Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on teidän perheen syy, ettette matkustele? Tarkoitan aikaa ennen ja jälkeen koronan.

Vierailija
12.04.2022 |

Huono kielitaito, pelkäätte bakteereja ym?

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorena oli kiva käydä etelän rannoilla ryyppäämässä, nyt on vaikea kuvitella mitä siellä tekisi, nuorena myös tykkäsi lämmöstä, nykyään läkähtyy hyvinkin pienessä helteessä

Vierailija
22/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossai vaheessa reissattiin siellä sun täällä. Todettiin, että joka paikassa on likaista ja meluisaa ja pitää olla kellon mukaan lentokentillä yms.

Paljon helpommalla pääsee, kun katselee eri maiden nähtävyydet telkusta ja samalla säästettiin rahat hulppeata kakkoasuntoa varten puhtaan vesistön rannalla.

Siellä hermot lepää ja saa olla rauhassa.

En varmaan enää ikinä poistu Suomesta ellei ole pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa sitä stressiä mikä matkustamiseen liittyy. Mun mielestä lomalla pitää rentoutua, ja kotona se onnistuu parhaiten.

Mitä stressiä? En ymmärrä. Kun ollaan lomareissulla, niin ruokaa ei tehdä kertaakaan itse, siivoaja käy laittamassa huoneet kuntoon, mitään kiirettä ei ole mihinkään. Kotona pitää ne kotityöt kuitenkin tehdä, oli loma tai arki.

Toisille matkustaminen on stressaavaa.

Vierailija
24/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi itsekkäistä syistä kuluttaaluonnonvaroja hedonistisiin tarpeisiin?

Maailmaan tutustuminen ei ole hedonistinen tarve.

Aika paljon pystyy tutustumaan asioihin matkustamista yhtään mihinkään.

Vierailija
25/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autismi

Vierailija
26/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun nykyisin yksinään ja matkaseuran saaminen on hankalaa. Ja toki korona-aika on rajoittanut matkustusintoa. Mutta minun pitää aina yrittää houkutella joku mukaan - en ole vielä rohjennut lähteä yksinään matkaan. 

Vierailija
27/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahahan se on suurin syy. Nyt keräilen matkakassaan parin vuoden päästä, kun haave olisi päästä Japaniin 50v kunniaksi

Vierailija
28/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa sitä stressiä mikä matkustamiseen liittyy. Mun mielestä lomalla pitää rentoutua, ja kotona se onnistuu parhaiten.

Mitä stressiä? En ymmärrä. Kun ollaan lomareissulla, niin ruokaa ei tehdä kertaakaan itse, siivoaja käy laittamassa huoneet kuntoon, mitään kiirettä ei ole mihinkään. Kotona pitää ne kotityöt kuitenkin tehdä, oli loma tai arki.

Juuri näin. Matkalla pystyy rentoutumaan, kotona ei todellakaan.

Vierailija
29/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi itsekkäistä syistä kuluttaaluonnonvaroja hedonistisiin tarpeisiin?

Maailmaan tutustuminen ei ole hedonistinen tarve.

Aika paljon pystyy tutustumaan asioihin matkustamista yhtään mihinkään.

Jalostajan Italian padan laittaminen ei kuule tutustuta sinua italialaiseen ruokaan.

Vierailija
30/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan syy raha? Sellaiseen ei ole rahaa. 

Vierailija
31/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vissiin vähän erilaiset kokemukset perhelomista. Koko ajan on kiire suorittaa matkaa. Aina joku vänisee väsymystä ja jollakin toisella on ripuli. Ruoka on joskus vähän tuurissaan allergioiden takia. Siivooja käy kotonakin. Hotellissa ryyppyremmi mölyää aamuyöhön ja muksut herättää puoli kuudelta. Ihanata on.

Vierailija
32/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossai vaheessa reissattiin siellä sun täällä. Todettiin, että joka paikassa on likaista ja meluisaa ja pitää olla kellon mukaan lentokentillä yms.

Paljon helpommalla pääsee, kun katselee eri maiden nähtävyydet telkusta ja samalla säästettiin rahat hulppeata kakkoasuntoa varten puhtaan vesistön rannalla.

Siellä hermot lepää ja saa olla rauhassa.

En varmaan enää ikinä poistu Suomesta ellei ole pakko.

Ajatelkaa että jonkun mielestä tämä oikeasti on ”elämää”.

Vierailija
33/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastonmuutos. Tarviiko muuta syytä? Miksi joku kehtaa lentomatkustaa?

Vierailija
34/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä stressiä? .

Kaikki se säätäminen, että täältä ollaan lähelläkään lomakohdetta. 

Aikoinaan sitä tuli tehtyä ihan tarpeeksi. nykyään nautin toisenlaisesta lomailusta. 

Ja mitähän se kaikki säätäminen on? Jos oikein haluaa mennä helpolla, niin voi ostaa matkatoimistoista valmispaketit, mutta ei ne omatoimimatkatkaan nyt mitään ylitsepääsemättömiä saavutuksia ole.

Vierailija
35/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin paljon kiinnostusta, että haluaisin vähät rahani uhrata siihen. Kyllästyn tavallisissa turistikohteissa melko nopeasti, ja joku hyvin eksoottinen elämys edellyttää jo paitsi isompaa matkakassaa, myös pidempää valmistelua ja mielellään vähintään kuukauden vapaata. Ehkä joskus, nyt ei kuitenkaan ole mtään paloa eikä aikaakaan. 

Vierailija
36/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha. Ei ole sairaanhoitajalla varaa, vaikka te niin täällä AV:lla kuvittelette.

Vierailija
37/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asenne on tuo, sinulla on korkea verenpaine ja aivohalvaus kulman takana.

Vierailija
38/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vissiin vähän erilaiset kokemukset perhelomista. Koko ajan on kiire suorittaa matkaa. Aina joku vänisee väsymystä ja jollakin toisella on ripuli. Ruoka on joskus vähän tuurissaan allergioiden takia. Siivooja käy kotonakin. Hotellissa ryyppyremmi mölyää aamuyöhön ja muksut herättää puoli kuudelta. Ihanata on.

Näköjään. Miksi ihmeessä pitää suorittaa lomaa? Ollaan katseltu jos löytyy jotain mielenkiintoisia nähtävyyksiä ja mennään jos mennään. Sairastelu on toki ikävää, mutta onneksi niiltä on vältytty. Ja toki ilman allergioita elämä on helpompaa. Hotellit ovat olleet perhehotelleja, joissa on vesipuistot yms., niin tekemistä riittää ilman ohjelmaakin ja noissa ei ryyppyjengit riehu.

Vierailija
39/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä stressiä? .

Kaikki se säätäminen, että täältä ollaan lähelläkään lomakohdetta. 

Aikoinaan sitä tuli tehtyä ihan tarpeeksi. nykyään nautin toisenlaisesta lomailusta. 

Ja mitähän se kaikki säätäminen on? Jos oikein haluaa mennä helpolla, niin voi ostaa matkatoimistoista valmispaketit, mutta ei ne omatoimimatkatkaan nyt mitään ylitsepääsemättömiä saavutuksia ole.

Mistä tuo kiukkuinen tivaaminen tulee? Ihmisillä on erilaiset käsitykset siitä, mikä on kohtuullinen määrä vaivannäköä vapaa-ajan eteen. Itse esimerkiksi inhoan mm. lentokentillä odottelua, jonottelua ja pitkiä lentoja. Ei kukaan ole sinulle näistä tilivelvollinen. 

Vierailija
40/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Körttiläinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä