Palstalla paljon meikittömiä naisia; millaisissa töissä käytte? Entä te, jotka meikkaatte?
Jokaiseen meikkausaiheiseen ketjuun sataa kommentteja, miten kirjoittaja ei käytä ehostusta ja naama on kuin vauvan pylly.
Olen itse varsinkin talvisin kalpea ja huulteni pigmenttiraja on epäselvä. Pienetkin virheet erottuvat selvästi ihossani. Meikkaan mielelläni töihin ja myös vapaa-ajalla, jos olen menossa kaupungille tai vaikka teatteriin.
Töissä edustusta on vaihtelevasti, joskus en tapaa ketään, eilen työmatkalla pyydettiin yllättäen haastatteluun ja valokuvaan paikallislehteen. Olin tyytyväinen, että olin ehtinyt korjata meikin kyynelet silmiin nostattavan raa*an tuulen jäljiltä.
Millaisessa työssä käyt vai käytkö missään? Ja mikä on suhteesi meikkaamiseen? Kysely on suuntaa-antava, olen kiitollinen kommenteista!
Kommentit (59)
Olen rakennusmaalari ja esimiestehtävissä, käyn työmaakokouksissa ja tapaan asiakkaita. Lisäksi teen myös haalarihommia. En meikkaa. Naaman joutuu monta kertaa päivässä pesemään niin mitä sitä turhaan. Viihdyn hyvin ilman meikkiä, näytän omasta mielestäni riittävän hyvältä ilman.
Meikkasin ennen, mutta lopetin yli puoli vuotta sitten ja ihoni voi paremmin kun en meikkaa. rahan tuhlausta 💸
"Vaativissa asiantuntijatehtävissä" ja tapaan asiakkaita/muita asiantuntijoita myös kansainvälisesti, just tuli kotimaahan kolmipäiväusestä konferenssista. En meikkaa, olen susiruma eikä se meikkaamalla mihinkään muutu. Tukkakin on samassa harmahtavassa kuosissa suurinpiirtein ikuisuuden. Suurin osa kansainvälisistä kolleegoista etenkin naisista suurin osa on hieman samanlaisia, italialaisia ja ranskalaisia lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
"Vaativissa asiantuntijatehtävissä" ja tapaan asiakkaita/muita asiantuntijoita myös kansainvälisesti, just tuli kotimaahan kolmipäiväusestä konferenssista. En meikkaa, olen susiruma eikä se meikkaamalla mihinkään muutu. Tukkakin on samassa harmahtavassa kuosissa suurinpiirtein ikuisuuden. Suurin osa kansainvälisistä kolleegoista etenkin naisista suurin osa on hieman samanlaisia, italialaisia ja ranskalaisia lukuunottamatta.
Ja satunnaisesti olen paikallisuutisissa tai -lehdissä. Vedän koulutuksia, jotka usein myös videoidaan/tallennetaan. Ei tää naama millään maalilla muutu (mulla on epätasainen iho, ja ainoastaan lateksilla sen saisi näyttämään sileältä).
Ai niin, olen ollut elokuvassa statistina, siinä piti olla kuvausmeikki, kun muuten olisin ollut kasvoton...
En meikkaa. Mulla on luonnostaan vaalea, tasainen iho, pitkät ripset ja punaiset huulet.
En meikkaa, tapaan työssäni ihmisiä. En edes omista meikkejä. Voisin mennä vaikka siihen paikallislehden valokuvaan meikittä - ei siksi, että olisin luonnonkaunis. Silmiä myöten hymyilevä ja virkeä ilme voittaa parhaatkin meikit mun naamallani.
En meikkaa Oon töissä käsityöliikkeessä. Uskon että sulaudun sinne hyvin kun samantyylisiä ihmisiä käy siellä.
En ymmärrä miksi meikkaisin ku näytän vanhemmalta meikeillä- Haluan näyttää ihan ikäiseltäni kun vielä nuori olen.
En meikkaa töihin. Olen ammatissa, jossa tapaan ihmisiä paljonkin. Täytyy vaan toivoa, että potilaat eivät traumatisoidu meikkaamattomista kasvoistani.
Mulla on naamassa aika merkittäviä kauneusvirheitä ja näytän ilman meikkiä ihan hirveältä. Joten meikkaan, koska olen asiakaspalvelutyössä.
Meikkaan oman itseni iloksi.Olen aito blondi joten hieman väriä naamaan joka aamu. Ei meikkivoidetta, huulet maalaan joka päivä. Kauniit hampaat tulee siten esille.
Työkaveri kysyi lähdenkö juhimaan töiden jäkeen.Syy että olin meikannut itseni.Se kuuluu sivistykseen pitää huolta itsestään ja ulkonäöstään.
Vierailija kirjoitti:
Meikkaan oman itseni iloksi.Olen aito blondi joten hieman väriä naamaan joka aamu. Ei meikkivoidetta, huulet maalaan joka päivä. Kauniit hampaat tulee siten esille.
Työkaveri kysyi lähdenkö juhimaan töiden jäkeen.Syy että olin meikannut itseni.Se kuuluu sivistykseen pitää huolta itsestään ja ulkonäöstään.
Meikithän vahingoittaa ihoa ei ne huolta pidä.
En meikkaa töihin, koska pyöräilen työmatkat vuoden ympäri, säässä kuin säässä, enkä tapaa työssäni juuri ketään. Nuorempana kuljin julkisilla töihin ja tein sellaista työtä jossa tapasin jatkuvasti asiakkaita, silloin meikkasin joka päivä.
Olen tottunut meikittömään naamaani nii näytän oudolta meikeillä. Ainoa mitä joskus voin laittaa on meikkivoidetta silmien alle koska omistan todella tummat silmänaluset. Mutta joskus en jaksa. Ja jos tulee joku ällöttävä finni. Niitäkin tulee vielä tässä iässä, huoh. Olen päälle 30v ja asiakaspalvelutöissä.
Olen 49v, enkä meikkaa kuin juuri johonkin kuvauksiin, niihinkään en välttämättä kuin ripsiväriä ja huulipunaa. Yhdessä lehtikuvassa olin hiljattain ilman meikkiä, mutta se nyt ei ollut ihan niin lähikuva vaan kuvattuna koko kroppa, eli ei siitä kuvasta huomattavasti parempaa olisi tullut vaikka olisin ripsivärin ja huulipunan ehtinyt laittaa.
Mulla on kalpea iho, mutta ei mitään mainittavia eri värisiä plänttejä ihossa, jotain pieniä näppylöitä voi joskus olla, mutta ei ne näy kovin kauas. Kesällä kun saa naamaan vähän päivetystä on ok, ja talvella saatan jotain värivoidetta laittaa jos on joku ihan sellainen kuvaus jossa voidaan ottaa naamakuva, esim. vaalikuvat.
Teen ihmisten kanssa töitä, mutta en missään hienossa jakkupuku -toimistossa, vaan ihan tavallisten ihmisten kanssa. Olen lähiesimies ja teen jonkin verran asiakaspalveluakin.
En meikkaa. Poljen pyörällä töihin 5 km ja vielä päiväkotiin niin olisin varmasti vielä kauheampi näky meikillä kuin nykyisin ilman.
En ole meikannut reiluun vuosikymmeneen. Meikki ei vain tunnu hyvältä kasvoilla, tykkään enemmän siitä, että kasvot ovat puhtaat.
Nyt en ole töissä, mutta tänä meikittömänä aikana olen mm. jakanut postia ja siivonnut. Toimistotöissäkin olen ollut tuona aikana.
Kesällä olen muuten mielelläni meikittä vapaa-ajalla, mutta ruskettuneena kaipaan jonkin kevyen punan huulille. Töihin laitan vähintäänkin ripsivärin lisäksi.