Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on teidän perheen syy, ettette matkustele? Tarkoitan aikaa ennen ja jälkeen koronan.

Vierailija
12.04.2022 |

Huono kielitaito, pelkäätte bakteereja ym?

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää välillä myös tehdä töitä ja tienata. Kotonakin on joskus kivaa.

Vierailija
2/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en matkustele, koska olen laiska. Vanhemmat käyvät joskus ulkomailla (eivät pandemian aikana). Isoveli matkustelee työn puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimolla on lentokonekammo. Näin ollen hän ei siis matkustele, mutta onneksi voin toki lasten kanssa reissata.

Vierailija
4/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha.

Vierailija
5/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hirveesti kiinnosta.

Vierailija
6/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi itsekkäistä syistä kuluttaaluonnonvaroja hedonistisiin tarpeisiin?

Vierailija
7/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on turvallista. Kaikki vieras pelottaa.

Vierailija
8/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut nuorena, ollut vuoden vaihdossa toisella mantereella ja reilannut junallakin Euroopassa. Todella ihania muistoja. Mutta olen vähän sellainen että alle kolmen viikon reissut on mielestäni suht turhia. Tällä hetkellä elämäntilanne ei mahdollista pitkiä reissuja; meillä on koiria, kissoja, kanoja ja lapsia. Ja kotipihalla on paljon mielenkiintoista puuhaa. Ei kiinosta lähteä ulkomaille. Ehkä eläkkeellä voisin harkita kodin ostamista jostain päin Italiaa, jos kielitaitoa on vielä silloin tallella.  

Vierailija
9/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa sitä stressiä mikä matkustamiseen liittyy. Mun mielestä lomalla pitää rentoutua, ja kotona se onnistuu parhaiten.

Vierailija
10/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on hyvä olla kun ei ole liikaa ihmisiä vielä. Ja metsää on, muualla ei ole tarpeeksi metsää.

Toinen syy on maskit, ei innosta olla maski päällä.

Vierailija
11/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa sellaiseen. 

Vierailija
12/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta.

Nautin kotona olosta.

Paljon mielekästä tekemistä kotiympäristössä esim rempata mökkiä, tehdä polttopuita jne.

En viihdy ihmisjoukossa.

En tykkää lentää koska arvostan luonto ja ympäristön hyvinvointia.

Kaitpa olisi kohta pakko käydä jossain kun kuopus haluaisi matkustaa (on nyt 14v ja viimeksi on matkustettuaan kun kuopus oli 3v niin käytiin Helsingissä viikonloppu silloin).

Vierailija
13/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa sitä stressiä mikä matkustamiseen liittyy. Mun mielestä lomalla pitää rentoutua, ja kotona se onnistuu parhaiten.

Mitä stressiä? En ymmärrä. Kun ollaan lomareissulla, niin ruokaa ei tehdä kertaakaan itse, siivoaja käy laittamassa huoneet kuntoon, mitään kiirettä ei ole mihinkään. Kotona pitää ne kotityöt kuitenkin tehdä, oli loma tai arki.

Vierailija
14/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi itsekkäistä syistä kuluttaaluonnonvaroja hedonistisiin tarpeisiin?

Maailmaan tutustuminen ei ole hedonistinen tarve.

Vierailija
15/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme matkustaneet niin paljon , vuotuiset laskettelureissut, kesälomareissut jne aikoinaan ladten ollessa pieniä. Nyt ei ole tarvetta eikä halua enää reissata.

Vierailija
16/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä stressiä? .

Kaikki se säätäminen, että täältä ollaan lähelläkään lomakohdetta. 

Aikoinaan sitä tuli tehtyä ihan tarpeeksi. nykyään nautin toisenlaisesta lomailusta. 

Vierailija
17/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ei ole tullut aikaa "koronan jälkeen".

Kohta lähdössä Tallinnaan, mutta viimeisestä kunnon reissusta (= lentomatka) tuli joulukuussa 2 vuotta. Olen vasta 50 v ja terveydessä on pienta kremppaa, eli kohta pelkään, että kunnon reissut on osaltani jo ohi.

Vierailija
18/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustamisen tuottama ilo ei ole niin suuri, että kannattaa törsätä rahaa, aikaa ja vaivaa.

Vierailija
19/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta.

Nautin kotona olosta.

Paljon mielekästä tekemistä kotiympäristössä esim rempata mökkiä, tehdä polttopuita jne.

En viihdy ihmisjoukossa.

En tykkää lentää koska arvostan luonto ja ympäristön hyvinvointia.

Kaitpa olisi kohta pakko käydä jossain kun kuopus haluaisi matkustaa (on nyt 14v ja viimeksi on matkustettuaan kun kuopus oli 3v niin käytiin Helsingissä viikonloppu silloin).

Polttopuiden tekeminen on mielekästä puuhaa?

Ok.

Mielestäsi arvostat luontoa, mutta poltat puita?

Ok.

Vierailija
20/120 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha.

Iso perhe, jossa erityislapsiakin.

Kotimaanmatka pyritty kuitenkin tekemään kerran vuodessa pl. korona-aika.

Myös se, että maatila asettaa omat rajoituksenda, vaikka ei ole eläimiä.

Kesällä viljelysten hoito(syksy ja kevät pois laskuista tietenkin) talvella kiinteistön lämmityksestä huolehtiminen.

2 kertaa on pitänyt keskeyttää kotimaan loma, kun on tullut ongelmia lämmityksen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän