Mikä on teidän perheen syy, ettette matkustele? Tarkoitan aikaa ennen ja jälkeen koronan.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Milloin se koronan jälkeen tulee? Nyt ainakin pahin aika mitä on koskaan ollutkaan. Toki rokotukset tuo turvaa, mutta silti. Tartunnan saaminen on hetki hetkeltä todennäköisempää. Kyllä jossain vaiheessa jokainen sen saa.
Muista hamstrata vessapaperia!
Sodat syttyy koska ihmiset ei tutustuntoisiin kulttuureihin ja ihmisiin henkilökohtaisesti. Nysvätäön vaan kotona koska ”täällä in maailma parasta”.
Ei oo rahaa. Haluaisin kyllä matkustella kovastikin, omille lapsille ois myös ihanaa näyttää paljon erilaisia paikkoja maailmassa ja sivistää sillä tavalla. Näkisivät jo lapsena erilaisia kulttuureja. Heti varaisin matkan, jos jostain rahapotti syliin tipahtais.
Helppohan se yksin on lähteä vaikka reppureissaamaan, kun itse pystyn hyvin nukkumaan vaikka auton takapenkillä tai riippumatossa metässä. Mutta jos on muita, etenkin lapsia mukana, niin kyllä se vaatii paljon isomman rahan. Kaikki majoitukset, ruuat, matkaliput, aktiviteetit ym. Ja koirien hoitokin maksaa ihan pirusti, kun on kolme koiraa meillä. Siis jos kaikki joutuu viemään hoitolaan vaikka viikoksi, maksaa varmaan yhtä paljon kuin se oma majoitus melkein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin se koronan jälkeen tulee? Nyt ainakin pahin aika mitä on koskaan ollutkaan. Toki rokotukset tuo turvaa, mutta silti. Tartunnan saaminen on hetki hetkeltä todennäköisempää. Kyllä jossain vaiheessa jokainen sen saa.
Se on nyt. Mä en enää aio odottaa, vaan toukokuussa etelän lämpö kutsuu.
No juu, se on eri asia miten kukakin haluaa mennä ja tulla, mutta ehkä väärä termi sanoa koronan jälkeen kun ei se korona mihinkään ole kadonnut. Mielummin sitten vaikka rokotusten jälkeen tai elämän normalisoitumisen alettua.
Nyt eletään aikaa rokotusten jälkeen ja elämä on normalisoitunut.
Meidänkään perheellä ei ole varaa mutta matkustelen sitten kavereiden kanssa moottoripyörällä. Muu perhe sitten maalla sukulaisissa :D
Ei huvita reissaaminen. Reissussa rähjääntyy. Nautin kodista ja lähiseudulla liikkumisesta. Löydän iloa pienistä asioista.
pelkään aina myöhästyväni linja-autosta, jopa lähikaupungissa käydessä, autonvaihto kotimaankin asemilla esim sukuaisissa käydessä hirvittää, en osaa kieliä, en vuo viini, pelkään humalaisia, en osaa kieliä ja omistan kaksi koiraa joille olisi saatava hoitopaikka matkan ajaksi eikä tuota rahaakaan ole iha turhan paljon
Vierailija kirjoitti:
pelkään aina myöhästyväni linja-autosta, jopa lähikaupungissa käydessä, autonvaihto kotimaankin asemilla esim sukuaisissa käydessä hirvittää, en osaa kieliä, en vuo viini, pelkään humalaisia, en osaa kieliä ja omistan kaksi koiraa joille olisi saatava hoitopaikka matkan ajaksi eikä tuota rahaakaan ole iha turhan paljon
Jos on noin neuroottinen, niin parempi tosiaan pysyäkin vaan kotona. Itse tulisin hulluksi ja masentuisin, jos ei elämässä olisi mitään vaihtelua tai hauskaa. Aina vaan sitä samaa vanhaa rataa, päivästä ja vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa sitä stressiä mikä matkustamiseen liittyy. Mun mielestä lomalla pitää rentoutua, ja kotona se onnistuu parhaiten.
Mitä stressiä? En ymmärrä. Kun ollaan lomareissulla, niin ruokaa ei tehdä kertaakaan itse, siivoaja käy laittamassa huoneet kuntoon, mitään kiirettä ei ole mihinkään. Kotona pitää ne kotityöt kuitenkin tehdä, oli loma tai arki.
No ensinnä se lomakohteen valitseminen, pakkaaminen, kodin siivoaminen ja pyykkien pyykkääminen että ei mitään jää haisemaan loman ajaksi, lemmikeille sijaiskodin hankinta.
Sitten kamojen roudaaminen lentokentälle, siellä oleminen idioottien ja juopuneiden keskellä, lento samojen idioottien ym kanssa, laukkujen odottaminen kohteessa. Se tungos!
Sitten vahdit koko loman ettei mitään varasteta ja kersat pysyy hengissä. Välttelet epämääräisiä ruokia ja juomia (turistiripulin lomakohteessa sairastaneena en halua sitä enää ikinä!). Välttelet palamista.
Ja kun vihdoin pääset kotiin, se kamojen purkaminen, pyykkääminen jne.. jetlag...
Juu kiitos ei. Hirveä stressi ja rahan meno.
Ennen koronaa matkustelin muutaman kerran vuodessa koska se oli helppoa ja mukavaa. Sitten tuli nämä kirjavat maskipakot, terveysturvallisuustoimet ja tarkastukset rajoille. Ei kiinnosta enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa sitä stressiä mikä matkustamiseen liittyy. Mun mielestä lomalla pitää rentoutua, ja kotona se onnistuu parhaiten.
Mitä stressiä? En ymmärrä. Kun ollaan lomareissulla, niin ruokaa ei tehdä kertaakaan itse, siivoaja käy laittamassa huoneet kuntoon, mitään kiirettä ei ole mihinkään. Kotona pitää ne kotityöt kuitenkin tehdä, oli loma tai arki.
No ensinnä se lomakohteen valitseminen, pakkaaminen, kodin siivoaminen ja pyykkien pyykkääminen että ei mitään jää haisemaan loman ajaksi, lemmikeille sijaiskodin hankinta.
Sitten kamojen roudaaminen lentokentälle, siellä oleminen idioottien ja juopuneiden keskellä, lento samojen idioottien ym kanssa, laukkujen odottaminen kohteessa. Se tungos!
Sitten vahdit koko loman ettei mitään varasteta ja kersat pysyy hengissä. Välttelet epämääräisiä ruokia ja juomia (turistiripulin lomakohteessa sairastaneena en halua sitä enää ikinä!). Välttelet palamista.
Ja kun vihdoin pääset kotiin, se kamojen purkaminen, pyykkääminen jne.. jetlag...
Ahaa, eli toisin sanoen olet neurootikko joka stressaantuu pienestäkin poikkeuksesta tavalliseen harmaaseen arkeen. Tunnen itsekin tällaisia, jotka ahdistuvat jos joutuu käyttämään aivojaan johonkin ja ottamaan asioita huomioon. Itse kun tykkään vaihtelusta, seikkailuista ja uusista kokemuksista, niin mikään noista mainitsemistasi ei tunnu ollenkaan stressaavalta, vaan päinvastoin innostun noista asioista. Laukkujen pakkaaminen ja valmistelujen tekeminen on hauskaa, ja saa minut innostumaan tulevasta reissusta vain enemmän. Matkustaminen ja etenkin lentäminen on mielestäni hauskaa, yksi tärkeä osa kokemusta ja nautintoa siitä, että nyt tapahtuu jotain jännää.
En nauti hotellilomista. Kännäävistä ja bilettävistä turisteista.
Olen matkustanut paljon, asunut useissa maissa ja asun ”ulkomailla” tällä hetkelläkin. Tykkään reissaamisesta. Ei niiden reissujen tarvitse aina olla niin ”ihmeellisiä.”Muutaman päivän kuluttua teemme pienen retken vain n. 300-400 kilometrin päähän tästä kotonta. Otamme polkupyörät mukaamme ja retkeilemme pyöräillen pitkin entistä rautatie linjaa, johon on tehty väylä pyöräilijöille ja kävelijöille. Kokonaisuuspituus taitaa olla n. 80 km. Aikoinaan junat kuljettivat ko rautatietä pitkin malmia kaivokselta satamaan. Toukokuussa menemme Italiaan ( kyläilemään)
Reissataan kotimaassa, kun molemmat mökit myyty. Mukavaa lähteä silloin, kun siltä tuntuu ja ajaa mihin miellyttää.
Ennen koronaa kyllä matkusteltiin, mutta nyt ei huvita mennä, kun lentokoneissa on maskipakko ja monessa maassa vaaditaan vielä maskinkäyttöä. Ei tunnu lomalta, jos joutuu maskia pitämään.
Mun serkku, joka painaa 150kg, ei ole koskaan ollut lentokoneessa, kun häntä pelottaa, ettei mahdu istumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä ankealta tuollainen. Onneksi itse osaa ottaa lomalla hieman rennommin. Ja ennen ja sen jälkeen.
Kristiina xx kirjoitti:
Mun serkku, joka painaa 150kg, ei ole koskaan ollut lentokoneessa, kun häntä pelottaa, ettei mahdu istumaan.
Hyvä asenne myös kanssamatkustajien kannalta. Mutta eikös sitä voi nykyään varata kaksi paikkaa vierekkäin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu kiitos ei. Hirveä stressi ja rahan meno.Ahaa, eli toisin sanoen olet neurootikko joka stressaantuu pienestäkin poikkeuksesta tavalliseen harmaaseen arkeen. Tunnen itsekin tällaisia, jotka ahdistuvat jos joutuu käyttämään aivojaan johonkin ja ottamaan asioita huomioon. Itse kun tykkään vaihtelusta, seikkailuista ja uusista kokemuksista, niin mikään noista mainitsemistasi ei tunnu ollenkaan stressaavalta, vaan päinvastoin innostun noista asioista. Laukkujen pakkaaminen ja valmistelujen tekeminen on hauskaa, ja saa minut innostumaan tulevasta reissusta vain enemmän. Matkustaminen ja etenkin lentäminen on mielestäni hauskaa, yksi tärkeä osa kokemusta ja nautintoa siitä, että nyt tapahtuu jotain jännää.
Sääli, että sinun arkesi on harmaata ja vaihtelua ja jännää siihen tuo vain ulkomaille lähteminen.
Minun arkeni ei ole harmaata nähnytkään. Minun työssäni joutuu käyttämään päätä ja lihaksia ja näkemään vaivaa ja ottamaan paljon asioita huomioon. Työni on erittäin vaihtelevaa, koska työkohteet vaihtuu jatkuvasti. En kaipaa sitä enää lomallani erikseen.
Oma kotini ja sen lähipiiri on niin ihania paikkoja, että haluan nauttia niistä myös ja erityisesti lomalla. Stressittömästi virtaa keräten.
Neurootikkoa minusta ei saa tekemälläkään, paitsi juuri ulkomaille lähtiessä, koska joku alkukantainen selviytymis- ja suojeluvaisto aktivoituu. Se stressaa.
Maailman näkeminen tässä maailmantilanteessa ei ehkä ole se ensimmäinen asia mikä tulee mieleen.