Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies aikoo sitten vaihtaa reissutyöhön

Vierailija
29.09.2015 |

Olen raskaana ja meillä on yksi lapsi ennestään. Kun uusi vauva syntyy, on esikoinen alle 2-vuotias.

Ja mies ilmoitti äsken, että uusi työpaikka on jo aika varma juttu. Ja työ on sitten paljolti reissaamista.

Ai jumalauta, että ottaa päähän, kun tämä tuli minulle näin ilmoitusluontoisena asiana.

Tämä tarkoittaa sitä, että minä saan yksin kotona hoitaa hyvin haasteellista esikoista ja sitten vielä vastasyntynyttä pitkiäkin aikoja kerrallaan. Tämä tarkoittaa melko varmasti myös sitä, että minun urakehitykseni tulee tästä kärsimään, sillä kun lapset on kipeinä ja mies toisella puolen Suomea, niin minähän se jään kotiin hoitamaan silloinkin.

Saatana.

Kommentit (152)

Vierailija
101/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:31"]Minäkin päätin, että tämä kolmas pian syntyvä lapsi on viimeinen. Mies päätti oikean työnsä lisäksi perustaa yrityksen joka vie sitten lopunkin ajan päivästä oikeiden töiden jälkeen sekä viikonloput. Ottaa päähän kun mies ei sitä voi ymmärtää miksi muka ei olisi tarpeeksi aikaa perheellekkin.
Ymmärrän vitutuksesi ap hyvinkin!
[/quote]

No huh, tossa on kyl kans esimerkki miehestä, joka todella pistää työn perheensä edelle.
[/quote]

Niinpä niin. Ja kuvittelee vielä että mahdolliset lisätulot korvaisivat jotenkin menettyä aikaa perheen kanssa. Voi vielä ukko olla ihmeissään kun kotoa löytyykin aina täysin väsynyt ja vittuuntunut nainen. Siinäpähän yrittää nauttia niistä vähäisisyä hetkistä perheen kera.

Vierailija
102/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tolkku on vaihtaa reissuhommiin jos sillä EI TIENAA reilusti enemmän????

Toki reissuhommat on parempi kuin työttömyys mutta jos nyt ihan vapaaehtoisesti vaihtaa niin veikkaan ettei nyt vaan tuo perhe-elämä enää nappaa.

Sinulle jäi sitten paska käteen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto mä suuttuisin paljon tossa tilanteessa!

Vierailija
104/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:08"]Saahan miehesi päivärahat. 40 euroa verotonta päivässä.
[/quote]

Tietysti joku vetää rahan mukaan. Tokihan se sitten helpottaa sitä arkea lasten kanssa.

Vierailija
105/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten kerro hyvää teidän parisuhteesta että tämä oli vain ilmoitusasia eikä sinun mielipidettäsi edes kysytty. On ne miehenkin lapsia!!!

Vierailija
106/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:06"]Itselleni heti ensimmäisenä heräsi kysymys miksi mies haluaa reissutyöhön vaihtaa kun toinen lapsi tulossa? Haluaako olla mieluummin jossain muualla kun perheensä parissa? Kenties jorain nais seuraa hakee reissuillansa?!
[/quote]

No sinäpä sen sanoit! Ei munkaan mielestä nyt oo todellakaan paras hetki vaihtaa varmasta (tai no melko varmasta näinä aikoina) työpaikasta uuteen epävarmaan, jossa tulee olla joitain sellaisia taitoja, mitä hänellä ei ole ja saa sitten niitä opiskellessa vähätkin vapaat kulumaan.

Mies on kyllä sitä tyyppiä, että jos nyt niin erikoisesti sattuisi käymään, että joku nainen hänet huomioisi, ja tahtoisi vietellä, niin pettäisi varmaankin. Hän ei ole koskaan ollut naisten suosiossa ja reissuillahan sitä voisi oikein yrittää, kun kiinnijäämismahdollisuudet ovat kauempana pienemmät.

Vierailija
107/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:08"]Saahan miehesi päivärahat. 40 euroa verotonta päivässä. [/quote] Tietysti joku vetää rahan mukaan. Tokihan se sitten helpottaa sitä arkea lasten kanssa.

[/quote]

Rahalla voi ostaa kotipalvelua.

Vierailija
108/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on inssi ja kerroin jo ennen naimisiinmenoa ja lapsia että en halua "reissu-ukkoa". Ja pyysin miettimään tarkasti haluaako naimisiin ja lapsia juuri minun kanssani koska sitten ne reissuhommat on ehdoton ei. En halunnut enkä halua olla mikään "melkein yh-mamma". Lapset tehdään yhdessä ja yhdessä ne hoidetaankin...siis näin meidän parisuhteessa...muut voivat tehdä mitä haluavat.

Vierailija
109/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:31"]Minäkin päätin, että tämä kolmas pian syntyvä lapsi on viimeinen. Mies päätti oikean työnsä lisäksi perustaa yrityksen joka vie sitten lopunkin ajan päivästä oikeiden töiden jälkeen sekä viikonloput. Ottaa päähän kun mies ei sitä voi ymmärtää miksi muka ei olisi tarpeeksi aikaa perheellekkin.
[/quote]

No huh, tossa on kyl kans esimerkki miehestä, joka todella pistää työn perheensä edelle.
[/quote]

Niinpä niin. Ja kuvittelee vielä että mahdolliset lisätulot korvaisivat jotenkin menettyä aikaa perheen kanssa. Voi vielä ukko olla ihmeissään kun kotoa löytyykin aina täysin väsynyt ja vittuuntunut nainen. Siinäpähän yrittää nauttia niistä vähäisisyä hetkistä perheen kera.
[/quote]

Jep, ja sit totta kai reissun jälkeen mieskin on väsynyt ja varmaan haluis vähän lempee ja lämpöö, mut eipä varmaa multa ainakaa irtois, jos kämppä on ku kaatopaikka, väsyttää ja vituttaa ja yksin saa kaiken tehdä.

Vierailija
110/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:10"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:08"]Saahan miehesi päivärahat. 40 euroa verotonta päivässä. [/quote] Tietysti joku vetää rahan mukaan. Tokihan se sitten helpottaa sitä arkea lasten kanssa.

[/quote]

Rahalla voi ostaa kotipalvelua.
[/quote]

Varamiehenkin, jolta saa läheisyydenkin ja muuta jota mieheltään tarvitsee?
Toki lastenhoitoon ja siivoukseen voi ostaa apua, mutta millaista elämää sekin olisi jos oikeasti haluaisi nuo jaksaa tehdä itse?

Vierailija
111/152 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:49"]

Miten ihmeessä ihmiset eivät voi tajuta, että on aivan eri asia valita reissutyömies - tai yhdessä keskustellessa tulla tulokseen että reissutyö on ainoa vaihtoehto - kuin että mies ilmoittaa ylpeänä että susta tulee nyt yh? Ap:han on käytännössä huijattu tähän tilanteeseen. Olisi valinta ollut toinen, jos olisi kysytty että haluatko tehdä 2 lasta reissuduunarin kanssa.

[/quote]

Eli naisellakaan ei ole mitään oikeutta koskaan lähteä kehittämään uraansa reissutyöhön jos sellaisessa ei ole heti alussa ollut?

voi lol. Antakaa mun kaikki kestää.

Vierailija
112/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo rahalla voi ostaa kotipalvelua mutta moniko mies antaa sitä "ylimääräistä rahaa" kotipalvelujen ostoon ja arjen helpottamiseen?

Vai meneekö ne rahat miehen omiin hommiin ja iltamenoihin siellä reissussa. Kun eihän sitä voi yksin istua hotellissa kun pitää käydä syömässä ja viihteellä ja salilla ym ym. Ja sillä välin se äiti pyörittää yksin lapsiarkea kotona 24/7 ja ei pääse salille, ei ulos syömään eikä viihteelle.

Vierailija
113/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:09"]Mikä tolkku on vaihtaa reissuhommiin jos sillä EI TIENAA reilusti enemmän????

Toki reissuhommat on parempi kuin työttömyys mutta jos nyt ihan vapaaehtoisesti vaihtaa niin veikkaan ettei nyt vaan tuo perhe-elämä enää nappaa.

Sinulle jäi sitten paska käteen...
[/quote]

No jaa-a. Miestä ei nyt näillä näkymin mikään työttömyys uhkaa, mutta varmaankin sitten haluaa pois paskavaippojen keskeltä.

Kyllä, paska jäi käteen, jopa kirjaimellisesti.

Hyötyisin kyl varmaan enemmän elatusmaksuista kuin miehestä, joka mitä luultavammin kävisi kotona kääntymässä passattavana, panemassa ja sotkemassa.

Vierailija
114/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se palkka ehkä nouse, mutta reissutyöstä saa päivärahat ja kilometrikorvaukset. Katsopa kotimaan päivärahan suuruus ja ala jo laskemaan, montako tuntia lastenhoitoa voit viikon verottomilla päivärahoilla palkata. Pääset ite jumpalle ja shoppaan just niillä päivärahoilla.

Vierailija
115/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:08"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:31"]Minäkin päätin, että tämä kolmas pian syntyvä lapsi on viimeinen. Mies päätti oikean työnsä lisäksi perustaa yrityksen joka vie sitten lopunkin ajan päivästä oikeiden töiden jälkeen sekä viikonloput. Ottaa päähän kun mies ei sitä voi ymmärtää miksi muka ei olisi tarpeeksi aikaa perheellekkin.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jep, ja sit totta kai reissun jälkeen mieskin on väsynyt ja varmaan haluis vähän lempee ja lämpöö, mut eipä varmaa multa ainakaa irtois, jos kämppä on ku kaatopaikka, väsyttää ja vituttaa ja yksin saa kaiken tehdä.
[/quote]

Helpottavaa, kun joku muukin painii raskausaikana tälläisten ajatusten kanssa. Odotin tätä pian syntyvää lasta enemmän kuin mitään, mutta pikkuhiljaa ahdistus on vallannut ajatukset ja tuntuu ikävältä kun välillä ajattelen, etten halua enää koko lasta.

Vierailija
116/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:09"]Hitto mä suuttuisin paljon tossa tilanteessa!
[/quote]

Mä olen vihainen! Mutta mies on edelleen töissä ja tämä "ilmoitus" tuli tekstiviestitse aamupäivällä, joten en nyt jaksa mennä sinne lankoja pitkin kun lapsikin on tossa päiväunilla.

Mieluummin kerään täällä kiukkua ja otan lisää löylyä ihmisten kommenteista ja epäilyistä ja sitten kun mies tulee kotiin, niin tulee varmaan aika täyslaidallinen heti kun hän välioven saa kiinni.

Vierailija
117/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan älyttömän törkee temppu mieheltä. Ilmoita sinä vuorostasi, että mies hoitaa lapset kokonaan silloin kun on kotona. Eihän se niin voi mennä, että toinen joutuu raatamaan 24/7 samalla kun toinen lepää hotelleissa. Minä luultavasti ilmottaisin myös erosta, jos mies keksisi huvikseen tehdä noin julmasti minua kohtaan.

Vierailija
118/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko puhutteluun ja reissumieshommat jäihin. Ilmoittaisin itse, että jos äijä tällaisen tempun meinaa tehdä, niin voi sitten pakata enemmänkin niitä kimpsujaan ja kampsujaan. En olisi valmis yh-äidiksi yksipuolisella sopimuksella.

Vierailija
119/152 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa jo että useimmat miehet tahtovat tehdä uraa. Osa naisistakin. Mutta hyvin usein nainen olettaa että kun tulee lapsia, miehestä muuttuu jokin kotihiiri siinä samassa. Miehet ei vaan ole samanlaisia kuin naiset. Perhe on miehelle tärkeä, mutta mies haluaa muutakin kuin kotijuttuja. Lasten saaminen muuttaa yleensä enemmän naista kuin miestä. Ette te voi "kahlita" miehiänne lasten kautta.

Vierailija
120/152 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:15"]Mies on inssi ja kerroin jo ennen naimisiinmenoa ja lapsia että en halua "reissu-ukkoa". Ja pyysin miettimään tarkasti haluaako naimisiin ja lapsia juuri minun kanssani koska sitten ne reissuhommat on ehdoton ei. En halunnut enkä halua olla mikään "melkein yh-mamma". Lapset tehdään yhdessä ja yhdessä ne hoidetaankin...siis näin meidän parisuhteessa...muut voivat tehdä mitä haluavat.
[/quote]

Onneksi olkoon paremmasta miehestä. Mun miehen koulutuksen tai työn perusteella, tai minkään muunkaan, en olisi voinut päätellä, että reissutyöhön mahdollisuutta/vaaraa edes olisi.

Mutta tänään aamupäivällä näin sitten olikin.

Kai musta sitten kohta tulee ensin melkein yh ja sitten kun kyllästyn, niin kokonaan yh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi