Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies aikoo sitten vaihtaa reissutyöhön

Vierailija
29.09.2015 |

Olen raskaana ja meillä on yksi lapsi ennestään. Kun uusi vauva syntyy, on esikoinen alle 2-vuotias.

Ja mies ilmoitti äsken, että uusi työpaikka on jo aika varma juttu. Ja työ on sitten paljolti reissaamista.

Ai jumalauta, että ottaa päähän, kun tämä tuli minulle näin ilmoitusluontoisena asiana.

Tämä tarkoittaa sitä, että minä saan yksin kotona hoitaa hyvin haasteellista esikoista ja sitten vielä vastasyntynyttä pitkiäkin aikoja kerrallaan. Tämä tarkoittaa melko varmasti myös sitä, että minun urakehitykseni tulee tästä kärsimään, sillä kun lapset on kipeinä ja mies toisella puolen Suomea, niin minähän se jään kotiin hoitamaan silloinkin.

Saatana.

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:46"]

No mies on ihan itse hommannut itselleen vaimon ja lapset eli perheen niin ei sitten voi elää kuin poikamies ja yksin päättää että otanpas tässä ja lähden jonnekin Juupajoelle töihin (kun ei edes ole pakko). Asiasta täytyy keskustella! 

[/quote]

Mitä luulet kuinka moni nainen on polkenut jalkaa, kiristänyt seksillä ja lopuksi "pillerit petti" vaikka mies ei yhtään halunnut lisää lapsia? Asiosta täytyy keskustella eikä päättää itse. Paitsi nainen voi päättää miehen lapsista ja työn teosta samalla?

Vierailija
142/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ilmoitettiin myös aikanaan reissutyöt. No siitä lähtikin sitten se viiminen alamäki suhteessa ja enää meitä ei ole perheenä. Jotain on vialla kun mies tekee perheessä yksin tämmösiä päätöksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:02"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:58"]Eihän se esiokoisen päiväkotiin laittaminen pelasta sitä että iltaisinkaan ei ole toinen apuna ja päästämässä välillä omiin menoihin. Oikeastaan voi vain lisätä hommia, kun täytyisi hoitaa se sinne päiväkotiin ja ne vaatteet ja välillä eväitä ymsmyms. [/quote] Juuri näin. Itse ainakin vauvanarjen keskellä tarvitsin sitä miehen seuraa ja läheisyyttä ja sitä tunnetta ettei ole yksin kaiken keskellä. [/quote] Niinpä. kai mä sit muutan pentuineni mun vanhemmille, jos on oikeesti hankalaa. En kyl usko et ne riemuiten kuuntelis huutoa yöt ja päivät kun on niilläkin työt ja vihdoinkin sitä vapaa-aikaa, kun ei ole lapsia kotona.

[/quote]

Mitä hittoa sinä vanhempiasi sekoitat tähän? Eivät he sinua ole paksuksi nussineet. Koittakaa nyt aikuiset vain selvitä ihan keskenänne omista lapsistanne.
[/quote]

No se nyt tuli mieleen, kun seuraavaksi olisi varmaan melko pian kysytty, että voiko isovanhemmat auttaa lasten hoidossa. Mut en nyt tosiaan ole sinne muuttamassa, se oli nyt vähän tollanen heitto.

Eli isovanhemmat voisi ehkä jossain määrin auttaa, mutta on niillä omakin elämä, eikä ne voi korvata mulle miestä eikä lapsille isää

Vierailija
144/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti mikä selkärangaton loinen AP:n mies on. Miten jotkut miehet kuvittelevat, että voivat panna lapsia alulle ja sitten hylätä ne tuosta vaan?

Et nyt AP anna pätkääkään periksi miehelle. Ilmoitat vaikka, että te alatte sitten lasten kanssa kulkemaan miehen mukana reissuissa tai että mies saa luvan jäädä koti-isäksi. Ei ole mitenkään kohtuullista tehdä tuollaisia päätöksiä yksin, kun lapset on kerran yhdessä hankittu.

Minä luultavasti antaisin omalle miehelleni vaihtoehdoiksi sen, että olen oikeasti yksinhuoltaja tai että olemme perhe. Se ei ole mikään vaihtoehto, että minä olisin yksinhuoltaja perheessä, jossa mies kävisi vain poimimassa parhaat palat ilman minkäänlaista vastuunkantoa tai arkeen osallistumista. Pidä AP puolesi!

Vierailija
145/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:46"]

No mies on ihan itse hommannut itselleen vaimon ja lapset eli perheen niin ei sitten voi elää kuin poikamies ja yksin päättää että otanpas tässä ja lähden jonnekin Juupajoelle töihin (kun ei edes ole pakko). Asiasta täytyy keskustella! 

[/quote]

Mitä luulet kuinka moni nainen on polkenut jalkaa, kiristänyt seksillä ja lopuksi "pillerit petti" vaikka mies ei yhtään halunnut lisää lapsia? Asiosta täytyy keskustella eikä päättää itse. Paitsi nainen voi päättää miehen lapsista ja työn teosta samalla?

[/quote]

Mitähän tämä kommentti taas ajaa takaa? Ei minkäänlaista lisäarvoa keskusteluun. Luepa ketjua taaksepäin. Ap selvästi ilmoittaa, että lapsenhankinnoista on yhdessä miehen kanssa päätetty. Eikös ne sitten hoidetakin yhdessä?

Vierailija
146/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:48"]Nyt en voi täysin kompata ap:tä. Mies on ollut kanssa reissutyöläinen. Oletan että jos se mies on reissutyön ottanut Lapista, vaikka siitä ei kauhean hyvin edes makseta, niin olisi muuten työttömänä? Eikö se nyt ole parempi että on töissä? Ei nykypäivänä tutuilla perheenisillä juurikaan ole varaa valita, ole tyytyväinen että se reissutyö ei ole ulkomailla niin kuin parilla tuttavaperheellä. Sieltä se isi skypettelee iltaisin ja käy kotona parin kuukauden välein. Vaimo on hoitanut kaksikin hätäsektiokeskosta, mutta ei koskaan hauku miestään.

Sikäli kyllä eri tilanne, että he ovat tiimi ja ovat kaikki nämä elämänsä käänteet käyneet läpi yhdessä. Sikäli ei ole kovin hyvä ennuste ap:n miehelle, että kuvittelee että tuollainen onnistuu ilmoitusluontoisena asiana, ja sitten vielä luullaan että tämä on hyväkin tiimi.
[/quote]

Faktat tiskiin: on varaa valita, ei ole potkujen uhkaa nykyisestä työstä, ei ole pakko vaihtaa työpaikkaa.

Jos jollekin on ok nähdä miestään vaikka kerran vuodessa ajatellen iloisesti, että ne on tiimi ja mies tekee rahaa, nainen hoitaa kodin, se on mulle ihan fine. Mut ite en suostuis tollaseen järjestelyyn.

Ja kyllä mulla on nyt vähän aihetta haukkua, kun menee tekemään yksin päätöksen, joka vaikuttaa koko perheeseen.

Vierailija
147/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun ei kannata kauheasti nyt etukäteen miettiä sairastamisia ja muuta. Harvoin sitä kuitenkaan on niin kipeä, että ei jaksaisi lapsista huolehtia. 

Tärkeintä on, että saan päiviin rutiinin. Lapsillasi on ainutlaatuinen varhaislapsuus ja vanhemman ei kannata sitä aikaa pilata tekemällä itsestään marttyyriä. Viiden vuoden kuluttua sulla ei ole enää näitä pikkuisia, se aika on pysyvästi ohi. 

Nyt kannattaa lopettaa itsensä säälittely ja miettiä miten asiat saa sujumaan. Suosittelen, että netissä käytetyn ajan (esim aihe vapaalla) kun alkuunsa puolittaa, niin aika jää paljon muuhun.

Itse hoidin kolme alle kaksi vuotiasta, kun mies teki matkatöitä. Tyyliin 3 viikkoa Kiinassa ja pari viikkoa Australiassa. Maatkapäiviä oli vuodessa yli 200. Usein ei saanut kiinni kuin puhelimella ja hyvä jos sitenkään aikaerojen vuoksi. Eikä kummankaan vanhempia tai sisaruksia apuna. Kyllä siitä selvittiin, vaikka eihän se aina niin hauskaa ollut. Minulla on lapsiin läheinen suhde, minulle he kertovat surunsa ja ilonsa. Isä on se kiva tyyppi, jonka kanssa touhutaan jotain erityistä.

Vierailija
148/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:35"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:20"]Joo rahalla voi ostaa kotipalvelua mutta moniko mies antaa sitä "ylimääräistä rahaa" kotipalvelujen ostoon ja arjen helpottamiseen? Vai meneekö ne rahat miehen omiin hommiin ja iltamenoihin siellä reissussa. Kun eihän sitä voi yksin istua hotellissa kun pitää käydä syömässä ja viihteellä ja salilla ym ym. Ja sillä välin se äiti pyörittää yksin lapsiarkea kotona 24/7 ja ei pääse salille, ei ulos syömään eikä viihteelle. [/quote] Aivan. Miehellä on jokaikinen hetki vapaa-ajasta lapsivapaata reissussa. Koko sen ajan minä olen kotona ja hoidan lapsia yötä päivää. Mies on kyllä aika viinaanmenevä, joten kyllä varmasti joisi oikein kaksin käsin, kun ei olisi ketään kieltämässä. Ja tälläkin hetkellä minä olen se, joka kotihoidontuesta joutuu antaa miehelle rahaa, kun on niin messevät velat, ettei meinaa riittää hänen elämäntyyliinsä rahat. Että vähän vaikea kuvitella sitä heittämässä mulle vähän "kärsimysrahaa", ei ei.

[/quote]

Eikös sinun olisi helpompi ilman miestä? Kuulostaa niin katkeralta, että rakkus varmaan jo aika heikossa hapessa. Eihän tuo ihan normaalia elämää ole.

Vierailija
149/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapset pitää hankkia noin pienellä ikäerolla ja tehdä elämästä raskasta?

Vierailija
150/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:37"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:32"] Pistät ihan rehellisesti sanottuna valitsemaan perheen tai työn! Kenenkään naisen ei tarvitse jäädä yksin elämään pitkiksi ajoiksi. Ei ole väärin kieltää puolisolta reissutyö. Pidä meidät ajan tasalla. [/quote] No kyllä se väärin on päättää toisen työurasta. Ottakaa huomioon, että pikkulapsiaika on vain pari vuotta, työuraa voi joutua luomaan 30 vuodeksi eteenpäin. [/quote] Entäs se mun työura? Kun ensin oon kotona lasten kanssa ja sitten mies tekee 30 vuotta uraa JA minä olen lasten kanssa joka kerta kotona, kun he ovat kipeinä. Joten, aivan. Muotoillaanpa tämä uudelleen: no kyllä se on väärin miehen päättää minun työurastani.

[/quote]

Avioliitto ja vanhemmuus EIVÄT ole mikään kamppailulaji, jossa napsitaan pisteitä puolin ja toisin. Jos sun palkka on parempi ja voit mennä takaisn töihin, niin ehdota miehelle. Lapsien hyvinvointia tiedän pitäisi pohtia, kun niitä on tehty. Siihen kuuluu mm. hoivan lisäksi se, että pidemmän päälle on tarjota taloudellisesti turvallinen tulevaisuus.

Vierailija
151/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:38"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 12:57"]

Olen raskaana ja meillä on yksi lapsi ennestään. Kun uusi vauva syntyy, on esikoinen alle 2-vuotias. Ja mies ilmoitti äsken, että uusi työpaikka on jo aika varma juttu. Ja työ on sitten paljolti reissaamista. Ai jumalauta, että ottaa päähän, kun tämä tuli minulle näin ilmoitusluontoisena asiana. Tämä tarkoittaa sitä, että minä saan yksin kotona hoitaa hyvin haasteellista esikoista ja sitten vielä vastasyntynyttä pitkiäkin aikoja kerrallaan. Tämä tarkoittaa melko varmasti myös sitä, että minun urakehitykseni tulee tästä kärsimään, sillä kun lapset on kipeinä ja mies toisella puolen Suomea, niin minähän se jään kotiin hoitamaan silloinkin. Saatana.

[/quote]

Sinun kielenkäyttöä ja asennetta kun lukee niin enpä ihmettele miksi mies haluaa eteenkin vauvavuotena olla paljon pois. En usko että olet kovinkaan empaattinen, sympaattinen tai yleensäkään kovin miellyttävä persoona.

Mies 77

[/quote]

Ja sinä taas taidat olla sellainen kunnon äijänköriläs, jonka mielestä kakaroiden hoito ja huusholli kuuluu vain ja ainoastaan akalle. Itse piereskelet kusenpolttamissa kalsareissasi sohvalla ja huudat eukkoa tuomaan lisää kaljaa. Ei ap.

[/quote]

Enpä juo alkoholia ollenkaan ja tykkään että kotona ei huku jätteisiin. Ruokani osaan kyllä laittaa ja kun sitä teen niin siitä riittää myös muillekin. Lapsen kanssa on mukava touhuilla ja hänen elämään osallistua niin hyvässä kuin pahassakin.

Sinun kirjoituksista paistaa ihminen jolla on hyvin ruma asenne.

Mies 77

[/quote]

En ole ap. Et siis tiedä muita kirjoituksiani kuin tuon yhden. Eikä sinunkaan asenteessasi kehumista ole, sillä syyllistät ap:tä siitä, että hänen miehensä ei viihdy kotonaan. Sinun kirjoituksestasi taas paistaa läpi se, että sinä vaan touhuilet lapsesi kanssa ja välillä laittelet jopa ruokaa. Et ole eläissäsi siis ottanut kokonaisvaltaista vastuuta kahdesta alle 2-vuotiaasta, kodin ja arjen pyörityksestä. Joten mitäpä jos pitäisit mölyt (kalja)mahassasi.

[/quote]

Kannattaisi ehkäpä lukea kokonaan ja ajatuksella mitä kirjoitin. Esim. kohta lapsen elämään osallistumisesta niin hyvässä kuin pahassakin. Nyt on kirjoittajalla kiimainen vimma voittanut ajatuksen, omia mielikuvia ja väittämiä paiskotaan totuudesta välittämättä. Kovin ruma on sinunkin asenne.

Mies 77

Vierailija
152/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:38"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 12:57"] Olen raskaana ja meillä on yksi lapsi ennestään. Kun uusi vauva syntyy, on esikoinen alle 2-vuotias. Ja mies ilmoitti äsken, että uusi työpaikka on jo aika varma juttu. Ja työ on sitten paljolti reissaamista. Ai jumalauta, että ottaa päähän, kun tämä tuli minulle näin ilmoitusluontoisena asiana. Tämä tarkoittaa sitä, että minä saan yksin kotona hoitaa hyvin haasteellista esikoista ja sitten vielä vastasyntynyttä pitkiäkin aikoja kerrallaan. Tämä tarkoittaa melko varmasti myös sitä, että minun urakehitykseni tulee tästä kärsimään, sillä kun lapset on kipeinä ja mies toisella puolen Suomea, niin minähän se jään kotiin hoitamaan silloinkin. Saatana. [/quote] Sinun kielenkäyttöä ja asennetta kun lukee niin enpä ihmettele miksi mies haluaa eteenkin vauvavuotena olla paljon pois. En usko että olet kovinkaan empaattinen, sympaattinen tai yleensäkään kovin miellyttävä persoona. Mies 77 [/quote] Kas kun minä en olekaan sellainen siveä morsio muutenkaan, joka ihan mielellään asettuisi nyrkin ja hellan väliin. Niin ja minä se kuule vielä kiroilenkin niinku mies konsanaan. Niin ja empaattisuudesta esimerkkinä, että olen 10 vuotta vapaa-ehtoisesti auttanut mm. vanhuksia. Miellyttävyyttä multa ei puolestaan heru yhtään tollasille MIESseiskaseiskoille, jotka haluis akat takas kotiin et vois miehet tuoda leivän pöytään niinku ennenvanhaan. Hohhohhoo sun kanssas.

[/quote]

Hohhohhoo juu niin.. Missäs kohtaa tuon viimeisen väittämäsi minä kirjoitin? Ettei vain olisi sinullakin kiimainen vimma ja omat mielikuvat voittaneet totuuden? Sinä voit olla miellyttävä vaikka kaikille muille maailman ihmisille mutta jos et ole sitä omalle miehellesi niin suhteesi on ongelmissa. Ei tule ikinä saamaan haluamaasi tuolla asenteella. Tee miten teen ja niin makaat kuin petaat.

Mies 77