Kolmesti rokotettu ja nyt tuli korona! Muita?
Kommentit (90)
Mä olen lukenut monta julkaisua somessa kuinka kolmesti rokotetut on sairastaneet koronan pahana, ja sitten kiitellään että "onneksi oli rokotteet, muuten olisin joutunut teholle/kuollut".
Tai ehkä ne rokotukset ei vaan toimi, ja olisit sairastanut sen samalla tavalla ihan ilman niitäkin.
Mietin että olisiko itse pitänyt julkaista että onneksi en ottanut yhtään rokotusta, niin sairastin lievänä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Alkoi lievänä, mutta viikon päästä paheni: nousi kuume, jota kesti viikon, päänsärkyä, lihassärkyä, nuhaa ja sitkeää yskää. Kova väsymys, pulssi koholla. Nyt kolmas viikko menossa, kuume laskenut ja muut oireet ohi, mutta yskää ja pientä nuhaa vieläkin. Liikkuminen hengästyttää. Mietinpä vaan, miten mun olisi käynyt, jos en olisi ottanut rokotteita.
Tuotahan aina toistellaan, että olisi ilman rokotetta sairastuttu vielä pahemmin. Mutta mahdoton sitä on todistaa.
Vierailija kirjoitti:
No mun työpaikalla lähes kaikki rokotetut ovat jo sairastaneet koronan. Itse olen rokottamaton ja on kyllä ollut tuntemuksia kipeäksi tulosta, mutta ne on mennyt aina ohi. En siis edes tiedä olenko jo saanut koronan. Monenlaisia outoja oireita on ollut. Esimerkiksi imusolmukkeiden turpoamista ja kuukautishäiriöitä, siis ILMAN rokotuksia. Yhdellä meistä oli pahoja oireita ja työpaikallani on n.40 ihmistä.
Vähän jännittää, mutta toisaalta uskon että olen sen jo saanut. Olen kuitenkin työnikin puolesta ollut jatkuvasti tekemisissä ihmisten kanssa koko koronan ajan, joten en jaksa uskoa ettäkö olisin kyennyt välttämään viruksen kokonaan.
Vielä ehtii, ei epidemia ohi ole....
Vierailija kirjoitti:
Sairastin koronan hyvin lievänä, kurkku oli karhea, muutama päivä nuhaa. Lihassärkyä ja väsymystä oli päivän verran ihan alussa.
Miehen oireet muuten samanlaiset, mutta sairastamisen jälkeen hänellä jonkin aikaa sykkeet kohosi herkästi, ja on edelleen sanonut olevansa väsyneempi kuin normaalisti.
Mulla ei rokotuksia, miehellä kolme.
Onneksi on hänellä rokotukset, ettei tullut vielä vakavampana. Miehiin iskee pahemmin
Olen rokottamaton ja sairastin koronan muutama viikko sitten. Oli ikävä tauti itselläni, kesti melkein kaksi viikkoa. Hirveä yskä (vaivaa vieläkin) kuumetta ja yleisvointi huono, kova väsymys. Mutta siitäkin selvittiin.
Ei rokotuksia, ei koronaa.
Tai sitten mennyt ohi huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen lukenut monta julkaisua somessa kuinka kolmesti rokotetut on sairastaneet koronan pahana, ja sitten kiitellään että "onneksi oli rokotteet, muuten olisin joutunut teholle/kuollut".
Tai ehkä ne rokotukset ei vaan toimi, ja olisit sairastanut sen samalla tavalla ihan ilman niitäkin.
Mietin että olisiko itse pitänyt julkaista että onneksi en ottanut yhtään rokotusta, niin sairastin lievänä.
No, me tilastomatematiikkaa osaavat ymmärrämme, mitä tarkoittaa, että tilastollisesti rokotukset suojaavat vakavalta taudilta. Yksilötasolla tauti voi olla mitä tahansa, mutta isossa joukossa ei käy kiistäminen, että rokotus kyllä suojaa sen osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, me tilastomatematiikkaa osaavat ymmärrämme, mitä tarkoittaa, että tilastollisesti rokotukset suojaavat vakavalta taudilta. Yksilötasolla tauti voi olla mitä tahansa, mutta isossa joukossa ei käy kiistäminen, että rokotus kyllä suojaa sen osalta.
Ei se tällä hetkellä siltä näytä. Mutta ehkä parempi onni 4. rokotuskierroksen kanssa
Tauti alkoi hiihtäessä sydän oireilla, jotka estivät koko hiihtämisen. Sitten tuli 39°C kuume, joka kesti kaksi päivää. Sitten kuume laski 37,3 paikkeille. Yskä ja henkitysvaikeudet kestivät 3-4 viikkoa. Nuhaa ei ollut ollenkaan. Kurkkukipua on ollut vielä viiden viikon kuluttua.
Kurkkukipuun olen saanut avun suola-sooda vedellä kurlaamisestä. Hengitysvaikeuksiin otin Propolis höyryhengitystä, Caroluks mixturaa, kylmäntippoja, echinaforsea, ja pisimpään käytin keuhkoille Muco Mystiä, apteekin suosituksesta.
Sairaalaan en joutunut, ulkoillutkin olen päivittäin, vaikka kylmä tuuli kyllä vaivaa. Minulle jäi long covid oireita, jotka eivät ole poistuneet. Oireet aaltoilee, välillä on parempi olo, sitten taas tulee taka pakkia.
Yritän olla hyvillä mielin, tämä sairastaminen antaa kuulemma jo neljännen rokotteen kaltaisen suojan muutamaksi kuukaudeksi. Alkukesän saisin olla vähän vapaammin. Toipumista kaikille sairastuneille.
2vuotta ollut erittäin tarkka, hyg. Ja nyt ukko toi meille sen! Kun ne sormet on aina kasvoissa ja epähyg. Kauppareiss. Siis jatkuvasti menossa jossain!! Tää just vit..... Kun itse on tarkka ja toinen ei. Hänellä lihaskipuja ja väsymystä. Minulla toinen pvä lämpöä 38 , yskää. Alussa päänsärkyä. Meillä ei rokotuksia. Tunnen sisarukset, jotka 2 ja 3 rok. Niin heillä tuli myös sama lämpö ja yskä. Ei auttanu rok. No, katsotaan miten tää jatkuu..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tällä hetkellä siltä näytä. Mutta ehkä parempi onni 4. rokotuskierroksen kanssa
No juuri tällä hetkellä näyttää siltä: kolme rokotusta ei suojaa taudilta, mutta suojaa vakavalta tautimuodolta. Tilastot myös näyttävät, että suoja alkaa hiipumaan 3-4 kuukauden kuluttua.
3 rokotetta. Lämpö sahasi alilämmöstä 38 asteeseen. Väsytti ja paleli aika paljon. Migreeniä, valkoinen kieli ja kuoriutuvat nahka varpaissa. Kova nuha. Makuaisti ei ole vieläkään normaali.
Sain todennäköisesti hoitaessani taaperoani, joka oli ekana päivänä niin kipeä, että valmistauduin viemään sairaalaan. Myös hänellä valkoinen kieli ja kuoriutuva nahka varpaissa.
Vierailija kirjoitti:
Kuoriutuva nahka varpaissa?
Ihmiset nyt nykyään laittavat koronan syyksi kaiken. Vaikka olisi silsa varpaissa niin kaikki johtuu koronasta tai rokotteesta.
Itsellä neljäs päivä täysrokotettuna koronaa. Vähäiset oireet on ollut koko ajan. Alussa oli kurkku karhea kuin katupölystä, nyt enää niistän.
Kaverini tietää henkilön, jolla 3 rokotusta ja kertaalleen sairastanut lievänä.
Sai toiseen kertaan ja joutui tehohoitoon. Selvisi.
Kipeä olo ja nuhaa, mutta ei edes kuumetta.
Vierailija kirjoitti:
Influenssan kanssa ei käy noin. Keho pystyy muodostamaan puolustuksen, oli se luonnollisesti (sairastamalla) tai keinotekoisesti (rokotteet). Miksi joillakin ihmisillä tämä periaate ei toimi, kun kyse on koronasta?
Höpö höpö. Olen sairastanut influenssan sekä rokottamattomana että rokotettuna. Jälkimmäinen oli huomattavasti miellyttävämpi kokemus, rokotus lievensin oireita merkittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Lihaskipua, yskää, väsymystä ja vaikeutta ymmärtää normaaleja asioita.
Selvästi on koronarokotteista johtuva haittavaikutus, niiden kirjo on laaja-alainen. Olisi varmasti syytä mennä lääkärille koska niistä tehdään tilastoja Suomessa. Osaavat luultavasti auttaa asiassa siksi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Tuli ihan reippaana. Olis ollut vieläkin reippaampi ilman rokotteita. Diabetes.
Mistä tiedät?
T. Rokottamaton juuri diagnosoitu diabetes, eli ei ole vielä edes hoitotasapainossa kun en kerennyt lääkkeitäkään aloittaa
Testasin itseni varuilta kun lapsellani oli ja isellä oli yhden illan karhea kurkku. Sinun perusteella voisin nyt sanoa, että rokottailla olisi ollut pahempi.
Influenssan kanssa ei käy noin. Keho pystyy muodostamaan puolustuksen, oli se luonnollisesti (sairastamalla) tai keinotekoisesti (rokotteet). Miksi joillakin ihmisillä tämä periaate ei toimi, kun kyse on koronasta?