Ilkeä nainen on saanut itsetuntoni pohjamutiin
Eräs opiskelu"kaverini" on ollut minulle ilkeä siitä lähtien kun opiskelu alkoi. Ilmeisesti ärsytän häntä pelkällä olemuksellani. Olen melko hiljainen ja rauhallinen ja välillä ujo, enkä mitenkään kovinkaan macho mies. Tuo nainen vittuilee minulle päin naamaa aina jos sanon jotain. Ryhmätehtävissä en voi kysyä mitään, koska hän vastaa vittuillen. Ja sitten välillä hän kyselee minulta ihmeellisiä asioita, esimerkiksi että onko kukaa nainen koskaan ollut minusta kiinnostunut. Kun vastasin että on, hänen vastauksensa oli, että ihme. Tämä kaikki on johtanut siihen, että minua ahdistaa mennä luennoille ja yliopistolle yleensäkään, sillä minua ahdistaa törmätä häneen. Minua kiusattiin peruskoulussa, ja tuo nainen on saanut sen kaiken palaamaan mieleeni ja olenkin nykyään melko mieli maassa koko ajan. Itsetuntoni on huonontunut huomattavasti ja olen alkanut moittia itseäni "vioistani". Mietin myös, että mikähän minussa on sellaista, mikä saa ilkeät ihmiset kohdistamaan huomionsa minuun? Harmittaa myös kun olin odottanut opiskelua paljon, ja nyt tuntuu että hän saa kaiken sabotoitua. Kuulin myös eräältä opiskelukaveriltani, että tuo nainen olisi levittänyt jotain juttua minusta että haluaisin olla nainen, koska joskus jossain yhteydessä mainitsin että RuPaul's drag race on hauska ohjelma. En oikein tiedä, mitä asialle pitäisi tehdä. Emme kuitenkaan ole enää peruskoulussa.
Kommentit (63)
Älä alennu samalle tasolle, anna koiran haukkua.
Suomalaiset naiset ovat vähän sellaisia. Ei voi mitään.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:48"]
Tollaselle naiselle vaan mahdollisimman ilkeitä itsetuntoon liittyviä kommentteja. Tyyliin "miks sulla on noin paljon meikkiä aina?"
[/quote]Ei kannata alkaa takasin vittuilemaan, Siitä seuraa vaan täysi sota. Ei ole järkevää jos ei jo ennestään osaa sitä.
AP kannattaa huomata, että narsistit tyypillisesti hakee uhreikseen läheisriippuvaisia. Ne pystyy haistamaan kaukaa ihmiset, jotka antaa pompotella itseään. On hyvin todennäköistä että olet lapsena/nuorena sairastunut läheisriippuvuuteen. Kannattaa hakea siihen jotain ammattiapua.
Pitäsköhän ap sun katsoas vähän itseäs eka. Mitä teet väärin? Miten käyttäydyt ja mitä oot sanonut tällekin naiselle. Ei se ilman syytä silleen tee. Olet varmaan ärsyttänyt tai ollut mulkero. Älä ole tuollanen marttyyri
Ilmeisesti noissa tilanteissa on ollut silminnäkijöitä. Kunnianloukkaus on rikos, siis poliisiasia.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:29"]Pisti miettimään, että olisitko vahingossa sanonut jotain, minkä nainen on kokenut loukkaukseksi häntä kohtaan? Katkeralta kostolta kuulostaa omaan korvaan.
[/quote] Ei kaikille edes tarvi sanoa mitään, jotku on luonteeltaan vaan ilkeitä, hei sun täytyy sanoa sille naiselle suorat ja vedä oikein pohjan maan kautta, kerro, että mikäli vielä levittelee valheita sinusta niin teet poliisille valheellisen tiedon levittämisestä tutkintapyynnön...:D Luulis menevän hiljaiseksi! Ai niin nauhota vielä se keskustelu, voit hihitellä itsesi iltaisin sitten uneen! :)
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 23:01"]Ilmeisesti noissa tilanteissa on ollut silminnäkijöitä. Kunnianloukkaus on rikos, siis poliisiasia.
[/quote] Nimenomaan. En suosittele itse narsistille tai kiusaajalle alistumista, tuo on erittäin huono neuvo..se onnistuu jos on kyse henkilöstä, siis älä välitä asenne, henkilöstä jota ei näe usein ja ei vaikuta millään omaan elämään muuten! Jos antaa jonkun talloa itseä koko ajan, neuvotaan että älä välitä, mua itseä neuvottiin noin, ei onnistunut! Kiusaaminen jatkui, toki sanomisesta voi provosoitua, mutts oletpa ainakin kohdannut tämän ihmisen ja jos ei rauhotu käytös, niin teet vaan raakasti poliisille ilmoituksen...Ja voithan ensin sanoa likalle että harkitset kunnianloukkauksesta ilmoituksen tekemistä vakavasti, js jos juoruja kuuluu vielä selän takana, niin sitten lähtee jo ilmoitus hänestä!
Ja Ap, oot jo nyt alistunut sen muijan käytökselle, ymmärrettävää että palautuu muistoja mieleen, mutta älä anna voimaa niille! Käsitä se, että ei kenelläkään ole oikeutta kohdella sua miten sattuu, määrittelet itse kuka oot, ei joku randommuija koulussa! Ja jos et halua piikitellä sitä takaisin, niin sano suoraan ja kerro mitä tapahtuu, ja ai niin et kuuntele mitä se selittää! Ja infoa muita nainen käytöksestä, kerro kavereille että puhuu paskaa...ymmärrän silti tuon sun tilanteen, se on kuitenkin pohjimmiltaan epämiellyttävä fiilis jos joku demonisoi omaa elämää ja itse haluaisi vaan säilyttää rauhan! Kunhan tajuat sen, että ei kukaan normaali ihminen piikittele tai kärky ketään huvikseen.
Ehkäpä ihmiset jotka alistuu tai on aöistuneet aikaisemmin elämässä, niin niiden pitää kokea se miltä tuntuu kun puollustaa itseä, ei oo hyvä asia mennä päivän jälkeen koulusta/töistä kotiin jos on latistettu olo, ja mieleen jää pyörimään toisen sanat, kun uskaltaa sanoa ja kertoa ja näyträä toiselle että tämä EI käy, niin se voi karkottaa ahdistelijan/kiusaajan ja jopa säikyttää, niin että kiusaus loppuu! Ja jos ei lopu, niin olet tehnyt osasi, ja sen jälkeen annat koulun opettajien/jonkun muun virkavallan hoitaa niiden osa. Tsemppiä ap kovasti! Kyllä se siitä!
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 23:01"]Ilmeisesti noissa tilanteissa on ollut silminnäkijöitä. Kunnianloukkaus on rikos, siis poliisiasia.
[/quote] Nimenomaan. En suosittele itse narsistille tai kiusaajalle alistumista, tuo on erittäin huono neuvo..se onnistuu jos on kyse henkilöstä, siis älä välitä asenne, henkilöstä jota ei näe usein ja ei vaikuta millään omaan elämään muuten! Jos antaa jonkun talloa itseä koko ajan, neuvotaan että älä välitä, mua itseä neuvottiin noin, ei onnistunut! Kiusaaminen jatkui, toki sanomisesta voi provosoitua, mutts oletpa ainakin kohdannut tämän ihmisen ja jos ei rauhotu käytös, niin teet vaan raakasti poliisille ilmoituksen...Ja voithan ensin sanoa likalle että harkitset kunnianloukkauksesta ilmoituksen tekemistä vakavasti, js jos juoruja kuuluu vielä selän takana, niin sitten lähtee jo ilmoitus hänestä!
[/quote]
Mutta väitteet pitää voida todistaa.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 00:21"]Ja Ap, oot jo nyt alistunut sen muijan käytökselle, ymmärrettävää että palautuu muistoja mieleen, mutta älä anna voimaa niille! Käsitä se, että ei kenelläkään ole oikeutta kohdella sua miten sattuu, määrittelet itse kuka oot, ei joku randommuija koulussa! Ja jos et halua piikitellä sitä takaisin, niin sano suoraan ja kerro mitä tapahtuu, ja ai niin et kuuntele mitä se selittää! Ja infoa muita nainen käytöksestä, kerro kavereille että puhuu paskaa...ymmärrän silti tuon sun tilanteen, se on kuitenkin pohjimmiltaan epämiellyttävä fiilis jos joku demonisoi omaa elämää ja itse haluaisi vaan säilyttää rauhan! Kunhan tajuat sen, että ei kukaan normaali ihminen piikittele tai kärky ketään huvikseen.
[/quote]
Voit myös uhkailla korvausvaatimuksella. Se varmaan menisikin läpi käräjillä, jos todistajia on.
No varsinaisesti tuo nainen ei ole syy sinun itsetunnon pohjamudissa olemiseen, vaikka kusipäisesti käyttäytyykin. Sinussa itsessä on nyt se ongelma, että otat itseesi tuollaisesta ja annat hänelle vallan latistaa sinua. Ymmärrän, ihminen jolle ei ole kehittynyt vahva itsetunto aiemmin lapsuudessa tai nuoruudessa, on alttiimpi noitten ihmisperseiden vaikutukselle.
Nainen käyttäytyy väärin. Sano hänelle että lopetapa tuo tyhjänpäiväinen ja tyhjäpäinen paskanjauhaminen, tai keskitä se muualle kuin sinuun, kiitos.
Laita googleen hakusanaksi itsetunnon kehittäminenn, siellä on tosi asiallisia sivustoja avuksi sinulle.
Hän ei ole saanut itsetuntosi pohjalukemin vaan itsetuntosi on olematon sen takia,ettei vanhemmat kannustaneet sinua!!! Minuakin sellaiset hissukat ärsyttää!!! Hanki itselle harrastus josta nautit ja jossa pääset kehittää itseään,niin sinun ei tarvitse kadehtia rohkeimpia ihmisiä. Ei toi sun kaveri välttämättä ole ilkeä eikä huono ihminen,vaan sinä. Et itsekään mikään pulmunen olet kun kiroilet täällä.Joten ala käydä juttuasi läpi ja käy vaikka psykologin tai papin kanssa juttelemassa kun kerran vihat ihmisiä jotka eivät samanlaisia kun itse olet.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 08:30"]
Hän ei ole saanut itsetuntosi pohjalukemin vaan itsetuntosi on olematon sen takia,ettei vanhemmat kannustaneet sinua!!! Minuakin sellaiset hissukat ärsyttää!!! Hanki itselle harrastus josta nautit ja jossa pääset kehittää itseään,niin sinun ei tarvitse kadehtia rohkeimpia ihmisiä. Ei toi sun kaveri välttämättä ole ilkeä eikä huono ihminen,vaan sinä. Et itsekään mikään pulmunen olet kun kiroilet täällä.Joten ala käydä juttuasi läpi ja käy vaikka psykologin tai papin kanssa juttelemassa kun kerran vihat ihmisiä jotka eivät samanlaisia kun itse olet.
OHOH. Sinä kommentoija tarvitset psykologia, pappia ja pyhää vettä.
[/quote]
Tee päätös: joka kerran, kun jotakin ikävää tulee tuolta naiselta, kysy selkeän kuuluvasti: 'mitä tuolla tarkoitat?' Samalla katso suoraan silmiin, älä käännä katsetta pois, äläkä hymyile. Ei yhtään haittaa, vaikka punastuisit, silmäsi vetistyisivät, änkyttäisit. Tee vain tiukka päätös, että näin toimit. Laita kädet puuskaan, nojaudu (jos olet tuolissa) taakse päin, ja kysy kysymyksesi. Muista kysyä kuuluvasti ja hitaasti, että kaikki muutkin saavat kerralla selvää ja pysähtyvät kuuntelemaan. Harjoittele yksin ollessasi etukäteen, vaikka hölmöltä tuntuisikin. Kyseinen nainenhan on tyhmä, ja varmaan alkaa väykyttämään jotakin lisää tai yrittää väittää jotakin huumorista. Siihen voit vastata jotakin täysin neutraalia, esim. : 'Vai niin. Oliko vielä jotakin muuta, vai päästäänkö varsinaisessa asiassa eteenpäin?' Jos pystyt pitämään omat kysymyksesi ja kommenttisi näin neutraaleina, ei ko. naisella ole mitään mihin tarttua.
Muista, että kyseinen henkilö on suht tyhmä vähintäänkin sosiaalisilta taidoiltaan, eikä sinulla ole mitään menetettävää hänen ja hänen seurueensa suhteen. Kyllä se kettuilu loppuu, kunhan vuosi etenee, ja tyhmeliini huomaa, ettet ole niin helppo kohde kuin aluksi luuli.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:59"]
AP kannattaa huomata, että narsistit tyypillisesti hakee uhreikseen läheisriippuvaisia. Ne pystyy haistamaan kaukaa ihmiset, jotka antaa pompotella itseään. On hyvin todennäköistä että olet lapsena/nuorena sairastunut läheisriippuvuuteen. Kannattaa hakea siihen jotain ammattiapua.
[/quote]
En ymmärrä alapeukkuja, näinhän se hyvinkin voi olla. Ei ap voi tehdä kuin itsensä eteen asioita. Multakin terapeutti löyti aiemmista kumppaneista pajon narsistisia piirteitä, joilla he olivat hallinneet minua. Ja minulla on tota läheisriippuvuutta.
M39
Kysyhän ap joltain opiskelikaveriltas tämän naisen käytöksestä, että onko hän huomannut.
M39
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:27"]
Eräs opiskelu"kaverini" on ollut minulle ilkeä siitä lähtien kun opiskelu alkoi. Ilmeisesti ärsytän häntä pelkällä olemuksellani. Olen melko hiljainen ja rauhallinen ja välillä ujo, enkä mitenkään kovinkaan macho mies. Tuo nainen vittuilee minulle päin naamaa aina jos sanon jotain. Ryhmätehtävissä en voi kysyä mitään, koska hän vastaa vittuillen. Ja sitten välillä hän kyselee minulta ihmeellisiä asioita, esimerkiksi että onko kukaa nainen koskaan ollut minusta kiinnostunut. Kun vastasin että on, hänen vastauksensa oli, että ihme. Tämä kaikki on johtanut siihen, että minua ahdistaa mennä luennoille ja yliopistolle yleensäkään, sillä minua ahdistaa törmätä häneen. Minua kiusattiin peruskoulussa, ja tuo nainen on saanut sen kaiken palaamaan mieleeni ja olenkin nykyään melko mieli maassa koko ajan. Itsetuntoni on huonontunut huomattavasti ja olen alkanut moittia itseäni "vioistani". Mietin myös, että mikähän minussa on sellaista, mikä saa ilkeät ihmiset kohdistamaan huomionsa minuun? Harmittaa myös kun olin odottanut opiskelua paljon, ja nyt tuntuu että hän saa kaiken sabotoitua. Kuulin myös eräältä opiskelukaveriltani, että tuo nainen olisi levittänyt jotain juttua minusta että haluaisin olla nainen, koska joskus jossain yhteydessä mainitsin että RuPaul's drag race on hauska ohjelma. En oikein tiedä, mitä asialle pitäisi tehdä. Emme kuitenkaan ole enää peruskoulussa.
[/quote]
Haluat olla kiltti, ja siinä ei ole mitään pahaa tai väärää, mutta kiltteys myös houkuttelee narsistisia pöpipäitä kiusaamaan. Lopeta poskien kääntely ja ala vaikeaksi. Eli kysy seurassa olessasi:
- Miksi sun poikaystäväsi jätti sut?
- Onko se totta mitä susta eilen kerrottiin? Sitten pitkä hiljaisuus...
- Miksi sulla on aina ripsiväriä silmien alla? Huulipunaa hampaissa? Ja katso otsa rypyssä siihen kohtaan mistä puhut.
- Älä vastaa mihinkään pöpipään esittämään kysymykseen "oikein", vaan katso häntä ja sano: joo, mä tiedän että sä olet ihastunut, mutta...
Ole muille oma itsesi, mutta pöpipäälle veemäinen.
Kuulostaa mun äidiltä. Luulee, että kaikki vittuilu on hauska = huumoria.
Ratkaisuni: en tapaa enempää kuin on pakko, en puhu omista asioistani & korvasta sisään, toisesta ulos.
Välttele, koita olla välittämättä. Ole mahd. vähän tekemisissä. Kerro syy suoraan, jos tulee eteen tilaisuus tai jos jopa kysytään.
Muuten, puutu heti vittuiluun. Kysy: mitä tuolla tarkoitat, miksi sanot noin, mikä on ongelma? Vaikka joka kerta.
Älä ainakaan ota liikaa itseesi siitä, että toinen on selvästikin typerä ja tökerö. Etsi sopivampaa ja parempaa seuraa. Mikä estää kertomasta tunteistasi myöskään, ei kai mitään menetettävää. Voisi olla opettavaista kaikille. Tuollasia riivinrautoja on ihan liikaa joka paikassa.