunut milloinkin?

Sen verran riepoo seisoskella jossain kahvilan ovella tyhjän panttina että kyllä sen muistaa.

Ohis...yleensä ei kahviloissa tykätä siitä, ettei tilaa mitään, mutta istuu silti päytään. Jos taas tilaa sen kahvinsa, ehtii juoda sen jo ennenkuin myöhästyjä tulee. 

Vierailija
186/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis...yleensä ei kahviloissa tykätä siitä, ettei tilaa mitään, mutta istuu silti päytään. Jos taas tilaa sen kahvinsa, ehtii juoda sen jo ennenkuin myöhästyjä tulee. 

Minä menen ja tilaan. Otan sitten toisen kupillisen tai vaikka vettä, kun kaveri saapuu. En ymmärrä miksi asioista pitää tehdä niin vaikeita..

Vierailija
187/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ookko ap lihaksikas ja paksu hiuksinen?

Laatikkoleuka jumalanlahja naiselle?

Tykkäät pitää naista jännityksessä?

Vierailija
188/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä menen ja tilaan. Otan sitten toisen kupillisen tai vaikka vettä, kun kaveri saapuu. En ymmärrä miksi asioista pitää tehdä niin vaikeita..

No mua ei kiinnosta maksaa kahvilahintaa lasillisesta vettä, kun hanasta saa kotonakin. Jos olen sopinut meneväni kahville kaverin kanssa yhdessä, silloin oletan, että juomme kahvit yhdessä. Jos on tarkoitus, että toinen juo kahvinsa ensin ja toinen sitten myöhemmin, miksi edes sopia moista. Ihan yhtä hyvin voisi juoda kahvinsa kotonakin ja ottaa vaiikka Teams-puhelun. Kummankaan ei tarvitse vaivautua kahvilaan asti. Vähän sama kuin sopisi menevänsä kaverin kanssa uimahalliin ja toinen uisi ensin ja olisi pukenut jo päälleen, kun toinen vasta tulee. Siinä altaan reunalla toinen sitten odottaisi, että toinen saa uitua. Joko mennään yhdessä tai ei mennä ollenkaan. 

Vierailija
189/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihan se ja sama, jos joku on myöhässä, minä en odottele. Se 15 min kahvilta myöhästyvä kohtaa minut kyllä kahvilassa, mutta olen jo lähdössä, kahvit on juotu ja toivotan hänelle kivaa päivänjatkoa ihan selittelemättä mitään. Turha huudella perään, että me sovittiin jotain. Jos aikataulut ei sovi, niin sitten ne ei sovi eikä se ole kenekään vika.

Olit siis varannut vain 15-20min aikaa tuolle tapaamiselle? Jos 15min päästä kahvit on juotu ja teet lähtöä. Aika kiireiseltä kuulostaa elämäsi, jos vapaa-ajallakin sovit tapaamisia noin tiukalla aikataululla. Itse jos olen sopinut meneväni kaverin kanssa vaikka lauantaina iltapäivällä kahville, ei mulla ole kyllä muuta siinä heti perään ja oletus on, että ainakin 2h istutaan ja jutellaan. Ei siinä silloin 15min myöhästyminen tunnu missään, eikä sellainen mua ärsyttäisi.

Vierailija
190/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihan se ja sama, jos joku on myöhässä, minä en odottele. Se 15 min kahvilta myöhästyvä kohtaa minut kyllä kahvilassa, mutta olen jo lähdössä, kahvit on juotu ja toivotan hänelle kivaa päivänjatkoa ihan selittelemättä mitään. Turha huudella perään, että me sovittiin jotain. Jos aikataulut ei sovi, niin sitten ne ei sovi eikä se ole kenekään vika.

Olit siis varannut vain 15-20min aikaa tuolle tapaamiselle? Jos 15min päästä kahvit on juotu ja teet lähtöä. Aika kiireiseltä kuulostaa elämäsi, jos vapaa-ajallakin sovit tapaamisia noin tiukalla aikataululla. Itse jos olen sopinut meneväni kaverin kanssa vaikka lauantaina iltapäivällä kahville, ei mulla ole kyllä muuta siinä heti perään ja oletus on, että ainakin 2h istutaan ja jutellaan. Ei siinä silloin 15min myöhästyminen tunnu missään, eikä sellainen mua ärsyttäisi.

En ole tuo, jolle vastasit, mutta mä en ole koskaan istunut kahta tuntia kahvilassa. En edes silloin, kun kaverini on tullut ajoissa. Ruokaravintolassakin menee max tunti, ellei sitten syö pitkän kaavan mukaan eli alkuuruuta, pääruuat ja jälkiruuat. 

Vierailija
191/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, jolle vastasit, mutta mä en ole koskaan istunut kahta tuntia kahvilassa. En edes silloin, kun kaverini on tullut ajoissa. Ruokaravintolassakin menee max tunti, ellei sitten syö pitkän kaavan mukaan eli alkuuruuta, pääruuat ja jälkiruuat. 

Ok, ehkä mä olen sitten joku kahvilanotkuja. Viimeksi mentiin kavereiden kanssa lounaalle joskus klo14. Juttua riitti ja siellä oli skumpatkin tarjouksessa. Joskus klo21 havahduttiin, että pitäiskös lähteä, tuli aika pitkä ”lounas”. Ei haitannut henkilökuntaa, kun tilailimme siinä jotain koko ajan.

Vierailija
192/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen on useamman kerran myöhässä merkittävästi, väh 15 min, koen, että hän ei kunnioita minua, enkä jatka ystävyyttä. Voin pysyä tuttavana, mutta en sovi enää mitään yhteistä.

Minulla on yksi kaveri, jota piti aina pakkasessa odottaa pikkulasten kanssa puoli tuntia puistossa. Omat lapset olivat siinä vaiheessa olleet jo matkat mukaan lukien aika pitkään ulkona, joten aika lyhyeksi jäi leikit. En muutenkaan jaksanut kyseistä ihmistä, toisten tunteiden huomioimattomuus näkyi monessa muussakin asiassa, kuten esim että arki-iltana saattoi soittaa klo 11 pitkän paasauspuhelun omista huolistaan. Yritämme olla nykyään niin vähän tekemisissä kuin kohteliaasti pystyy.

Vierailija
193/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mua ei kiinnosta maksaa kahvilahintaa lasillisesta vettä, kun hanasta saa kotonakin. Jos olen sopinut meneväni kahville kaverin kanssa yhdessä, silloin oletan, että juomme kahvit yhdessä. Jos on tarkoitus, että toinen juo kahvinsa ensin ja toinen sitten myöhemmin, miksi edes sopia moista. Ihan yhtä hyvin voisi juoda kahvinsa kotonakin ja ottaa vaiikka Teams-puhelun. Kummankaan ei tarvitse vaivautua kahvilaan asti. Vähän sama kuin sopisi menevänsä kaverin kanssa uimahalliin ja toinen uisi ensin ja olisi pukenut jo päälleen, kun toinen vasta tulee. Siinä altaan reunalla toinen sitten odottaisi, että toinen saa uitua. Joko mennään yhdessä tai ei mennä ollenkaan. 

Mä taas ajattelen, että sen kaverin näkeminen on kahvilatreffeissä se pääasia ja kahvin juominen on pakollinen sivutuote. Mutta jatka toki tuolla raivokkaalla asenteella, jos se mielestäsi on paras :)

Vierailija
194/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas ajattelen, että sen kaverin näkeminen on kahvilatreffeissä se pääasia ja kahvin juominen on pakollinen sivutuote. Mutta jatka toki tuolla raivokkaalla asenteella, jos se mielestäsi on paras :)

Mulle sopiikin tämä tapani oikein hyvin, koska kaverini eivät ole kroonisia myöhästelijöitä. 

Vierailija
195/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen on useamman kerran myöhässä merkittävästi, väh 15 min, koen, että hän ei kunnioita minua, enkä jatka ystävyyttä. Voin pysyä tuttavana, mutta en sovi enää mitään yhteistä.

Minulla on yksi kaveri, jota piti aina pakkasessa odottaa pikkulasten kanssa puoli tuntia puistossa. Omat lapset olivat siinä vaiheessa olleet jo matkat mukaan lukien aika pitkään ulkona, joten aika lyhyeksi jäi leikit. En muutenkaan jaksanut kyseistä ihmistä, toisten tunteiden huomioimattomuus näkyi monessa muussakin asiassa, kuten esim että arki-iltana saattoi soittaa klo 11 pitkän paasauspuhelun omista huolistaan. Yritämme olla nykyään niin vähän tekemisissä kuin kohteliaasti pystyy.

Aamen!

Vierailija
196/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä niin tärkeää sä siinä lähtöhetkellä alat tehdä?

Muut on ajoissa paikalla, koska he lähtevät hyvissä ajoissa kotoaan, jos vaikka matkalla sattuu jotain. Jos on vaikka ruuhkaa, bussi on myöhässä tai pyörän kumi puhkeaa. Se on järkevää ennakointia.

Jos on vain tavallisesta kahvilassa käynnistä kyse, niin itse kyllä hyväksyisin nuo myöhästymisen syyksi. Normaaliin ruuhka-aikaan pitää tietysti varata enemmän aikaa, mutta joskus liikenne seisoo kolarin takia, tai bussi on hajonnut tai tosiaan pyörästä puhkeaa kumi... Ei näiden satunnaisten häiriöiden takia tarvitse joka päivä lähteä puoli tuntia etuajassa minun mielestäni.

Sen sijaan jos toinen myöhästyy bussista, koska piti vielä harjata hampaat, tai valitsee sellaisen bussin, jolla jo parhaimmassakin tapauksessa on myöhässä, ja näin käy lähes aina, niin sellainen rassaa. En ollenkaan tykkää odotella julkisella paikalla, kun itsekin olen aikaoptimisti ja olen hikipäässä kiirehtinyt pitkän matkan metrolle ja haalinut vaikka eriparihanskat käteen, jos en muuta ehdi.

Kerran kun oltiin menossa ravintolaan, bongasin yhden kaverini kulkevan ihan väärään suuntaan, kävisi kuulemma vielä apteekissa hakemassa lääkkeitä. Sanoin, että meillä on tapaaminen muiden kanssa juuri sen ajan päästä, mikä menee kävellä sinne ravintolaan, ja hän sitten lähti kanssani eikä myöhästytty.

Entinen naapurini oli ja on tosi suurpiirteinen kellonajoissa, mutta se ei pitemmän päälle haitannut, kun tiesin asian ja saatoin odotella kotonani. Laitoin vaikka lenkkivaatteet valmiiksi päälle ja otin esimerkiksi torkut odotellessa, enkä sopinut mitään sellaisia asioita, joissa olisi ollut tärkeä pysyä aikataulussa.

Vierailija
197/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sovin aina noin ajan.

En jaksa enää vanhemmiten kytätä kelloa ja kun muutenkin elän normaaliajassa ympäri vuoden.

Paljon helpompaa niin.

Ei minua haittaa myöskään tuleeko vieras kello 14 vain 14.30. Ihan on ok.

Vierailija
198/199 |
18.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietysti! Kenellä muka on aikaa istua kahvilla hetkeäkään ylimääräistä aikaa? Jos toinen myöhästyy kymmenenkin sekuntia, en jää vartoamaan.

Vierailija
199/199 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet luvannut valmistaa päivällisen kahdeksitoista ja joudut pohtimaan sitä miten saat ruuat pelastettua edes jotenkin hyvinä (sen määräämättömän ajan), jonka kestää, kun käväistiin tullessa jossain, kun oli samalla suunnalla.

Tai lupaat opettaa jollekulle uudelle koiranomistajalle metsäjälkeä, jota on kinunnut jo usein.

Tunnet itsesi pöljäksi siellä metsätiellä.

Ketään ei näy ja polkemasi jälki vanhenee.

Soittaessasi tyypille saat kuulla, että hänellä kyllä kestää vielä hetkisen, kun jäi katsomaan salattuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi