Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sellaista teet mikä helpottaa arkeasi?

Vierailija
22.11.2024 |

Tilasitko ruoat kotiin?

Misaatko ateriat valmiiksi jne

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida asiat niin että kaikki sujuu mahdollisimman luonnollisesti ilman erityistä työtä. Pohja kuntoon. Näin normaalit arjen asiat eivät tunnu kuormittavilta, jos tietysti haluaa tilata ruoat vaikkapa kotiin niin sitten tilaa mutta itse taas tykkään käydä kaupassa. 

Vierailija
2/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hankkinut lapsia. Se oli kaiken a ja o arjen helpottamiseksi. Miksi itse tekisin arjestani hankalaa ja raskasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hankkinut lapsia. Se oli kaiken a ja o arjen helpottamiseksi. Miksi itse tekisin arjestani hankalaa ja raskasta.

Lapset eivät mielestäni ole se kuormittavin tekijä. Toisaalta jos heitä on paljon niin sehän lisää sitä työtä mutta tavallaan nämä asiat kuuluvat normaaliin elämään.

Vierailija
4/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistan terveelliset ruuat itse. Ei tarvitse syödä lääkkeitä.

Delegoin mahdollisimman paljon kotitöitä miehelle ja lapsille. Helpottaa arkea todella paljon.

Suunnittelen asiat etukäteen, niin ei tarvitse ihmetellä ja yllättyä kun pitäisi tehdä jotain,

Vierailija
5/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En stressaa turhia. Tällä hetkellä olen työttömänä, mutta mitäpä sitä stressaamaan, vaikkapa häpeämisen muodossa. Aiemmin olen ollut jo kaukaa viisas ja säästänyt ja sijoittanut, joten taloudellistenkaan syiden takia ei stressaa. 

Vierailija
6/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ruokakuljetus kaupasta 2 x kk. 

- siivooja

- ei lapsia

Vierailija
7/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einekseen ja valmisruokiin en kajoa. Terveys edellä. Kyllähän se arkea helpottaa jos on järjestelmällinen ja toiminnan mies. Esim ruoanlaitossa pyrin siihen että on vaiheet missä järjestyksessä valmistan ruoan. Alkuun kokoan ja kerään tarvittavat raaka-aineet ja mausteet valmiiksi, katson että työpinnat ovat siistit ja veitset terävät, kypsennän kasvikset ja juurekset paistoajan mukaan ja leikkaan ne asianmukaisen kokoiseksi. Kun kaikki on valmiina esillä, ei tarvitse ruoanlaiton yhteydessä alkaa häärimään vaan voi nauttia itse ruoanlaitosta.

Vierailija
8/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sanonut lapsille että jos haluaa jotain harrastaa, niin bussilla saavat mennä. Ehkä vähän tylyä, mutta en kertakaikkiaan jaksaisi sitä kuljetusrumbaa, julkiset täällä liikkuu kyllä. No, ei ole huippu-urheilijoita meillä siis. Mutta fiksuja nuoria silti, käyvät pitkillä juoksulenkillä ja ovat myös musikaalisesti lahjakkaita. Mun voimavarat ei vaan olisi riittänyt autokuskina olemiseen. 

Vierailija
9/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa.

Vierailija
10/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lemmikkieläimiä 

Tavaraa vähän. Arki helpottuu huomattavasti kun tavaroilla on oma paikka, kaapit eivät pursuile ja siivous on nopeaa

Vierailija
11/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen nelipäiväistä työviikkoa. 

Tilaan ruokaostokset kaupasta kerran viikossa, mies hakee ne. 

Meillä on tietyt rutiinit milloin siivotaan mitäkin, pestään pyykkiä jne. 

Laitan tavarat omille paikoilleen käytön jälkeen. 

Pidän sunnuntait lepopäivinä. 

Vierailija
12/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki on meillä aika järjestelmällistä ja helppoa. En erityisemmin ajattele, että jokin helpottaa arkea, moni asia on vaan meillä tapana ja järkevää. Esim.

Teen viikonloppuna isoja satseja ruokaa ja pakastan annosrasioihin lounasevääksi. Voi sitten vaihdella, mitä pakasteesta valitsee ja jäinen ruoka säilyy työmatkan hyvin repussa.

Valmistelen osan ruoka-aineksista minulle sopivaan aikaan telkkaa katsellen tai äänikirjaa kuunnellen.

Viipaloin kerralla eri rasioihin kurkkua, paprikaa ja tomaattia ja pesen salaatinlehdet. Helppo ottaa leivän päälle, säilyvät tiukoissa rasioissa hyvinä ja lopuksi hyödynnän lisukesalaattiin. Samoin pilkon omenaa, porkkanaa tms. naposteltavaksi rasioihin.

Kuivatan monet vaatteet henkarissa, jossa ne siliävät ja helppo nostaa kaappiin.

Taittelen pyykit kuivarista telkkaa katsellessa jokaisen perheenjäsenen koriin. Jokainen vie sitten oman korin mukanaan.

Jaettu sähköinen ostoslista.

Teen usein etätöitä. Aikaa säästyy ja voin päivän aikana vahtia pesukoetta tai uuniruokaa (ts. tehdä kotitöitä, jotka eivät vaadi varsinaista työtä kuin yhden napin painalluksen tms.)

Vierailija
13/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vapaaehtoisesti sinkku.

Olen vapaaehtoisesti lapseton.

Minulla on kissa koiran sijaan.

Asun vuokralla.

Etätyö.

En tee ikinä ruokaa, Wolt tuo valmista.

Kun matkustelen esim Japanissa tai Koreassa, niin en luo aikataulua, vaan teen juttuja siellä vapaasti.

M28

Vierailija
14/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piereskelen

Vierailija
15/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy töissä enkä pidä puolisoa. Valitsen tarkoin ihmiset, joihin pidän yhteyttä. Kummasti arki helpottunut.

Vierailija
16/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuokralla. Pätkäpaastoan. 

Vierailija
17/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei niitä tarvikaan hankkia neljää vuoden välein. Vähempikin riittää. 

Vierailija
18/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä. Rahalla saa ja hevosella pääsee kun tienaa tarpeeksi.

Vierailija
19/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöitä.

Vierailija
20/24 |
22.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vapaaehtoisesti sinkku.

Olen vapaaehtoisesti lapseton.

Minulla on kissa koiran sijaan.

Asun vuokralla.

Etätyö.

En tee ikinä ruokaa, Wolt tuo valmista.

Kun matkustelen esim Japanissa tai Koreassa, niin en luo aikataulua, vaan teen juttuja siellä vapaasti.

M28

Olenko liikaa palstalla vai mitä? Luin, että olen vapaaehtoisesti mu*kku. Huoh.