Perustulo 1000 euroa. Muiden mielestä aivan liikaa?
http://www.hs.fi/talous/a1443495075325?ref=hs-nprio-3032-3
600 euroa voisi olla sopivampi summa, mutta edes 1000 euroa ei kuulemma riitä, kun pitäähän ihmisellä olla subjektiivinen oikeus lorvia Helsingissä veronmaksajien rahoilla.
Kommentit (410)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:51"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 07:52"]Perustulo olisi kannattava, koska turha byrokratia vähensi. Nyt maksetaan jatkuvasti hirveä määrä palkkoja ja sivukulut, koska virjailijoita tarvitaan niin paljon. Perustulo tulisi siis itseasiassa halvemmaksi kuin nykyinen systeemi. [/quote] Ei se byrokratiasäästö ole merkittävä. Hyöty tulee pätkä- ja matalapalkkatöiden tuloloukkujen poistumisesta, työvoiman ja työn lisääntymisestä, syrjäytymisen vähenemisestä ja yleisestä hyvinvoinnin noususta.
[/quote]
Ei ole merkittävä jos asioille ei tehdä mitään. Oikeasti se on vaan aivan helvetin merkittävä.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:50"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:48"]
http://www.kierratyskeskus.fi/yritys/usein_kysytyt_kysymykset#Mitenvointilatailmaisennoutopalvelun
[/quote]
Oikein hyvä, kiitos. Eli homma ei käy tuosta vain. Lainaus sivulta:
Pystymme vastaanottamaan ainoastaan käyttökelpoista tavaraa, joka soveltuu uudelleenkäyttöön. Tarjonta on ajoittain suurta ja joukossa voi olla tuotteita, joita emme ota vastaan. Vastaanotettavilla tuotteilla tulee olla myös kysyntää, sillä varastotilamme ovat rajalliset.
[/quote]
No miksi niitä rikkinäisiä romuja pitäisi kuljetella mukana, heitä roskikseen loput rojut.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:33"]
Eli työtön vantaalainen myy rivarinsa ja muuttaa Riihimäelle. Ihan kiva ajatus, mutta oletteko ottaneet huomioon asuntojen myyntiajat? Entä sen, jääkö työttömälle asunnon myynnistä tällä hetkellä vielä lainaa jäljelle? Entä, jos työtön on perheellinen: muuttavatko kouluikäiset lapset myös Riihimäelle ja vaihtavat siten koulua? Entäs jos vantaalaisella on puoliso, joka käy töissä Helsingissä? Hänen työmatkansa pitenee ja kallistuu?
Ja kun entinen vantaalainen saa töitä, kenties pääkaupunkiseudulta, niin taas muutetaan? Uusi asunto, uusi laina (jos sellaista enää saa), uusi koulu?
Jos ei saakaan lainaa, täytyy muuttaa vuokralle. Mistä takuuvuokrarahat?
*
Eikä tarvitse vastata, tiedän mitä sanotte. Mutta kunhan nyt edes joku ottaisi huomioon sen että maailmassa on muitakin ihmisiä ja ihmisillä erilaiset elämäntilanteet joihin ei ole olemassa vain yhtä vastausta.
[/quote]
Maailma on vaan julma, joskus kaikki ei mene niinkuin haluaisi. Onko mielestäsi niin, että jos luemme vaimon kanssa itsemme paperikoneen käyttäjiksi, niin meillä on elinikäinen oikeus elää 14000 bruttotuloilla Kristiinankaupungissa omassa 300 neliöisessä omakotitalossa, vaikka paperitehdas lopetti jo vuosia sitten? Lapset käyvät koulua ja mummolakin on lähellä.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 07:52"]Perustulo olisi kannattava, koska turha byrokratia vähensi. Nyt maksetaan jatkuvasti hirveä määrä palkkoja ja sivukulut, koska virjailijoita tarvitaan niin paljon. Perustulo tulisi siis itseasiassa halvemmaksi kuin nykyinen systeemi. [/quote] Ei se byrokratiasäästö ole merkittävä. Hyöty tulee pätkä- ja matalapalkkatöiden tuloloukkujen poistumisesta, työvoiman ja työn lisääntymisestä, syrjäytymisen vähenemisestä ja yleisestä hyvinvoinnin noususta.
[/quote]
Perustulo saattaa nostaa myös palveluiden hintaa, samoin kuin vuokria, koska niille on enemmän kysyntää. Ellei sitten ole tarkoituksena lailla säätää palveluluiden hintoja :D
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:47"]
Ei ole rahaa muuttoon ja takuuvuokraan. Miten muutan? Kuka maksaa muuton? Aikuisten maailmassa se muuttokin pitäisi tehdä, kun tavarat eivät lennä sinne ilmaiseksi. Rakas sossutäti ei maksa vuokraani, joten siitäkään ei ole apua takuuvuokran kanssa. Kerro nyt aikuisten maailmassa miten nämä muutot tapahtuvat?
Kuka maksaa?
[/quote]
Eiköhän suurin osa maksa ihan itse omat muuttonsa kuten nytkin. Onko sulla jotain lähdettä siihen että kuinka suuri osa muutoista tehdään nyt sossun piikkiin? Itse olen muuttanut 15 kertaa ja kerran olen saanut sossusta rahaa muuttoautoon.
Ota alivukralainen jakamaan asumiskulujasi muutamaksi kuukaudeksi, niin saat säästettyä perustulosta sen rahan minkä tarvit muuttoon. Pakettiauton saat käyttöösi muutamalla satasella. Tein kesällä muuton Saksasta Suomeen, pakun vuokra oli 575€.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:44"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:29"]
Pummi ei tajua, että ne työt ovat pääkaupunkiseudulla. Ei siinä muutella Riihimäelle, ellei tarkoituksena ole olla loppu elämää sosiaalipummina. Voitko tätä ymmärtää?
[/quote]
Nyt puhut itsesi kanssa ristiin. Miksi sinun edes pitäisi muuttaa Helsingistä mihinkään, jos olet siellä töissä?
Jos et halua töihin, vaan tyydyt elämään tonnin perustulolla, niin silloin muutat Riihimälle. Jos olet töissä Helsingissö,niin asut Helsingissä ja sinulla on siihen varaa, koska saat perustulon päälle palkkaa.
[/quote]
Ei ole rahaa muuttoon ja takuuvuokraan. Miten muutan? Kuka maksaa muuton? Aikuisten maailmassa se muuttokin pitäisi tehdä, kun tavarat eivät lennä sinne ilmaiseksi. Rakas sossutäti ei maksa vuokraani, joten siitäkään ei ole apua takuuvuokran kanssa. Kerro nyt aikuisten maailmassa miten nämä muutot tapahtuvat?
Kuka maksaa?
[/quote]
http://www.kierratyskeskus.fi/yritys/usein_kysytyt_kysymykset#Mitenvointilatailmaisennoutopalvelun
Kierrätykseen ja roskikseen. Ei köyhä tarvitse muuta omaisuutta kuin mitä jaksaa kantamalla muuttaa.
[/quote]
Tarviin mä vaatteet ja pesukoneen. Olet väärässä. Ruokaakin pitää laittaa. Koiran kynnetkin pitää leikata, että kaikkia tavaroita ei voi jättää taakseen. Koita nyt oppia aikuisten maailmaan. Aikuiset kantavat vastuuta, eivätkä vain laiminlyö kaikkia velvollisuuksiaan. Siivoustarvikkeetkin pitäisi muuttaa, mutta sinä Spede varmaan kerrot ettei tarvitse siivotakkaan. Perseenkin voi pyyhkiä vasemmalla kädellä, niinkö?
[/quote]
Nimen omaan. Suurin etu olisi joustavuus ja tukiloukkujen totaalinen poistuminen. Yrittäjien olisi helpompi saada lyhytaikaista työvoimaa ja työttömillä olisi mahdolisuus ottaa vastaan satunnaisia töitä. Nykyiset tukiviidakot ovat aivan järjettän monimutkaisia ja vaatii suunnilleen maisterin paperit että selviää kunnialla kaikista planketeista mitä pitää osata täyttää ja palautella oikeisiin paikkoihin.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:32"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:21"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:01"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:40"]
Muutin työn perässä Rovaniemeltä Jyväkylään ja auton vuokra oli yli 600 euroa. Siihen bensat yms. No näitten palstapellejen mielestä tämähän käy aivan ilmaisesti, kun vain vie koiran roskalaatikkoon ja elää alastomana.
Suomessa? -30 talvella. Joo.
[/quote]
Vittuako te persaukiset hommaatte niitä eläimiä sitten jos sekin on joku kauhean rajoittava tekijä? Ymmärrän jos jollakin on perhettä ja vaimolla/miehellä työpaikka paikkakunnalla niin muutto voi olla vaikeaa.
"Emmää voi muuttaa ku koira"
Ja joo voit mun puolesta pistää sen koiras roskalaatikkoon ja polttaa ne kirpparikamas siinä pihalla. Jos on niin saatanan köyhää, niin ei siellä kämässä sen koinsyömän maton lisäksi pitäisi paljoa kamaa olla.
Itse olen muuttanut suunnilleen repun lyömällä selkään pääkaupunkiseudulle kun valmistuin koulusta. Ne olemattomat huonekalut pohjoisessa jakelin kavereille ja loput vein kierrätyskeskukseen. Vaatteet reppuun ja matkalaukkuun. Loput vanhempien varastoon odottamaan. Siitä junaan ja uuteen TYHJÄÄN asuntoon, työnantaja maksoi takuuvuokran. Ekan kuukauden vuokran lainasin vanhemmilta, valinnaisesti olisin voinut ottaa lainaa. Pikkuhiljaa sitten sinne kalusteita. Ensimmäinen kuukausi meni patjan ja läppärin kanssa. Että kyllä se muutto käy lähes ilmaiseksi jos vain oikeasti haluaa.
Mutta ku mä en voi niin mä en voi! Valtio auta please.
[/quote]
Sä oot pellein tyyppi mitä mä oon netissä koskaan tavannut. Pitäisikö olla OOH kun olet osannut muuttaa. Mä oon muuttanut sua muutaman kerran enemmän, enkä tarvii sillä leuhkia vitun spede. Töissä olen käynyt ja luultavasti tienaan enemmän kuin sinä tulet koskaan tienaamaan. (tosin en ole edes vielä yrittänyt)
[/quote]
Ei tarvi olla ooh. Tosiaankaan muuttaminen ei ole mikään ihmeellinen asia. Sehän tuossa postissani se pointti olikin. Tais mennä sulta ohi.
[/quote]
Et vastannut mistä rahat? Sängyt ja pesukoneet kun on pakko muuttaa. Ruokaakin pitäisi tehdä, mutta kun ei ole vastauksia asioihin, niin alkaa vittuilu, että heitä mäelle ne elämiseen pakolliset tavarasi. Koiran paikka ja ruuatkin pitäisi muuttaa. Koita nyt tulla aikuisten maailmaan, jossa täytyy ihan aikuisten oikeasti muuttaakin. Vaan kysymys kuuluu kuka maksaa, jos ehdotellaan halvempaa asumista. Miksi minulle ei ole sitä halvempaa asumista töissä käydessä? Vastaileppa näihin.
[/quote]
Ylimääräiset tavarat myyt, lahjoitat ja loput roskikseen. Mikä tässä on niin vaikeeta? Uuden sängyn saat vaikka satasella, ei välttämättä ole järkevää lähtee rahtaamaan sitä vanhaa homeista sänkyä monia satoja kilometrejä.
[/quote]
Usko jo. Aikuiset ihmiset muuttavat ja lapsekkaassa mielessä "myyt". Voi mennä vuosi ennenkuin ne on myyty. Kuka maksaa asumisen siihen saakka? Sänkyjen lähtihinnat ovat sen 5-6 sataa. En tiedä missä ojan pohjalla nukut, mutta myy nyt alkuun se tietokoneesi, kun niin suureen ääneen olet myymässä kaikki tavarasi.
Pesukone, sänky, vaatteet, keittiötarvikkeet, koiran tavarat ovat pakollisia = pakko muuttaa. Kuka maksaa?
[/quote]
No vaikka romunkeräykseen lahjoitat ne tavaras.
59e sänkyrunko pikaisella 3sekunin googletuksella
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/30261270/
[/quote]
Kuka maksaa? Pitää varmaan ostaa sitten liinavaatteetkin? Sekä se pesukone kun se heitettiin mäkeen, tosin sen mäkeen heittäminenkin maksaa, ellei tosiaan vuoden myy tavaroitaan. Kuka maksaa vuoden vuokrat?
Koitappa nyt lapsukainen alkaa vastailemaan näihin ihan oikeasti. Tiedät ettei kukaan maksa ja puheesi on täyttä unelma-höttöä.
[/quote]
Maksat IHAN ITSE SILLÄ PERUSTULOLLA tai nykyisellä SOSSU-KELA kombinaatiolla.
Tämä "muutto" jankkaaja ei ossa siis itse YHTÄÄN ottaa vastuuta omasta elämästään ja vielä elättää koiraakin, voi koiraraukka....
Varmaan huutelee yhteiskunnan apua kun koira tarvii eläinlääkäriä joka, yllätyts yllätys, ei ole ilmaista....
[/quote]
Olen minä sinun sossun tukesi maksanut, että sulla on aikaa täällä jankuttaa lapsellisuuksia.
On se liikaa, vaikka olenkin perustulon kannattaja. Mielestäni perustulon lisäksi tarvitaan vielä muita tukirakenteita niille, jotka eivät syystä tai toisesta ole työkykyisiä tai löydä töitä. Esimerkiksi jos itse saisin tuon tonnin kuussa käteen, niin voisin aivan hyvin elää sillä. Perustulon pontti pitäisi kuitenkin olla siinä, että sen päälle on kannattavaa tehdä töitä. Hyvä puoli on myös se, että se mahdollistaa osa-aikatyön.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:54"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:44"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:29"]
Pummi ei tajua, että ne työt ovat pääkaupunkiseudulla. Ei siinä muutella Riihimäelle, ellei tarkoituksena ole olla loppu elämää sosiaalipummina. Voitko tätä ymmärtää?
[/quote]
Nyt puhut itsesi kanssa ristiin. Miksi sinun edes pitäisi muuttaa Helsingistä mihinkään, jos olet siellä töissä?
Jos et halua töihin, vaan tyydyt elämään tonnin perustulolla, niin silloin muutat Riihimälle. Jos olet töissä Helsingissö,niin asut Helsingissä ja sinulla on siihen varaa, koska saat perustulon päälle palkkaa.
[/quote]
Kuka maksaa?
[/quote]
Kierrätykseen ja roskikseen. Ei köyhä tarvitse muuta omaisuutta kuin mitä jaksaa kantamalla muuttaa.
[/quote]
Tarviin mä vaatteet ja pesukoneen. Olet väärässä. Ruokaakin pitää laittaa. Koiran kynnetkin pitää leikata, että kaikkia tavaroita ei voi jättää taakseen. Koita nyt oppia aikuisten maailmaan. Aikuiset kantavat vastuuta, eivätkä vain laiminlyö kaikkia velvollisuuksiaan. Siivoustarvikkeetkin pitäisi muuttaa, mutta sinä Spede varmaan kerrot ettei tarvitse siivotakkaan. Perseenkin voi pyyhkiä vasemmalla kädellä, niinkö?
[/quote]
No montako tonnia tarvitset rahaa, että saat sen koiran kynsisaksen kuljetettua ? Painaa ehkä 25grammaa?
Katson voittaneeni tämän keskustelun, koska tämä jankuttaja ei pysty vastaamaan yhteenkään kysymykseen miten asiat hoidetaan. Tavaratkin pitäisi kiikuttaa johonkin ja se veisi n. vuoden päästä niistä eroon. Ei ole vastannut kuka vuokrat maksaa ja kuka maksaa niitten tavaroiden kyydit, että ne kiikutetaan johonkin myyntiin. Aivan täysi pelle kyseessä. No lähden kohta kaupoille, että tämä varmaankin tästä.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:52"]
[/quote]
Perustulo saattaa nostaa myös palveluiden hintaa, samoin kuin vuokria, koska niille on enemmän kysyntää. Ellei sitten ole tarkoituksena lailla säätää palveluluiden hintoja :D
[/quote]
Ei nosta niitä hintoja jotka on nyt hinnoiteltu markkinoiden mukaan, sillä rahan määrä ei ole lisääntymässä. Sen sijaan opiskelun ja päivähoidon hinta nousisi, kuin sitä ei tuettaisi enää yhtä suoraan verovaroista, vaan se maksettaisiin lapsen perustulolla.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:58"]
No montako tonnia tarvitset rahaa, että saat sen koiran kynsisaksen kuljetettua ? Painaa ehkä 25grammaa?
[/quote]
Jos olisit joskus muuttanut, niin tietäisit että asioilla on tapana kertaantua. Yksi tätä ja kaksi tuota pakollista kuskattavaa. Tiedän voittaneeni jo tämän keskustelun, joten heippa. Täytyy käydä kaupoilla.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:59"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:52"]
[/quote]
[/quote]
Ei nosta niitä hintoja jotka on nyt hinnoiteltu markkinoiden mukaan, sillä rahan määrä ei ole lisääntymässä. Sen sijaan opiskelun ja päivähoidon hinta nousisi, kuin sitä ei tuettaisi enää yhtä suoraan verovaroista, vaan se maksettaisiin lapsen perustulolla.
[/quote]
Ei lapsille makseta perustuloa, vaan aikuisille ainoastaan.
Katson voittaneeni tämän keskustelun, koska tämä jankuttaja ei pysty vastaamaan yhteenkään kysymykseen miten asiat hoidetaan. Tavaratkin pitäisi kiikuttaa johonkin ja se veisi n. vuoden päästä niistä eroon. Ei ole vastannut kuka vuokrat maksaa ja kuka maksaa niitten tavaroiden kyydit, että ne kiikutetaan johonkin myyntiin. Aivan täysi pelle kyseessä. No lähden kohta kaupoille, että tämä varmaankin tästä.
[/quote]
En ole tuo mainitsemasi jankkaaja, mutta kyllä näin maalaisjärjellä ajatellen lähtökohta on, että jokainen maksaa itse itse muuttonsa ja koiransa kynnet. Ja varautuu tekemään joskus kipeitäkin liikkeitä, yhteiskunta ei voi olla joka paikassa paijaamassa ja kyyneliä pyyhkimässä.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 12:00"]
[/quote]
Jos olisit joskus muuttanut, niin tietäisit että asioilla on tapana kertaantua. Yksi tätä ja kaksi tuota pakollista kuskattavaa. Tiedän voittaneeni jo tämän keskustelun, joten heippa. Täytyy käydä kaupoilla.
[/quote]
Vessapaperinkin meinasit muuttoautolla kuljettaa? :D Joo-o Kyllä oli jo niin voittaja avautuminen että huhuh. Sulle pitäis kuorma-auto palkata, että voit tunkee sinne koiran ja vessapaperit ja sitten leikkailla koiran kynsiä siellä kyydissä.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:21"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 08:59"]
Itse perustulon kannattajana olen ajatellut 600-700 euroa, sellainen summa motivoi ottamaan vastaan esim. osa-aikaista työtä (esimerkiksi 20-30h/viikko), sillä tilannehan on nyt sellainen, että työtön ei tuollaista voi vastaanottaa..
[/quote]
600€/kk ei voi elää, jos siitä maksetaan myös asuminen. Itse en kannata vihreiden mallia, jossa asumistuet säilyisi, vaan kanatan sitä että perustulo sisältää asumisen. Ei tuilla elämään jäävän tarvi elää kalliissa asunnossa, vaan hän etsii halvan asunnon, johon hänen valitsemallaan elämäntyylillä on varaa. Helsinkiläinen cityvihreä voi muuttaa luonnonhelmaan halvan asumisen perässä, vaikka joku mummonmökki Kainuusta.
[/quote]
Omat tämänhetkiset tuloni opiskelijana siis alle 450/kk, jotenkin sitä hengissä vitkutellaan näinkin...
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:57"]
On se liikaa, vaikka olenkin perustulon kannattaja. Mielestäni perustulon lisäksi tarvitaan vielä muita tukirakenteita niille, jotka eivät syystä tai toisesta ole työkykyisiä tai löydä töitä. Esimerkiksi jos itse saisin tuon tonnin kuussa käteen, niin voisin aivan hyvin elää sillä. Perustulon pontti pitäisi kuitenkin olla siinä, että sen päälle on kannattavaa tehdä töitä. Hyvä puoli on myös se, että se mahdollistaa osa-aikatyön.
[/quote]
Ei näin! Vaan sen perustulon pitää olla riittävä. Jokainen ansaitsee saman kuin se luuserein pummikin.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:32"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:21"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:01"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:40"]
Muutin työn perässä Rovaniemeltä Jyväkylään ja auton vuokra oli yli 600 euroa. Siihen bensat yms. No näitten palstapellejen mielestä tämähän käy aivan ilmaisesti, kun vain vie koiran roskalaatikkoon ja elää alastomana.
Suomessa? -30 talvella. Joo.
[/quote]
Vittuako te persaukiset hommaatte niitä eläimiä sitten jos sekin on joku kauhean rajoittava tekijä? Ymmärrän jos jollakin on perhettä ja vaimolla/miehellä työpaikka paikkakunnalla niin muutto voi olla vaikeaa.
"Emmää voi muuttaa ku koira"
Ja joo voit mun puolesta pistää sen koiras roskalaatikkoon ja polttaa ne kirpparikamas siinä pihalla. Jos on niin saatanan köyhää, niin ei siellä kämässä sen koinsyömän maton lisäksi pitäisi paljoa kamaa olla.
Itse olen muuttanut suunnilleen repun lyömällä selkään pääkaupunkiseudulle kun valmistuin koulusta. Ne olemattomat huonekalut pohjoisessa jakelin kavereille ja loput vein kierrätyskeskukseen. Vaatteet reppuun ja matkalaukkuun. Loput vanhempien varastoon odottamaan. Siitä junaan ja uuteen TYHJÄÄN asuntoon, työnantaja maksoi takuuvuokran. Ekan kuukauden vuokran lainasin vanhemmilta, valinnaisesti olisin voinut ottaa lainaa. Pikkuhiljaa sitten sinne kalusteita. Ensimmäinen kuukausi meni patjan ja läppärin kanssa. Että kyllä se muutto käy lähes ilmaiseksi jos vain oikeasti haluaa.
Mutta ku mä en voi niin mä en voi! Valtio auta please.
[/quote]
Sä oot pellein tyyppi mitä mä oon netissä koskaan tavannut. Pitäisikö olla OOH kun olet osannut muuttaa. Mä oon muuttanut sua muutaman kerran enemmän, enkä tarvii sillä leuhkia vitun spede. Töissä olen käynyt ja luultavasti tienaan enemmän kuin sinä tulet koskaan tienaamaan. (tosin en ole edes vielä yrittänyt)
[/quote]
Ei tarvi olla ooh. Tosiaankaan muuttaminen ei ole mikään ihmeellinen asia. Sehän tuossa postissani se pointti olikin. Tais mennä sulta ohi.
[/quote]
Et vastannut mistä rahat? Sängyt ja pesukoneet kun on pakko muuttaa. Ruokaakin pitäisi tehdä, mutta kun ei ole vastauksia asioihin, niin alkaa vittuilu, että heitä mäelle ne elämiseen pakolliset tavarasi. Koiran paikka ja ruuatkin pitäisi muuttaa. Koita nyt tulla aikuisten maailmaan, jossa täytyy ihan aikuisten oikeasti muuttaakin. Vaan kysymys kuuluu kuka maksaa, jos ehdotellaan halvempaa asumista. Miksi minulle ei ole sitä halvempaa asumista töissä käydessä? Vastaileppa näihin.
[/quote]
Ylimääräiset tavarat myyt, lahjoitat ja loput roskikseen. Mikä tässä on niin vaikeeta? Uuden sängyn saat vaikka satasella, ei välttämättä ole järkevää lähtee rahtaamaan sitä vanhaa homeista sänkyä monia satoja kilometrejä.
[/quote]
Usko jo. Aikuiset ihmiset muuttavat ja lapsekkaassa mielessä "myyt". Voi mennä vuosi ennenkuin ne on myyty. Kuka maksaa asumisen siihen saakka? Sänkyjen lähtihinnat ovat sen 5-6 sataa. En tiedä missä ojan pohjalla nukut, mutta myy nyt alkuun se tietokoneesi, kun niin suureen ääneen olet myymässä kaikki tavarasi.
Pesukone, sänky, vaatteet, keittiötarvikkeet, koiran tavarat ovat pakollisia = pakko muuttaa. Kuka maksaa?
[/quote]
No vaikka romunkeräykseen lahjoitat ne tavaras.
59e sänkyrunko pikaisella 3sekunin googletuksella
http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/30261270/
[/quote]
Kuka maksaa? Pitää varmaan ostaa sitten liinavaatteetkin? Sekä se pesukone kun se heitettiin mäkeen, tosin sen mäkeen heittäminenkin maksaa, ellei tosiaan vuoden myy tavaroitaan. Kuka maksaa vuoden vuokrat?
Koitappa nyt lapsukainen alkaa vastailemaan näihin ihan oikeasti. Tiedät ettei kukaan maksa ja puheesi on täyttä unelma-höttöä.
[/quote]
Maksat IHAN ITSE SILLÄ PERUSTULOLLA tai nykyisellä SOSSU-KELA kombinaatiolla.
Tämä "muutto" jankkaaja ei ossa siis itse YHTÄÄN ottaa vastuuta omasta elämästään ja vielä elättää koiraakin, voi koiraraukka....
Varmaan huutelee yhteiskunnan apua kun koira tarvii eläinlääkäriä joka, yllätyts yllätys, ei ole ilmaista....