Mies aikoo sitten vaihtaa reissutyöhön
Olen raskaana ja meillä on yksi lapsi ennestään. Kun uusi vauva syntyy, on esikoinen alle 2-vuotias.
Ja mies ilmoitti äsken, että uusi työpaikka on jo aika varma juttu. Ja työ on sitten paljolti reissaamista.
Ai jumalauta, että ottaa päähän, kun tämä tuli minulle näin ilmoitusluontoisena asiana.
Tämä tarkoittaa sitä, että minä saan yksin kotona hoitaa hyvin haasteellista esikoista ja sitten vielä vastasyntynyttä pitkiäkin aikoja kerrallaan. Tämä tarkoittaa melko varmasti myös sitä, että minun urakehitykseni tulee tästä kärsimään, sillä kun lapset on kipeinä ja mies toisella puolen Suomea, niin minähän se jään kotiin hoitamaan silloinkin.
Saatana.
Kommentit (152)
Nyt vaan kaikki vauvojen isät maailmalle töihin pariksi vuodeksi niin kotiin palaa rikas panomies jonka kanssa saa olla paras kaveri loppuelämänsä ;) Sorry oli pakko...9
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:39"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:16"]Minä en tosiaan käsitä apn valitusta. Mieheni, lasteni isä, on reissutyössä. Lähtee su iltana ja palaa kotiin pe iltana. Sanomattakin selvää että olen itse hoitovapaalla. Olemme seurustelleet/ olleet naimisissa 15v eli reissuleski vuosia on jo kiitettävästi. Ei tulis mieleenkään valittaa siitä, että mies on poissa. Hän kuitenkin hankkii sen rahan että minä voin olla kotona lasten kanssa. Ja ihan oikeasti, kyllä se siivoaa ja pitää kodin joka siellä kotona on. Jotenkin huvittavaa, apllä ei tunnu olevan tosielämästä hajuakaan. Valitat yhden pian kahden lapsen hoidosta. Tuleppa tänne meille kokeilemaan viikoksi. Kotiin paluu tuntuisi lomalle! ! T. 4 lapsen äiti ja lapset syntyneen alle 2vuoden välein [/quote] Taas yksi sädekehä, onneksi olkoon! Aloittajaa sapettaa, ettei hän voi/saa osallistua häntä ja hänen perhettään koskevaan päätöksentekoon. Elätkö itse miehesi päätösvallan alaisena? [/quote] Voi jestas sentään. Kyllä se meillä menee ennemminkin niin, että minä täällä kotona sanelen koska minulla on tämän meidän perheen arjen nyörit näpeissäni. Olen itse valinnut (toki miehen kanssa yhdessä keskusteltu) olla kotiäiti kunnes nuorimmainenkin koulussa. Jos mies olisi ns päivä työssä niin raha ei riittäisi. Olemme molemmat hyvin voimakkaita ja itsenäisiä ihmisiä. Mies on huippuosaaja omassa työssään ja minä viihdyn kotona lasten kanssa. Eli itse valitsin roolini. Miehelläni olisi koko ajan mahdollosta vaihtaa ns virka-aika työhön, mutta koska tässä kellään ei ole mitään hätää niin miksi pitäisi?! Et sinä ap voi noin vain sanella miehesi työtä. Lähde itse jos ei miellytä. Sääliy itseäsi. Sääli on sairautta. Enkä mä täällä mitään sädekehää kiillota. Tää on vaa elämää, kamoon! ;)
[/quote]
Hei, kamoon! Opettele lukemaan ja vielä myös sisäistämään lukemasi. Kirjoittamasi perusteella sinun ja ap:n tilanne on ollut aivan erilainen. Sinä olet yhdessä miehesi kanssa päättänyt, että olet kotiäiti ja mies lähtee reissuhommiin. Miten et vieläkään tajua, että aloittajalta ei mies ole kysynyt mielipidettä asiaan, eikä asiasta ole yhdessä sovittu. Parisuhteessa asiat sovitaan yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:41"]
Limusiinihan se korvaa ne kaikki yksinäiset illat ja vuodet ja lasten ikävän :O
Mutta ei se mitään sillä on erittäin ok että löytyy naisia jotka haluaa pyörittää koko lapsiperherumban yksin sillä ilman reissumiehiä ei Suomen talous pyörisi tätäkään vähää.
[/quote]
Lapset eivät kyllä mitenkään järkyttävästi ikävöineet, kun toinen tuttu ja turvallinen vanhempi oli lähellä. Vanhemmiten kun ymmärsivät enemmän katsottiin montako yötä isi on pois, kartalta minne menee ja etkäteen saatettiin tutkia mikä olisi paikallinen herkku, mitä haluaisimme maistaa. Kirjastosta haettiin asiaa koskevia kirjoja jne.
Yhdessä kun olemme koko perhe, niin silloin varsinkin on kiva ottaa limusiini.
Lapsilla on kansainväliset työt ja osin ovat opiskelleet ulkomailla. Meillä on kai niin, että ihmisen ei tsrvitse olla ihan siinä silmien alla jotta häntä voisi rakastaa. Yhteenkuuluvuudentunne on vahva, vaikka oltaisiin eri mantereilla.
Ei ole mikään valta valita miehen työpaikkaa mutta PARISUHTEESSA asioista pitää keskustella varsinkin jos on lapsia. Siis ihan oikeesti perhe huomioidaan jos sellainen on!
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:39"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:16"]Minä en tosiaan käsitä apn valitusta. Mieheni, lasteni isä, on reissutyössä. Lähtee su iltana ja palaa kotiin pe iltana. Sanomattakin selvää että olen itse hoitovapaalla. Olemme seurustelleet/ olleet naimisissa 15v eli reissuleski vuosia on jo kiitettävästi. Ei tulis mieleenkään valittaa siitä, että mies on poissa. Hän kuitenkin hankkii sen rahan että minä voin olla kotona lasten kanssa. Ja ihan oikeasti, kyllä se siivoaa ja pitää kodin joka siellä kotona on. Jotenkin huvittavaa, apllä ei tunnu olevan tosielämästä hajuakaan. Valitat yhden pian kahden lapsen hoidosta. Tuleppa tänne meille kokeilemaan viikoksi. Kotiin paluu tuntuisi lomalle! ! T. 4 lapsen äiti ja lapset syntyneen alle 2vuoden välein [/quote] Taas yksi sädekehä, onneksi olkoon! Aloittajaa sapettaa, ettei hän voi/saa osallistua häntä ja hänen perhettään koskevaan päätöksentekoon. Elätkö itse miehesi päätösvallan alaisena? [/quote] Voi jestas sentään. Kyllä se meillä menee ennemminkin niin, että minä täällä kotona sanelen koska minulla on tämän meidän perheen arjen nyörit näpeissäni. Olen itse valinnut (toki miehen kanssa yhdessä keskusteltu) olla kotiäiti kunnes nuorimmainenkin koulussa. Jos mies olisi ns päivä työssä niin raha ei riittäisi. Olemme molemmat hyvin voimakkaita ja itsenäisiä ihmisiä. Mies on huippuosaaja omassa työssään ja minä viihdyn kotona lasten kanssa. Eli itse valitsin roolini. Miehelläni olisi koko ajan mahdollosta vaihtaa ns virka-aika työhön, mutta koska tässä kellään ei ole mitään hätää niin miksi pitäisi?! Et sinä ap voi noin vain sanella miehesi työtä. Lähde itse jos ei miellytä. Sääliy itseäsi. Sääli on sairautta. Enkä mä täällä mitään sädekehää kiillota. Tää on vaa elämää, kamoon! ;)
[/quote]
Hei, kamoon! Opettele lukemaan ja vielä myös sisäistämään lukemasi. Kirjoittamasi perusteella sinun ja ap:n tilanne on ollut aivan erilainen. Sinä olet yhdessä miehesi kanssa päättänyt, että olet kotiäiti ja mies lähtee reissuhommiin. Miten et vieläkään tajua, että aloittajalta ei mies ole kysynyt mielipidettä asiaan, eikä asiasta ole yhdessä sovittu. Parisuhteessa asiat sovitaan yhdessä.
[/quote]
No, sitä mimä nimenomaan en käsitäkään että mitä tekemistä apllä on miehen työpaikkavalinnan suhteen? Ja onko se muka jotenkin eri asia jos ap kieltää mieheltään tämän uuden työn?! Tässä ei taida tulla yhteistä "parisuhde päätöstä" vaan jotain ihan muuta. Mun pointti oli vaan se etää ap relaa. Vauvat itkee ja sitten ne kasvaa. Mee virran mukana ja nauti lapsistasi. Anna miehen reissuta, ikävämpi sillä on. Pois perheen luota. Tää tulee kasvattamaan sua ihmisenä ihan hirveästi!!
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:52"]
Nyt vaan kaikki vauvojen isät maailmalle töihin pariksi vuodeksi niin kotiin palaa rikas panomies jonka kanssa saa olla paras kaveri loppuelämänsä ;) Sorry oli pakko...9
[/quote]
Just näin. Ja antakaa sen ukon rillutella siellä maailmalla ihan mielin määrin. Teidät palkitaan vuosien raatamisesta (teette ne porkkanasoseetkin sitten itse, saatana, mitään pilttejä ette kyllä osta!) kiiltävällä sädekehällä ja limusiiniajelulla eläkeiässä! Kyllä kannattaa!
MINÄ, MINÄ JA VAIN MINÄ!!!! Ja MINUN lapseni ja MINÄ teen.....
Kuules nyt limusiinirouva! Miten tämä sinun elämäsi liittyy pätkääkään ap elämään?
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:48"]
Huh huh nyt meni vähän "todistelun puolelle" siellä palmun alla. Juu juu uskotaan me että sinulla on ihana elämä ja mies ja ihana seksielämäkin kaiken lisäksi. Ja kaikki tämä on miehen reissuhommien tulosta ja ilman reissuhommia tämä ei olisi mahdollista vai kuinka se nyt menikään...
[/quote]
Sun ei kannattaisi noin paljon yksinkertaistaa. Reissuhommat olivat vaihe, joka vei hyvään suuntaan. Mun kotiäitiys kesti aikansa ja sitten tein muita juttuja. Erotiikka on varmasti ollut sellainen liima, joka on pitänyt yhdessä. Vieläkin muistan, kun mies tuli kotiin ensimmäiseltä melkein kuukauden matkalta.
Toki oltaisi voitu voittaa lotossa tai olisin saanut vielä paremman duunin kuin mies jos en olisi koti-äitinä ollut. Mene ja tiedä. Mutta sen tiedän, että vaikka ei aina herkkua ollut olla yksin niin itkupotkuraivareista ei olisi hyötynyt kukaan. Tai ehkä joku psykologi.
[/quote] No, sitä mimä nimenomaan en käsitäkään että mitä tekemistä apllä on miehen työpaikkavalinnan suhteen? Ja onko se muka jotenkin eri asia jos ap kieltää mieheltään tämän uuden työn?! Tässä ei taida tulla yhteistä "parisuhde päätöstä" vaan jotain ihan muuta. Mun pointti oli vaan se etää ap relaa. Vauvat itkee ja sitten ne kasvaa. Mee virran mukana ja nauti lapsistasi. Anna miehen reissuta, ikävämpi sillä on. Pois perheen luota. Tää tulee kasvattamaan sua ihmisenä ihan hirveästi!!
[/quote]
Voi jumalauta. Ei ihme, että ukkos on saanut susta oivallisen kotiorjan. Ei susta muuhun olisikaan ollut, niin yksinkertaiselta vaikutat.
Väännän rautalangasta: AP:n miehellä on (lähi)työpaikka. AP ja mies ovat yhdessä päättäneet hankkia kaksi lasta. AP:n mies ilmoittaa ennen toisen lapsen syntymää lähtevänsä reissuhommiin. AP ei pidä ajatuksesta, koska ei halua jäädä yksinhuoltajuutta vastaavaan tilanteeseen. AP on myöskin joskus palaamassa työelämään (toisin kuin sinä, joka haluat lorvia miehesi rahoilla siellä palmun alla).
Ymmärrätkö nyt??? Taitaa olla turha toivo...
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta onko AP jossain määritellyt, millaista tämä "reissutyö" on? Pakataanko joka sunnuntai-ilta kamat ja tullaan takaisin kotiin perjantaina vai sisältyykö työhön MYÖS reissaamista, eli että kerran kuukaudessa käydään jossain muutama päivä? Oma mieheni on insinööri ja tekee "reissutyötä", eli reissaa keskimäärin kuukauden viikossa. Kyllähän tuokin tahti välillä ottaa päähän, varsinkin kun omatkin työmatkani (joita on noin 5-6 vuodessa) usein sattuvat juuri noille reissuviikoille ja sitten täytyy järjestellä hoitoapua, mutta usein myös vain nautin noista viikoista. Silloin on lupa (eli tekosyy) ottaa vähän rennommin, joustaa siivoamisessa ja ruuanlaitossa. Ja kyllähän ne verottomat päivärahat ihan kivan lisän tuloihin tuovat, vaikka itse palkka ei sen isompi ole, teki sitten reissutyötä tai istui toimistolla. Meillä tosin lapsi (ainoa) jo kouluikäinen ja olen kieltämättä monta kertaa miettinyt, että onneksi äitiysloman ja lyhyen hoitovapaan ajalle ei sattunut yhtään työreissua...
Onneksi maahan on tullut paljon siirtotyöläisiä. Ap voi miehensä kanssa viettää loppuelämän yhteiskunnan tuella kotona mätänemässä. Kirjoituksista päätellen työttömistä kavereista ei tule olemaan puutetta.
Kylläpä oot huonon miehen saanut. Vaikuttaa itsekkäältä. Jätä se sika!
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:02"]
Kuules nyt limusiinirouva! Miten tämä sinun elämäsi liittyy pätkääkään ap elämään?
[/quote]
Siten, että kun ukkokullan työnkuva muuttui ja oli kaksoset tulollaan (eli lapset 2 ja 3) niin olisin voinut ulista pitkin kyliä, että nyt se myrkyn lykkäs, musta tuli yh! Olen muuten aika varma, että jos olisin laittanut miehen selkä seinää vasten niin olisi valinnut sen työn. Ja kyllä maar miehet silloinkin viinaa joivat, oli aika paljon tyhön liittyvääkin.
Elämä on valintoja. Mulla on ehjä perhe, suhteellisen turvattu tulevaisuus, enkä ole vielä ihan ikäloppukaan.
Ap:llä on sikäli hyvä tilanne, että voi antaa miehen lähteä matkatöihin (mitä mies haluaa) tai vaikka ottaa eron. Ap:n kirjoittamasta saa sen käsityksen, että mies on muutenkin ongelmallinen.
Ja porkkanoita survottiin ihan sen neuvolantädin suosituksesta. Ei ollut do it -listalla suosikkien joukossa.
127 oletko lukutaidoton? Ap:n miehellä on työpaikka ja ei ole mitään irtisanomisuhkaa. Ja ap haluaa myös palata 2.lapsen jälkeen omiin töihinsä eikä halua jäädä kotiäidiksi!
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:04"][/quote] No, sitä mimä nimenomaan en käsitäkään että mitä tekemistä apllä on miehen työpaikkavalinnan suhteen? Ja onko se muka jotenkin eri asia jos ap kieltää mieheltään tämän uuden työn?! Tässä ei taida tulla yhteistä "parisuhde päätöstä" vaan jotain ihan muuta. Mun pointti oli vaan se etää ap relaa. Vauvat itkee ja sitten ne kasvaa. Mee virran mukana ja nauti lapsistasi. Anna miehen reissuta, ikävämpi sillä on. Pois perheen luota. Tää tulee kasvattamaan sua ihmisenä ihan hirveästi!!
[/quote]
Voi jumalauta. Ei ihme, että ukkos on saanut susta oivallisen kotiorjan. Ei susta muuhun olisikaan ollut, niin yksinkertaiselta vaikutat.
Väännän rautalangasta: AP:n miehellä on (lähi)työpaikka. AP ja mies ovat yhdessä päättäneet hankkia kaksi lasta. AP:n mies ilmoittaa ennen toisen lapsen syntymää lähtevänsä reissuhommiin. AP ei pidä ajatuksesta, koska ei halua jäädä yksinhuoltajuutta vastaavaan tilanteeseen. AP on myöskin joskus palaamassa työelämään (toisin kuin sinä, joka haluat lorvia miehesi rahoilla siellä palmun alla).
[/quote]
Aloitetaas alusta, että SINÄKIN ymmärrät.....minä en ole mistään palmuista puhunutkaan. Sotket minut johonkin toiseen kommentoijaan. Minä en ole kotiorja vaan hoidan lapseni kun ovat pieniä. Sitten palaan hyvään virkaani, työpaikkaani. Jota varten olen kouluttautunut 6 vuotta. Vähän turhan karskia oli tuo minun vähättelyni. Luulen, tai oikeastaan väitän [quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:04"][/quote] No, sitä mimä nimenomaan en käsitäkään että mitä tekemistä apllä on miehen työpaikkavalinnan suhteen? Ja onko se muka jotenkin eri asia jos ap kieltää mieheltään tämän uuden työn?! Tässä ei taida tulla yhteistä "parisuhde päätöstä" vaan jotain ihan muuta. Mun pointti oli vaan se etää ap relaa. Vauvat itkee ja sitten ne kasvaa. Mee virran mukana ja nauti lapsistasi. Anna miehen reissuta, ikävämpi sillä on. Pois perheen luota. Tää tulee kasvattamaan sua ihmisenä ihan hirveästi!!
[/quote]
[/quote]
Tuolla palmulla ei ole mitään tekemistä minun kanssa. Sotket nyt minut johonkin muuhun. En ole kotiorja vaan minä haluan itse hoitaa lapseni kun ovat pieniä. Sitten minä palaan hyvä palkkaiseen virkaani. Jota varten olen opiskellut 7 vuotta. Ymmärrätkö sinä että en minä olekaan ihan yksinkertainen?!
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:39"] [quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:16"]Minä en tosiaan käsitä apn valitusta. Mieheni, lasteni isä, on reissutyössä. Lähtee su iltana ja palaa kotiin pe iltana. Sanomattakin selvää että olen itse hoitovapaalla. Olemme seurustelleet/ olleet naimisissa 15v eli reissuleski vuosia on jo kiitettävästi. Ei tulis mieleenkään valittaa siitä, että mies on poissa. Hän kuitenkin hankkii sen rahan että minä voin olla kotona lasten kanssa. Ja ihan oikeasti, kyllä se siivoaa ja pitää kodin joka siellä kotona on. Jotenkin huvittavaa, apllä ei tunnu olevan tosielämästä hajuakaan. Valitat yhden pian kahden lapsen hoidosta. Tuleppa tänne meille kokeilemaan viikoksi. Kotiin paluu tuntuisi lomalle! ! T. 4 lapsen äiti ja lapset syntyneen alle 2vuoden välein [/quote] Taas yksi sädekehä, onneksi olkoon! Aloittajaa sapettaa, ettei hän voi/saa osallistua häntä ja hänen perhettään koskevaan päätöksentekoon. Elätkö itse miehesi päätösvallan alaisena? [/quote] Voi jestas sentään. Kyllä se meillä menee ennemminkin niin, että minä täällä kotona sanelen koska minulla on tämän meidän perheen arjen nyörit näpeissäni. Olen itse valinnut (toki miehen kanssa yhdessä keskusteltu) olla kotiäiti kunnes nuorimmainenkin koulussa. Jos mies olisi ns päivä työssä niin raha ei riittäisi. Olemme molemmat hyvin voimakkaita ja itsenäisiä ihmisiä. Mies on huippuosaaja omassa työssään ja minä viihdyn kotona lasten kanssa. Eli itse valitsin roolini. Miehelläni olisi koko ajan mahdollosta vaihtaa ns virka-aika työhön, mutta koska tässä kellään ei ole mitään hätää niin miksi pitäisi?! Et sinä ap voi noin vain sanella miehesi työtä. Lähde itse jos ei miellytä. Sääliy itseäsi. Sääli on sairautta. Enkä mä täällä mitään sädekehää kiillota. Tää on vaa elämää, kamoon! ;) [/quote] Hei, kamoon! Opettele lukemaan ja vielä myös sisäistämään lukemasi. Kirjoittamasi perusteella sinun ja ap:n tilanne on ollut aivan erilainen. Sinä olet yhdessä miehesi kanssa päättänyt, että olet kotiäiti ja mies lähtee reissuhommiin. Miten et vieläkään tajua, että aloittajalta ei mies ole kysynyt mielipidettä asiaan, eikä asiasta ole yhdessä sovittu. Parisuhteessa asiat sovitaan yhdessä. [/quote] No, sitä mimä nimenomaan en käsitäkään että mitä tekemistä apllä on miehen työpaikkavalinnan suhteen? Ja onko se muka jotenkin eri asia jos ap kieltää mieheltään tämän uuden työn?! Tässä ei taida tulla yhteistä "parisuhde päätöstä" vaan jotain ihan muuta. Mun pointti oli vaan se etää ap relaa. Vauvat itkee ja sitten ne kasvaa. Mee virran mukana ja nauti lapsistasi. Anna miehen reissuta, ikävämpi sillä on. Pois perheen luota. Tää tulee kasvattamaan sua ihmisenä ihan hirveästi!!
[/quote]
Sun pointtisi on se, että sulla kookos jossain nimeltä mainitsemattomassa paikassa ja ananas toisessa.
Ihme, että ukkosi on jaksanut katsella sua, jos ajatuksesi on, että SINUN (yhtä kuin ap:n mies) ei tarvitse mistään keskustella miehesi (yhtä kuin ap) kanssa ennen kuin teet (siis teet yksikössä, ei teette monikossa) ISOJA päätöksiä ja kaikkiko on niin, että my way tai high way? Joka asian on vaan passattava toiselle ilman muuta tai tulee ero?
Aloittajallakin on vain yksi elämä ja hänellä on ihan täysi valta päättää elämästään. Hän on päättänyt olla yhdessä miehen kanssa, joka ei ole reissuhommissa. Hän on päättänyt tehdä lapsia tämän miehen kanssa. Kaikki nämä päätökset on tehty tiettyjen vallitsevien olosuhteiden perusteella sekä miehen että naisen ollessa niistä tietoisia. Mies on yksiselitteisesti yksin muuttanut olosuhteita ja nyt nämä ap:n päätökset ovat menettäneet mielekkyytensä.
Ja huomioi, en ole ap, älä samassa pötkössä vastaa minulle ja ap:lle.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:15"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:39"] [quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:16"]Minä en tosiaan käsitä apn valitusta. Mieheni, lasteni isä, on reissutyössä. Lähtee su iltana ja palaa kotiin pe iltana. Sanomattakin selvää että olen itse hoitovapaalla. Olemme seurustelleet/ olleet naimisissa 15v eli reissuleski vuosia on jo kiitettävästi. Ei tulis mieleenkään valittaa siitä, että mies on poissa. Hän kuitenkin hankkii sen rahan että minä voin olla kotona lasten kanssa. Ja ihan oikeasti, kyllä se siivoaa ja pitää kodin joka siellä kotona on. Jotenkin huvittavaa, apllä ei tunnu olevan tosielämästä hajuakaan. Valitat yhden pian kahden lapsen hoidosta. Tuleppa tänne meille kokeilemaan viikoksi. Kotiin paluu tuntuisi lomalle! ! T. 4 lapsen äiti ja lapset syntyneen alle 2vuoden välein [/quote] Taas yksi sädekehä, onneksi olkoon! Aloittajaa sapettaa, ettei hän voi/saa osallistua häntä ja hänen perhettään koskevaan päätöksentekoon. Elätkö itse miehesi päätösvallan alaisena? [/quote] Voi jestas sentään. Kyllä se meillä menee ennemminkin niin, että minä täällä kotona sanelen koska minulla on tämän meidän perheen arjen nyörit näpeissäni. Olen itse valinnut (toki miehen kanssa yhdessä keskusteltu) olla kotiäiti kunnes nuorimmainenkin koulussa. Jos mies olisi ns päivä työssä niin raha ei riittäisi. Olemme molemmat hyvin voimakkaita ja itsenäisiä ihmisiä. Mies on huippuosaaja omassa työssään ja minä viihdyn kotona lasten kanssa. Eli itse valitsin roolini. Miehelläni olisi koko ajan mahdollosta vaihtaa ns virka-aika työhön, mutta koska tässä kellään ei ole mitään hätää niin miksi pitäisi?! Et sinä ap voi noin vain sanella miehesi työtä. Lähde itse jos ei miellytä. Sääliy itseäsi. Sääli on sairautta. Enkä mä täällä mitään sädekehää kiillota. Tää on vaa elämää, kamoon! ;) [/quote] Hei, kamoon! Opettele lukemaan ja vielä myös sisäistämään lukemasi. Kirjoittamasi perusteella sinun ja ap:n tilanne on ollut aivan erilainen. Sinä olet yhdessä miehesi kanssa päättänyt, että olet kotiäiti ja mies lähtee reissuhommiin. Miten et vieläkään tajua, että aloittajalta ei mies ole kysynyt mielipidettä asiaan, eikä asiasta ole yhdessä sovittu. Parisuhteessa asiat sovitaan yhdessä. [/quote] No, sitä mimä nimenomaan en käsitäkään että mitä tekemistä apllä on miehen työpaikkavalinnan suhteen? Ja onko se muka jotenkin eri asia jos ap kieltää mieheltään tämän uuden työn?! Tässä ei taida tulla yhteistä "parisuhde päätöstä" vaan jotain ihan muuta. Mun pointti oli vaan se etää ap relaa. Vauvat itkee ja sitten ne kasvaa. Mee virran mukana ja nauti lapsistasi. Anna miehen reissuta, ikävämpi sillä on. Pois perheen luota. Tää tulee kasvattamaan sua ihmisenä ihan hirveästi!!
[/quote]
Sun pointtisi on se, että sulla kookos jossain nimeltä mainitsemattomassa paikassa ja ananas toisessa.
Ihme, että ukkosi on jaksanut katsella sua, jos ajatuksesi on, että SINUN (yhtä kuin ap:n mies) ei tarvitse mistään keskustella miehesi (yhtä kuin ap) kanssa ennen kuin teet (siis teet yksikössä, ei teette monikossa) ISOJA päätöksiä ja kaikkiko on niin, että my way tai high way? Joka asian on vaan passattava toiselle ilman muuta tai tulee ero?
Aloittajallakin on vain yksi elämä ja hänellä on ihan täysi valta päättää elämästään. Hän on päättänyt olla yhdessä miehen kanssa, joka ei ole reissuhommissa. Hän on päättänyt tehdä lapsia tämän miehen kanssa. Kaikki nämä päätökset on tehty tiettyjen vallitsevien olosuhteiden perusteella sekä miehen että naisen ollessa niistä tietoisia. Mies on yksiselitteisesti yksin muuttanut olosuhteita ja nyt nämä ap:n päätökset ovat menettäneet mielekkyytensä.
Ja huomioi, en ole ap, älä samassa pötkössä vastaa minulle ja ap:lle.
[/quote]
Edelleenkään en ole tuo palmu tyypi!!!! Itsehän tuota kirjoittelet sille palmulle minun kommentin perään.....voi sua.
Niin ja jos mies päättää ottaa reissutyön vastaan nii onko apn asia päättää että se ei hänelle käy? Silloin pitää tehdä muita ratkaisuja
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:39"]
En ole tuo edellinen kommentoija (eikä se tainnut olla ap:nkään kommentti), mutta huomaa: SINÄ olet saanut valita osasi kotirouvana, ap:ltä ei tässä tapauksessa kysytty. Mies vaan ilmoitti lähtevänsä reissuhommiin. Reilua?
[/quote]
[/quote]
Siis ihan oikeasti?! Teidän mielestä apllä olisi joku valta valita miehensä puolesta työpaikasta? Jos ei miellytä, niin mies vaihtoon.