Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako lääkäriksi opiskelu?

Vierailija
11.04.2022 |

Millasta se työ on? Tykkääkö lääkärit työstään? Millaset ihmiset soveltuu siihen hommaan?

Näin vähän vanhempana pohdin…

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tavannu yhtään iloista, hyväntuulista ja rentoa lääkäriä?

Vierailija
2/42 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tavannut, mun mieheni. Pitää työstään edelleen yli 60-kymppisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yleensä kannattaa, jos haluat haastavan ja monipuolisen työn. Palkkakin on hyvä pian valmistumiseen jälkeen terkassa ja työterveydessä. Erikoistuvan palkka on n. 3500 e / kuukausi sairaalassa, jos et päivystä.

Huonot puolet: opintojen kaksi ensimmäistä vuotta ovat ikävää raatamista, potilaita et juuri näe ja opinnot ovat lähinnä raskasta pänttäämistä. Loppua kohden opinnot muuttuvat mielekkäämmäksi.

Aikuisena voit varautua myös tiettyyn yksinäisyyteen, niiden alle 25v juniorien kanssa ei tule olemaan paljoa yhteistä.

Ahkeruus, sinnikkyys ja perussosiaaliset taidot riittää. Jos kyvyt riittää sisäänpääsyyn ja pärjäät ihmisten kanssa normaalisti, löydät kyllä itsellesi sopivan erikoisalan. Tämä ei ole mitään rakettitiedettä, opiskeltavaa asiaa on kyllä paljon t. kandi

Vierailija
4/42 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata, jatka vaa lakkoasi pääsiäisen jälkeen. 

Vierailija
5/42 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden, kunnes aloin vakiasiakkaaksi 😂

Vierailija
6/42 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa lähtökohtaisesti olla lääkäri ja pärjää opinnoissa, niin varmaan suurimman osan mielestä kannattaa.

Vierailija
7/42 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen.

Vierailija
8/42 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Tykkään mun työstä edelleen. Olen vankasti keski-ikäinen erikoislääkäri suppealla erikoisalalla. Yli 55-vuotiaana töitä on enemmän kuin tarpeeksi. Myös nuorilla lääkäreillä on kysyntää. Työ sopii mielestäni kaikille, jotka jaksavat kahlata lääkiksen läpi. Erilaisia uravaihtoehtoja on todella paljon. Suosittelen lämpimästi.

Vierailija
9/42 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tod

Ellet halua viettää päiviäsi itseään täynnä olevien kyNpin tyttöjen kaa tukka ponnarilla tai just ja just rimä a hipoen lääkikseen päässeet.

Työ tympeää ja kuivaa lääkefirmojen kaupparatsuna olemista lähinnä. Potilaiden terveyden tuhoamista.

Vierailija
10/42 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ovat ylikoulutettuja farmaseutteja. Pill droppers.

Vierailija
11/42 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sadisti/narsisti/psykopaatti niin se on unelmahommaasi.

Vierailija
12/42 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tod

Ellet halua viettää päiviäsi itseään täynnä olevien kyNpin tyttöjen kaa tukka ponnarilla tai just ja just rimä a hipoen lääkikseen päässeet.

Työ tympeää ja kuivaa lääkefirmojen kaupparatsuna olemista lähinnä. Potilaiden terveyden tuhoamista.

Vaikka olisi päässyt rimaa hipoen lääkäriksi niin kyllä se silti on kova suoritus.

Vierailija
13/42 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon että 

luot keskimäärin 2 vuotta pääsykokeisiin

ja siltikin tn päästä sisälle on 30%

Kun jos käytätkin sen ajan työhön niin olet jo tienannut pitkän pennin

Vierailija
14/42 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tod

Jokainen mies haluaisi itselleen sen tiukkaponnarisen nuoren, kauniin ja hoikan lääkärin, jonka elämä on ollut täydellistä lapsuudesta vanhuuteen. Olen itse kateellinen hoitaja. Jopa potilaat katsovat alta varpain ja kertovat kuinka nuori naislääkäri... Ja mieslääkärit ne vasta kulkevatkin tämän kannoilla.

Olen sairaan kateellinen. En edes yritä kieltää.

Vierailija
15/42 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veturikuski tienaa melkein samat

ja naiset pitää koppalakeista

Vierailija
16/42 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota huomioon että 

luot keskimäärin 2 vuotta pääsykokeisiin

ja siltikin tn päästä sisälle on 30%

Kun jos käytätkin sen ajan työhön niin olet jo tienannut pitkän pennin

No sen saa parilla päivystysvuorolla jo takaisin. Harvassa alassa palkka on niin hyvä kuin lääkärillä. Lääkärin palkka lähes kaksinkertainen. Rahallisesti voittaa aina. 

Vierailija
17/42 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on valmis päivittämään osaamistaan koko lopun työikänsä, kannattaa lääkäriksi kyllä opiskella. On työyhteisöjä, joissa olet lääkärinä koiran asemassa, mutta on myös työhteisöjä, joissa lääkäreiden jaksamista arvostetaan, joissa saat itse määritellä aikataulusi, vastaanottoajan pituuden ja ajan kirjallisille töille ja saat vanhempien kollegojen tuen konsultaatioille.

Vierailija
18/42 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tavannut, mun mieheni. Pitää työstään edelleen yli 60-kymppisenä.

No vaimo nyt ei välttämättä ole se paras vastaamaan. Mitähän oikeat potilaat vastaisi

Vierailija
19/42 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ZukuZukuTöötTööt kirjoitti:

Veturikuski tienaa melkein samat

ja naiset pitää koppalakeista

Veturikuskiksi on myös vaikea päästä

Onkohan joku 3% joka pääsee hakijoista sinne

Vierailija
20/42 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen lääkärintyötä miettivä. Olen kemiantekniikan DI, tykkään opiskelusta.

Lääkärinä innostaisi työmahdollisuudet itsenäisesti missä vain, lääkärinä olisi hyvin vapaa harjoittamaan ammattiaan.

Pitäisin ehkä saaristolaisvastaanottoa purjeveneessä! Karibialla!!!

Omakin työ tutkijana kansainvälistä mutta työtä on silti haettava ja etsittävä, ainakin vähän. Lääkäri voi ottaa potilaita vastaan missä tilanteessa tahansa.