Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nöyryyttävin gynekokemus ikinä, itken täällä :'( Aamulla

Vierailija
29.09.2015 |

oli lääkärille aika, hain ekat e-pillerit (eka vakavampi parisuhde, aiemmin oon käyttänyt kortsua aina). Sanoin lääkärille että mulla on menkat just meneillään (epäsäännöllinen kierto, en arvannu et alkaisivat vielä pariin päivään), kun lekuri sanoi että pitää tehdä gynekologinen tarkastus.Lääkäri sanoi että ei haittaa, se tarkastus pitää kuulemma tehdä silti.

Siinä sitten nolostellen riisuin pöksyni ja kipusin siihen pöydälle, lääkäri vähän aikaa kaiveli ja tunsin miten verta valuu holisemalla :( Yhtäkkiä lääkäri sitten tokaisi "Ei tästä nyt mitään ole, oisit nyt hyvä ihminen sanonu että valut noin pahasti" (tmv), käski mun nousta ylös, ja kun olin saanu pikkarit + siteen puettua, naureskeli "olis ihan kiva jos siivoaisit sotkusi" viitaten siihen kertakäyttökankaaseen joka oli siinä pöydällä, myttäsin sen sitten itkua pidätellen roskiin ja pikkarisillani pyllistellen reidet veressä pyyhin paperilla lattialta parit veriroiskeet, lekuri päätään pyöritellen naureskeli "kaikkea sitä näkee". Oisin voinut kuolla häpeästä. Mistä minä oisin voinu tietää mitä se tarkoittaa, sanoin että on menkat, en tienny, että pitää varoittaa että tosiaan ekoina päivinä vuodan tosi runsaasti..??

Hirveän paha mieli nyt, oon itkeny koko aamun ton jälkeen...olenko jotenkin yliherkkä vai oliko lääkärin käytös ihan asiallista? Oon käyny sillä joskus ennenkin, on semmonen aika ronski, mutta kuitenkin... Varmasti en kehtaa mennä tuolle enää ikinä :(

Kommentit (161)

Vierailija
101/161 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Vierailija
102/161 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:07"]YTHS:n yleislääkäri oli kyseessä. Mieslääkäri oli. Kiitos tsempeistä <3 ap
[/quote]Turussa varmaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/161 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 09:59"]

Eikö KAIKKI tiedä, että e-pillereiden määräämiseksi pitää tehdä sisätutkimus ja että sitä ei tehdä kuukautisten aikaan.EIkö tämä ole yleistietoa? Mitä kouluissa oikein nykyään opetetaan?

AINOA kerta kun gynelle mennään kuutkautisten aikaan, on kierukan asentamiseksi - tai jos olet siellä siksi, että sulla on paha vuotohäiriö ja vuodat aina!

[/quote]

Kouluissa?

Kouluissa! Siis opetetaanko kouluissa nykyisin, että on olemassa gynekologeja? Varmaan tarkoitit jotain muuta kuin peruskoulua tai lukiota. Eiköhän todelliset tiedot hankita muualta.

Vierailija
104/161 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juttu on totta, mitä siellä sellaisesta vuodosta mahdettaisiin sanoa, että tämä ketju vuotaa sille lääkärille. Toisaalta voi olla, että on näitä joita ei edes hetkauta. Millään alalla kaikki eivät ole samasta muotista, kuten tässä aloittajalle neuvottiinkin.

Vierailija
105/161 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö KAIKKI tiedä, että e-pillereiden määräämiseksi pitää tehdä sisätutkimus ja että sitä ei tehdä kuukautisten aikaan.EIkö tämä ole yleistietoa? Mitä kouluissa oikein nykyään opetetaan?

AINOA kerta kun gynelle mennään kuutkautisten aikaan, on kierukan asentamiseksi - tai jos olet siellä siksi, että sulla on paha vuotohäiriö ja vuodat aina!

[/quote]

Tässä kiinnittää huomiota se, että itse asia on sivuutettu kokonaan.

Mikä mahtaa olla syynä?

Vierailija
106/161 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyrkisin unohtamaan tapauksen mahdollisimman nopeasti, olisi se sen verta noloa :/

[/quote]

Sä se varmaan oletkin oikea kaveriesi auttaja. Oletko 12-vuotias?

Vierailija
107/161 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran olen käynyt miesgynellä. Ei enää ikinä! Eivät voi ymmärtää mitä jatkuva vellova supisteleva kipu kohdussa on, ja miten kiusallista siihen hoitopöydälle on asettua. Oma vakigyneni on jo aika vanha ja pelkään sitä päivää kun tämä ihana rouva jää eläkkeelle... :'(

Vierailija
108/161 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:07"]

YTHS:n yleislääkäri oli kyseessä. Mieslääkäri oli. Kiitos tsempeistä <3 ap

[/quote]

Yleislääkäri! Mitä ihmettä tähän nyt sanoisi. Käykää mahdollisuuksien mukaan gynekologilla, niin yleislääkärikin on tyytyväisempi? Oliko tämä nyt hyvä?

Vierailija
109/161 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:07"]

YTHS:n yleislääkäri oli kyseessä. Mieslääkäri oli. Kiitos tsempeistä <3 ap

[/quote]

Haha, "ei vaimolla vaan näin paljon valu".

Vierailija
110/161 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:08"]

Olisit varannut uuden ajan, kun huomasit kuukautisten alkaneen. Miksi menit tutkittavaksi vaikka tiesit että vuodat?

[/quote]

Luitko aloituksen?

Mihin mahdat pyrkiä... Erikoista.

Vierailija
111/161 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:11"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:05"]

Ymmärrän tunteesi. Kynkolokilla käynnit on alkuun tosi nolon olosia. Tulee vaivautunu olo. Mutta siihenkin ajan oloon tottuu. Mutta itse en millään totu siihen että kunekologi on nainen. Jotenkin se vain tuntuu niin vastenmieliseltä että nainen ronkkii alapäätä. Vaikka työtään ne vain tekee. Mutta olen huomannu että naiset on myös kovakouraisempia. Siksi käyn nykyään aina mies kynegolokilla.

[/quote]Kynkoloki, kunekologi, kynegoloki. Kirjoitit sanan "gynekologi" kolmella eri tavalla, kaikki väärin! Takaisin kouluun.

[/quote]

Kiusallista, ei voi olla totta että joku kommentoi tuota. Ei toimi edes vitsinä. Yrittäkää opetella näkemään, mitä ympärillä tapahtuu. Ei, en todellakaan itse kirjoittanut tuota kommenttia.

Vierailija
112/161 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:08"]Olisit varannut uuden ajan, kun huomasit kuukautisten alkaneen. Miksi menit tutkittavaksi vaikka tiesit että vuodat? [/quote] Sitä minäkin. MIKSI menit verta vuotavana sisätutkimukseen?

[/quote]

Täälläpä vasta tiedostavia ihmisiä. Toivottavasti ympäristönne ei kärsi teistä huolimatta.

Vierailija
113/161 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:19"]

YTHS joo... Itse kun opiskelijana kävin siellä yleislääkärillä pillereitä varten, sisätutkimuksen teki kiukkuinen nainen, joka repi paikkojani tosi kipeästi. Sanoin että sattuu, mutta se tiuskaisi että "haluatko sä nämä pillerit vai etkö halua"? Kotona ihmettelin kun kipu ei lopu, ja oli välilihassa jonkinlainen repeämä tai nirhauma joka oli tosi kipeä. Lisäksi koko tutkimuksen ajan se tiuski kaikkea kuten "missä asti sulla se kohtukin on" jne. 

Mutta pieni paha tuo minun kokemus tähän ap:n juttuun verrattuna. Kuukautisveri on kuitenkin useimimlle meistä tavallaan nolo asia, ja paikkojen tahriminen omalla erittteellä ainakin. Sikseen aivan järkyttävää lääkärin ilkeillä, kun pitäisi tajuta että potilaskin on taatusti tosi häpeissään jo ennestään. 

[/quote]

Kerran (!) kävin YTHS:llä, ja tuli sellainen olo että onko tuolla lääkärillä jokin luonnehäiriö. Missään muualla niin ei ole käynytkään, ja lääkäreitä nyt on tullut nähtyä.

Vierailija
114/161 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:20"]

Mitä ihmettä, laitoin asiallisen kommentin ykkössivulle ja se poistettiin? :O Sanoin että hyi mikä gyne, alkoi itseäkin ahdistaa. Valitus kannattaa tehdä. Mikähän tuossa oli poistamisen arvoista :D

[/quote]

No mutta siinä on käynyt niin, että joku on löytänyt ketjun, päässä on pimahtanut hetkellisesti ja joku on painanut ilmoita asiaton viesti -nappulaa.

Vierailija
115/161 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:25"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:19"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 09:59"]Eikö KAIKKI tiedä, että e-pillereiden määräämiseksi pitää tehdä sisätutkimus ja että sitä ei tehdä kuukautisten aikaan.EIkö tämä ole yleistietoa? Mitä kouluissa oikein nykyään opetetaan?   AINOA kerta kun gynelle mennään kuutkautisten aikaan, on kierukan asentamiseksi - tai jos olet siellä siksi, että sulla on paha vuotohäiriö ja vuodat aina! [/quote] 30 alapeukkua, vaikka maallikkona minäkin ymmärrän, että noinhan se on. Tässä nähdään taas ihmisten typeryys! a.p:lle kasvattava kokemus. Oletko tähän asti elänyt pumpulissa? Isin pikku prinsessa?

[/quote]

Ainoita typeryksiä tässä oli se lääkäri ja sinä kommentteinesi. Ap:lle halaus!

[/quote]

Oli tainnut asianomainen löytää ketjun kun joku vinkkasi.

Vierailija
116/161 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:37"]

Kaikilla lääkäreillä ei ikävä kyllä ole riittävän hyvää tilannetajua tai hienotunteisuutta gynetutkimusten ollessa kyseessä :( Itselläni on monenlaisia kokemuksia taustalla ja näitä epäasiallisia gynejä/lääkäreitä/hoitajia on yhdistänyt se, että he tuntuvat ottavan potilaan pelon ja jännittämisen henkilökohtaisena loukkauksena ja epäluottamuslauseena ammattitaitoaan kohtaan. Samoin YTHS:n lääkäreistä olen kuullut varsin...mielenkiintoisia tarinoita. Itse en ole koskaan YTHS:n palveluita käyttänyt mutta moni ystävä on ja ovat kertoneet kokemuksia mm. kaksimielisesti vitsailleista lääkäreistä, pillerireseptin uusinnasta kieltäytymisestä, koska "23-vuotiaana on aika ruveta tekemään lapsia!" ja muutenkin häilyvästä käytöksestä. Tuosta pillerireseptiasiasta tehtiin valitus ylemmille tahoille. Minusta tuntuu välillä, että joillakin terveydenhoitoalan ihmisillä on edelleen jäljellä sitä asennetta, että naisen nyt vain pitää tottua kipuun ja epämukavuuteen mahdollisimman varhain, koska kivulla naisen pitää lapsensa saamaan. Aika absurdia ja suorastaan ilkeää näin nykyvinkkelistä katsottuna.

[/quote]

Niin, siis lääkäri oli hankkinut lapset aikaisin ja katkeroitunut, ja vielä opiskellutkin, joten ei ole ihmisenä kehittynyt lainkaan ja viettää nyt ansaittua virkaansa kiusaten opiskelijoita. Siltä kuulostaa.

Vierailija
117/161 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se Turussa? Siellä.oli mullakin kerran outo kokemus. Onneksi mieheni oli mukana.

Vierailija
118/161 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:20"]

Mitä ihmettä, laitoin asiallisen kommentin ykkössivulle ja se poistettiin? :O Sanoin että hyi mikä gyne, alkoi itseäkin ahdistaa. Valitus kannattaa tehdä. Mikähän tuossa oli poistamisen arvoista :D

[/quote]

No mutta siinä on käynyt niin, että joku on löytänyt ketjun, päässä on pimahtanut hetkellisesti ja joku on painanut ilmoita asiaton viesti -nappulaa.

[/quote]

Toi kommentti on nyt näköjään palautettu - samoin kuin muut poistetut.. Jännä ketju :D

Vierailija
119/161 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Töölössä? Voi ap, halaus sulle. Kuulostaa kamalalta. Hitto kyllä mitä porukkaa tuolla YTHS:llä aina välillä töissä.. Ite en oo kovinkaan herkkä, mut yksikin gyneukko mulle tuolla Töölössä vitsaili mun alakerran tulehduksesta, että onks joku yhdenyön lahja tuolla.. Olin just kertonut, että oon parisuhteessa ja oletin että tästä ois tajunnut vinkin, että ei oo sukupuolitauti nyt varmaan kuitenkaan. 

Kyllähän YTHS on edelleen gynet ja ihotautilääkärit ainakin Töölössä? Aikaa sinne erikoislääkärille ei sitten noin vaan saakkaan. Ensiks pistetään yleislääkärin ronkkelointiin. Onneks itselleni sattui mukava yleislääkäri, vähän hirvitti kyllä pistää persettä penkkiin ja tavara esille kun lääkäri oli erittäin hermostunut eikä yhtään tuntunut tietävän mitä tekee, hänen kiusaantumisensa näki jo kilometrin päähän.. Meni onneks kuitenkin ihan hyvin sitten :). Ei mun mielestä kuitenkaan pitäis potilaan joutua miettimään, että osaako tää lääkäri sen sisätutkimuksen tehdä.. Kyseessä kuitenkin oli vaan tunnustelu emättimen kautta ja vatsan päältä, ei ultraa tms..

Mahdoitko ap mennä päivystyksen kautta vai miks se sisätutkimus oli tehtävä just silloin, eikä voinut antaa uutta aikaa esim. viikon päähän kun menkat on ohi? Luulis typerämmänkin tajuavan että kun on menkat niin sitä verta sitten tulee tietenkin siihen tutkimuspöydälle myös.. Vittu mikä urpo.

Vierailija
120/161 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap:lle ja valitus eteenpäin! Itsellänikin on inhottava kokemus miesyleislääkäristä ja edelleen tulee paha mieli vaikka siitäkin on jo kaksi vuotta aikaa. Olin tullut yli vuoden yrittämisen jälkeen raskaaksi, mutta sitten alkoi vuoto ja kivut ja varasin tietenkin ajan terveyskeskukseen tarkastukseen. Tarkastuksen teki vanhempi mieslääkäri, joka heti aluksi, kun jo makasin tutkimuspöydällä jalat levällään, alkoi kiusaantuneesti vitsailemaan verhojen puutteesta yms. Ei paljoa naurattanut.Sitten tutki ja totesi, että kyllähän täältä verta tulee (NO IHANKO TOTTA?!). Päätti vielä ultrata ja ultratessa totesi, että KAI se kohtu tuossa on. Siinä vaiheessa teki mieli kysyä, että oletko vittu ihan TOSISSASI? Tajusi sentään laittaa lähetteen sairaalaan oikealle gynekologille, että saadaan varmuus keskenmenosta. Ihan, kuin ei olisi koskaan naisen anatomiaan tutustunut saatika pillua nähnyt, vaikka tiedän hänen olevan naimisissa, sillä kaiken lisäksi hän on vielä anoppini serkku...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän