Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS selvitti Helsingin keskustan JÄRKYTTÄVÄT lounashinnat!

Vierailija
12.04.2022 |

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000008733453.html

Aivan JÄRJETTÖMIÄ lounashintoja. Ei missään nimessä pidä alkaa ravintoetua nostamaan vaan ravintoloiden on laskettava hintojaan. Oikea hinta lounaalle on mielestäni 6.50 euroa. ENEMPÄÄ EN MAKSA!

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittolounas 2.60e

Muu lämmin lounas 3 - 5e

Näin Virossa.

Ja on muuten paljon ravinteikkaampaa ja maukkaampaa lounasruokaa kuin tyypillisesti Suomessa. Tosin ei yleensä paneerattuja pihvejä, joissa ei ole lihaa kuin nimeksi tms. vaan hyvin tehtyä kotiruokaa tai sen suuntaista, aitoja, maistuvia ja ravintopitoisia aineksia.

Muistan kuinka Amica oli vitsi noilla markkinoilla noin 10 vuotta sitten. En seurannut, mutta taisi poistua markkinalta vähin äänin?

Se on just että jos tuntipalkka on hyvä jos kolmea euroa, niin eihän ne työvoimakustannukset kovin korkealle pääse kohoamaan vaikka itse tehdään. Tai koska. Halvat raaka-aineet ja halpa työn hinta, siitähän se johtuu.

Vierailija
42/81 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittolounas 2.60e

Muu lämmin lounas 3 - 5e

Näin Virossa.

Ja on muuten paljon ravinteikkaampaa ja maukkaampaa lounasruokaa kuin tyypillisesti Suomessa. Tosin ei yleensä paneerattuja pihvejä, joissa ei ole lihaa kuin nimeksi tms. vaan hyvin tehtyä kotiruokaa tai sen suuntaista, aitoja, maistuvia ja ravintopitoisia aineksia.

Muistan kuinka Amica oli vitsi noilla markkinoilla noin 10 vuotta sitten. En seurannut, mutta taisi poistua markkinalta vähin äänin?

Olin Virossa matkalla viikon paikassa x ja hotelissa ns kotiruokaa. Minä syön mitä vaan,mutta pakko sanoa, että ruoka oli ku...aa. Ruoka on Virossa hyvää vain Tallinnassa ja trendipaikoissa/ turisteille duunnatuissa paikoissa, ei muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä Suomessa saa muka vielä lounaan 6,50 hintaan?

Enempää en maksa ja sillä sipuli!

AP

Ei taida ravintoloitsija paljon hyötyä siitä, että laskee hintansa ihan vaan siltä varalta, että haluaisit joskus käydä syömässä lounasta ulkona.

Vierailija
44/81 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muistaa superkusetuksen, kun rahayksikkö muutettiin markoista euroiksi. Kahvi ja pulla oli ennen 2,50mk, sitten vaihdon jälkeen 2,50€, eli oikeasti 14,90mk.  Sama kusetus joka alalla. Portsareille annettiin ravintolasta poistuessa 2-3mk tippiä, mutta sama kolikkomäärä euroissa oli pokelle keskimäärin 6-8 kertainen summa markoissa laskettuna. Sama koski aterioita yms tarpeita.

Vierailija
45/81 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittolounas 2.60e

Muu lämmin lounas 3 - 5e

Näin Virossa.

Olin Virossa matkalla viikon paikassa x ja hotelissa ns kotiruokaa. Minä syön mitä vaan,mutta pakko sanoa, että ruoka oli ku...aa. Ruoka on Virossa hyvää vain Tallinnassa ja trendipaikoissa/ turisteille duunnatuissa paikoissa, ei muualla.

Niin no sinähän olit yhdessä paikassa vain.

Itse olen saanut Virossa monessakin paikassa tosi hyvää ja edullista ruokaa, mutta toki myös hyvin heikkoja esityksiä. Niinhän se on kaikkialla.

Vilnassa söin surkeimman ravintola-annoksen, mitä olen eläissäni syönyt ja sitäkin piti odottaa puolitoista tuntia, mutta en menisi yleistämään että koko Liettuassa ei saa mistään hyvää ruokaa.

Vierailija
46/81 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset uskaltavat mennä buffetravintoloihin syömään korona-aikana?

Tätä olen ihmetellyt koko koronaajan.Olen työskennellyt tälläisessä paikassa ja sen epähygieenisempää paikkaa saa hakea.Sata ihmistä jonossa,käsiä ei pestä,käsidesiä ei käytä suurin osa.Kaikki koskemassa samoihin ottimiin,ruoka avonaisissa astioissa johon jokainen voi räkiä...Kyseessä siis tavallinen lounaspaikka,ei hieno ravintola.En ikinä käy itse buffetissa syömässä kun tiedän sen hygieniäpuolen.

Vierailija
47/81 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen ihmetellyt koko koronaajan.Olen työskennellyt tälläisessä paikassa ja sen epähygieenisempää paikkaa saa hakea.Sata ihmistä jonossa,käsiä ei pestä,käsidesiä ei käytä suurin osa.Kaikki koskemassa samoihin ottimiin,ruoka avonaisissa astioissa johon jokainen voi räkiä...Kyseessä siis tavallinen lounaspaikka,ei hieno ravintola.En ikinä käy itse buffetissa syömässä kun tiedän sen hygieniäpuolen.

Jep. Vaikka joku kiinalainen sushibuffet... Lämmittömätön ruoka, yhdet ottimet, ja pahimmillaan asiakasmeri jonottamassa hakemaan ruokaa.

Kun lisää vielä tähän, että ruoka on mikrobiologisesti muutenkin huonolaatuista, niin en ymmärrä.

Miksei Suomessa muutenkin voi olla enemmän lounaspaikkoja, joissa on pöytiintarjoilu?

Vierailija
48/81 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6.50. :D

Milleköhän vuosisadalle aapee on jämähtänyt...

Meidän työpaikkaruokalan edullisemman aterian hinta. Ihan tätä päivää.

Vierailija
49/81 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme ettei normaalipalkka riitä, jos maksaa tuollaisia hintoja lounaasta keskimäärin 22 päivää kuussa.

Vierailija
50/81 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittolounas 2.60e

Muu lämmin lounas 3 - 5e

Näin Virossa.

Niin no sinähän olit yhdessä paikassa vain.

Itse olen saanut Virossa monessakin paikassa tosi hyvää ja edullista ruokaa, mutta toki myös hyvin heikkoja esityksiä. Niinhän se on kaikkialla.

Vilnassa söin surkeimman ravintola-annoksen, mitä olen eläissäni syönyt ja sitäkin piti odottaa puolitoista tuntia, mutta en menisi yleistämään että koko Liettuassa ei saa mistään hyvää ruokaa.

Ahaa,eli olet virolainen. Etkä näköjään lukenut tai ymmärtänyt tekstiäni. Virossa saa hyvää ruokaa vain Tallinnassa ja sielläkin kaalliissa ravintolassa tai turistipsikoissa, ei missään muualla.

Vierailija
51/81 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettelin tuota artikkelia. Mitä merkitystä sillä on, maksaako lounas 2 euroa enemmän vai vähemmän?

Ei varmaan sellaiselle ole väliä joka tienaa nettona 2000 tai yli. Meille köyhemmille on.

Vierailija
52/81 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Vaikka joku kiinalainen sushibuffet... Lämmittömätön ruoka, yhdet ottimet, ja pahimmillaan asiakasmeri jonottamassa hakemaan ruokaa.

Kun lisää vielä tähän, että ruoka on mikrobiologisesti muutenkin huonolaatuista, niin en ymmärrä.

Miksei Suomessa muutenkin voi olla enemmän lounaspaikkoja, joissa on pöytiintarjoilu?

Meni sushiin maku vähäksi aikaa, kun söin tuommoisessa sushia- oli vanhaa.

Vierailija
53/81 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa hyvää lammasta ja taziki-kastiketta, NAM! Hinta 12,50

Maistuiko sulle sun nahistuneet elmukelmuun käärityt kotieväät?

en tykkää lampaanlihasta.

Vierailija
54/81 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä Suomessa saa muka vielä lounaan 6,50 hintaan?

Ei missään .Ei ole mahdollista .

Vierailija
55/81 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä saanu ennen koronaakaan missään lounasta alle kympillä.

Korona-aika ja edelleen onkin sitten menny 100% etätöissä. Saarioisten mikrokeitot ovat tulleet tutuksi ja hintakaan ei ole paha. Plussapuolena myös paino on laskenut kun isot lounasbuffat ovat jääneet.

Vierailija
56/81 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin ihmettelin tuota artikkelia. Mitä merkitystä sillä on, maksaako lounas 2 euroa enemmän vai vähemmän?

No onhan sillä paljonkin väliä. Jos syöt joka arkipäivä lounaan ravintolassa hintaan 10 e, se tekee 50 e viikossa eli 200 e/kk. Jos ravintola nostaa hintaa 2 e/lounas, kuukaudessa menee syömisiin 40 e enemmän. Ihan tuntuva summa. Ei kai jonkun satunnaisen lounaan hinta vaikuta mihinkään.

Joo, aina voi ottaa omat eväät.

Tavallinen duunari, joka saa sen yleisen korkeintaan 2000 euroa kuukaudessa palkkaa, ei kyllä laita siitä 200 euroa maksulliseen lounaaseen. Omilla eväillä on menty.

Vierailija
57/81 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lounasseteli ja maksan siitä vain verotusarvon verran veroa

Joten mun kympin lounas on 2-3 euroa. En saa lisää palkkaa vaikka olisin ottamatta setelit

Vierailija
58/81 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps kaikki ei maksa ruokaansa itse. Aina kun lounasetusäännöt muuttuu se hinta muuttuu siihen ylimpään summaan. Nyt 11,30 euroa

Vierailija
59/81 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä keskustelun aihe tällainen edes on? Hgin keskustassa jos jossain on valinnanvaraa ruokapaikoissa. Joko menet ravintolaan lounaalle tai sitten et mene, ja siinäkin tapauksessa voit ostaa jonkun valmiin take-away-patongin tai mitä vaan pho-keitosta sushiin ja syödä sen omissa tiloissa. Tai voit tehdä kaalilaatikkoa kotona ja syödä sen tupperware-astiasta. Tai sitten voit mennä jonkun viraston lounasruokalaan tai jopa yliopistoruokalaan, jossa se lounas on ihan laitosruuan näköistä ja makuista ja myöskin hintaista.

Ne ravintolat hinnoittelevat annoksensa juuri niin että pystyvät kattamaan kulunsa mutta asiakasvirta ei kärsi, eli jos hinta pysyy tuossa, silloin on riittävästi asiakkaita.

Oman työpaikkani lähellä ei ole lounasta tarjoavia ravintoloita. Noin kerran kuussa ajetaan työkavereiden kanssa autolla "ulos syömään". Muuten syön omia eväitä.

Vierailija
60/81 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeps kaikki ei maksa ruokaansa itse. Aina kun lounasetusäännöt muuttuu se hinta muuttuu siihen ylimpään summaan. Nyt 11,30 euroa

Ei tuosta lounassetelihinnasta korvata kuin osa ja loput maksaa ruokailija itse. Esim. tuossa hinnassa noin 7€ ruokailijan osuus ja loput tulee firmalta. Riippuen siitä minkä summan verottaja määrää minäkin vuonna sallituksi korvaukseksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä