Nöyryyttävin gynekokemus ikinä, itken täällä :'( Aamulla
oli lääkärille aika, hain ekat e-pillerit (eka vakavampi parisuhde, aiemmin oon käyttänyt kortsua aina). Sanoin lääkärille että mulla on menkat just meneillään (epäsäännöllinen kierto, en arvannu et alkaisivat vielä pariin päivään), kun lekuri sanoi että pitää tehdä gynekologinen tarkastus.Lääkäri sanoi että ei haittaa, se tarkastus pitää kuulemma tehdä silti.
Siinä sitten nolostellen riisuin pöksyni ja kipusin siihen pöydälle, lääkäri vähän aikaa kaiveli ja tunsin miten verta valuu holisemalla :( Yhtäkkiä lääkäri sitten tokaisi "Ei tästä nyt mitään ole, oisit nyt hyvä ihminen sanonu että valut noin pahasti" (tmv), käski mun nousta ylös, ja kun olin saanu pikkarit + siteen puettua, naureskeli "olis ihan kiva jos siivoaisit sotkusi" viitaten siihen kertakäyttökankaaseen joka oli siinä pöydällä, myttäsin sen sitten itkua pidätellen roskiin ja pikkarisillani pyllistellen reidet veressä pyyhin paperilla lattialta parit veriroiskeet, lekuri päätään pyöritellen naureskeli "kaikkea sitä näkee". Oisin voinut kuolla häpeästä. Mistä minä oisin voinu tietää mitä se tarkoittaa, sanoin että on menkat, en tienny, että pitää varoittaa että tosiaan ekoina päivinä vuodan tosi runsaasti..??
Hirveän paha mieli nyt, oon itkeny koko aamun ton jälkeen...olenko jotenkin yliherkkä vai oliko lääkärin käytös ihan asiallista? Oon käyny sillä joskus ennenkin, on semmonen aika ronski, mutta kuitenkin... Varmasti en kehtaa mennä tuolle enää ikinä :(
Kommentit (161)
Täysin asiatonta ja törkeää. Tuollainen ihminen todennäköisesti kuvittelee olevansa muiden ihmisten yläpuolella ja oikein nauttii muiden nöyryyttämisestä. Nuoressa ihmisessä hän näki oivan uhrin. Lääkärin ei koskaan tule toimia noin. Toivottavasti teet valituksen.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:44"]
No eihän tuo lääkäri edes ollut gynekologi, vaan YLEISLÄÄKÄRI, joten en ihmettele ollenkaan tuota tökeröä käytöstä. En usko, että "oikea gynekologi" olisi noin sanonut tuossa tilanteessa. Joten ap: älä KOSKAAN mene missään naistenvaiva-asioissa (ellei ole kauhea hätä) millekään yleislääkärille.
[/quote]
Opiskelijat saa YTHS:n terveydenhuoltopalvelut ilmaiseksi (siis osana yo-kuntamaksua), itselläni ei ainakaan opiskeluaikana olisi ollut varaakaan käydä muualla. -ohis-
Ihan törkeä. Tee valitus että oppii. Noin ei kohdella ketään. Kulta pieni, älä enää itke.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:07"]YTHS:n yleislääkäri oli kyseessä. Mieslääkäri oli. Kiitos tsempeistä <3 ap
[/quote]
Mäkin kävin joku aika sitten YTHS:n yleislääkärillä. Mies, nimikirjaimet PS. En mene enää ikinä, kamala tyyppi. Lääkäriksi aivan väärä asenne, oli ylimielisen ja tylyn oloinen eikä yhtään olisi jaksanut kuunnella mikä on vialla. Hän myös suuttui siitä, että tarvitsin laboratoriokokeita, joiden tulosten saaminen vaatisi soittoajan. Mun puolesta koko YTHS voitaisiin ajaa alas.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:07"]YTHS:n yleislääkäri oli kyseessä. Mieslääkäri oli. Kiitos tsempeistä <3 ap
[/quote]
Yleislääkärit on just tommosia. Mullekin on neuvolalääkäri laukaissut jotain ajattelematonta raskausajan sisätutkimusta tehdessään. Piti seuraavalla gynekäynnillä ihan kysyä, että onko mun alapäässä jotain pielessä, kun jäi vaivaamaan. Ihan normaalilta kuulemma näytti.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 09:59"]Eikö KAIKKI tiedä, että e-pillereiden määräämiseksi pitää tehdä sisätutkimus ja että sitä ei tehdä kuukautisten aikaan.EIkö tämä ole yleistietoa? Mitä kouluissa oikein nykyään opetetaan?
AINOA kerta kun gynelle mennään kuutkautisten aikaan, on kierukan asentamiseksi - tai jos olet siellä siksi, että sulla on paha vuotohäiriö ja vuodat aina!
[/quote]
Öh, just kävin viime kuussa lääkärillä hakemassa e-pillerireseptin, en oo ennen niitä syöny. Lääkäri ois halunnu ottaa papa-näytteen, mutta kun kerroin menkkojen olevan päällä, niin sanoi, että sitten ei voida sitä ottaa, kun veri pilaa näytteen. Reseptin sain silti. ;-) Kävin kunnallisella, niin jouduin odottamaan aikaa yli kuukauden, niin en ruvennu aikaa varatessa miettimään menkkojen aikataulua. Ehtii sen papa-näytteen ottaa myöhemminkin.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:44"]
No eihän tuo lääkäri edes ollut gynekologi, vaan YLEISLÄÄKÄRI, joten en ihmettele ollenkaan tuota tökeröä käytöstä. En usko, että "oikea gynekologi" olisi noin sanonut tuossa tilanteessa. Joten ap: älä KOSKAAN mene missään naistenvaiva-asioissa (ellei ole kauhea hätä) millekään yleislääkärille.
[/quote]
Opiskelijat saa YTHS:n terveydenhuoltopalvelut ilmaiseksi (siis osana yo-kuntamaksua), itselläni ei ainakaan opiskeluaikana olisi ollut varaakaan käydä muualla. -ohis-
[/quote]
Helsingissä saa ihan kunnallisella puolella yleislääkäripalvelut ilmaiseksi.
Älä välitä ap. Tuli heti mieleen, että taisi olla mieslääkäri, joka ei ole koskaan kokenut kuukautisia eikä oikeasti vain tiedä miten paljon sitä vuotoa sieltä pahimmillaan tulee. Se ei ole sinun vika, jos joku käyttäytyy asiattomasti.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:01"]
Siis toi ei tainnut olla gyne, vaan yleislääkäri? Pässi mikä pässi, älä välitä. Et tehnyt mitään väärää, paitsi olisit voinut sanoa että "siivoa itse, kun kerran halusit tutkia vaikka on menkat".
[/quote]
Eihän se gyne mnitään ole halunnut tutkia. AP on halunnut, että hänet tutkitaan, koska on halunnut pillerit ja pillerien määräämisprosessiin kuuluu sisätutkimus.
[/quote]
Mä olen saanut pillerit kyllä ihan ilman sisätutkimusta, itse asiassa mulle on koko elämäni aikana tehty sisätutkimuksia vain raskauksien yhteydessä vaikka söin yli vuoden niitä pillereitäkin. En olisi tiennyt että se on pakollinen tai kuuluu asiaan nimenomaan pillereitä hakiessa vaikka tiesin että se olis hyvä tehdä. Eikä sitä tehty kun lasten jälkeen hain ehkäisykapselinkaan. Kerran olen papa-seulonnassa (25v) kyllä käynyt labrassa mutta siinäpä se.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 09:55"]Luulis hänen tottuneen. Mä ainakin olen vuotanut sairaalassa pariin kertaan valtavaati keskeytyneessä keskenmenossa.
[/quote]
Mikä on keskeytynyt keskenmeno?
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 09:55"]Luulis hänen tottuneen. Mä ainakin olen vuotanut sairaalassa pariin kertaan valtavaati keskeytyneessä keskenmenossa.
[/quote]
[/quote] Raskaus on keskeytynyt, mutta kohtu ei ole tyhjentynyt raskausmateriaalista.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 09:55"]Luulis hänen tottuneen. Mä ainakin olen vuotanut sairaalassa pariin kertaan valtavaati keskeytyneessä keskenmenossa.
[/quote]
[/quote] Raskaus on keskeytynyt, mutta kohtu ei ole tyhjentynyt raskausmateriaalista.
Tosi röyhkeà ja asiaton lekuri!!!! Tee valitus!!! Iso hali sulle ihana av-mamma-parka!
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 09:59"]Eikö KAIKKI tiedä, että e-pillereiden määräämiseksi pitää tehdä sisätutkimus ja että sitä ei tehdä kuukautisten aikaan.EIkö tämä ole yleistietoa? Mitä kouluissa oikein nykyään opetetaan?
AINOA kerta kun gynelle mennään kuutkautisten aikaan, on kierukan asentamiseksi - tai jos olet siellä siksi, että sulla on paha vuotohäiriö ja vuodat aina!
[/quote]
Jaa miksihän minulla riitti terveydenhoitajan käynti joka otti verenpaineen,painon ja pituuden e-pillereitä haettaessa. Laittoi vain lääkärille viestin että tälle henkilölle resepti ja sain6kk pillerit heti mukaan..
Tee valitus. Kurjaa miten hän kohteli sinua. Valituksella saatat kuitenkin saada häneen asenne muutokset ja ehkä hän oppisi toimimaan potilaiden kanssa ammattitaitoisesti. Voit itse kieltäytyä menemästä hänen potilaakseen.
T. hoitoalalla työskentelevä, joka on saanut kirjaimellisesti potilaan kakat niskaansa mutta jonka ilmekään ei värähtänyt. Yleensä aikuiselle ihmiselle on nolointa että toinen näkee hänen eritteitään.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:31"]
Lääkärisi oli todella asiaton ja taitaa olla vieläpä lääkäriksi kokematon. Hänet pitäisi laittaa synnärille työharjoitteluun. Sinulla ei tarvitse hävetä. Lääkärin olisi pitänyt kertoa, että tutkimusta ei voi tehdä jos vuoto on kauhean runsasta. Minäkin olen keskenmenon yhteydessä joutunut tutkimukseen päivystyksessä. Ja lääkäri ei todellakaan kauhistellut verta ja käskenyt minua siivoamaan sotkuja. T. Synnärilläkin työskennellyt
[/quote]
En kyllä haluaisi että joku ukkeli irvistelisi synnäri salissa kun synnytän...
YTHS:ltä huono kokemus mullakin. Ekaa kertaa ehkäsyä hakemassa, ei mitään tutkimuksia yms. tehty, ku vaa sano, et alat syömään näitä ja kirjotti reseptin. Papasta kysyin ite ja lääkäri sano, että ei oo tarvetta tehdä ku tulee kutsu sit 25 v. (eli vuoden päästä). No ei tullut kutsua, pillereillä sinnittelin melkeen vuoden mut oireilin niin pahasti, että lopetin. Enkä vieläkään oo koskaan käynyt gynella tutkittavana. Pitää mennä, mut toi kokemus kummittelee vieläki. Koin, ettei mua kuunnella eikä mun asiat ja hyvinvointi kiinnosta. Hyi että. :/
Laittaisin sähköpostilla palautetta potilasasiamiehelle ja vaikka paikan ylilääkärillekin.
Pahinta on jos tuollaiset kusipäät saavat vain jatkaa hommiaan ilman että kukaan puuttuu käytökseen.