Miehen outo käytös??!!
Mistä miehen poikkeuksellinen hyväntuulisuus mahtaa oikein olla merkki?
Mies on ollut kuukauden päivät iloinen, on ruvennut huolehtimaan kunnostaan ja ulkonäöstään, ostanut uusia vaatteita. Ei ole koskaan aikaisemmin ollut tällainen
Hymyilee, laukeskelee, kertoo vitsejä. Ei ole koskaan ennen ollut "hauska". Minua tuo lähinnä ärsyttää.
Käy lenkillä ja salilla ja uimassa. Puhuu elämäntapa ja asenneremontista, mutta en vaan tajuu miksi just nyt. Liikunta vie paljon aikaa, joka on pois kotitöistä. Hoitaa kyllä oman osansa ja jaksaa jopa tehdä enemmän lasten kanssa.
On ostanut uusia, värikkäitä paitoja. Paljon urheilu ja vapaa ajan vaatteita. Tuoksuu hyvälle joka aamu.
Mitähän tässä in menossa? Pitäuskö mun huolestua? Mitään merkkejä uskottomuudesta en ole löytänyt, viestejä tms. Lompakossa ei epäilyttäviä kuitteja tms?
Auttakaa, pää hajoo kun en ymmärrä!
Kommentit (114)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:21"]Ihastunut työkaveriin. Ei tarvi viestiä kun tapaa töissä.
[/quote]
Voisko olla? Se nainen on ollut miehen tiimissä kohta 6 kk, tuore aviomies on samassa paikassa töissä mutta eri osasto. Kovasti haluaisivat olla tekemisissä vapaa-ajalla mutta tollanen kyläily ei ole mun juttu. Liikaa vaivaa siivous ja laittautuminen ja jotain pitäisi jai tarjotakin.
En kyllä tiedä mitä teen jos mies pettää? En selviä ikinä yksin arjesta ja lapsetkin tulossa murrosikään. Mies niitä on kuskannut harrastuksiin ja kavereille, ei mulla ole aikaa ja intoa käydä jossain talleilla tai harkoissa. Kuulosram varmaan ihan kauhean negatiiviselta, mut sori vaan tällänen oin aina ollut! Ap
[/quote]
"tällainen olen aina ollut" - virke jolla poistat itsestäsi muuttumisen mahdollisuuden.
Ap,
Symppaan sua vaik ootkin ehkä porvoolainen. Itse nelikymppisenä jaksan just tasan työn ja muun arkipyörityksen, en mitään ylimääräistä. Tuttujen kestitseminen on oikeesti rasittavaa kun en oo yhtään kiinnostunut muista ihmisistä. Ihan riittävästi saansaan nimittäin opetusalan hommieni kautta olla tekemisissä vieraiden / erilaisten ihmisten kanssa, joten vapaa-ajalla arvostan rauhaa, hiljaisuutta ja leppoisaa rytmiä. Samasta syystä matkailu ym. ovat minulle pikemminkin rasite kuin rentoutumista, sillä en jaksa mukautua aina uusiin ihmisiin ja ympäristöihin, kun tarjolla on kiva, tuttu kotikin tai mökki. Olen ihan mielelläni tylsä. Jos olisin onneton näin, muuttaisin asioita, mutta tällä hetkellä minulle riittää rentoutumiseksi kotona oleskelu ja nukkuminen. Läheisilleni ja työlleni annan kuitenkin kaiken energiani päivän mittaan.
Ota puheeksi muuttunut olemus ja (teko)pirteys ja kysy suoraan onko ihastunut toiseen naiseen. Tietenkin mies sen kieltää, mutta tarkkaile reaktioita.
Toinen lähestymistapa on herättä keskustelu teidän parisuhteeseen liittyen. Voit aloittaa esim. sillä kun olette olleet jo pitkään yhdessä ja on aika tasaista ja yllätyksetöntä, että tuntuuko miehestä koskaan tylsältä kun sinusta arki on jotenkin muuttunut vähän tasapaksuksi tms. Katso miten mies reagoi keskustelussa. Voit myös sanoa, että mies tuntuu etäiseltä tms. Riippuen nyt ihan teistä henkilöinä ja suhteesta.
Jotenkin tuota asiaa on kuitenkin paras puhumalla koettaa lähestyä. Toisaalta, jos mies haluaa pitää turvallisen ja vakaan liiton ja vähän mielestään "harmittomasti viritellä" siinä ohella, niin eihän se mitään myönnä ja osallistuu ihan teatterimeiningillä avaamiisi keskusteluihin.
Ehkä yksi herättävä näkökulma voisi olla kysyä suoraan, että mitä mies ajattelisi, jos SINÄ olisit ihastunut toiseen mieheen. Tämän lisäksi voisi myös kysyä, että mikä on miehen kanta sanontaan "mitä silmä ei näe eikä korva kuule, se ei ketään haittaa". Saattaa hyvällä tavalla herätellä miestä realiteetteihin.
Mun yks tuttu alko kans käymään lenkillä, eli bylsimässä aviomiehensä parasta kaveria. Että semmonen. Ja tuskin se mies tunnustaa ihastuneensa vaikka kysyisikin. Mä lähtisin mukaan tohon elämäntapaan, mukaan lenkeille ja sais itsekkin sitä uutta virtaa:) enemmän huomiota ja rakkautta suhteeseen, ilon ja valon kautta :D
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:42"]
Olenko todella ainoa, jolle tuli ensimmäisenä mieleen, että mies on ihan vain innostunut liikunnasta, liikunta tuonut hyvää oloa ja itsevarmuutta, mieli on virkeämpi, juttu luistaa ja muuttuvaa vartaloa on mukavampi pukea? Tää palsta tekee kyllä kaikista sekunnissa pettäjiä.
[/quote]
Et ole ainoa. Täällä oli samantyyppinen ketju, mutta ihmettelijänä mies. Heti rauhoitellaan, että ei aihetta epäillä pettämistä ja miksi et iloitse kumppanin puolesta, kun on piristynyt ja innostunut uusista jutuista yms.. HUOH.
Minä tiedän mistä tuollainen asennemuutos miehen kohdalla johtuu. Se johtuu siitä, että kun aikansa katsoo puolisoa, jota ei kiinnosta, joka ei halua tehdä mitään yhdessä, ei kyläillä, ei kutsua kylään, ei matkustaa, ei mitään, niin on pakko tarkistaa oma asenteensa elämänmyönteisemmäksi, ettei itse ala masentumaan ja muutu samanlaiseksi ryppynaamaksi.
Jokainen on oman onnellisuutensa takana, minä aloin muuttua onnellisemmaksi, kun aloin kiinnittämään huomiota pukeutumiseeni ja palasin myös vanhan, iloa tuovan harrastuksen pariin. Vielä onnellisemmaksi tulin, kun älysin vihdoin nostaa kytkintä ja jättää sen puolisoksi kutsutun kiviriipan, joka jo monta vuotta oli imenyt minusta kaiken elämänhaluni haluamatta kuitenkaan aidosti olla minun kanssani.
Minun kohdalla onnellisuus täydentyi vielä uudella parisuhteella, jossa olemme toistemme kanssa, koska oikeasti haluamme olla toistemme kanssa.
Helppo kääntää tämä mun viaksi. En ole koskaan ollut mikään tekopirteä super-mamma vaan tällainen tasainen ja turvallinen suomalainen perusnainen. Mies on sanonut tahdon tietäen hyvin että viihdyn sohvalla verkkareissa vapaa-ajalla enkä kokkaile mitään gourmeta tai ihme kasviksia. En tykkää liikkua mitä nyt marjassa käyn. Ja positiivisuudella ei tässä maassa saa kuin puukkoja selkään, sen olen jo lapsena oppinut.
En tykkää puhua turhia, joten mies varmaan ihmettelisi jos alkaisin hälle suhteen tilasta puhumaan. Ap
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:21"]Pettää.
[/quote]
Noi yläpeukut alkaa todella pelottaa mua. Voisko olla että on suhde? Ap
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:29"]Onko sulla itsellä jotain harrastuksia? Mitä teet kun mies on lenkillä/salilla.. Kerta mies tekee osansa kotitöistäkin ja teinit tuskin on kotona kokoajan, niin mitä sä teet? Möllötät siellä sohvan nurkassa? Ehdottaisin että alkaisit itse myös elää itseäsi varten, käy vartin kävelyllä, leivo, lue kirjaa jotain mitä itse rakastat, rakasta itseäsi :) toivottavasti miehen elämänilo on tarttuvaa :)
[/quote]
Teen yleensä töitä tai katson telkkaria. En tykkää laittaa ruokaa tai leipoa. Kirjoja en lue kun ne on aina niin mielikuvituksellisia. Olen hyvin jalat maassa ihminen enkä pidä mistään turhuuksista kuten kirjoista tai musiikista. Telkkaristabjatson vaan YLE:n ykköskanavaa, muita kanavia en voi sietää, erityisesti en mainoksia. Olen ihan tavallinen suomalainen, en mikään ilosta hihkuva ja kaikesta innostuva tuuliviiri. Siksi miehen käytös hämmentää minua. Ap
[/quote]
Et taida sittenkään olla todellinen ihminen.
Ap, minkä takia sinä olet miehesi kanssa? Mitä sellaista miehesi saa teidän parisuhteestanne, että hän haluaa olla sinun kanssasi?
Sä voisit kehua miehesi uutta tyyliä ja asennetta. Kysy häneltä, haluaisiko hän sinun ryhtyvän myös elämäntaparemonttiin ja kuinka hän voisi auttaa sua siinä. Menkää yhdessä lenkille ja salille. Siis tämä kaikki siinä tapauksessa, ellet halua tulla jätetyksi.
Sä oot omituinen.. mikään ei kelpaa.. oikein on että tunnwt itsesi ulkopuoliseksi, jos et lähde ulkomaille mukaan jos kerran siskokin on lapsen kanssa lähdössä! [quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 08:33"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 08:16"]Kyllä tuo valitettavasti kuulostaa ihstumiselta jopa rakastumiselta. Onko töissä joku pimu tai netistä löytänyt. [/quote] Miehellä on kyllä uusia työkavereita, mm 30 v nainen heidän tiimissä. Mies ehdotti että kutsutaan heidät kylään mutra kieltäydyin. Ap
[/quote] kyllä kuule kanttaa kutsua illalliselle ja onki tietoja mm. Onko miestä, lapsia jne... tyhmähän oot kun kieltäydyt.. eikä tarvitse olla niin epäluuloinen!
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:17"]Ap, minkä takia sinä olet miehesi kanssa? Mitä sellaista miehesi saa teidän parisuhteestanne, että hän haluaa olla sinun kanssasi?
[/quote]
En ymmärtä kysymystäsi? Miksi ihmiset yleensä on parisuhteessa? Me ollaan kai ihan samasta syystä kuin kaikki muutkin. Eikö se vähän kuulu asiaan, jossei ole joku peräkammarinotus tai latvabee? Ap
Onko sulla itsellä jotain harrastuksia? Mitä teet kun mies on lenkillä/salilla.. Kerta mies tekee osansa kotitöistäkin ja teinit tuskin on kotona kokoajan, niin mitä sä teet? Möllötät siellä sohvan nurkassa? Ehdottaisin että alkaisit itse myös elää itseäsi varten, käy vartin kävelyllä, leivo, lue kirjaa jotain mitä itse rakastat, rakasta itseäsi :) toivottavasti miehen elämänilo on tarttuvaa :)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:21"]Sä voisit kehua miehesi uutta tyyliä ja asennetta. Kysy häneltä, haluaisiko hän sinun ryhtyvän myös elämäntaparemonttiin ja kuinka hän voisi auttaa sua siinä. Menkää yhdessä lenkille ja salille. Siis tämä kaikki siinä tapauksessa, ellet halua tulla jätetyksi.
[/quote]
No kehua voin yrittää vaikkei mies sellaista odota. Mut mihinkään lenkille en kyllä lähde. Olen ihan liian vanha juoksemaan pitkin jotain ojanvarsia. Miksi mun pitää nyt muuttua. Toi mieshän tässä outo on kun yhtäkkiä bodaa ja hilluu pinkissä paidassa. Ap
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 08:39"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 08:33"]Teillä ei ole sitoumusta lasten kautta, teet liian paljon töitä, miehellä hyvä asema. Mikään ei pidä kiinni, on alkanut miettiä omaa tulevaisuuttaan, kenties haluaa omia lapsia ja naisen joka on enemmän läsnä. Rakastunut. Miten suhtautuu sinuun? Kuinka kauan tällaista jatkunut? Onko seksiä enemmän tai vähemmän kuin ennen? [/quote] Suhtautuu ihan hyvin minuun, nyt on alkanut laskea leikkiä kaikista asioista, haluas tehdä suunnutelmia. Minua ei oikein jaksa kiinnostaa hänen suunnitelmat. Seksiä on ehkä kerran viikossa. Tätä in nyt jatkunut elokuusta asti eli reilu kuukausi. Ap
[/quote]
Epäröi uuden suhteen ja sinun välillä. On ihastunut mutta ei ole vielä tehnyt asialle mitään. Testaa sinua, toivoo että vastaat jollain tavalla jota hän on jäänyt vaille ja kaipaamaan. Hän muuttuu ja toivoo että ehkä sinä kuitenkin muuttuisit mukana. Yrittää tuoda esille niitä asioita jotka on jäänyt teidän arjessa sivuun, mutta mitä hän joskus nuorena kuvitteli elämältä haluavansa.
Ap kuulostaa tosiaan aika ikävältä ihmiseltä. Vieraita ei voi kutsua kun täytyisi siivota, laittaa päälle muuta kuin verkkarit, ehkä jopa tarjota jotain muuta kuin einestä. Lenkillä käynti on naurettavaa juoksentelua pitkin ojanpohjia. Seksi kerran viikossa saunan jälkeen on ihan riittävä myönnytys. Alan tuntea sympatiaa ap:n miestä kohtaan, joka lienee nähnyt että toisenlaisiakin naisia on, ja yrittää epätoivoisesti houkutella jotain lämmön hiventä vaimosta. En usko että suhdetta on, mutta voi olla ihastunut, enkä edes voi moittia.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:29"]Onko sulla itsellä jotain harrastuksia? Mitä teet kun mies on lenkillä/salilla.. Kerta mies tekee osansa kotitöistäkin ja teinit tuskin on kotona kokoajan, niin mitä sä teet? Möllötät siellä sohvan nurkassa? Ehdottaisin että alkaisit itse myös elää itseäsi varten, käy vartin kävelyllä, leivo, lue kirjaa jotain mitä itse rakastat, rakasta itseäsi :) toivottavasti miehen elämänilo on tarttuvaa :)
[/quote]
Teen yleensä töitä tai katson telkkaria. En tykkää laittaa ruokaa tai leipoa. Kirjoja en lue kun ne on aina niin mielikuvituksellisia. Olen hyvin jalat maassa ihminen enkä pidä mistään turhuuksista kuten kirjoista tai musiikista. Telkkaristabjatson vaan YLE:n ykköskanavaa, muita kanavia en voi sietää, erityisesti en mainoksia. Olen ihan tavallinen suomalainen, en mikään ilosta hihkuva ja kaikesta innostuva tuuliviiri. Siksi miehen käytös hämmentää minua. Ap
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:50"]
Minä tiedän mistä tuollainen asennemuutos miehen kohdalla johtuu. Se johtuu siitä, että kun aikansa katsoo puolisoa, jota ei kiinnosta, joka ei halua tehdä mitään yhdessä, ei kyläillä, ei kutsua kylään, ei matkustaa, ei mitään, niin on pakko tarkistaa oma asenteensa elämänmyönteisemmäksi, ettei itse ala masentumaan ja muutu samanlaiseksi ryppynaamaksi. Jokainen on oman onnellisuutensa takana, minä aloin muuttua onnellisemmaksi, kun aloin kiinnittämään huomiota pukeutumiseeni ja palasin myös vanhan, iloa tuovan harrastuksen pariin. Vielä onnellisemmaksi tulin, kun älysin vihdoin nostaa kytkintä ja jättää sen puolisoksi kutsutun kiviriipan, joka jo monta vuotta oli imenyt minusta kaiken elämänhaluni haluamatta kuitenkaan aidosti olla minun kanssani. Minun kohdalla onnellisuus täydentyi vielä uudella parisuhteella, jossa olemme toistemme kanssa, koska oikeasti haluamme olla toistemme kanssa.
[/quote]
go girl :) hyvin tehty.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:16"]Pisti silmään että mies on ollut naisen häissä, "minä
en mennyt", mies ehdotti että kutsutaan heidän kylään "en halunnut".. Itse ainakin ottaisin selvää että minkälainen nainen on kyseessä. Ja että tekisitte yhdessä jotain, menkää sinne lenkille vaikka yhdessä, lapset vaunuihin tai pyörillä, ottakaa yhteistä aikaa arkena. Mun mielestä kuullostaa ihanalta että toinen on hyväntuulinen ja lauleskelee/heittää vitsiä ja yrittää ehkä sinullekkin saada hyvän mielen. Onhan se tietenkin vähän ihmeellistä että yhtäkkiä, mutta keskustelkaa, itse kysyisin suoraa että mitäs hittoa :D
[/quote]
No johan mä edellä kerroin et oon kysynyt! Ja mies vastas vaan et elämäntapa ja asennemuutos. Et semmonen vastaus. En vaan tajuu. Ap