Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä on niin kauheaa jos saapuu, vaikka kahville 5-15 minuuttia yli sovitun?

Vierailija
15.04.2022 |

Minä ainakin yritän lähteä ajoissa, mutta en vain pääse.
Kello tikittää liian nopeasti ja aina jossain kohtaa tajuan ajan "loppuneen" kesken.
Onko se niin hirveää?

Kommentit (199)

Vierailija
21/199 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei varsinaisesti mikään, mutta aika loppuu vain kesken. En voi sille mitään.

Ap

Jos aika loppuu aina kesken, normaaliälyinen varaa jatkossa enemmän aikaa valmistautumiseen

Vierailija
22/199 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua se ärsyttää sentakia että aika on sitten pois sieltä toisesta päästä.. eli jos kahvilla oli tarkoitus olla noin tunnin verran niin 15min myöhästymisen jälkeen siihen ei jää kuin reilu puolisen tuntia. Tätä ei monikaan myöhästelijä tunnu ymmärtävän. Välillä on vielä niinkin että myöhästelijän on kiiruhdettava johonkin sieltä kahvilta, niin tulee tosi ankea fiilis lun toine vielä myöhästyy ja sitten kiire pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/199 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olet ap asunut Suomessa ja mistä maasta olet tänne muuttanut?

Vierailija
24/199 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etuajassa olevat vasta ovatkin ärsyttäviä.

Vierailija
25/199 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Myöhästytkö töistä, lääkäriajasta, vai vain ystäville menosta?

Vierailija
26/199 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs työpaikka, junat, lentokoneet, teatterit? Myöhästytkö ap näistäkin?

Vierailija
27/199 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juuri sinä voit tehdä jotain sille ajan riittämiselle.

Vierailija
28/199 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua se ärsyttää sentakia että aika on sitten pois sieltä toisesta päästä.. eli jos kahvilla oli tarkoitus olla noin tunnin verran niin 15min myöhästymisen jälkeen siihen ei jää kuin reilu puolisen tuntia. Tätä ei monikaan myöhästelijä tunnu ymmärtävän. Välillä on vielä niinkin että myöhästelijän on kiiruhdettava johonkin sieltä kahvilta, niin tulee tosi ankea fiilis lun toine vielä myöhästyy ja sitten kiire pois.

TÄMÄ! Tulee semmoinen fiilis, että mut on vaan tungettu johonkin kiireiden väliin kuin jokin pakollinen paha. Mun tapaaminen on jotain josta voi mukavasti myöhästyä mutta sitten myöskin lähteä lähes heti pois.

Ei tule kauheesti semmoinen fiilis, että mun kanssa haluttaisiin hengata. Miksi ei vaan suoraan voi sanoa, ettei halua tavata?

Vierailija
29/199 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 min on vielä ok. 15min vähän.... hmm...

Mulla on kaveri joka on aina myöhässä. 

Kerran tein hänelle saman tempun. Olin tunnin myöhässä. Saavuin paikalle ja kaveria ei missään. Kun pistin viestiä (oletin että hän oli kyllästynyt odottamaan) vastaus oli: "Hei joo oon siellä itekin vasta kohta. Oli täs vähän muuta."

Todella epäkohteliasta.

Riippuu ketä odotuttaa ja missä. Eli jos perheenjäsen ja odottelee omassa kodissaan niin tietty eri kun jossain julkisessa paikassa tapaaminen.

Vierailija
30/199 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän riippuu ihan mitä on sovittu. Jos jonnekin julkiselle paikalle niin vartti on pitkä aika, 5min vielä ok. Jos kaverin luo niin silloin ei tuo varttikaan ole niin just, ellei nyt erikseen ole sovittu että toisella on vain vähän aikaa. Harvoin edes kyläillessä sovin mitään minuuttiaikataulua, vaan tyyliin "kolmen maissa", jolloin ajattelen sen tarkoittavan lähempänä kolmea kuin neljää. Ennen sovittua aikaa taas ei ole minusta kohteliasta mennä kylään, mieluummin se pari min jälkeen.

Vierailija
31/199 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaveri myöhästyi Italian matkalta. Oltiin lähdössä ajamaan kentälle, oli hiukan tiukka aikataulu ja pitkähkö matka. Lähtöaika oli sovittu ja sanoin edellisenä iltana, että ketään ei odoteta. Ja niin jäi ukko matkasta, oli kuulema ollut myöhässä vain 9 min. Ei päässyt enää millään kentälle, taksi olisi maksanut maltaita eikä kukaan lähtenyt ajamaan sitä kentälle.

Vierailija
32/199 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Korjaus: vai vain tiettyjen ystävien näkemisestä? Silloin voisit miettiä kannattaako heitä nähdä ollenkaan jos et halua kunnioittaa heitä.

Vierailija
33/199 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 min on vielä ok. 15min vähän.... hmm...

Mulla on kaveri joka on aina myöhässä. 

Kerran tein hänelle saman tempun. Olin tunnin myöhässä. Saavuin paikalle ja kaveria ei missään. Kun pistin viestiä (oletin että hän oli kyllästynyt odottamaan) vastaus oli: "Hei joo oon siellä itekin vasta kohta. Oli täs vähän muuta."

Todella epäkohteliasta.

Riippuu ketä odotuttaa ja missä. Eli jos perheenjäsen ja odottelee omassa kodissaan niin tietty eri kun jossain julkisessa paikassa tapaaminen.

Lääkäritapaamisissa nolo, jos myöhässä, mutta yhtä noloa, jos yksityislääkäri ottaa potilaan vastaan reilusti myöhässä. Tarkoitan nyt sellaista tilannetta, missä asiakas ei ole itse ollut ensin myöhässä vaan ihan ajoissa odottamassa.

Vierailija
34/199 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooninen ajanhallintavaikeus viitaa adhd:hen.

En minä viitsisi lähteä kahville myöhästelijän kanssa toista kertaa. Varastat toisen elämää.

Jos kerran myöhästyy ja pyytää kauniisti anteeksi, saa anteeksi. Jos myöhästyy toisen kerran, se oli siinä.

Vierailija
35/199 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä siellä Nigeriassa ei ole niin tarkkaa, mutta me suomalaiset olemme oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

Vierailija
36/199 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Korjaus: vai vain tiettyjen ystävien näkemisestä? Silloin voisit miettiä kannattaako heitä nähdä ollenkaan jos et halua kunnioittaa heitä.

Ehkä joskus kyseessä joku tapaaminen mitä ei pitäisi olla, ei sinun ehdottama järjestämä, turhanpäiväinen, joten ei kannata turhaan ottaa stressiä ehtimisestä. Tärkeistä tapaamisista kannattaa pitää huolta.

Vierailija
37/199 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis minä en ainakaan esimerkiksi aamuisin ehdi tapaamisiin ajoissa sillä en meinaa jaksaa nousta ylös.

Lopulta nousen ja teen aamutoimet todella nopeasti. Kuitenkin liian hitaasti.

Ymmärrän ap:ta hyvin. Minullakin on tietty raja jota enempään en yleensä myöhästy.

Tämä ei ole mitenkään kivaa todellakaan ja meinaan juuri myöhästyä myös tärkeistä jutuista.

Myöhästyt kuitenkin vain tiettyjen ihmisten tapaamisista, mutta vain meinaat myöhästyä töistä?

Miksi et vain meinaa myöhästyä tapaamiseltakin? Koska et pidä sitä merkityksellisenä.

Jos oikeasti kyse on jostain päänongelmasta niin kyllä se näkyy ihan joka paikassa eikä vain tiettyjen ihmisten seurassa.

Minä en katselisi tuollaista.

Vierailija
38/199 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä siellä Nigeriassa ei ole niin tarkkaa, mutta me suomalaiset olemme oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

Äläs nyt eikö etelä-Euroopassakin ole junat sun muut vähän niin ja näin ja tapaamisissa tunnin myöhästyminen normaalia.

Vierailija
39/199 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. 

Minä myöhästyn tapaamisista sinun kanssasi parisen tuntia. Ei sen niin väliä, jos joudut odottamaan.

Se on eri asia.

Vierailija
40/199 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläs nyt eikö etelä-Euroopassakin ole junat sun muut vähän niin ja näin ja tapaamisissa tunnin myöhästyminen normaalia.

Suomi ei ole etelässä ja Suomessa myöhästyminen ei ole normaalia. Maassa maan tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän