Kolmesti rokotettu ja nyt tuli korona! Muita?
Kommentit (90)
Tein testin viime viikolla kun oli kurkku karhea. Plussa tuli, lähes oireeton olen ollut. Puoliso tässä käynyt töissä (on oireeton), mutta testaillut ahkerasti, että koska nalli napsahtaa hänelle. Tänään sitten testi oli hänellä positiivinen ja kuin taika-iskusta tuli välittömästi kipeäksi positiivisen tuloksen jälkeen.
Peiton alla istuu ja köhii kuumemittari kainalossa (ei ole kuumetta) nessut kädessä, sattuu kuulemma jokapaikkaan.
Rokotukset löytyy molemmilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 0 rokotusta ja korona oli neljän päivän lievä flunssa. Ensimmäisenä päivänä oli kuumetta ja väsymystä, sen jälkeen muutama päivä köhää. Viidentenä päivänä tunsin oloni jo ihan normaaliksi.
Miehelläni oli yli viikon kuumetauti, yski keuhkojaan pihalle, vaikka hänellä on 3 rokotusta.
Muutenkin kun ollaan lähipiiriä tarkasteltu, niin aika surkealta vaikuttaa rokotteiden teho. Huvittaa kaikki jotka päivittelevät, että onneksi oli rokotukset, niin oli vain lievä tauti: mistäs tietävät vaikka olisi ollut ihan samanlainen ilman piikkejä...
Mistäs sinä tiedät sen, että olisko sun miehesi kuollut ilman rokotuksia? Muakin huvittaa tällaiset päivittelyt. 🙄
En ole henkilö jota lainaat, mutta ottaen huomioon että selviytymisprosentit koronasta ovat noin 99.9% luokkaa (monisairaat vanhukset erikseen) sanoisin että todennäköisyydet ovat melko hyvät.
Kaikki tieto huomioituna kuolleisuus Suomessa on 0,0005% luokkaa koronan suhteen. Näistä suurin osa on niitä sairaita jotka olisivat kuolleet johonkin muuhun muutenkin pian.
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaiset asiantuntijat ovat tehneet laskelmia, ja tulleet tulokseen että kaikki rokotetut kuolevat vuoteen 2025 mennessä.
Ai se on taas siirtynyt. Eikö meidän pitänyt kuolla jo ajat sitten. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt mä haluan kysyä kaikilta rokotetuilta,
että luulitteko te oikeasti että rokote estää tai vähentää tartuntoja?!
Lisäksi rokotteen tarjoama suoja vakavaa tautimuotoa vastaan on erittäin lyhytaikainen noin 1,5 kuukautta.
Ja tästä rokotteen tarjoamasta suojasta tutkimustulokset ja näytöt ovat erittäin heikkoja.En luullut. Otin,koska työskentelen ikäihmisten kanssa.
Niin? Ajattelitko kenties että rokotuksesi suojaa niitä ikäihmisiä? Näinhän se ei ole, yhtälailla tauti leviää vaikka hoitajat kolmesti rokotettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi rokotteen tarjoama suoja vakavaa tautimuotoa vastaan on erittäin lyhytaikainen noin 1,5 kuukautta.
Ja tästä rokotteen tarjoamasta suojasta tutkimustulokset ja näytöt ovat erittäin heikkoja.En luullut. Otin,koska työskentelen ikäihmisten kanssa.
Vähän outo peruste, kun ei estä saamista eikä levitystä. Noh jokainen tyylillään.
Pakko, jos meinaa töitä tehdä. Ai niin, eihän se ”pakkorokotus”koskekaan muita kuin meitä hoitajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikkalaiset asiantuntijat ovat tehneet laskelmia, ja tulleet tulokseen että kaikki rokotetut kuolevat vuoteen 2025 mennessä.
Ai se on taas siirtynyt. Eikö meidän pitänyt kuolla jo ajat sitten. 😂
Se piti olla 2023. Saatiin vähän lisäikaa. 👍
Meidän perhe; neljä täysi-ikäistä kolme kertaa rokotettua ja yksi ala- ikäinen sen kaksi kertaa, mikä sallitaan. Kaikille tuli korona, mutta lapsilla + nuorilla todella lievänä. Me vanhemmat saatiin vähän pahempana.
Oli erittäin lievä, mulla onkin O+veriryhmä.
Ei rokotteita, siispä ei tautiakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tästä rokotteen tarjoamasta suojasta tutkimustulokset ja näytöt ovat erittäin heikkoja.En luullut estävän enkä vähentävän. Tätä ei ole kukaan oikeasti väittänytkään. Pitikin vain vähentää oireita.
Vaikutusajasta en tiedä. Kolmos rokotteesta reilu kuukausi sain tartunnan. Nuha oli eikä muuta.
Kyllä väitettiin kovasti alussa sitä, että tartunnat estyvät ja ainakin vähentyvät selvästi. Laajoja tilastoja esiteltiin jatkuvasti. Etsi niitä vanhoja uutisia niin löydät, jos muisti ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
No mun työpaikalla lähes kaikki rokotetut ovat jo sairastaneet koronan. Itse olen rokottamaton ja on kyllä ollut tuntemuksia kipeäksi tulosta, mutta ne on mennyt aina ohi. En siis edes tiedä olenko jo saanut koronan. Monenlaisia outoja oireita on ollut. Esimerkiksi imusolmukkeiden turpoamista ja kuukautishäiriöitä, siis ILMAN rokotuksia. Yhdellä meistä oli pahoja oireita ja työpaikallani on n.40 ihmistä.
Vähän jännittää, mutta toisaalta uskon että olen sen jo saanut. Olen kuitenkin työnikin puolesta ollut jatkuvasti tekemisissä ihmisten kanssa koko koronan ajan, joten en jaksa uskoa ettäkö olisin kyennyt välttämään viruksen kokonaan.
Samat ajatukset ja olen ollut itse pientä kipeyden tuntua oireeton koko Koronan ajan, vaikka myös tapaan säännöllisesti muita ihmisiä työssäni ja harrastuksissani (pl. sulkuaika). Alla on kaksi rokotetta.
Yleensäkin lisäyksenä aiempaan kommenttiin ulkopuolen ajatuksena. En ole jaksanut aiheeseen niin paljon paneutua, että mulla olis kauheasti mitään tunteita puolesta tai vastaan. Viimeinen rokotekin on jäänyt ottamatta vaan, koska ollut muuta mielessä... Kaikkien elämä ei ole vain koronaa. Kerran päivään uutiset katsellut niin tiedän, missä suurinpiirtein mennään.
Vierailija kirjoitti:
Ei rokotteita, siispä ei tautiakaan
Älä turhaan huolestu. Kyllä se tauti sutkin vielä tavoittaa enemmin tai myöhemmin, jos arkeesi kuuluu tavata muita ihmisiä.
Yhdeksäs päivä menossa kurkkukivulla ja nuhalla.
Alusta oli kuumetta ja olo ollut ihan vetämätön koko ajan.
Rokotuksista irvaileville, että meillä kuukauden sisällä kuollut kaksi koronaan.
Molemmat vanhoja ja kumpikaan ei ottanut rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0 rokotetta ja tauti oli ihan perus kuumeflunssa. Oli hyvä päätös olla ottamatta rokotteita, jos tätä nyt ääneen saa edes sanoa.
Ei se mikään hyvä päätös ollut. Sinulla oli vaan hyvä tuuri että selvisit vähällä. Riskeerasit terveytesi.
Itseasiassa tilastojen valossa on aivan normaalia tuuria saada lievä korona. Suurin osa sen saa lievänä. Huonoa tuuria olisi kova tauti. Hyvää tuuria täysin oireeton.
Meidän rokottamaton perhe sairasti myös koronan parin päivän päänsärkynä ja lämpönä.
Kolme rokotusta on ja sain koronan. Ollut lievä koko ajan, mutta kestänyt ärsyttävän kauan (oireet alkoivat yli 2 vko sitten sunnuntaina eivätkä ole vieläkään loppuneet). Oireet oli tässä järjestyksessä: hengenahdistus, kurkkukipu, yskä, nuha ja nenäverenvuoto. Kuumetta ei ollut missään vaiheessa. Näistä viimeisin ollut ainoa oire viimeisen reilu viikon ja veikkaan vähän, että kyse jostain jälkitaudista. En siis eristäydy enää, olen elänyt nyt viikon normaalia elämää viikon sikäli kun olen nenäverenvuodolta uskaltanut.
Ehkä olette kontrolliryhmää. Saitte suoneen pelkkää suolaliuosta. Tai muita rokotteita.
Sairastin 2020 alkuvuodesta koronan, jolloin ei tosiaan ollut rokotteita olemassakaan. Kesti kolme viikkoa ja pari viikkoa oli sen jälkeen veto pois. En ottanut rokotteita, koska immuunipuolustus.
Sain uudestaan koronan n. Kuukausi sitten. Yhtenä päivänä 37 lämpöä, flunssainen olo n. Viikon. Yskä kesti toisen viikon ja toisen viikon aikana myös satunnaisesti flunssainen olo.
Neljä päivää lievä? Mulla kolme rokotusta ja täysin oireeton. Jouduin käymään testin kun puolisolla oli oireita (sama työpaikka)