Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen outo käytös??!!

Vierailija
30.09.2015 |

Mistä miehen poikkeuksellinen hyväntuulisuus mahtaa oikein olla merkki?

Mies on ollut kuukauden päivät iloinen, on ruvennut huolehtimaan kunnostaan ja ulkonäöstään, ostanut uusia vaatteita. Ei ole koskaan aikaisemmin ollut tällainen

Hymyilee, laukeskelee, kertoo vitsejä. Ei ole koskaan ennen ollut "hauska". Minua tuo lähinnä ärsyttää.

Käy lenkillä ja salilla ja uimassa. Puhuu elämäntapa ja asenneremontista, mutta en vaan tajuu miksi just nyt. Liikunta vie paljon aikaa, joka on pois kotitöistä. Hoitaa kyllä oman osansa ja jaksaa jopa tehdä enemmän lasten kanssa.

On ostanut uusia, värikkäitä paitoja. Paljon urheilu ja vapaa ajan vaatteita. Tuoksuu hyvälle joka aamu.

Mitähän tässä in menossa? Pitäuskö mun huolestua? Mitään merkkejä uskottomuudesta en ole löytänyt, viestejä tms. Lompakossa ei epäilyttäviä kuitteja tms?

Auttakaa, pää hajoo kun en ymmärrä!

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän höllään tänäänkin. Pidän vapaata täällä palstalla. Tein eilen töitä 18 tuntia putkeen kun olin yksin kotona. Mies ja lapset kävi pyöräilemässä ja pitsalla. Mullekin olisi pitsa maistunut mutta ei ole pyörää. No tänään siis palstailen ja illalla lämmitetään sauna kun mies tulee salilta ja tytär tallilta. Poika on koko illan kaverilla tekemässä jotain koulujuttua.

Mut on kasvatettu niin, että ensin koulu ja työ ja kun ne on hoidettu niin sitten voi tehdä mitä haluaa. En laosena koskaan harrastanut mitään koska siitä olisi vaivaa ja se maksaa. Meillä ei kukaan harrastanut mitään. Lapsena olisin halunnut koiran, mutta siitä olisi ollut vaivaa ja se olisi haitannut koulua ja muuta elämää. Mun äiti sanoi että sitten voit ottaa koiran kun olet ylioppilas, maisteri, naimisissa, kun lapset on isoja. Viime vuonna otin sitten kissan kun täytin 45. Se oli mun lahja mulle.

Varmaan tylsistytän teitä näillä mun jutuilla. Ap

Vierailija
62/114 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 08:54"]Melkoisen pahalta näyttää. Ap on tiukkapipoinen, naama norsunveellä. Ei olisi mikään ihme, etteikö olisi toinen nainen kierroksessa. Normaali terve mies ei viitsi kotonan katsella nyrpistelevää puolisoa. Etsii jostain tekemistä ja harrastusta kodin ulkopuolelta. Pakenee niitä huonoja kotioloja. [/quote] Normaali terve mies keskustelee ja pyrkii parantamaan kotioloja, jos siellä jokin mättää. Ohis

[/quote]

Millä niitö oloja voi parantaa, kun toiselle ei kelpaa mikään. Mieshän koittaa parantaa, jos ei muuta niin ainakin omaa oloaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:42"]

Mun yks tuttu alko kans käymään lenkillä, eli bylsimässä aviomiehensä parasta kaveria. 

[/quote]

Minunkin kaveripiirissäni on tällainen tapaus.

Vierailija
64/114 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 12:56"]

Mähän höllään tänäänkin. Pidän vapaata täällä palstalla. Tein eilen töitä 18 tuntia putkeen kun olin yksin kotona. Mies ja lapset kävi pyöräilemässä ja pitsalla. Mullekin olisi pitsa maistunut mutta ei ole pyörää. No tänään siis palstailen ja illalla lämmitetään sauna kun mies tulee salilta ja tytär tallilta. Poika on koko illan kaverilla tekemässä jotain koulujuttua. Mut on kasvatettu niin, että ensin koulu ja työ ja kun ne on hoidettu niin sitten voi tehdä mitä haluaa. En laosena koskaan harrastanut mitään koska siitä olisi vaivaa ja se maksaa. Meillä ei kukaan harrastanut mitään. Lapsena olisin halunnut koiran, mutta siitä olisi ollut vaivaa ja se olisi haitannut koulua ja muuta elämää. Mun äiti sanoi että sitten voit ottaa koiran kun olet ylioppilas, maisteri, naimisissa, kun lapset on isoja. Viime vuonna otin sitten kissan kun täytin 45. Se oli mun lahja mulle. Varmaan tylsistytän teitä näillä mun jutuilla. Ap

[/quote]

Olet siis kotona oppinut että vain työllä on merkitystä, ja rahan keräämisellä. Kaikki mukava on turhuutta ja itse asiassa sinun haluilla, toiveilla ja mukavuudella ei ole väliä. Et anna itsesi nauttia mistään, et edes pyörää osta vaikka teet 18 tunnin päivää. Matkoilla on turha käydä, vai pelkäätkö että joudut heti konkurssiin. Tiedän mistä puhun, vieläkin äiti päivittelee jokaista kaupunkilomaani, että miten tuollaiseen turhuuteen ihminen laittaa noin paljon rahaa. Sama virsi kauniista vaatteista, kuntosalista, meikkaamisesta ja kampaajasta.

Alat olla äitisi, sinun lapset ei pääse etelään, sinun mies saa yksin lähteä juhliin ja lenkille. Jos joku haluaa jotain kivaa, sanot marttyyrina että olet juuri tehnyt 18 tuntia töitä eikä ole pyörääkään. Varmistat että kaikilla on epämukava olo.

Vierailija
65/114 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap yksi kysymys johon toivoisin vastausta? Mitä Sinä tarjoat miehellesi?

Miehesi kuulostaa aarteelta.. kirsikka kakun päälle on tuo että on lähdössä sinun lastesi kanssa ulkomaanreissuun, WAU! Ja sinä tunnet itsesi syrjäytyneeksi?? Ihan totta, oletko tosissasi?

Toki meillä lukijoilla on vain sinun kertomuksesi, mutta senkin perusteella ihmetyttää, miksi miehesi on kanssasi?

Jos haluat tuon aarteen pitää, ala miettimään mitä SINÄ hänelle tarjoat, ja missä asioissa voisit häntä ilahduttaa ja tehdä onnelliseksi?

Anteeksi, en tarkoita loukata. Haluan vain herätellä sinua miettimään voisitko muuttaa omaa asennettasi.

Vierailija
66/114 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 12:20"]

59 ja 60 Niin, olen yksityisyrittäjä ja teen töitä kotoa käsin yleensä. Mulla on 2 korkeakoulututkintoa. Tykkään työstäni ja teen pitkää päivää. Ansaitsen todella hyvin ja olen tarkka rahasta, laitan mieluummin säästöön kuin tuhlaan turhaan. Mulla on hyvä mies ja kaksi lasta edellisestä liitosta 10 ja 13 vuotta. Meillä on iso omakotitalo joka on kunnossa. Emme tarvitse turhia huonekaluja tai muutakaan krääsää. Meillä on kissa. En ole mikään kokki tai muutenkaan hienostelija. Syödään eineksiä tai mitä osaan laittaa. En kaipaa mitään turhaa ja erikoista. Vierailut ja seurustelu tuttujen kanssa on turhaa ajanhukkaa. Lataan akkuni istumalla sohvalla tai nukkumalla. Näin olen aina tehnyt ja ollut enkä kaipaa mitään muuta. Olen onnellinen just näin. Turvattu toimeentulo, ona talo, hyvä perhe. Mitä muuta voisi ihminen tarvita? Jos mun mies haluaakin jotain muuta niin olisikohan voinut sanoa aikoinaan? Nyt on vähän myöhäistä jos minä en kelpaakaan ja minun elämä. Mies tietää etten halua matkustaa ulkomaille, olen tämän hänelle kertonut ja hän ymmärtää syyt. En muutu tästä muksikään koska ei ole mitään syytä. Kyse ei nyt ole minusta vaan siitä jos mies pettää. Sitä en hyväksy. Ap

[/quote]

Yleensä ihmiset kaipaavat ja arvostavat ystävyyssuhteita. Sinäkin tarvitsisit sellaista kipeästi jos miehesi nyt lähtee toisen matkaan. Selkeästihän sinullakin on tarve analysoida ja pohtia tätäkin asiaa ja joudut nyt tehdä sen vauvapalstalla, koska sinulla ei ole ystäviä. Onpa ikävää. 

Sanot, että SINÄ olet onnellinen just noin. Mutta kun parisuhde ei ole vain sinä ja sinun halut. Se on myös miehesi ja hänen halunsa. Huomaat, että halunne eroavat. Jos sinä olet kykenemätön tekemään kompromisseja, eli edes toisinaan lähtemään kylään tai ulos miehesi kanssa, olette pian eronnut pari. Jokaisella ihmisellä on myös oikeus muuttua. Miehesi on nyt muutoksessa oman itsensä kanssa. Et voi sille mitään, eikä miehesi toisaalta tee mitään väärin muuttuessaan. Normaali ihminen muuttuu ja kehittyy elämänsä aikana. Mikäli sinä et kompromissein mukaudu hänen muutokseensa, te eroatte ennen pitkää. 

Valinta on sinun.

Vierailija
67/114 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 12:56"]

Mähän höllään tänäänkin. Pidän vapaata täällä palstalla. Tein eilen töitä 18 tuntia putkeen kun olin yksin kotona. Mies ja lapset kävi pyöräilemässä ja pitsalla. Mullekin olisi pitsa maistunut mutta ei ole pyörää. No tänään siis palstailen ja illalla lämmitetään sauna kun mies tulee salilta ja tytär tallilta. Poika on koko illan kaverilla tekemässä jotain koulujuttua. Mut on kasvatettu niin, että ensin koulu ja työ ja kun ne on hoidettu niin sitten voi tehdä mitä haluaa. En laosena koskaan harrastanut mitään koska siitä olisi vaivaa ja se maksaa. Meillä ei kukaan harrastanut mitään. Lapsena olisin halunnut koiran, mutta siitä olisi ollut vaivaa ja se olisi haitannut koulua ja muuta elämää. Mun äiti sanoi että sitten voit ottaa koiran kun olet ylioppilas, maisteri, naimisissa, kun lapset on isoja. Viime vuonna otin sitten kissan kun täytin 45. Se oli mun lahja mulle. Varmaan tylsistytän teitä näillä mun jutuilla. Ap

[/quote]

Äitisi tai vanhempasi siis passivoivat sinut. Miksi ihmeessä teet saman lapsillesi? Etkä edes heidän vuoksensa voisi vähän yrittää. Kamala äiti olet.

Vierailija
68/114 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:41"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:29"]Onko sulla itsellä jotain harrastuksia? Mitä teet kun mies on lenkillä/salilla.. Kerta mies tekee osansa kotitöistäkin ja teinit tuskin on kotona kokoajan, niin mitä sä teet? Möllötät siellä sohvan nurkassa? Ehdottaisin että alkaisit itse myös elää itseäsi varten, käy vartin kävelyllä, leivo, lue kirjaa jotain mitä itse rakastat, rakasta itseäsi :) toivottavasti miehen elämänilo on tarttuvaa :) [/quote] Teen yleensä töitä tai katson telkkaria. En tykkää laittaa ruokaa tai leipoa. Kirjoja en lue kun ne on aina niin mielikuvituksellisia. Olen hyvin jalat maassa ihminen enkä pidä mistään turhuuksista kuten kirjoista tai musiikista. Telkkaristabjatson vaan YLE:n ykköskanavaa, muita kanavia en voi sietää, erityisesti en mainoksia. Olen ihan tavallinen suomalainen, en mikään ilosta hihkuva ja kaikesta innostuva tuuliviiri. Siksi miehen käytös hämmentää minua. Ap

[/quote]

En yritä loukata sinua, mutta et todellakaan ole tavallinen.

Et innostu yhtään mistään ilmeisesti. Vai olenko väärässä? 

Entä mikä saa sinut nauramaan?

Rakastatko miestäsi?

Miksi et tahdo tehdä hänen kanssaan mitään?

Vierailija
69/114 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 12:20"]

59 ja 60 Niin, olen yksityisyrittäjä ja teen töitä kotoa käsin yleensä. Mulla on 2 korkeakoulututkintoa. Tykkään työstäni ja teen pitkää päivää. Ansaitsen todella hyvin ja olen tarkka rahasta, laitan mieluummin säästöön kuin tuhlaan turhaan. Mulla on hyvä mies ja kaksi lasta edellisestä liitosta 10 ja 13 vuotta. Meillä on iso omakotitalo joka on kunnossa. Emme tarvitse turhia huonekaluja tai muutakaan krääsää. Meillä on kissa. En ole mikään kokki tai muutenkaan hienostelija. Syödään eineksiä tai mitä osaan laittaa. En kaipaa mitään turhaa ja erikoista. Vierailut ja seurustelu tuttujen kanssa on turhaa ajanhukkaa. Lataan akkuni istumalla sohvalla tai nukkumalla. Näin olen aina tehnyt ja ollut enkä kaipaa mitään muuta. Olen onnellinen just näin. Turvattu toimeentulo, ona talo, hyvä perhe. Mitä muuta voisi ihminen tarvita? Jos mun mies haluaakin jotain muuta niin olisikohan voinut sanoa aikoinaan? Nyt on vähän myöhäistä jos minä en kelpaakaan ja minun elämä. Mies tietää etten halua matkustaa ulkomaille, olen tämän hänelle kertonut ja hän ymmärtää syyt. En muutu tästä muksikään koska ei ole mitään syytä. Kyse ei nyt ole minusta vaan siitä jos mies pettää. Sitä en hyväksy. Ap

[/quote]

Sinun elämä? Se on TEIDÄN elämä, jossa molemmat tekee töitä suhteen eteen. 

Vierailija
70/114 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, valitettavasti sinunlaiset ihmiset usein jäävät elämään katkeraa vanhuuttaan yksin ja miettimään että kunpa olisi tehnyt toisin... Kunpa olisi elänyt. Vaikka sinusta nyt juuri tuntuu parhaimmalta vain se että saat tehdä töitä ja on oma koti ja perhe, eikä juuri muuta niin myöhemmällä iällä sitä elämätöntä aikaa ei voi enää takaisin saada. :( Tunnut todella kyynistyneeltä ihmiseltä.

Vierailija
71/114 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos edelleen kommenteista.

Mutta koittakaa ymmärtää, etten halua muuta kuin tätä elämää mikä mulla on nyt.

Okei, mulla ei ole juurikaan ystäviä mutta onhan mulla lapset ja mies. Ja sitten on vielä mun äiti ja muut sukulaiset. Mutta en mä niitä halua nähdä kuin joskus.

Olen koittanut kasvattaa lapset niin, että ne oppisivat arvostamaan kovaa työtä ja asioita joita sillä tavalla saa. Säästän rahaa minun eläkkeiden lisäksi siihen, että voin ostaa molemmille lapsille asunnot kun alkavat opiskella. Yritän olla esimerkki siitä, että tärkeät asiat täytyy tehdä ensin ja sitten vasta voi hemmotella. Matkustaa ei voi ennenkuin on ammatti, työ ja asunto. Ja mielellään eläkekin säästettynä. Sitten saa mennä vaikka Timbuktuun.

Mun mies on kyllä ihan erilainen. Hän ostaa lapsille kirjoja ja pelejä, vie harrastuksiin ja maksaa soittotunnit. Olen tämän kaiken hyväksynyt. Mutta älkää nyt herran jumala vaatiko minua muuttumaan toiseksi jos mies haluaa.

Ei elämässä tarvitse paljon mitään, en minä ainakaan. Olen ihan onnellinen näin ja niin uskon perheenikin olevan. Ap

Vierailija
72/114 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 15:54"]

Kiitos edelleen kommenteista. Mutta koittakaa ymmärtää, etten halua muuta kuin tätä elämää mikä mulla on nyt. Okei, mulla ei ole juurikaan ystäviä mutta onhan mulla lapset ja mies. Ja sitten on vielä mun äiti ja muut sukulaiset. Mutta en mä niitä halua nähdä kuin joskus. Olen koittanut kasvattaa lapset niin, että ne oppisivat arvostamaan kovaa työtä ja asioita joita sillä tavalla saa. Säästän rahaa minun eläkkeiden lisäksi siihen, että voin ostaa molemmille lapsille asunnot kun alkavat opiskella. Yritän olla esimerkki siitä, että tärkeät asiat täytyy tehdä ensin ja sitten vasta voi hemmotella. Matkustaa ei voi ennenkuin on ammatti, työ ja asunto. Ja mielellään eläkekin säästettynä. Sitten saa mennä vaikka Timbuktuun. Mun mies on kyllä ihan erilainen. Hän ostaa lapsille kirjoja ja pelejä, vie harrastuksiin ja maksaa soittotunnit. Olen tämän kaiken hyväksynyt. Mutta älkää nyt herran jumala vaatiko minua muuttumaan toiseksi jos mies haluaa. Ei elämässä tarvitse paljon mitään, en minä ainakaan. Olen ihan onnellinen näin ja niin uskon perheenikin olevan. Ap

[/quote]

Sehän on hienoa, että sinä olet tyytyväinen elämääsi sellaisenaan. Miehesi ei näytä olevan, jos hän kerran hakee itse muutosta elämäänsä. Jos sinua miehesi muutos häiritsee tai se jollakin tavalla horjuttaa sinun turvallisuudentunnettasi, käy ihmeessä hänen itsensä kanssa keskustelu, mitä nyt on tapahtumassa ja miltä se sinusta tuntuu.

Mutta näin ylipäätään: se, että sinä olet tyytyväinen vakaaseen, työntäyteiseen elämään ilman "humputuksia", ei välttämättä ole sitä onnellista elämää, mitä miehesi haluaa. Ei se tarkoita sitä, että sinun pitäisi väkisin muuttua joksikin toiseksi, mutta se voi asettaa puntariin sen, oletteko te sopivin mahdollinen pari. Ja siinä vaiheessa on hyvä käydä ihan rehti keskustelu siitä, mitä kumpikin voisi tehdä sen eteen, että suhde toimisi ja molemmat olisivat onnellisia ja tyytyväisiä ja kokevat saavansa elämältä kaiken tarpeellisen. 

Vierailija
73/114 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan video... ite oon ollu nyt kuukauden päivät kunto ja raittius kuurilla mut tän ketjun jälkeen taijan lähteä siwalle ostamaan bissee sekä makkaraa ja haista sohvalla lopunikäni, ettei tuo armaani ala epäillä mitään joutavia :) M26

Vierailija
74/114 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua vieraita, en halua häihin, en halua lomalle Aasiaan, en halua lenkille....  Älä ihmettele miehesi käyttäytymistä, kun olet tuollainen!

Vierailija
75/114 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:21"]Ihastunut työkaveriin. Ei tarvi viestiä kun tapaa töissä.
[/quote]

Voisko olla? Se nainen on ollut miehen tiimissä kohta 6 kk, tuore aviomies on samassa paikassa töissä mutta eri osasto. Kovasti haluaisivat olla tekemisissä vapaa-ajalla mutta tollanen kyläily ei ole mun juttu. Liikaa vaivaa siivous ja laittautuminen ja jotain pitäisi jai tarjotakin.

En kyllä tiedä mitä teen jos mies pettää? En selviä ikinä yksin arjesta ja lapsetkin tulossa murrosikään. Mies niitä on kuskannut harrastuksiin ja kavereille, ei mulla ole aikaa ja intoa käydä jossain talleilla tai harkoissa. Kuulosram varmaan ihan kauhean negatiiviselta, mut sori vaan tällänen oin aina ollut! Ap

Vierailija
76/114 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nähdään, minkä takia suomlaainen mies on sisäänpäin kääntynyt ja naama usein norsunvitulla. Jos on positiivinen, hauska, vitsikäs, hymyilevä ja urheilullinen, niin naisia ärsyttää ja tutkitaan rahapussit kännykät ja kehoitetaan pitämällä silmällä ja vahtaamaan kaverisuhteita.

Sitten tässäkin ketjussa noita pettämis- ja kyttäämiskehoituksia kirjoittaanet ja peukuttaneet "ihananat" naiset valittaa, miksi suomalainen mies on sellainen sika ja mistä löytäis ilosen ja urheilullisen. Noh, tässä sitten käytännössä nähdään, mitä tapahtuu sellaisen kanssa.

Vierailija
77/114 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai noita vaihtoehtoja. Saattaa hyvinkin olla ihastunut / salarakas kuvioissa. Ikäkriisiä tai jos on vaan piristynyt liikunnan seurauksena. Kuka tietää. Miksi et keskustelisi avoimesti hänen kanssaan? Tuli mieleen, että mikäli persoonallisuus rajusti muuttuu, niin täytyyhän siihen jokin syy olla. Maanis-depressiivisyyskin on asia jota ei ehkä täysin voi poissulkea? Vaikea sanoa kun ei yhtään ihmistä tunne.. Kuten joku aikaisemmin sanoi, sinun kannattaa tarkastella omaa asennettasi elämään ja mieheesi. Tota menoa miehesi saattaa hyvinkin joku päivä "yllättäen" sanoa goodbye. Vaikuttaa siltä sinäkin kaipaisit pientä piristystä elämääsi. Ei millään pahalla. 

Vierailija
78/114 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 16:21"]

En halua vieraita, en halua häihin, en halua lomalle Aasiaan, en halua lenkille....  Älä ihmettele miehesi käyttäytymistä, kun olet tuollainen!

[/quote]Mut hei, onhan sillä varaa, keski-ikäinen yksinhuoltaja!

Vierailija
79/114 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:42"]

Mun yks tuttu alko kans käymään lenkillä, eli bylsimässä aviomiehensä parasta kaveria. 

[/quote]

Minunkin kaveripiirissäni on tällainen tapaus.

[/quote]Eli naisissa tuo liikunnan aloittaminen usein tarkoittaa juuri tällaista ja taka-ajatuksena on vähintäänkin se miesten huomio. Sen takia sitä lenkkiä tehdään pakarat kiiltävissä tiukoissa trikoissa ppomppien pitkin kaupunkin keskustaa ja niitä trikoita aletaan pitämään kauppareissuilla yms. kun huomataan, että perse saa niissä huomiota.

Vierailija
80/114 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa aika ikävältä ihmiseltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi