Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Patalaiska mies ja omakotitalo = kamala yhdistelmä!

Vierailija
04.10.2015 |

Kaduttaa, että muutimme miehen kanssa omakotitaloon. Vaikka alussa sovimme, että otamme kummatkin vastuun ulko- ja sisätöistä, on IHAN KAIKKI käytännössä minun kontollani. Mies ei tee yhtään mitään. 

Piha ei ole onneksi kovin suuri, mutta on siinäkin kaikenlaista hommaa: haravointia, nurmikon leikkausta yms. Mies on 5 vuoden aikana leikannut nurmikon yhden kerran ja ollut haravoimassa kahdesti kovaäänisesti valittaen ja tehden näistä suurista ponnisteluistaan ison numeron. En ole mikään pihanhoitonatsi, mutta kyllähän esim. koivun ja vaahteran lehdet on suurinpiirtein haravoitava, mikäli haluaa, että nurmikko pysyy jonkinlaisessa kunnossa. Nämä työt saan aina tehdä yksin.

Lienee sanomattakin selvää, että sama mies jättää sisällä kaikki astiansa sohvapöydille ja milloin mihinkin. Jos hän käy kaupassa (hyvin harvoin), ostoskassi kannetaan keittiöön, mutta yksikään tavara ei pääsy jääkaappiin tai pakastimeen. Mies tuskin edes tietää, kuinka astianpesukone käynnistetään tai missä meillä säilytetään lattiamoppia. Hän pesee ja silittää omat vaatteensa, siinä hänen osallistumisensa kotitöihin.

Imuroinut hän on ehkä viidesti. Meillä on käynyt siivooja, miehen maksamana, 2-3 krt vuodessa, kun olen saanut väsyneenä raivarin sotkuisesta kodista. Mutta ei siivoojaakaan voi ottaa, kun tavarat ovat levällään. Mistä he tietäisivät, mihin kaappiin ne kuuluvat.

Olen sanonut aiheesta kyllästymiseen asti, ja olenkin kuulemma kamala nalkuttaja. Mikään ei kuitenkaan muutu. En todellakaan enää tiedä, kuinka kauan jaksan tällaista asumista. Mies maksaa asumiskuluista hieman enemmän, koska hänellä on suurempi palkka. Tämä riittää hänen mielestään oikeuttamaan lorvailun. Muuten mies on oikein mukava, älykäs keskustelija ja tavallaan hyvä aviomies, mutta tämä asia rassaa todella paljon.

Onko kenelläkään muulla samanlaista tilannetta? Avioerokin on käynyt mielessä tämän asian vuoksi. Kirjoittaisin hakemukseen syyksi "miehen patalaiskuus kotitöiden ja pihanhoidon vuoksi". Ihan pätevä syy kai sekin?

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin ensin että tää oli minun kirjoittamani, niin tutulta kuulostaa!!! Et ole yksin tän ongelman kanssa..

Vierailija
2/114 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim noiden kauppakassien kanssa voisit silleen tehdä, että kun tulee kotiin ja jättää ne keittiöön, eikä laita tavaroita paikoilleen niin jätät pakasteet vaan sinne sulamaan ja jääkaappiin kuuluvat tavarat lämpiämään. Oma on sitten vikansa kun ruoka on pilalla. Sanot vaan, että kuvittelit että kerta kaupassa oli käynyt niin olis ostoksetkin laittanut paikoilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaisin hakemukseen syyksi "miehen patalaiskuus kotitöiden ja pihanhoidon vuoksi".

Tarkoitin siis "suhteen". Olisinkohan ensimmäinen, joka näin tekisi? En välttämättä. :-)

Ap

Vierailija
4/114 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskokaa jo nalkuttaminen ei ikinä auta mitään.

Vierailija
5/114 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin siis äsken sisään haravoituani kaksi tuntia ja siistittyäni pensasaitaa. Mies istui sohvalla pyjamanhousuissaan ja villasukissaan ja katsoi tv:tä. Ensimmäisenä hän huikkasi, että milloin ruoka on valmista! Kuka tarvitsee lapsia, kun on tällainen mies?

Ap

Vierailija
6/114 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 16:48"]

Kirjoittaisin hakemukseen syyksi "miehen patalaiskuus kotitöiden ja pihanhoidon vuoksi".

Tarkoitin siis "suhteen". Olisinkohan ensimmäinen, joka näin tekisi? En välttämättä. :-)

Ap

[/quote]Ei siihen syytä tarvii laittaa.

Vierailija
7/114 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä valehtele. Palstan mukaan omakotitalossa asumisesta ei koidu sen enempää työtä kuin kerrostaloasumisestakaan.

Vierailija
8/114 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 16:52"]Tulin siis äsken sisään haravoituani kaksi tuntia ja siistittyäni pensasaitaa. Mies istui sohvalla pyjamanhousuissaan ja villasukissaan ja katsoi tv:tä. Ensimmäisenä hän huikkasi, että milloin ruoka on valmista! Kuka tarvitsee lapsia, kun on tällainen mies?

Ap
[/quote]
Älä ainakaan sitten niitä lapsia tee enää tuohon. Tiedät kuka nekin hoitais.

Vierailija
9/114 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini teki aikoimaan saman virheen. Mies ei ole vuosien aikana tehnyt yhtään mitään kämpässä. Nurkat homehtuu ja puuta ei tee talveksi. Myymään ei suostu eikä lunastamaan puolikasta. Äitini jo eläkeläinen eikävaraa lakimieheen.

Vierailija
10/114 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 16:52"]Tulin siis äsken sisään haravoituani kaksi tuntia ja siistittyäni pensasaitaa. Mies istui sohvalla pyjamanhousuissaan ja villasukissaan ja katsoi tv:tä. Ensimmäisenä hän huikkasi, että milloin ruoka on valmista! Kuka tarvitsee lapsia, kun on tällainen mies?

Ap
[/quote]
Älä laita ruokaa :) tee itselles vaikka voileipä. Sanot että tänään paastotaan.

Vierailija
11/114 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko siis miehen asenne kotitöihin ilmi vasta omakotitaloon muuton myötä? Vai ettekö olleet asuneet aikaisemmin yhdessä?

Vierailija
12/114 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin patalaiskan naisen kanssa omakotitalossa 5 vuotta. Ja todellakin riitti!

Vierailija
13/114 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, minulla oli samanlainen mies ja siihen päälle kolme lasta ja työt. Olipa "kiva" olla ainut kuka otti vastuuta mistään. No ero tuli, tosin ei ainoastaan miehen laiskuuden vuoksi.. mies jäi siihen ok-taloon asumaan ja voi luoja missä kunnossa se talo ja piha nyt on :( ihan surettaa käydä siellä kun lapsia haen/vien. Nyt ex on kertonut kuinka arvosti kaikkea mitä tein kodin siisteyden eteen ja anelee vielä näin vuoden päästä takasin. En ole menossa. Eipä se nalkutus auta, joku muu keino olisi pitänyt keksiä mutta en edelleenkään tiedä mikä patalaiskaan mieheen olisi auttanut.

Vierailija
14/114 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 16:56"]

Tuliko siis miehen asenne kotitöihin ilmi vasta omakotitaloon muuton myötä? Vai ettekö olleet asuneet aikaisemmin yhdessä?

[/quote]

Hyvä kysymys. Asuimme kerrostalossa ennen tänne muuttamista reilun vuoden. Aikaisempi asunto oli alunperin miehen, ja siellä hän aina silloin tällöin siivosi, minä kyllä enemmän, mutta hommat jaettiin edes näennäisesti. Tänne muutettuamme mies on vaan pikkuhiljaa laiskistunut.

Aluksi hän valitti, ettei oikein tiennyt mitä ulkona pitää tehdä, joten hän jätti ulkotyöt sillä varjolla tekemättä. Kun yritin näyttää, että ruohonleikkuri toimii näin ja haravoida pitää syksyisin vaikka joka toinen viikko, hän keksi uusia tekosyitä. En tiedä, miten olen itsekään antanut tilanteen kehittyä tällaiseksi. Kai mies luottaa siihen, että "joku" eli minä ne kuitenkin teen, vaikka hän ei liikuttaisi evääkään. :-P

Ap

Vierailija
15/114 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä kuulostaa tutulta. Kateellisena olen kuunnellut muiden naisten puheita siitä kuinka miehet laittavat polttopuut, leikkaavat nurmikon, korjaavat polkupyörät ym. Kun näiden tavallisten sisäkotitöiden lisäksi tekee kaikki ulkohommatkin, rupeaa voimat loppumaan. Mies on tänä vuonna esim. laittanut kerran ruokaa, tai siis osallistunut kerran grillaamisen, kun kannoin kaiken eteen ja neuvoin. Lähentelemme viittä kymppiä kumpikin, tämä ei tule muuttumaan nalkutti tai ei nalkuttanut. Huvittavinta on sohvalta joskus harvoin kuuluva kommentti tyyliin  " Tarviitko apua?". Apua??  Nämä hommat kuuluisi jakaa!!!

Vierailija
16/114 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia en suostu miehen ehdotuksiin muuttaa omakotitaloon. Ja se pitää.

Vierailija
17/114 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista asioista vain haravointi ja nurmikonleikkuu liittyy omakotitaloon, muut ongelmat olisi missä vaan asumismuodossa.

Ja haravointi on täysin vapaaehtoista. Minä en haravoi ikinä, vaan silppuen lehdet ruohonleikkurilla. Se on nurmikonkin kannalta paljon parempi vaihtoehto.

Vierailija
18/114 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko ottaa kunnon mies?

Vierailija
19/114 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haravointi on turhaa touhua. Ruohonleikkurilla lehdet silpuksi, jo vot nurtsi tykkää.

Tuohon ruuanlaitto kyssäriin olisin vastannut, että millos ajattelit alottaa..

Mulla on saamaton mies ja toisinaan vituttaa. äsken teki ruuan ja voi kele mikä sotku! Siellä se sitten odottaa, kun mulla käpy palaa ja siivoan. Yleensä jaksan maanantaihin kattella. Hän tekee hyvää ruokaa ja mielellään, mutta ei hallitse ollenkaan siivoa koko ajan kokatessa aihetta.

Meillä mies yrittää.. tänä kesänä ulkotyönsä siirsi pojalle, joka on hyvin osuutensa hoitanutkin.

Vierailija
20/114 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää ne siat ja ottakaa yhteyttä. Lastenhoitajakoulutuksen saanut remonttireiska ja kotikokki, M32v.

ps. Pyöritän isoa naisrinkiä samaan aikaan, ei kai häiritse?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi