Mies aikoo sitten vaihtaa reissutyöhön
Olen raskaana ja meillä on yksi lapsi ennestään. Kun uusi vauva syntyy, on esikoinen alle 2-vuotias.
Ja mies ilmoitti äsken, että uusi työpaikka on jo aika varma juttu. Ja työ on sitten paljolti reissaamista.
Ai jumalauta, että ottaa päähän, kun tämä tuli minulle näin ilmoitusluontoisena asiana.
Tämä tarkoittaa sitä, että minä saan yksin kotona hoitaa hyvin haasteellista esikoista ja sitten vielä vastasyntynyttä pitkiäkin aikoja kerrallaan. Tämä tarkoittaa melko varmasti myös sitä, että minun urakehitykseni tulee tästä kärsimään, sillä kun lapset on kipeinä ja mies toisella puolen Suomea, niin minähän se jään kotiin hoitamaan silloinkin.
Saatana.
Kommentit (152)
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:19"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:39"] [quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:16"]Minä en tosiaan käsitä apn valitusta. Mieheni, lasteni isä, on reissutyössä. Lähtee su iltana ja palaa kotiin pe iltana. Sanomattakin selvää että olen itse hoitovapaalla. Olemme seurustelleet/ olleet naimisissa 15v eli reissuleski vuosia on jo kiitettävästi. Ei tulis mieleenkään valittaa siitä, että mies on poissa. Hän kuitenkin hankkii sen rahan että minä voin olla kotona lasten kanssa. Ja ihan oikeasti, kyllä se siivoaa ja pitää kodin joka siellä kotona on. Jotenkin huvittavaa, apllä ei tunnu olevan tosielämästä hajuakaan. Valitat yhden pian kahden lapsen hoidosta. Tuleppa tänne meille kokeilemaan viikoksi. Kotiin paluu tuntuisi lomalle! ! T. 4 lapsen äiti ja lapset syntyneen alle 2vuoden välein [/quote] Taas yksi sädekehä, onneksi olkoon! Aloittajaa sapettaa, ettei hän voi/saa osallistua häntä ja hänen perhettään koskevaan päätöksentekoon. Elätkö itse miehesi päätösvallan alaisena? [/quote] Voi jestas sentään. Kyllä se meillä menee ennemminkin niin, että minä täällä kotona sanelen koska minulla on tämän meidän perheen arjen nyörit näpeissäni. Olen itse valinnut (toki miehen kanssa yhdessä keskusteltu) olla kotiäiti kunnes nuorimmainenkin koulussa. Jos mies olisi ns päivä työssä niin raha ei riittäisi. Olemme molemmat hyvin voimakkaita ja itsenäisiä ihmisiä. Mies on huippuosaaja omassa työssään ja minä viihdyn kotona lasten kanssa. Eli itse valitsin roolini. Miehelläni olisi koko ajan mahdollosta vaihtaa ns virka-aika työhön, mutta koska tässä kellään ei ole mitään hätää niin miksi pitäisi?! Et sinä ap voi noin vain sanella miehesi työtä. Lähde itse jos ei miellytä. Sääliy itseäsi. Sääli on sairautta. Enkä mä täällä mitään sädekehää kiillota. Tää on vaa elämää, kamoon! ;) [/quote] Hei, kamoon! Opettele lukemaan ja vielä myös sisäistämään lukemasi. Kirjoittamasi perusteella sinun ja ap:n tilanne on ollut aivan erilainen. Sinä olet yhdessä miehesi kanssa päättänyt, että olet kotiäiti ja mies lähtee reissuhommiin. Miten et vieläkään tajua, että aloittajalta ei mies ole kysynyt mielipidettä asiaan, eikä asiasta ole yhdessä sovittu. Parisuhteessa asiat sovitaan yhdessä. [/quote] No, sitä mimä nimenomaan en käsitäkään että mitä tekemistä apllä on miehen työpaikkavalinnan suhteen? Ja onko se muka jotenkin eri asia jos ap kieltää mieheltään tämän uuden työn?! Tässä ei taida tulla yhteistä "parisuhde päätöstä" vaan jotain ihan muuta. Mun pointti oli vaan se etää ap relaa. Vauvat itkee ja sitten ne kasvaa. Mee virran mukana ja nauti lapsistasi. Anna miehen reissuta, ikävämpi sillä on. Pois perheen luota. Tää tulee kasvattamaan sua ihmisenä ihan hirveästi!!
[/quote]
Sun pointtisi on se, että sulla kookos jossain nimeltä mainitsemattomassa paikassa ja ananas toisessa.
Ihme, että ukkosi on jaksanut katsella sua, jos ajatuksesi on, että SINUN (yhtä kuin ap:n mies) ei tarvitse mistään keskustella miehesi (yhtä kuin ap) kanssa ennen kuin teet (siis teet yksikössä, ei teette monikossa) ISOJA päätöksiä ja kaikkiko on niin, että my way tai high way? Joka asian on vaan passattava toiselle ilman muuta tai tulee ero?
Aloittajallakin on vain yksi elämä ja hänellä on ihan täysi valta päättää elämästään. Hän on päättänyt olla yhdessä miehen kanssa, joka ei ole reissuhommissa. Hän on päättänyt tehdä lapsia tämän miehen kanssa. Kaikki nämä päätökset on tehty tiettyjen vallitsevien olosuhteiden perusteella sekä miehen että naisen ollessa niistä tietoisia. Mies on yksiselitteisesti yksin muuttanut olosuhteita ja nyt nämä ap:n päätökset ovat menettäneet mielekkyytensä.
Ja huomioi, en ole ap, älä samassa pötkössä vastaa minulle ja ap:lle.
[/quote]
Edelleenkään en ole tuo palmu tyypi!!!! Itsehän tuota kirjoittelet sille palmulle minun kommentin perään.....voi sua.
[/quote]
Ei, se olin taas minä. Mut, joo, pahoittelut. Palmumuijalle oli tarkoitus vääntää rautalangasta. Vaikka ei se mitään. Ei se kumminkaan tajuu... :D
Voi hyvä ihme tuota palmumuijaa... Ihan käsittämätöntä tuubaa.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:23"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:19"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:58"] [quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:39"] [quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:16"]Minä en tosiaan käsitä apn valitusta. Mieheni, lasteni isä, on reissutyössä. Lähtee su iltana ja palaa kotiin pe iltana. Sanomattakin selvää että olen itse hoitovapaalla. Olemme seurustelleet/ olleet naimisissa 15v eli reissuleski vuosia on jo kiitettävästi. Ei tulis mieleenkään valittaa siitä, että mies on poissa. Hän kuitenkin hankkii sen rahan että minä voin olla kotona lasten kanssa. Ja ihan oikeasti, kyllä se siivoaa ja pitää kodin joka siellä kotona on. Jotenkin huvittavaa, apllä ei tunnu olevan tosielämästä hajuakaan. Valitat yhden pian kahden lapsen hoidosta. Tuleppa tänne meille kokeilemaan viikoksi. Kotiin paluu tuntuisi lomalle! ! T. 4 lapsen äiti ja lapset syntyneen alle 2vuoden välein [/quote] Taas yksi sädekehä, onneksi olkoon! Aloittajaa sapettaa, ettei hän voi/saa osallistua häntä ja hänen perhettään koskevaan päätöksentekoon. Elätkö itse miehesi päätösvallan alaisena? [/quote] Voi jestas sentään. Kyllä se meillä menee ennemminkin niin, että minä täällä kotona sanelen koska minulla on tämän meidän perheen arjen nyörit näpeissäni. Olen itse valinnut (toki miehen kanssa yhdessä keskusteltu) olla kotiäiti kunnes nuorimmainenkin koulussa. Jos mies olisi ns päivä työssä niin raha ei riittäisi. Olemme molemmat hyvin voimakkaita ja itsenäisiä ihmisiä. Mies on huippuosaaja omassa työssään ja minä viihdyn kotona lasten kanssa. Eli itse valitsin roolini. Miehelläni olisi koko ajan mahdollosta vaihtaa ns virka-aika työhön, mutta koska tässä kellään ei ole mitään hätää niin miksi pitäisi?! Et sinä ap voi noin vain sanella miehesi työtä. Lähde itse jos ei miellytä. Sääliy itseäsi. Sääli on sairautta. Enkä mä täällä mitään sädekehää kiillota. Tää on vaa elämää, kamoon! ;) [/quote] Hei, kamoon! Opettele lukemaan ja vielä myös sisäistämään lukemasi. Kirjoittamasi perusteella sinun ja ap:n tilanne on ollut aivan erilainen. Sinä olet yhdessä miehesi kanssa päättänyt, että olet kotiäiti ja mies lähtee reissuhommiin. Miten et vieläkään tajua, että aloittajalta ei mies ole kysynyt mielipidettä asiaan, eikä asiasta ole yhdessä sovittu. Parisuhteessa asiat sovitaan yhdessä. [/quote] No, sitä mimä nimenomaan en käsitäkään että mitä tekemistä apllä on miehen työpaikkavalinnan suhteen? Ja onko se muka jotenkin eri asia jos ap kieltää mieheltään tämän uuden työn?! Tässä ei taida tulla yhteistä "parisuhde päätöstä" vaan jotain ihan muuta. Mun pointti oli vaan se etää ap relaa. Vauvat itkee ja sitten ne kasvaa. Mee virran mukana ja nauti lapsistasi. Anna miehen reissuta, ikävämpi sillä on. Pois perheen luota. Tää tulee kasvattamaan sua ihmisenä ihan hirveästi!! [/quote] Sun pointtisi on se, että sulla kookos jossain nimeltä mainitsemattomassa paikassa ja ananas toisessa. Ihme, että ukkosi on jaksanut katsella sua, jos ajatuksesi on, että SINUN (yhtä kuin ap:n mies) ei tarvitse mistään keskustella miehesi (yhtä kuin ap) kanssa ennen kuin teet (siis teet yksikössä, ei teette monikossa) ISOJA päätöksiä ja kaikkiko on niin, että my way tai high way? Joka asian on vaan passattava toiselle ilman muuta tai tulee ero? Aloittajallakin on vain yksi elämä ja hänellä on ihan täysi valta päättää elämästään. Hän on päättänyt olla yhdessä miehen kanssa, joka ei ole reissuhommissa. Hän on päättänyt tehdä lapsia tämän miehen kanssa. Kaikki nämä päätökset on tehty tiettyjen vallitsevien olosuhteiden perusteella sekä miehen että naisen ollessa niistä tietoisia. Mies on yksiselitteisesti yksin muuttanut olosuhteita ja nyt nämä ap:n päätökset ovat menettäneet mielekkyytensä. Ja huomioi, en ole ap, älä samassa pötkössä vastaa minulle ja ap:lle. [/quote] Edelleenkään en ole tuo palmu tyypi!!!! Itsehän tuota kirjoittelet sille palmulle minun kommentin perään.....voi sua. [/quote] Ei, se olin taas minä. Mut, joo, pahoittelut. Palmumuijalle oli tarkoitus vääntää rautalangasta. Vaikka ei se mitään. Ei se kumminkaan tajuu... :D
[/quote]
Tässä ketjussa (siis näissä liitteissä) ei ole yhtään viestiäni. Olet nyt sekoittanut kaksi kirjoittajaa.
Tervehtien, Palmumuija
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:33"]
Voi hyvä ihme tuota palmumuijaa... Ihan käsittämätöntä tuubaa.
[/quote]
Olen vielä lapseton, mutta noissa ton palmumuijan kirjoituksissa on kyllä elämänkokemusta. Meillä on vähän sama tilanne. Miehelle on tarjottu ulkomaankomennusta ja se haluais lähteä. Yritän päättää mitä minä haluan.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:00"]Muhahahahaa ähäkutti :D
Sielläpä kykit sitten kakarasi kanssa yksin kyökkipiikana.
[/quote]
Kahden kakaran. Kylläpä vittu naurattaa. Palkka ei ole siinä työssä niin paljoa kummoisempi, että sillä mitään apua saisi palkattua.
Ja mikäli tyypillinen huono onneni jatkuu, niin tulevakin synnytys on hätäsektio ja fyysinen kykenemättömyys varma seuraus.
Ei olekaan vituttanut näin paljoa ihan vähään aikaan.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 12:57"]
Olen raskaana ja meillä on yksi lapsi ennestään. Kun uusi vauva syntyy, on esikoinen alle 2-vuotias. Ja mies ilmoitti äsken, että uusi työpaikka on jo aika varma juttu. Ja työ on sitten paljolti reissaamista. Ai jumalauta, että ottaa päähän, kun tämä tuli minulle näin ilmoitusluontoisena asiana. Tämä tarkoittaa sitä, että minä saan yksin kotona hoitaa hyvin haasteellista esikoista ja sitten vielä vastasyntynyttä pitkiäkin aikoja kerrallaan. Tämä tarkoittaa melko varmasti myös sitä, että minun urakehitykseni tulee tästä kärsimään, sillä kun lapset on kipeinä ja mies toisella puolen Suomea, niin minähän se jään kotiin hoitamaan silloinkin. Saatana.
[/quote]
Mites kodinhoitaja, kyllähän rikkaalla reissumiehellä heruu tonni pari, jotta voi palkata jonkun lapsenhoitajaksi tarvittaessa?
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 12:57"]
Olen raskaana ja meillä on yksi lapsi ennestään. Kun uusi vauva syntyy, on esikoinen alle 2-vuotias. Ja mies ilmoitti äsken, että uusi työpaikka on jo aika varma juttu. Ja työ on sitten paljolti reissaamista. Ai jumalauta, että ottaa päähän, kun tämä tuli minulle näin ilmoitusluontoisena asiana. Tämä tarkoittaa sitä, että minä saan yksin kotona hoitaa hyvin haasteellista esikoista ja sitten vielä vastasyntynyttä pitkiäkin aikoja kerrallaan. Tämä tarkoittaa melko varmasti myös sitä, että minun urakehitykseni tulee tästä kärsimään, sillä kun lapset on kipeinä ja mies toisella puolen Suomea, niin minähän se jään kotiin hoitamaan silloinkin. Saatana.
[/quote]
Mites kodinhoitaja, kyllähän rikkaalla reissumiehellä heruu tonni pari, jotta voi palkata jonkun lapsenhoitajaksi tarvittaessa?
[/quote]
Tossa ylempänä ehdinkin jo manata tuota palkka-asiaa. Vitut sillä mitään apua palkata.
No höh, ei vaan, toivon sinulle todella paljon tsemppiä tilanteeseen! Kyllä se elämä siitä alkaa sujua.
Tiellä ne miehet vaan noissa kotihommissa on;).Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:07"]No höh, ei vaan, toivon sinulle todella paljon tsemppiä tilanteeseen! Kyllä se elämä siitä alkaa sujua.
[/quote]
No pahin on vielä edessä. Kyllä mä nyt tän yhen hankalan pennun kanssa pärjäisin. Ja vähän kauhistuttaa tuo synnytyskin. Huono tuurini takaa sen, että mies ei ehdi jostain Lapista tänne Helsinkiin kun hetki koittaa.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:11"]Tiellä ne miehet vaan noissa kotihommissa on;).Tsemppiä!
[/quote]
No tuo on kyllä totta, jääpähän yhden "lapsen" sotkut pois. Mutta saapahan nähdä, että riittääkö mun jaksaminen hänen elukoidensa hoitoon myös, jos ei niin ikävä juttu, hänelle.
Vaihda muhun. Mä en käy töissä joten mulla on aikaa sulle.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:00"]Muhahahahaa ähäkutti :D
[/quote]
Kyllä ne on sen miehenkin lapsia. Sorry.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:00"]Muhahahahaa ähäkutti :D
[/quote]
Kahden kakaran. Kylläpä vittu naurattaa. Palkka ei ole siinä työssä niin paljoa kummoisempi, että sillä mitään apua saisi palkattua.
Ja mikäli tyypillinen huono onneni jatkuu, niin tulevakin synnytys on hätäsektio ja fyysinen kykenemättömyys varma seuraus.
Ei olekaan vituttanut näin paljoa ihan vähään aikaan.
[/quote]
Kyllä on miehesi surkean reissutyön löytänyt jos siitä ei kilise tonneja tilille. Minun ukkoni on konepajalla töissä surkealla palkalla mutta jos joutuu lähtemään yhtikäs minnekään niin alkaa rahaa tulemaan ovista ja ikkunoista.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:15"]Vaihda muhun. Mä en käy töissä joten mulla on aikaa sulle.
[/quote]
Helvetin hyvä idea. Mä oon 25-vuotias ja ihan siedettävän näkönen, jos ei oo kovia vaatimuksia. Oon tosin tässä raskaana, mutta se ei vielä näy ulospäin. Ja tämä on takuulla viimeinen lapsi.
Miettikää nyt, tästä näin vaihtaisin näpsäkästi nykyisen mieheni randomiin AV:lla kommentoineeseen mieheen tai naiseen. Mullakin ois vissiin mun miehelle ilmoitusluontoista asiaa. :D
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:16"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:00"]Muhahahahaa ähäkutti :D
[/quote]
Kyllä ne on sen miehenkin lapsia. Sorry.
[/quote]
Niin se mieskin luulee
[/quote]
Heh, heh, kyllä ne on senkin lapsia. T. Ap
Asennekysymys, mua ei ole koskaan haitannut, että mies on reissutöissä. Lapset alle 2 vuoden ikäerolla ja itsekään en ole ollut hoitovapaalla päivääkään. Urallakin olen edennyt ja joudun toisinaan itsekin matkustamaan ulkomaita myöten, mutta silloin on mies ollut kotipaikkakunnalla töissä. Hyvin on pärjätty ja nyt lapsetkin on jo kouluikäisiä.
Et sitten voi laittaa esikoista hoitoon? Et tietenkään. Marttyyriys kärsii...
Siis minun mieheni ei olisi ikinä valinnut työtä perheen sijaan vaan onneksi perhe on ykkönen.
Tosin emme kaipaa limusiinikyytejä vaikka nykyään siihenkin olisi jo varaakin. Varmasti olisimme tosi varakkaita jos mies olisi lähtenyt reissuhommiin mutta meillä on toisenlaiset arvot.
Ja ainahan sitä voi repäistä ja lähteä yhdessä maailmalle kun lapset pian muuttaa omilleen...