Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilkeä nainen on saanut itsetuntoni pohjamutiin

Vierailija
29.09.2015 |

Eräs opiskelu"kaverini" on ollut minulle ilkeä siitä lähtien kun opiskelu alkoi. Ilmeisesti ärsytän häntä pelkällä olemuksellani. Olen melko hiljainen ja rauhallinen ja välillä ujo, enkä mitenkään kovinkaan macho mies. Tuo nainen vittuilee minulle päin naamaa aina jos sanon jotain. Ryhmätehtävissä en voi kysyä mitään, koska hän vastaa vittuillen. Ja sitten välillä hän kyselee minulta ihmeellisiä asioita, esimerkiksi että onko kukaa nainen koskaan ollut minusta kiinnostunut. Kun vastasin että on, hänen vastauksensa oli, että ihme. Tämä kaikki on johtanut siihen, että minua ahdistaa mennä luennoille ja yliopistolle yleensäkään, sillä minua ahdistaa törmätä häneen. Minua kiusattiin peruskoulussa, ja tuo nainen on saanut sen kaiken palaamaan mieleeni ja olenkin nykyään melko mieli maassa koko ajan. Itsetuntoni on huonontunut huomattavasti ja olen alkanut moittia itseäni "vioistani". Mietin myös, että mikähän minussa on sellaista, mikä saa ilkeät ihmiset kohdistamaan huomionsa minuun? Harmittaa myös kun olin odottanut opiskelua paljon, ja nyt tuntuu että hän saa kaiken sabotoitua. Kuulin myös eräältä opiskelukaveriltani, että tuo nainen olisi levittänyt jotain juttua minusta että haluaisin olla nainen, koska joskus jossain yhteydessä mainitsin että RuPaul's drag race on hauska ohjelma. En oikein tiedä, mitä asialle pitäisi tehdä. Emme kuitenkaan ole enää peruskoulussa.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi oman yliopistosi sivuilta tietoa häirintäyhdyshenkilöstä ja ota reippaasti yhteyttä, he ovat olemassa tällaista varten ja löydettävissä jokaisesta yliopistosta, jos ei tuolla nimikkeellä niin jollain muulla.

Vierailija
42/63 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ihmetellä vmäisesten ihmisten määrää kouluissa ja työpaikoilla kun lukee näitä jokatoista kommenttia kuinka kiusaaminen on uhrin syy. Huh huh.

Ap:lle neuvoksi, että kysy ihan rauhallisesti ja hermostumatta muiden läsnäollessa siltä naiselta, että mikä sua mussa ärsyttää tai jotain muuta vastaavaa. Älä anna hänen vaihtaa aihetta. Pidä huomio kiinnitettynä tähän ihmiseen, älä anna hänen kääntää huomiota sinuun. Yritä pysyä vilpittömänä, älä ala riitelemään tai haukkumaan.

Yleensä kiusaamistilanteet on sivullisillekin kiusallisia ja he haluaisivat auttaa mutta eivät osaa tai uskalla. 

Todennäköisesti nainen etsii uuden uhrin kun näytät, ettet suostu hänelle objektiksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:29"]Heh, voi sinua raukkaa:D
[/quote]

Oletko sukua tuolle naiselle?

Vierailija
44/63 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:36"]Hän on sisäistänyt liiankin hyvin, mikä on naiselle hyväksyttävää käytöstä kulttuurissamme.
[/quote]

Älä puhu potaskaa, en ole ikinä itse enkä edes kuullut naisten puhuvan tuohon tyyliin.
Ilmeisesti sitten riippuu seurasta missä pyörii.

Vierailija
45/63 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas tämäkin. Itse kun samasta aiheesta olen kirjoittanut, niin että mies on haukkujana. Käsketään asian antaa olla, koska ei ole"järkevää alentua sen tasolle" ja että naisen tulisi niellä kaikki. AIvan aivan, haistakaa vittu. Ja kuolkaa pois! saatanan kaksinaismoralistisiat

Vierailija
46/63 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 08:51"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:59"]

AP kannattaa huomata, että narsistit tyypillisesti hakee uhreikseen läheisriippuvaisia. Ne pystyy haistamaan kaukaa ihmiset, jotka antaa pompotella itseään. On hyvin todennäköistä että olet lapsena/nuorena sairastunut läheisriippuvuuteen. Kannattaa hakea siihen jotain ammattiapua.

[/quote]

En ymmärrä alapeukkuja, näinhän se hyvinkin voi olla. Ei ap voi tehdä kuin itsensä eteen asioita. Multakin terapeutti löyti aiemmista kumppaneista pajon narsistisia piirteitä, joilla he olivat hallinneet minua. Ja minulla on tota läheisriippuvuutta.

M39

[/quote]Sä oot sellanen tyypillinen virheetön paskiainen, joka syyttää muita omista ongelmistaan. Ja hakee tukea väitteilleen sitten vaikka palkkaamalla ammattilaisen. Ja et tietenkään kertonut mitä itse olit aiemmissa suhteissa tehnyt??

Vierailija
47/63 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus.

Vierailija
48/63 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:47"]

No onpas tämäkin. Itse kun samasta aiheesta olen kirjoittanut, niin että mies on haukkujana. Käsketään asian antaa olla, koska ei ole"järkevää alentua sen tasolle" ja että naisen tulisi niellä kaikki. AIvan aivan, haistakaa vittu. Ja kuolkaa pois! saatanan kaksinaismoralistisiat

[/quote]

Ihme pillastuminen. En ainakaan itse ole ikinä kehottanut sinua tai ketään muutakaan hyväksymään haukkuminen ja nielemään kaiken. SUKUPUOLI ei liity tähän asiaan mitenkään, haukkujia ja kiusattuja on molemmissa sukupuolissa.

Vierailija
49/63 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 23:00"]Pitäsköhän ap sun katsoas vähän itseäs eka. Mitä teet väärin? Miten käyttäydyt ja mitä oot sanonut tällekin naiselle. Ei se ilman syytä silleen tee. Olet varmaan ärsyttänyt tai ollut mulkero. Älä ole tuollanen marttyyri
[/quote]

Joo näinhän se kiusaajien mielestä menee, sussa on jotain vikaa, sua ikään kuin ihan saa kiusata.

Vierailija
50/63 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:29"]

Pisti miettimään, että olisitko vahingossa sanonut jotain, minkä nainen on kokenut loukkaukseksi häntä kohtaan? Katkeralta kostolta kuulostaa omaan korvaan.

[/quote]TÄ!? ja tää saa yläpeukkuja. Mietn vitussa!?

En jaksa uskoa miesvihaa ja sukupuolittuneisuudesta täällä jatkuvasti mouhaavia miesasiamiehiä, mutta miten ihmeessä lainaamani kaltainen uhrin syylistävä viesti voi saada yläpeukkuja?

Kiussaja on kiusaaja. Ei se tarvitse syytä. 

Mun ohjeet AP:lle
1. Kirjaa konkreettisia tapahtumia. Ymmärrä että sinä olet ok sellaisena kuin olet. 

2. Lähesty kiusaajaa ja sanoa että hänen jatkuva kiusaaminen todella vaivaa sinua ja että teidän ei tarvitse olla parhaita kavereita tai edes kavereita ollenkaan, mutta että toivoisit aikuista ja ammattimaista suhtautumista opiskeluympäristössä.

3. Jos ei lopu tai pahenee kirjaa tilanteet ylös ja marssi jonkun opintoneuvojan kuraattorin tms. juttusille. En tiedä milä nimikeellä ovat yliopistossa. 

sinun ei tarvitse sietää tuollaista. 

Vierailija
51/63 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 08:13"]

No varsinaisesti tuo nainen ei ole syy sinun itsetunnon pohjamudissa olemiseen, vaikka kusipäisesti käyttäytyykin. Sinussa itsessä on nyt se ongelma, että otat itseesi tuollaisesta ja annat hänelle vallan latistaa sinua. Ymmärrän, ihminen jolle ei ole kehittynyt vahva itsetunto aiemmin lapsuudessa tai nuoruudessa, on alttiimpi noitten ihmisperseiden vaikutukselle.

Nainen käyttäytyy väärin. Sano hänelle että lopetapa tuo tyhjänpäiväinen ja tyhjäpäinen paskanjauhaminen, tai keskitä se muualle kuin sinuun, kiitos.

Laita googleen hakusanaksi itsetunnon kehittäminenn, siellä on tosi asiallisia sivustoja avuksi sinulle.

[/quote]

aina vaan jaksan hämmästellä. Joo AP voisi oll arohkeampi jne. mutta ei se poista sitä asiaa ett äonglema on kiusaajan aiheuttama eikä AP:n ja jatkuva vähättely ja kiusaaminen töissä/koulussa/opiskelussa on oikea ongelma ja voi murentaa vahvaakin luonnetta. 

Olisko ohjeet samat jos "Pera" jatkuvasti kommentoisi töissä tai opiskelussa jonkun naisen ulkonäköä negatiivisesti? 
"Hei koita nainen löytää istetuntosi muualta, ei se ole Peran vika."
"oletkohan ärsyttänyt Peraa jotenkin?"

Tämähän on ihan sama tilanne, mutta toisin päin. 
argh. 

Opetelkaa ihmiset hiukan objektiiivisuutta niin huomaatte omat ennakkoasenteenna. 

Vierailija
52/63 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

58 & 59 jatkaa:

tuo yllä lainaamani viesti oli vähän hätiköiden esiin poimittu kun siinä oli ihan asiaakin, pointtini oli kyseenalaistaa täällä esiin nouseva asenne.

Vierailija
53/63 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten nämä kosto yms. ohjeet. Ihan yhtä pöllöjä. Jos AP olisi kyvykäs pistämään kampoihin ei ongelmaa olisi! Ja joo sitä voi oppia, mutta ei kenenkään tarvitse olla tuollainen. On ihan sallittua olla hiljainen hyssykkä - siinä ei ole mitään pahaa, josta pitäisi rankaista. Kiusaaminen on kiellettyä ja sitä vastaan taisteluun kannattaa hakea apua itseään vahvemmilta jos omat paukut ei riitä. 

ohje siitä että vittuilee takaisin on idioottimainen. Nainen joka vittuilee puoliammattilaisesti on todennäköisesti pirun hyvä ja sen haastaminen omassa pelissä on viakea ja typerää. 

Vierailija
54/63 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 08:51"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:59"]

AP kannattaa huomata, että narsistit tyypillisesti hakee uhreikseen läheisriippuvaisia. Ne pystyy haistamaan kaukaa ihmiset, jotka antaa pompotella itseään. On hyvin todennäköistä että olet lapsena/nuorena sairastunut läheisriippuvuuteen. Kannattaa hakea siihen jotain ammattiapua.

[/quote]

En ymmärrä alapeukkuja, näinhän se hyvinkin voi olla. Ei ap voi tehdä kuin itsensä eteen asioita. Multakin terapeutti löyti aiemmista kumppaneista pajon narsistisia piirteitä, joilla he olivat hallinneet minua. Ja minulla on tota läheisriippuvuutta.

M39

[/quote]Sä oot sellanen tyypillinen virheetön paskiainen, joka syyttää muita omista ongelmistaan. Ja hakee tukea väitteilleen sitten vaikka palkkaamalla ammattilaisen. Ja et tietenkään kertonut mitä itse olit aiemmissa suhteissa tehnyt??

[/quote]

Ei helvetti, taas kansakunnan toivot asialla. Katso mitä psykologinen tutkimus sanoo narsistien ja läheisriippuvaisten suhteesta, niin ei tarvitse täällä vinkua ja pilkata tuntemattomia ihmisiä jotka yrittävät auttaa.

Vierailija
55/63 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 08:30"]

Hän ei ole saanut itsetuntosi pohjalukemin vaan itsetuntosi on olematon sen takia,ettei vanhemmat kannustaneet sinua!!! Minuakin sellaiset hissukat ärsyttää!!! Hanki itselle harrastus josta nautit ja jossa pääset kehittää itseään,niin sinun ei tarvitse kadehtia rohkeimpia ihmisiä. Ei toi sun kaveri välttämättä ole ilkeä eikä huono ihminen,vaan sinä. Et itsekään mikään pulmunen olet kun kiroilet täällä.Joten ala käydä juttuasi läpi ja käy vaikka psykologin tai papin kanssa juttelemassa kun kerran vihat ihmisiä jotka eivät samanlaisia kun itse olet.

[/quote]

Päivän narsisti löytynyt! :D Sinä olet suuri ja mahtava ja siksi sulla on oikeus painaa heikompia maan rakoon. He ovat vain liian surkeita selviytymään tässä elämässä, eihän se nyt sun vika ole, eikö niin? Heikot ihmiset tasan ansaitsevat kohtalonsa!

Vierailija
56/63 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:08"]

- Älä vastaa mihinkään pöpipään esittämään kysymykseen "oikein", vaan katso häntä ja sano: joo, mä tiedän että sä olet ihastunut, mutta...

[/quote]

Tää on muuten nerokas! Ei kukaan nainen halua, edes narsisti, että hänen juttunsa tulkittaisiin tuolla tavalla. Yleensä narsisteista ei kyllä pääse eroon millään hokkuspokkuskonsteilla, mutta tää voisi hyvinkin toimia! Jos kaikki mitä nainen ap:n suuntaan tekee on tän jälkeen potentiaalista "kiinnostuksen osoitusta", niin ei kiusaaja voi muuta kuin juosta.

Vierailija
57/63 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
58/63 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:34"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:29"]Heh, voi sinua raukkaa:D [/quote] Oletko sukua tuolle naiselle?

[/quote]

Selkeesti vaimomatskuu :D

M39

Vierailija
59/63 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tänne tullut paljon vastauksia. Kiitos kaikille. Tiedän, että minun pitäisi varmaan sanoa tuolle naiselle jotain vastaan, mutta niissä tilanteissa menee aina jotenki lukkoon. Kerran sain sanottua jotain, mutta en usko että sillä oli paljoa vaikutusta. Ja tosiaan näillä tilanteilla on usein silminnäkijöitä, onneksi välillä joku muukin on sanonut hänelle vastaan, mutta useimmiten kaikki on vain hiljaa tai sitten joku vaihtaa puheenaihetta. En kuitenkaan onneksi ole ihan yksin, ja olenkin jutellut asiasta muiden kavereideni kanssa.

Ja tiedän, että minun ei pidä antaa hänen vaikuttaa itseeni niin paljon. Välillä tuntuu, että taannun itsekin teinin tasolle ja alan miettiä mikä minussa on vikana jne. Mutta oikeasti tiedän, että vika ei ole minussa vaan hänessä. En keksi syytä, miksi hän on ilkeä juuri minulle. Ihan ensimmäisen viikon aikana olimme usein samassa isommassa porukassa, ja huomasin jo silloin, että hän joko ignoraa puheeni tai sitten keksii siitä jotain ilkeää sanottavaa. En osaa sanoa, miksi.

Olen miettinyt, jos veisin asian eteenpäin, mutta en ole vielä saanut itseäni rohkaistua. Terapeuttini kanssa olen jutellut asiasta, ja hän onkin ollut suureksi avuksi minulle. Ja täytyy sanoa, että onneksi olen nyt aikuinen, koska pystyn ehkä jollain tavalla käsittelemään tunteitani paremmin ja selittämään ihmisten käytöstä, verrattuna siihen kun minua kiusattiin peruskoulussa.

Ap

Vierailija
60/63 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm anteeksi, kappalejako ei näytä toimivan tällä palstalla.

Ap