Nuori nainen töissä kaveeraa vain miesten kanssa
Työpaikallamme on nuori nainen, joka kaveeraa vain miesten kanssa. Naisten kanssa toki juttelee smalltalkit ja pakolliset yhteistyöt. Kuitenkin kahville ja muuten vetäytyy aina jonkun miehen kanssa. Ovat sitten olevinaan niin ystäviä ja luottamuksellista ja muuta. Naisella on ainakin kolme työpaikkamme miestä, joiden kanssa on tämä sama peli. Nainen vielä joskus mainitsee tai kehuskelee miten läheisiä ovat jonkun kanssa. Olemme naisvaltainen ala ja on tylsää että miehet kaveeraa paljon keskenään tai kahdestaan tämän naisen kanssa. Tälle naiselle tuntuu kelpaavan niin sinkut kuin ukkomiehet ja kaikki 20-50-vuotiaat miehet. Nainen on kuitenkin itse 25v. Käsittämätöntä, miten hän pystyy kiertämään miehet järjestään pilkusormensa ympärille. Ja sitten ollaan niin frendejä, halaillaan ja mennään kahdestaan juttusille. Argh.
Kommentit (126)
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 21:06"]
Kun ne miehet on niin paljon reilumpia kuin naiset, eivät puhu p..aa selän takana selitti mullekin eräs nainen. En tullut kysyneeksi kumpaa sukupuolta itse koki edustavansa, naisena olen häntä aina pitänyt, ja miten koki olevansa erilainen kuin muut naiset. Selän takana tosin tämäkin täti osaa puhua pahaa.
[/quote]Peukutin vahingossa! Koska kyllä ne miehetkin osaa paskanjauhannan. Mutta erityisesti nämä miesten seurassa viihtyvät naiset, jotka "inhoavat akkojen juttuja".
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 21:05"]En osaa puhua naisten juttuja. Musta on omituista, että joku kyselee jotain mun poikaystävästä tai alkaa miettiä hiuksiaan ääneen. Tulee ihan helvetin vaivautunut olo, ja tekee mieli juosta karkuun kun en osaa sanoa yhtään mitään sellaiseen. Ja kun yritän, tajuan etten kuulosta yhtään samalta, kuin kaksi naista, jotka osaa keskustella noista asioista. Olen nuori ja nätti nainen, ja vietän aikaa työpaikan miesten kanssa koska tykkään puhua politiikasta ja musiikista, uutisista yms. En naamastani tai parisuhteestani. Hyi!
[/quote]
Kas, löyty toinenkin lumihiutale.
Mitä tarkotatte tolla lumihiutale jutulla??
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 21:10"]
Miehet ovat monesti kovempia juoruamaan kuin naiset. Pahimmat juoruajat mitkä tiedän on nimenomaan miehiä. Se siitä reiluudesta.
[/quote]
Se, mitä jokainen ihminen itse tuntee toisesta ihmisestä, on aina subjektiivista. Jos joku tuntee miehien olevan reilumpia, et voi perustelemalla muuttaa hänen tuntemuksiaan.
Joka tapauksessa ihme touhua koko ketju. Jokainen olkoon niiden ihmisten kanssa, joiden kanssa haluaa olla.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 22:49"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 21:56"]
Noh. Mietitäänpä. Otetaan esimerkiksi vaikkapa vanhempani, reilusti yli 50 v -pariskunta. Kyllä heillä on ystäviä molemmista sukupuolista töistä. Voivat viettää aikaa pariskuntina tai sitten ei-pariskuntina. Ja mitään seksuaalista ei liity mihinkään ystävyyssuhteeseen, nauraisivat sinut pihalle, jos kuulisivat sellaista vihjattavankaan.
[/quote]Sulta on mennyt koko jutun juoni ohi.
Tässä puhutaan niistä naisista, jotka haluavat olla ainoastaan miesten seurassa. Ja tämä seuran valikoiminenhan tapahtuu normaalisti jo siinä vaiheessa kun ei edes tunneta vielä ihmisiä, eli tavallaan nuo "äänestänyt jaloillaan" -kommentit ovat ihan turhia. On naisia, jotka eivät halua olla "ilkeiden" naisten seurassa vaan "mukavien" miesten. Ja tietysti mieluiten porukan ainoana naisena.
[/quote]
Tämä boldattu on niin totta. Kun porukkaan tulee toinen nainen, ne naiselliset ominaisuudet, mistä muita haukkuu, tulee hyvin selkeästi esille. Tämä tuli aika selvästi esille aikoinaan insinöörikoulutuksessa. Meitä oli alussa kaksi, mutta porukkaan tuli myöhemmin mukaan kolmas, en jaksa selittää miksi. Itseä se ei liikuttanut, mutta meidän ryhmän toinen nainen veti siitä hirveät pultit ja valitti jopa "ylemmälle taholle". En oikein tiedä, mistä hän valitti ja miksi, koska mitään perustetta ei ollut. Minun olemassaoloni hän hyväksyi, mutta ei koskaan suostunut esim. tekemään ryhmätöitä kanssani. Osaamisestani se ei ollut kiinni.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 21:24"]
Mitä tarkotatte tolla lumihiutale jutulla??
[/quote]
Unique snowflake syndrooma.
Eli kuvitellaan olevansa ihan ainutlaatuisia ja ihmeellisiä, niin kuin esim. nainen, joka ei tykkää jutellaa meikeistä, hui, miten ihmeellistä, selvä uniikki lumihiutale taas :D
Vanhemmat naiset ovat usein tosi paskamaisia nuoremmille naisille, joten ihmekkös tuo, että välttelee seuraa.
t.mies
116 unohti lisätä että se nainen oli kaunis, fiksu ja varattu, mutta monet luokan miehet hakeutuivat mielellään hänen seuraansa. Minä tein jotain juttuja samassa ryhmässä myös hänen kanssaan ja hyvin meni.
Sitten on tietty näitä esim. harrastusryhmiä, joissa on ennestään härskejä naisia. Jos mukaan tulee vähän hiljaisempi nörttityttö, ei häntä hyväksytä joukkoon, vaikka kyse on siitä, että mukana ollaan vain harrastuksen vuoksi. Tämän olen itse kokenut. Minä en ole mikään kaunis tai järjettömän fiksu, vaan kaikinpuolin ihan tavallinen, keskinkertaisuus.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 21:05"]
Ap on pahansuopa. Jos on kyse luottamuksellisista asioista, niin sitten on. Eiköhän nainen ole itse valinnut ne henkilöt, jotka hän kokee luottamuksen arvoiseksi. Joku työpaikkanne mies voi olla tuolle naiselle hyvin tärkeä tuki henkisesti elämässä.
[/quote]
Ei tietenkään, ei, ei, ei. Hänen on jaettava kaikki myös ihmisille, joista hän pitää vähemmän. Kunhan vain ovat samaa sukupuolta! Sama se, vaikka puukottaisivat selkään.
[quote author="Vierailija" time="05.10.2015 klo 07:19"]
Vanhemmat naiset ovat usein tosi paskamaisia nuoremmille naisille, joten ihmekkös tuo, että välttelee seuraa.
t.mies
[/quote]
Tämäkin on turhaa yleistystä. Kun olin nuorena kesätyössä naisvaltaisella isolla työpaikalla, tällaisia naisia oli oikeasti vain 1-2/50 ja miehiä kyllä vähintään on tullut vastaan se sama määrä. Itsellä ei ole mitään syytä olla ilkeä kellekään, meidän työpaikalla nyt ei vain naisia ole. Mutta yhteistyökumppaneissa nuoret naiset tuntuvat jo valmiiksi arastelevan, joten koetan olla vielä tavanomaista mukavampi, mutta en minä kenenkään elämään työasioita enempää puutu. Ne asiat ei kuulu minulle.
Meillä kans tuommoinen nainen töissä on naimisissa ja lapsia kuten kaikilla miehillä myös. Yhden kanssa varsinkin ns kaveraa. On niin paljon asiaa joka välissä että melkein kävelee muita ihmisiä päin esim käytävällä. Ja tekevät ihan eri työtehtäviä. Kun joku meni sanomaan että mitä peliä pelaavat ja eikö pelkää että puolisot saa selville niin suuttuivat kun ihmiset kaikkea luulee. No jos joku kysyisi niin ainoa oikea vastaus olisi kyllä ovat pari niin paljon kuin voi olla. Aiheuttavat vaivaantunutta ilmapiiriä töis.
Miksi luulette voivanne kontrolloida toisten henkilökohtaista käyttäytymistä ja kaveripiiriä? Kahvitauot töissä ovat yleensä henkilökohtaista aikaa, usein myös ruokatauot. Kannattaisi ehkä katsoa peiliin ja miettiä, missä vika lienee...
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 20:15"]
Ja miksi se sinua niin kovasti haittaa? Pitäisikö hänen kaveerata naisten kanssa koska on itsekin nainen? Miksi ihmeessä? Monet homomiehetkin viihtyvät paremmin naisten kuin heteromiesten kanssa - pitäisikö heidän olla miesten kanssa vain koska ovat itse miehiä? Eiköhän jokainen valitse seuransa ihan itse omien kriteereiden mukaan.
[/quote]
Ei kukaan mun tuntema viihdy naisten kanssa. Ei niin mitään yhteistä. Kyllä heteromiehet on parempaa seuraa, vaikka ei niin hyvää kuin toiset homot.
Ehkä työpaikalla ei ole sellaisia naisia, joiden kanssa hän tuntisi olevansa samalla aallonpituudella.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 21:31"]
Meillä kans tuommoinen nainen töissä on naimisissa ja lapsia kuten kaikilla miehillä myös. Yhden kanssa varsinkin ns kaveraa. On niin paljon asiaa joka välissä että melkein kävelee muita ihmisiä päin esim käytävällä. Ja tekevät ihan eri työtehtäviä. Kun joku meni sanomaan että mitä peliä pelaavat ja eikö pelkää että puolisot saa selville niin suuttuivat kun ihmiset kaikkea luulee. No jos joku kysyisi niin ainoa oikea vastaus olisi kyllä ovat pari niin paljon kuin voi olla. Aiheuttavat vaivaantunutta ilmapiiriä töis.
[/quote]
Aika seksistisesti ja suppeasti ajateltu. Miksi mies ja nainen eivät voi kaveerata? Kyllä ainakin akateemisissa piireissä se on ihan normaalia käyttäytymistä. Ja sanomattakin on selvää, että joidenkin kanssa tulee paremmaksi kaveriksi kuin toisten.
Vaikuttaa että vahingossa firmaan on palkattu heteronainen.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 21:05"]En osaa puhua naisten juttuja. Musta on omituista, että joku kyselee jotain mun poikaystävästä tai alkaa miettiä hiuksiaan ääneen. Tulee ihan helvetin vaivautunut olo, ja tekee mieli juosta karkuun kun en osaa sanoa yhtään mitään sellaiseen. Ja kun yritän, tajuan etten kuulosta yhtään samalta, kuin kaksi naista, jotka osaa keskustella noista asioista. Olen nuori ja nätti nainen, ja vietän aikaa työpaikan miesten kanssa koska tykkään puhua politiikasta ja musiikista, uutisista yms. En naamastani tai parisuhteestani. Hyi! [/quote] Kas, löyty toinenkin lumihiutale.
[/quote]
Yritin vain kohottaa niiden naisten olotilaa, jotka kuvittelevat nuorten naisten olevan työpaikan miesten perässä romantillisessa mielessä. Oman ystäväpiirini naiset ollaan kaikki samanlaisia. Eli ei mitään uniikkikuvitelmaa täällä, mutta aika ahdasmielistä ja itsestään epävarmaa tulkintaa taasen siellä.
Kukaanhan ei estä ap:ta hankkimaan miespuolisia luotettuja työpaikastaan, vai? Kyllähän tuosta aloituksesta kumpuaa kateus. Ja onpa tosiaan ihmeellistä, ettei tämä nainen josta on puhe, valikoi vain sinkkuja ystävikseen! Ehdottomasti pitäisi sinkkujen sosialisoida vain sinkkujen kanssa, lesket leskien jne. /end.sarcasm
Oma miespuolinen pomoni on aika kamala juoruakka. Sitten kun katson sitä vähän pitkään sen puhuttua jotain paskaa asiakkaasta tai yhteistyökumppanista, se pyytelee anteeksi. Ei muista, että minä olen väärä ihminen, jolle paskaa voi jauhaa. Esimerkkejä olisi vaikka millä mitalla, toki isoimman osan olen saanut suodatettua toisesta korvasta ulos.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 21:10"]
Miehet ovat monesti kovempia juoruamaan kuin naiset. Pahimmat juoruajat mitkä tiedän on nimenomaan miehiä. Se siitä reiluudesta.
[/quote]
Pitää paikkansa. Se juoruilu on myös todella rumaa. Myös julkkisten, esim. urheilijoiden ulkonäköä ruoditaan sellaisilla sanoilla, että av-mammat jäävät toiseksi satanolla. T. insinöörinainen PS miesvaltaisella alalla yli 20 vuoden kokemuksella. Jos sulla on kyömynenä tai pihtikintut, niin ei ne miehet siitä sano. Mutta viisi sekuntia siitä, kun olet pistänyt oven kiinni, sanovat. Minä olen vähän sellainen hiirulainen, niin eivät minun olemassaoloani edes noteeraa.