Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on teidän perheen syy, ettette matkustele? Tarkoitan aikaa ennen ja jälkeen koronan.

Vierailija
12.04.2022 |

Huono kielitaito, pelkäätte bakteereja ym?

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi itsekkäistä syistä kuluttaaluonnonvaroja hedonistisiin tarpeisiin?

Maailmaan tutustuminen ei ole hedonistinen tarve.

No mutta auringonlaskukuvien ja skumppajuontikuvien lataaminen instaan on juuri sitä.

Vierailija
42/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Raha. Sille on parempia käyttökohteita kotimaassakin.

2. Ilmastonmuutos. En halua ainakaan lentää.

3. Huonounisuus. En pysty nukkumaan hyvin/siedettävästi muualla kuin kotonani. Pitkät lomamatkat olisivat yhtä kidutusta, ja suurin osa riemusta menisi kokonaan hukkaan, kun en saisi nukuttua kunnolla.

4. Ajanpuute. Minulla ja puolisollani on hyvin vähän yhteisiä lomia, eikä todellakaan ole kiinnostusta lähteä rynnimään viikonlopun aikana mihinkään ulkomaille. Yhteiset lomat kuluvat kotimaassa, koska niiden ajaksi on mahdutettava sukulaisvierailuja (esimerkiksi molemmat isovanhemmat asuvat pitkän ajomatkan päässä).

5. Meillä on sitä paitsi paljon mukavaa tekemistä loma-aikaan kotona ja kesämökillä, joten ei ole kiinnostusta pitkiin ulkomaanmatkoihin tässä elämänvaiheessa. Aikaisintaan silloin, kun molemmat lapset ovat iältään vähintään 10+, voisi matkailu olla hauskaa. Tähän menee vielä vuosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa sitä stressiä mikä matkustamiseen liittyy. Mun mielestä lomalla pitää rentoutua, ja kotona se onnistuu parhaiten.

Mitä stressiä? .

Kaikki se säätäminen, että täältä ollaan lähelläkään lomakohdetta. 

Ja tähän sisältyy:______________________ 

Vierailija
44/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi itsekkäistä syistä kuluttaaluonnonvaroja hedonistisiin tarpeisiin?

Aika paljon pystyy tutustumaan asioihin matkustamista yhtään mihinkään.

Jalostajan Italian padan laittaminen ei kuule tutustuta sinua italialaiseen ruokaan.

Italia ei kyllä säväyttänyt kuin gelatolla. Yhden sortin kehitysmaa.

Melko mustavalkoinen ajatusmaailma, jos ainoat vaihtoehdot ovat matkustaminen ja italianpadan kokkaaminen.

Tällä hetkellä vietän jälkikasvun kanssa aikaa elektroniikkaprojektin parissa. Oppivat samalla luonnontieteitä ja ohjelmointia. Se on varmasti mielestäsi vähempiarvoista kuin spagetin imeminen Napolissa, mutta meillä tykätään tehdä näin. Viikonloppuna kokkaillaan kotimaista hirveä. Ei ole italialaista sekään.

Vierailija
45/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa sitä stressiä mikä matkustamiseen liittyy. Mun mielestä lomalla pitää rentoutua, ja kotona se onnistuu parhaiten.

Mitä stressiä? En ymmärrä. Kun ollaan lomareissulla, niin ruokaa ei tehdä kertaakaan itse, siivoaja käy laittamassa huoneet kuntoon, mitään kiirettä ei ole mihinkään. Kotona pitää ne kotityöt kuitenkin tehdä, oli loma tai arki.

Toisille matkustaminen on stressaavaa.

Toisille jopa puhelimeen vastaaminen on stressaavaa. 

Vierailija
46/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä stressiä? En ymmärrä. Kun ollaan lomareissulla, niin ruokaa ei tehdä kertaakaan itse, siivoaja käy laittamassa huoneet kuntoon, mitään kiirettä ei ole mihinkään. Kotona pitää ne kotityöt kuitenkin tehdä, oli loma tai arki.

Meillä on vissiin vähän erilaiset kokemukset perhelomista. Koko ajan on kiire suorittaa matkaa. Aina joku vänisee väsymystä ja jollakin toisella on ripuli. Ruoka on joskus vähän tuurissaan allergioiden takia. Siivooja käy kotonakin. Hotellissa ryyppyremmi mölyää aamuyöhön ja muksut herättää puoli kuudelta. Ihanata on.

No tuo on taas ihan itse aiheutettua ja ymmärrän kyllä, että sellainen stressaa. Mutta lomalla voi ottaa rennomminkin. Ihan oma valinta.

Vierailija
47/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä stressiä? .

Ja tähän sisältyy:______________________ 

Pari päivää menee matkustuspäiviin, koska asumme täällä Kainuun korvessa. 

Koska teemme työtä, josta kesää lukuunottamatta ei saa pitkiä lomia. Nuo matkustuspäivät eivät ole mitenkään rentouttavia.

Kesäaikana meillä on toimitaa, minkä vuoksi emme voi tehdä paria päivää pidempiä matkoja. 

Vierailija
48/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä erikoinen likasanko tää palsta. Ihme riehumista siitä, että joku ventovieras ihminen ei halua matkustaa. Wtf?

Vierailija
49/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha, krooninen sairaus

Vierailija
50/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä stressiä? .

Aikoinaan sitä tuli tehtyä ihan tarpeeksi. nykyään nautin toisenlaisesta lomailusta. 

Ja mitähän se kaikki säätäminen on? Jos oikein haluaa mennä helpolla, niin voi ostaa matkatoimistoista valmispaketit, mutta ei ne omatoimimatkatkaan nyt mitään ylitsepääsemättömiä saavutuksia ole.

Ei ole säätämistä yksin kulkevalla mutta lapsiperheellä on. Sinä tietenkin otat äitisi tai sisaren tytön mukaan katsomaan lapsiesi perään että voit rentoutua. He kiroavat sinua ja lomailuasi kun eivät pääse hengähtämään apinoiltasi.

Vierailija
51/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silloin todennäköisesti stressaa hyvin monesta muustakin asiasta, jopa niistä ihan arkisista. Siinä tapauksessa on toki hyvä vaihtoehto olla matkustelematta.

Vierailija
52/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, toisille pesukoneen päälle laittaminen kotona on stressaavaa ja pelottavaa 😆

Vierailija
53/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vissiin vähän erilaiset kokemukset perhelomista. Koko ajan on kiire suorittaa matkaa. Aina joku vänisee väsymystä ja jollakin toisella on ripuli. Ruoka on joskus vähän tuurissaan allergioiden takia. Siivooja käy kotonakin. Hotellissa ryyppyremmi mölyää aamuyöhön ja muksut herättää puoli kuudelta. Ihanata on.

Tämän lisäksi ne odottelut lentokentillä, tunteja menee hukkaan. Ja todellakin se lentokoneessa istuminen, ahtaassa tilassa, maskit, vessajonot, turbulenssit, kakaroiden itku ja penkin potkiminen.

Aaah, koti oloja ei voita mikään.

Vierailija
54/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertakaikkiaan. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä stressiä? .

Aikoinaan sitä tuli tehtyä ihan tarpeeksi. nykyään nautin toisenlaisesta lomailusta. 

Ja mitähän se kaikki säätäminen on? Jos oikein haluaa mennä helpolla, niin voi ostaa matkatoimistoista valmispaketit, mutta ei ne omatoimimatkatkaan nyt mitään ylitsepääsemättömiä saavutuksia ole.

Ei ole säätämistä yksin kulkevalla mutta lapsiperheellä on. Sinä tietenkin otat äitisi tai sisaren tytön mukaan katsomaan lapsiesi perään että voit rentoutua. He kiroavat sinua ja lomailuasi kun eivät pääse hengähtämään apinoiltasi.

En todellakaan ottanut äitiäni mukaan ja sisaruksia ei ole. Onneksi on täyspäinen mies, joka osaa hoitaa ja pärjää mainiosti lasten kanssa. Pystyin hyvin rentoutumaan esimerkiksi altaalla tai rannalla, kun mies telmusi lasten kanssa. 

Vierailija
55/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vitutus kun palaa takaisin

Vierailija
56/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näköjään. Miksi ihmeessä pitää suorittaa lomaa? Ollaan katseltu jos löytyy jotain mielenkiintoisia nähtävyyksiä ja mennään jos mennään. Sairastelu on toki ikävää, mutta onneksi niiltä on vältytty. Ja toki ilman allergioita elämä on helpompaa. Hotellit ovat olleet perhehotelleja, joissa on vesipuistot yms., niin tekemistä riittää ilman ohjelmaakin ja noissa ei ryyppyjengit riehu.

Kysy vaimolta, miksi lomalla pitää olla koko ajan kiire. Minä en tiedä. Pitää vissiin ottaa instakuvia kaikista tarpeellisista paikoista, jotta voi retostella. Ja myöhemmin jossain on maininta jostain tutusta paikasta, jolloin voi mainita, että on käynyt siellä. Ei vaan kiinnosta niin paljon, että jaksaisi vaivautua. Harrastevälineistä on suurempi ja pitkäaikaisempi ilo.

Vierailija
57/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon pystyy tutustumaan asioihin matkustamista yhtään mihinkään.

Jalostajan Italian padan laittaminen ei kuule tutustuta sinua italialaiseen ruokaan.

Italia ei kyllä säväyttänyt kuin gelatolla. Yhden sortin kehitysmaa.

Melko mustavalkoinen ajatusmaailma, jos ainoat vaihtoehdot ovat matkustaminen ja italianpadan kokkaaminen.

Tällä hetkellä vietän jälkikasvun kanssa aikaa elektroniikkaprojektin parissa. Oppivat samalla luonnontieteitä ja ohjelmointia. Se on varmasti mielestäsi vähempiarvoista kuin spagetin imeminen Napolissa, mutta meillä tykätään tehdä näin. Viikonloppuna kokkaillaan kotimaista hirveä. Ei ole italialaista sekään.

Niin, Napolinlahti kun sattuu olemaan yksi maailman kauneimmista paikoista. Kattele sinä sitä mettänreunaa vaan. Ehkä siellä joskus hirvi menee räntäsateessa.

Vierailija
58/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä erikoinen likasanko tää palsta. Ihme riehumista siitä, että joku ventovieras ihminen ei halua matkustaa. Wtf?

Juu, jotkut näköjään elää väärin.

Vierailija
59/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertakaikkiaan. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä stressiä? .

En todellakaan ottanut äitiäni mukaan ja sisaruksia ei ole. Onneksi on täyspäinen mies, joka osaa hoitaa ja pärjää mainiosti lasten kanssa. Pystyin hyvin rentoutumaan esimerkiksi altaalla tai rannalla, kun mies telmusi lasten kanssa. 

Jotenkin arvasinkin, että olet mies. :D Arvaan myös, että olet ollut vauhdissa myös palstan autismiketjussa. 

Vierailija
60/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä stressiä? .

Mistä tuo kiukkuinen tivaaminen tulee? Ihmisillä on erilaiset käsitykset siitä, mikä on kohtuullinen määrä vaivannäköä vapaa-ajan eteen. Itse esimerkiksi inhoan mm. lentokentillä odottelua, jonottelua ja pitkiä lentoja. Ei kukaan ole sinulle näistä tilivelvollinen. 

Ei tietenkään ole. Jälleen vain vaikuttaa taas sellaiselta henkilöltä joka saa kaikesta tehtyä todella vaikeaa. Myönnän toki, että pitkät lennot ovat tylsiä, mutta lasten ollessa pieniä mentiin sellaisiin kohteisiin, että lennot ovat alle kolme tuntia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan