Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koskeeko lemmikkikielto vuokrahuoneistossa myös häkkieläimiä?

Vierailija
04.10.2015 |

Kania oltaisiin suunnittelemassa :)

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soluasunnossa jossa opiskelutoveri eli oli tietenkin lemmikkieläin kielto mutta kämppiksen mielestä se koski vain kissoja ja koiria ja oli muutenkin vain suositus joka ei koske häntä.
Työllä oli tarantella huoneessaan ja usein myös yleisissä tiloissa se viipelsi.
Ei tullut toista kertaa hänen luona käytyä, vaikka molemmat asuttiin yo-kylässä.

Vierailija
42/63 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 17:43"]Jos eläimet kielletään huoneistossa, niin pitäisi kieltää lapsetkin. Voivat aiheuttaa vahinkoa siinä missä eläimetkin ja itse olen asunut asunnoissa joissa edellisten omistajien lapset ovat piirrelleet seinillä ja tehneet muutakin mukavaa.

Oikeasti koko eläintenpidon kieltäminen tulisi kieltää lailla.

[/quote]

Kasvappas vähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiapuolta en ajatellut. Olin ajatellut että lemmikit ovat vain asunnon tuhoamismielessä kielletty. Ainakin kissanpissa haisee aivan järkyttävästi, haistan heti jos jollakin on asunnossa kissa ellei hiekkalaatikko ole jossain kellarissa pois haisemasta. Siihen verrattuna ei kani todellakaan haise tai raavi paikkoja rikki.

Harmi, pitää selailla uutta asuntoa. Kaipaan niin kovasti lemmikkiä.

ap

Vierailija
44/63 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 17:43"]Jos eläimet kielletään huoneistossa, niin pitäisi kieltää lapsetkin. Voivat aiheuttaa vahinkoa siinä missä eläimetkin ja itse olen asunut asunnoissa joissa edellisten omistajien lapset ovat piirrelleet seinillä ja tehneet muutakin mukavaa. Oikeasti koko eläintenpidon kieltäminen tulisi kieltää lailla.   [/quote] Kasvappas vähän.

[/quote]

Ei toimi spede. Haistele vittuas.

Katsos kun tiedetään, että kuulut moderointiin, koska muuten et tietäisi kuka olen. Joten häiriköivien spedejen palsta kyseessä.

[/quote]

Oi mikä verbaalinen älykkyyden ilosanoma.

Vierailija
45/63 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 17:46"]

Ei toimi spede. Haistele vittuas.

Katsos kun tiedetään, että kuulut moderointiin, koska muuten et tietäisi kuka olen. Joten häiriköivien spedejen palsta kyseessä.

[/quote]Äitisi on varmaan tyytyväinen kasvatustyöhönsä :O

Vierailija
46/63 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lierojen pitäminen pitäisi kieltää lailla. Mikään määrä terapiaa tai rahaa ei korvaa sitä järkytystä kon jonkun python nousee omasta wc-pöntöstä.

Vierailija
47/63 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 17:43"]Jos eläimet kielletään huoneistossa, niin pitäisi kieltää lapsetkin. Voivat aiheuttaa vahinkoa siinä missä eläimetkin ja itse olen asunut asunnoissa joissa edellisten omistajien lapset ovat piirrelleet seinillä ja tehneet muutakin mukavaa.

Oikeasti koko eläintenpidon kieltäminen tulisi kieltää lailla.

[/quote]

Onpa lapsellista verrata lasta ja lemmikkiä. Pientä lasta harvoin jätetään yksin asuntoon, jossa se voi tehdä tuhoja, toisin kuin lemmikit. Tämän lisäksi normaali laaja kotivakuutus korvaa lapsen aiheuttamat vahingot asunnossa, toisin kuin lemmikkien. Tässä on jo heti sinulle muutama syy, miksi lemmikinpitokielto on vuokranantajalle aivan perusteltua, toisin kuin naurettava vertauksesi lapsiin.

Vierailija
48/63 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kani on jyrsijä ja voi saada asunnossa todella pahaa jälkeä aikaan: sähköjohdot ja listat on taatusti kaluttu.

Vierailija
49/63 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 17:43"]Jos eläimet kielletään huoneistossa, niin pitäisi kieltää lapsetkin. Voivat aiheuttaa vahinkoa siinä missä eläimetkin ja itse olen asunut asunnoissa joissa edellisten omistajien lapset ovat piirrelleet seinillä ja tehneet muutakin mukavaa. Oikeasti koko eläintenpidon kieltäminen tulisi kieltää lailla.   [/quote] Onpa lapsellista verrata lasta ja lemmikkiä. Pientä lasta harvoin jätetään yksin asuntoon, jossa se voi tehdä tuhoja, toisin kuin lemmikit. Tämän lisäksi normaali laaja kotivakuutus korvaa lapsen aiheuttamat vahingot asunnossa, toisin kuin lemmikkien. Tässä on jo heti sinulle muutama syy, miksi lemmikinpitokielto on vuokranantajalle aivan perusteltua, toisin kuin naurettava vertauksesi lapsiin.

[/quote]

Onpa lapsellista olla noin lapsellisen hyväuskoinen. Voitko sitten kertoa miksi niissä asunnoissa joissa olen asunut on ollut niitä lasten tekemiä tuhoja ja piirrelty seinille? Etpä tietenkään voi, koska olet lapsellinen, saamaton vätys jonka ainoa tehokas tekeminen on palstailu.

Vierailija
50/63 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 17:58"]

Kani on jyrsijä ja voi saada asunnossa todella pahaa jälkeä aikaan: sähköjohdot ja listat on taatusti kaluttu.

[/quote]

Sähköjohdot ei kuulu asuntoon. Ja kukapa olisi niin hullu, että jättäisi kanin vapaana yksin kotiin ilman valvontaa?

Vierailija
51/63 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listojen hinnan voi ottaa takuuvuokrasta, jos ne on syöty.

Vierailija
52/63 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 17:06"]

Näin omaa asuntoani vuokraavana ja toisella paikkakunnalla vuokralla asuvana totean, että kyllä se eläintenpitokielto koskee ihan kaikkia eläimiä. Ja kyllä, vuokra-asunnon käyttöä saa rajoittaa kieltämällä eläinten pitämisen. Suurilla välittäjätoimistoilla, joita itsekin käytän asunnon välittämiseen, on ihan vuokrasopimuspohjassakin tuo lauseke valmiina. Vaikka eläin ei ikinä poistuisi häkistä ja tuhoaisi pissalla tai hampailla parketteja tai listoja tms, niin siitä erittyy eläinpölyä. Tätä eläinpölyä ei saa poistettua ilman todella kalliita toimenpiteitä. Eläinpöly jää asuntoon, kun vuokralainen lähtee ja jos seuraava tulokas onkin pahasti allerginen, niin siinäpä sitten ongelma. Tuskin ap haluaa maksaa monta tuhatta euroa asunnon eläinpölyn puhdistamisesta ja vahingonkorvauksista, joten ei kannata ottaa riskiä. Asunnon omistaja saattaa itse myös olla hyvin allerginen.

[/quote]

Kai olet kieltänyt myös alkoholin? Merkittävä osa vahingoista tapahtuu kännissä.

Vierailija
53/63 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin vuokranantajasta. Olen ollut vuokralaisena ja kun menin katsomaan asuntoa omistaja sanoi että heillä tosiaan on lemmikkieläinkielto. Koirasta akaattikotiloon eli koskee ihan kaikkia lemmikkejä.

Vierailija
54/63 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 17:46"]

Allergiapuolta en ajatellut. Olin ajatellut että lemmikit ovat vain asunnon tuhoamismielessä kielletty. Ainakin kissanpissa haisee aivan järkyttävästi, haistan heti jos jollakin on asunnossa kissa ellei hiekkalaatikko ole jossain kellarissa pois haisemasta. Siihen verrattuna ei kani todellakaan haise tai raavi paikkoja rikki.

Harmi, pitää selailla uutta asuntoa. Kaipaan niin kovasti lemmikkiä.

ap

[/quote]

Kani muuten todellakin haisee, voi myös roiskutella virtsaa seinille.

Vierailija
55/63 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai koskee! Tyhmä kysymys

Vierailija
56/63 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 17:58"]

[/quote]

Sähköjohdot ei kuulu asuntoon. Ja kukapa olisi niin hullu, että jättäisi kanin vapaana yksin kotiin ilman valvontaa?

Jep. Itse vuokranantajana kieltäisin varmaan koirat ja kissat..

[/quote]

Vierailija
57/63 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin omaa asuntoani vuokraavana ja toisella paikkakunnalla vuokralla asuvana totean, että kyllä se eläintenpitokielto koskee ihan kaikkia eläimiä. Ja kyllä, vuokra-asunnon käyttöä saa rajoittaa kieltämällä eläinten pitämisen. Suurilla välittäjätoimistoilla, joita itsekin käytän asunnon välittämiseen, on ihan vuokrasopimuspohjassakin tuo lauseke valmiina. Vaikka eläin ei ikinä poistuisi häkistä ja tuhoaisi pissalla tai hampailla parketteja tai listoja tms, niin siitä erittyy eläinpölyä. Tätä eläinpölyä ei saa poistettua ilman todella kalliita toimenpiteitä. Eläinpöly jää asuntoon, kun vuokralainen lähtee ja jos seuraava tulokas onkin pahasti allerginen, niin siinäpä sitten ongelma. Tuskin ap haluaa maksaa monta tuhatta euroa asunnon eläinpölyn puhdistamisesta ja vahingonkorvauksista, joten ei kannata ottaa riskiä. Asunnon omistaja saattaa itse myös olla hyvin allerginen.

[/quote]

Kannattaisi edes kerran elämässä lukea läpi laki asuntojen vuokraamisesta, että olisi edes vähän käryllä mihin rajoituksiin oikeudet riittää. Ylimalkainen lemmikkielto on kohtuuton ehto, eikä siitä tarvitse välittää. Myös suuret vuorkavälittäjät latelee välillä laittomia ehtoja, vaikka tietävät ne laittomiksi.

Vierailija
58/63 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö lemmikkien kielto olla jotenkin perusteltu jotta se olisi laillinen vai?

Vierailija
59/63 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 18:08"]

[/quote]

Kannattaisi edes kerran elämässä lukea läpi laki asuntojen vuokraamisesta, että olisi edes vähän käryllä mihin rajoituksiin oikeudet riittää. Ylimalkainen lemmikkielto on kohtuuton ehto, eikä siitä tarvitse välittää. Myös suuret vuorkavälittäjät latelee välillä laittomia ehtoja, vaikka tietävät ne laittomiksi.

[/quote]

Esimerkiksi se että sopimusta ei voisi muka purkaa ensimmäisen vuoden aikana. Oikeudessa vuokranantaja häviää. 

Vierailija
60/63 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 16:57"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 16:40"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 16:39"] [quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 16:35"] Kania oltaisiin suunnittelemassa :) [/quote] Eläisi siis häkissä yöt ja ajat jolloin kukaan ei ole kotona, mutta vapaana asunnossa silloin kun joku on paikalla. [/quote] Miten tämä kanin käyskentely eroaa esimerkiksi pienen koiran käyskententelystä, muuten kuin niin että kani paskoo lattialle? Mikä saa sinut ajattelemaan että kani on vähemmän lemmikki kuin vaikka koira? Veikkaisin että joku akvaario tai terraario vielä suvaittaisiin lemmikittömään asuntoon. [/quote] No enpä olisi tuosta niinkään varma. Voi olla ehdoton kielto. [/quote] Sekin riippuu vuokranantajasta mikä sallitaan ja mikä ei. Mutta jos asunnossa on selkeästi kielletty lemmikit niin ei sitä kania sinne saa viedä.

[/quote]

No ei se vuokrantajakaan ole mikään jumala joka voi päättää vuokralaisen elämästä. Lain mukaan vuokra-asunnon käyttö ei saa rajoittaa ja kyllähän tuollainen lemmikkielto on tavallisen elämän rajoittamista. Lemmikkikiellolla pitää olla perustelu ja oikeastaan ainoa pätevä perustelu on allergia-asunto ja sen pitää sitten myös oikeasti olla sellainen.

[/quote]

Varmaan näytät sen lainkohdan, jonka mukaan lemmikkikielto olisi perusteeton.

Meillä luki sopimuksessa, että ei lemmikkejä. Vuokralainen otti kuitenkin 2 kissaa, jotka repi tapetit ja naarmutti ovet ja ovenkarmit. Vuokralainen maksoi oikeuden päätöksellä vähän yli 12 000 euroa siitä, että pinnat korjattiin kuntoon. Perusteluna päätökselle oli nimenomaan se, että asunnossa oli lemmikit kielletty ja silti vuokralainen ne otti, joten mikään lemmikin tekemä naarmu ei mennyt normaalin kulumisen piikkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän