Ulkomaiset trollit vievät Amerikan MAGA-liikettä kuin pässiä narussa
Kymmenet X:n suositut MAGA-vaikuttajat ovatkin ulkomaisia toimijoita, kertoo Daily Beast -julkaisu.
Asia kävi ilmi, kun miljardööri Elon Muskin omistama X-alusta otti perjantaina käyttöön uuden ominaisuuden.
Ominaisuus antaa käyttäjille mahdollisuuden nähdä muun muassa, missä maassa tilin haltija sijaitsee.
Tarkoituksena oli lisätä läpinäkyvyyttä, mutta X tuli samalla paljastaneeksi, että monet itseään MAGA-vaikuttajiksi kutsuvat tilit sijaitsevat Venäjällä, Intiassa ja Nigeriassa.
Esimerkiksi kävi ilmi, että islam- ja maahanmuuttovastaista sisältöä julkaiseva Ivanka News -tili sijaitsee Nigeriassa. Tiliä seuraa yli miljoona käyttäjää.
Kommentit (4)
Tällaiset epäkohdat sivuutetaan. Ei näitä MAGA-umpioita kiinnosta kuka heitä vie, kunhan saavat sen tunteen, että kuuluvat samanmielisten joukkoon. Kriittinen ajattelu ei kuulu heidän vahvimpiin puoliinsa.
"Kymmenet" viimeksi sanoit suurin osa
Jos niitä tilejä on miljoonia niin kymmenen on aika vähn
Toi MAGA liike on niin iso että jos mä olisin Venäjä niin mä iskisin niin että mä esittäisin olevani drmokraattien asialla ja tavallaan romahduttaisin sen liikkeen sisältä päin, viimesetki mitä on jälellä. Sen takii toi ei käy oikee järkee, mut sen päällimmäinen tavote onki vaa mustamaalata kaikki Trumpin kannattajat ja Trump ja no Suomessa esim persut
Mahtavatkohan nämä MAGA-tyypit edes pysähtyä miettimään, että miksi Venäjän trollit ovat heidän kanssaan samoilla linjoilla, ja onkohan se hyvä juttu?