Mikä on teidän perheen syy, ettette matkustele? Tarkoitan aikaa ennen ja jälkeen koronan.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vaimolla on lentokonekammo. Näin ollen hän ei siis matkustele, mutta onneksi voin toki lasten kanssa reissata.
Menkää maitse tai vesitse. Finnlinesilla Gdanskiin ja sieltä etelä-eurooppaan. Näin lapsena ja vähän vanhempanakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertakaikkiaan. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa sitä stressiä mikä matkustamiseen liittyy. Mun mielestä lomalla pitää rentoutua, ja kotona se onnistuu parhaiten.
Mitä stressiä? .
Kaikki se säätäminen, että täältä ollaan lähelläkään lomakohdetta.
Aikoinaan sitä tuli tehtyä ihan tarpeeksi. nykyään nautin toisenlaisesta lomailusta.
Ja mitähän se kaikki säätäminen on? Jos oikein haluaa mennä helpolla, niin voi ostaa matkatoimistoista valmispaketit, mutta ei ne omatoimimatkatkaan nyt mitään ylitsepääsemättömiä saavutuksia ole.
Ei ole säätämistä yksin kulkevalla mutta lapsiperheellä on. Sinä tietenkin otat äitisi tai sisaren tytön mukaan katsomaan lapsiesi perään että voit rentoutua. He kiroavat sinua ja lomailuasi kun eivät pääse hengähtämään apinoiltasi.
En todellakaan ottanut äitiäni mukaan ja sisaruksia ei ole. Onneksi on täyspäinen mies, joka osaa hoitaa ja pärjää mainiosti lasten kanssa. Pystyin hyvin rentoutumaan esimerkiksi altaalla tai rannalla, kun mies telmusi lasten kanssa.
Jotenkin arvasinkin, että olet mies. :D Arvaan myös, että olet ollut vauhdissa myös palstan autismiketjussa.
Toteaa katkera av-mamma?
Minua ei saisi vesiliukumäkiin kuin pakottamalla. Ja aallokossa tuntuun, että hukun ihan juuri. En ole ikinä ollut mikään vesipeto tai ylipäätään tykännyt vedestä elementtinä.
Mies puolestaan on ihan toista maata ja viipottaa menemään sellaista vauhtia, että ei lapset meinaa perässä pysyä. Taitaa olla sen verran lapsellinen tapaus, että viihtyy lasten kanssa. Kun lapset olivat pieniä, niin mies meni Hoplopissa yms. siellä lasten mukana kiipeilemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimolla on lentokonekammo. Näin ollen hän ei siis matkustele, mutta onneksi voin toki lasten kanssa reissata.
Menkää maitse tai vesitse. Finnlinesilla Gdanskiin ja sieltä etelä-eurooppaan. Näin lapsena ja vähän vanhempanakin.
Ei jaksa sitä ajomatkaa. Otetaan vaikka Italia esimerkiksi, niin kyllä siinä useamman päivän saa molempiin suuntiin ajaa. Eikä sekään ihan halpaa ole nykyään.
Trofeevaimo tyytyväiseksi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa sitä stressiä mikä matkustamiseen liittyy. Mun mielestä lomalla pitää rentoutua, ja kotona se onnistuu parhaiten.
Mitä stressiä? .
Aikoinaan sitä tuli tehtyä ihan tarpeeksi. nykyään nautin toisenlaisesta lomailusta.
Ja mitähän se kaikki säätäminen on? Jos oikein haluaa mennä helpolla, niin voi ostaa matkatoimistoista valmispaketit, mutta ei ne omatoimimatkatkaan nyt mitään ylitsepääsemättömiä saavutuksia ole.
Ei ole säätämistä yksin kulkevalla mutta lapsiperheellä on. Sinä tietenkin otat äitisi tai sisaren tytön mukaan katsomaan lapsiesi perään että voit rentoutua. He kiroavat sinua ja lomailuasi kun eivät pääse hengähtämään apinoiltasi.
En todellakaan ottanut äitiäni mukaan ja sisaruksia ei ole. Onneksi on täyspäinen mies, joka osaa hoitaa ja pärjää mainiosti lasten kanssa. Pystyin hyvin rentoutumaan esimerkiksi altaalla tai rannalla, kun mies telmusi lasten kanssa.
Nyt kun saataisiin kuulla miehesi kertomana hänen näkökulmansa teidän lomailusta.
Sinulle tulee yllätyksenä, että on olemassa sellaisiakin miehiä, jotka viihtyvät lastensa kanssa? Toki hän käyn myös äijäporukalla reissussa ja siellä on sitten todennäköisesti hieman eri meininki. Vaikka tällä palstalla toisin väitetään, niin osa miehistä ymmärtää mitä on perhe-elämä.
Ei kiinnosta yhtään, ei mua eikä miestä. Mä yritin nuorena vähän matkustella kun "pitäisi", mutten koskaan nauttinut siitä yhtään. Stressaannuin ja ärsyynnyin vain matkoilla. En kaipaa ollenkaan nähdä tai kokea vieraita paikkoja, voi johtua myös aistiyliherkkyydestäni. Mies on mökki-ihminen, ei hänkään välitä ulkomaista ollenkaan.
Rahan puute ja lemmikit ovat ne isoimmat esteet. Lasten kanssa olen käynyt mahdollisuuksien mukaan.
Trofeevaimo tyytyväiseksi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä stressiä? .
Nyt kun saataisiin kuulla miehesi kertomana hänen näkökulmansa teidän lomailusta.
Jos mies ei tykkää/osaa olla lastensa kanssa, niin eihän varmaan tuollaiselle lomalle lähde, ainakaan toista kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä stressiä? En ymmärrä. Kun ollaan lomareissulla, niin ruokaa ei tehdä kertaakaan itse, siivoaja käy laittamassa huoneet kuntoon, mitään kiirettä ei ole mihinkään. Kotona pitää ne kotityöt kuitenkin tehdä, oli loma tai arki.
Ai mitä stressiä? No esim kun meidän superallergikkoperhe matkustaa... Onko kaikki Epipenit sekä muut allergialääkkeet mukana ( ja kaikki paperit). Onko asumispaikka ok ( ehdottomasti oltava kunnon ruoanlaittomahdollisuus)? Pitkät lennot ei ole ok syömisten suhteen. Aina on vahinkojen mahdollisuus. Toki viikonloppureissun tekee vaikka banaanin voimalla, heh.
Suurin syy on se, ettei meitä vanhempia kiinnosta (ulkomaille) matkustelu.
Yksi iso asia unohtui myös: kiinnostuksen puute.
Luen itse paljon ja seuraan monin eri tavoin maailman tapahtumia. Olen sinänsä kiinnostunut siitä, millaiselta maailma näyttää eri puolilta.
Kuitenkin olen huomannut, että esimerkiksi tavalliset kaupunkilomat eivät tarjoa juuri mitään ekstraa siihen verrattuna, että istuisin kotisohvallani, etsisin satunnaista tietoa juuri kyseisestä kaupungista, ja skrollaisin Googlen Street Viewin avulla maisemat ja katunäkymät sieltä.
Tein sen virheen, että juuri ennen korona-aikaa kävimme Lontoossa ja suunnittelimme etukäteen reissun ihan liian tarkasti. Katsoin paikat, hotellin sijainnin, reitit, aktiviteetit ja kaikki mahdolliset asiat etukäteen juuri Street Viewistä ja netistä ylipäätään. Kun sitten kävimme paikan päällä, oli koko homma juuri kuin etukäteen katsellun filmin läpi kelaamista alusta loppuun.
Markka-aikana oli vielä halpaa, kun markalla sentään sai jotain. Nyt euroaikana ostovoima on syöksynyt ihan pohjamutiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa sitä ajomatkaa. Otetaan vaikka Italia esimerkiksi, niin kyllä siinä useamman päivän saa molempiin suuntiin ajaa. Eikä sekään ihan halpaa ole nykyään.
Se kannattaakin ottaa loman kannalta, ei matkan. Me yövymme joka kerran eri kylissä tai kaupungeissa ja nautimme nähtävyyksistä koko matkan ajan.
On niin helppoa ja vaivatonta tehdä nojatuolimatkoja television, netin tai kirjan ääressä. Olen ollut lukuisilla savanniretkillä, viidakossa, merillä ja monissa suurkaupungeissa avaamatta ulko-oveani.
Nyt on syynä vieläkin korona sekä lisäksi sota. Mistä sitä tietää milloin Venäjä keksii ” vahingossa” ampua suomalaisen matkustajakoneen alas.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen on erakko joka ei tule toimeen ihmisten kanssa ja pelkää elämää.
Kiukkuilee pöllöpalstoilla, eikä hyväksy sitä, että joku toinen kokee ja näkee asioita erilailla kuin itse.
Mies ei sairauden vuoksi saa enää lentää enkä voi häntä jättää enää yksin kotiin.
Pitäisi saada hoitaja kotiin. Se kyllä onnistuisi, mutta nyt ei arvaa lähteä, kun ei tiedä Putinin suunnitelmia. Menisin lastani tapaamaan USA:n etelävaltioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi itsekkäistä syistä kuluttaaluonnonvaroja hedonistisiin tarpeisiin?
Maailmaan tutustuminen ei ole hedonistinen tarve.
Aika paljon pystyy tutustumaan asioihin matkustamista yhtään mihinkään.
Jalostajan Italian padan laittaminen ei kuule tutustuta sinua italialaiseen ruokaan.
Italia ei kyllä säväyttänyt kuin gelatolla. Yhden sortin kehitysmaa.
Melko mustavalkoinen ajatusmaailma, jos ainoat vaihtoehdot ovat matkustaminen ja italianpadan kokkaaminen.
Tällä hetkellä vietän jälkikasvun kanssa aikaa elektroniikkaprojektin parissa. Oppivat samalla luonnontieteitä ja ohjelmointia. Se on varmasti mielestäsi vähempiarvoista kuin spagetin imeminen Napolissa, mutta meillä tykätään tehdä näin. Viikonloppuna kokkaillaan kotimaista hirveä. Ei ole italialaista sekään.
Niin, Napolinlahti kun sattuu olemaan yksi maailman kauneimmista paikoista.
Sitä voi katsella vaikka tietokoneen taustakuvana, paljon upeampana ja paremmalla valotuksella kuin paikan päälle eikä tarvitse kuunnella kokovartalopuhuvia möliseviä italiaanoja samalla.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on hyvä olla kun ei ole liikaa ihmisiä vielä. Ja metsää on, muualla ei ole tarpeeksi metsää.
Toinen syy on maskit, ei innosta olla maski päällä.
Voihan valita maan sen mukaan, missä maskia ei tarvitse käyttää, jos se on este matkustamiselle