Nöyryyttävin gynekokemus ikinä, itken täällä :'( Aamulla
oli lääkärille aika, hain ekat e-pillerit (eka vakavampi parisuhde, aiemmin oon käyttänyt kortsua aina). Sanoin lääkärille että mulla on menkat just meneillään (epäsäännöllinen kierto, en arvannu et alkaisivat vielä pariin päivään), kun lekuri sanoi että pitää tehdä gynekologinen tarkastus.Lääkäri sanoi että ei haittaa, se tarkastus pitää kuulemma tehdä silti.
Siinä sitten nolostellen riisuin pöksyni ja kipusin siihen pöydälle, lääkäri vähän aikaa kaiveli ja tunsin miten verta valuu holisemalla :( Yhtäkkiä lääkäri sitten tokaisi "Ei tästä nyt mitään ole, oisit nyt hyvä ihminen sanonu että valut noin pahasti" (tmv), käski mun nousta ylös, ja kun olin saanu pikkarit + siteen puettua, naureskeli "olis ihan kiva jos siivoaisit sotkusi" viitaten siihen kertakäyttökankaaseen joka oli siinä pöydällä, myttäsin sen sitten itkua pidätellen roskiin ja pikkarisillani pyllistellen reidet veressä pyyhin paperilla lattialta parit veriroiskeet, lekuri päätään pyöritellen naureskeli "kaikkea sitä näkee". Oisin voinut kuolla häpeästä. Mistä minä oisin voinu tietää mitä se tarkoittaa, sanoin että on menkat, en tienny, että pitää varoittaa että tosiaan ekoina päivinä vuodan tosi runsaasti..??
Hirveän paha mieli nyt, oon itkeny koko aamun ton jälkeen...olenko jotenkin yliherkkä vai oliko lääkärin käytös ihan asiallista? Oon käyny sillä joskus ennenkin, on semmonen aika ronski, mutta kuitenkin... Varmasti en kehtaa mennä tuolle enää ikinä :(
Kommentit (161)
Mulla oli samanlainen verijuttu, kun kävin ensimmäistä kertaa gynella. Tosin mulla ei ollut menkat vaan neitsyys. Se ukko tietysti halus puhkaista mut...
Ei todellakaan asiallista käytöstä.. itseltä aina kysytty että koska on ollut menkat ja jos on ollu sillä hetkellä, niin kysytty esim että monesko päivä ja näin sivutti vähän sitä vuodon määrää. Kerran oli jo vuoti lähes loppunut, mutta gynen tutkimus sai vuodon alkamaan rajusti. Ei missään nimessä mitään kettuilua asiasta eikä käsketty siivoomaan. Gyne huomasi kyllä että olin itsekin vähän "ööö?" ja sanoi heti että ei ole ensimmäinen kerta eikä haittaa.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 09:55"]Luulis hänen tottuneen. Mä ainakin olen vuotanut sairaalassa pariin kertaan valtavaati keskeytyneessä keskenmenossa.
[/quote]ai voiko keskenmenokin keskeytyä? Mielenkiintoista
Potilasasiamiehelle tai vastaavalle vaan heti pikaiseen yhteydenotto!
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 09:55"]Luulis hänen tottuneen. Mä ainakin olen vuotanut sairaalassa pariin kertaan valtavaati keskeytyneessä keskenmenossa. [/quote] Mikä on keskeytynyt keskenmeno?
[/quo
Alkio ei tule keskenmenossa ulos, vaan jää kohtuun. Tällöin kohtu tyhjennetään ja alkio poistetaan kaavinnassa.
No jos yhtään lohduttaa niin mun eka pillerinhakureissu oli ihan hirveä. Menin täällä toimivaan ehkäisyneuvolaan, jossa sitten lääkäri teki tutkimukset ja määräsi pillerit.
Mua jännitti ja pelotti ihan hulluna, oli eka sisätutkimus ja ekat pillerit, sitä tuskaa ei voinut kuvaillakaan miten paljon jännitti ja pelotti. No kun menin tutkimuspöydälle ja se eukko laittoi sen mikäsenytolikaan metallisysteemin sisään ja mä meinasin pyörtyä kauhusta. Sitten se kysyi "Nautitko sä tästä?" Itkua vääntäen sanoin että en.
Ihan kamala kokemus, sen jälkeen aloin käydä yksityisellä gynellä.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:20"]
Mitä ihmettä, laitoin asiallisen kommentin ykkössivulle ja se poistettiin? :O Sanoin että hyi mikä gyne, alkoi itseäkin ahdistaa. Valitus kannattaa tehdä. Mikähän tuossa oli poistamisen arvoista :D
[/quote]
Ekalta sivulta etenkin on poistettu paljon ihan asiallisia kommentteja. Erikoisinta, että ne asiattomimmat on jääneet kuitenkin poistamatta :D
Minkähän malliset tutkimuspöydät siellä mahtaa olla, kun meillä täällä maallakin on sellaiset, missä jalat tulevat niille tapeille ja takapuoli pöydän reunalle, että jos jotain valuu niin se kyllä tippuu siihen vatiin, missä on muovit päällä..
Ei siinä paljon kyllä pöydille valuskele..että jotenkin koko juttu vaikuttaa porvoolaiselta keksinnöltä....
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:07"]
YTHS:n yleislääkäri oli kyseessä. Mieslääkäri oli. Kiitos tsempeistä <3 ap
[/quote]
Hyi saa*ana!! Tässä se taas kerran nähtiin, että A)miesgynet sucks B)miksi YLEISLEKURI teki gynetutkimuksen??!en oo ees koskaan kuullut moisesta C)YTHS meininki on aina mitä sattuu D)mieslekurit on asiattomia ja ylimielisiä E) yleislekurit on naurettavia, alemmuudentuntoisia, joita ärsyttää tehdä hanttihommia vaivalloisen lääkiksen käytyään.
Mä en olisi pystynyt olemaan hiljaa ja nöyränä tuollaisen lääkärin vastaanotolla. Olisi kyllä tullut mun suusta täyslaidallinen suoraa palautetta saman tien lääkärille itselleen. Ja todellakin olisi itse saanut siivota sotkut.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:44"]
[/quote]
Hyi saa*ana!! Tässä se taas kerran nähtiin, että A)miesgynet sucks B)miksi YLEISLEKURI teki gynetutkimuksen??!en oo ees koskaan kuullut moisesta C)YTHS meininki on aina mitä sattuu D)mieslekurit on asiattomia ja ylimielisiä E) yleislekurit on naurettavia, alemmuudentuntoisia, joita ärsyttää tehdä hanttihommia vaivalloisen lääkiksen käytyään.
[/quote]
Mun kokemuksen mukaan YTHS:llä yleislääkärit tekee aina gynetutkimukset. Korjatkaa jos olen väärässä?
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:11"]
En tiedä mitä tekisin jos oma tytär (ei ole, mutta jos olisi) kertoisi näin tapahtuneen.
41v m
[/quote]
Minä olisin aivan varma, että tyttäreni valehtelee, ainakin sen että olisi siivonnut jotain.
[/quote]
Kiva mutsi.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 11:51"]Töölön YTHS, vanhempi yleislääkärimies? Tunnettu juuri tuollaisista tempuista, että ensin haluaa katsoa ja sitten alkaa nöyryyttää. Kollegat pitää häntä ilmeiseti reppana-aspergerina, mutta opiskelijat valittaa. Valita sinäkin, muuten ei äijä saa ikinä potkuja. Tiedoksi niille, jotka ihmettelevät, miksei ap perunut aikaa: YTHS:ssä ei aikaa peruta lyhyellä varoitusajalla eikä pieni vuoto ole mikään este gynelle menemiselle. Jonot ovat niin hurjat, pakko käyttää se aika, jonka sai. gynet handlaavat tilanteen, mutta tuo yleislääkäri ei, koska on aivan sadisti. [/quote]Toivottavasti ap:n kohdalla kyse juuri tästä, lohduttaa ehkä hieman.
[/quote]
Ohiksen mielestä tuollainen tieto ei olisi lohduttava, vaan päinvastoin ahdistava. Jos tietää, että lääkärillä on taipumusta toistaa vastaavaa käytöstä, niin minulle ainakin tulisi sellaisesta vielä nöyryytetympi olo. Tee ap valitus pikimiten!
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:20"]
Mitä ihmettä, laitoin asiallisen kommentin ykkössivulle ja se poistettiin? :O Sanoin että hyi mikä gyne, alkoi itseäkin ahdistaa. Valitus kannattaa tehdä. Mikähän tuossa oli poistamisen arvoista :D
[/quote]
Nyt ne kommentit on palautettu? Mitä ihmettä täällä tapahtuu?? :DD
Ekalta sivulta etenkin on poistettu paljon ihan asiallisia kommentteja. Erikoisinta, että ne asiattomimmat on jääneet kuitenkin poistamatta :D
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:44"]
[/quote]
[/quote]
Mun kokemuksen mukaan YTHS:llä yleislääkärit tekee aina gynetutkimukset. Korjatkaa jos olen väärässä?
[/quote]
Taitaa riippua kaupungista
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:34"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:13"]
Outoa sekin että pyytää amatööriä siivoamaan, veret ym. pitää siivota kunnolla, eikä vain potilaan itse pyyhkäistä.
[/quote]
Eiköhän tuossa ollut tarkoitus ainoastaan nöyryyttää. Hirveä tyyppi. Ehkä joku tylsistynyt puutteessa elelevä limainen keski-ikäinen mies, joka vain halusi nähdä nuoren naisen pikkuhoususillaan kyykkivän lattialla? Oli mikä hyvänsä, ehdottomasti valitusta tekemään, noin ei vaan kohdella ketään.
[/quote]
Sama kävi mielessä.
Omalta opiskeluajaltani (yli 10v sitten...) muistan eräältä paikkakunnalta yths:n vanhemman mieslääkärin, jota kaikki naisopiskelijat karttoivat, koska tällä oli tapana puhua kaksimielisyyksiä ja maiskutella suutaan nuorille naisille - hänellä myös oli tapana "rutiinina" ja "ihan kaiken varalta" haluta tehdä aina se sisätutkimus - ihan sama vaikka olisit mennyt lääkäriin kipeän kurkun takia... Kuvitteli ilmeisesti, että pillusta löytyy vastaus kaikkeen, tai sitten oli ihan omaksi huviksi, who knows.
Toinen taas kirjoitti pelkästä pyynnöstä (jopa puhelimitse) valtavat määrät lähes mitä tahansa lääkettä keksit vaan pyytää, myös rauhoittavia ja muita kolmiolääkkeitä. Sillä kävi kaikki pilleristit, sekakäyttäjät ja nappikauppiaat. Tästä henkilöstä tiedän, ettei ole enää töissä, ensiksi mainitusta en.
Että semmoista.
AP:lle suosittelen valituksen tekemistä, ihan oman itsesi takia, vaikka se ei mihinkään johtaisikaan.
[/quote]
Jyväskylä kyseessä? Ainakin ensiksi kuvattuun on tullut törmättyä.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 19:43"]Tämä on kyllä ihan hevonpaskaa. Kukaan järjissään oleva lääkäri ei naureskele tai jätä ketään reidet verta valumaan ja sitä kuukautisverta ei suihkua litrakaupalla. Onpas täällä tyhmiä huoria kun on näin isoksi rölli päässyt jo lihomaan. Ei mahdu kohta enää alle sillan.
[/quote]Kukaan järjissään oleva ei huorittele ketään.
Lääkäri käyttäytyi tyhmästi. Tajusi sen itsekin. Ja sitten yskitti sinut nolaamalla pelastaa oman naamansa. Sehän oli ihan sen lääkärin oma moka. Sinä kerroit asian miten on ja hän samoi silti hoitavansa homman....vaan ei sitten pystynytkään siihen. Otti lekuria pattiin oma toimintaansa ja sen pisti sinun piikkiin.
Oliis voinut sanoa, ettei tästä nyt mitaan tule. Tulet toisenkerran tms. Ei olisi tarvinnut siitä jatkaa URPUTUSTAAN.
ei sun tarvi tossa mitään hävetä. Tollasia sattuu. MONET lääkärit oletettavasti osaa hoitaa sen psyykkisen puolen. Tää ei. Oli tökerö tumpelo. Ei sussa le mitään vikaa. Ja sä menet sille lääkärille jos haluat ja et mene jos et halua...siis jatkossa.voit puhua tälle tumpelolle tai toiselle lääkärille tuon asian, jos se häiritsee. Ja toki voit sinne esimiehelle olla yhteydessä tai potilasasiamieskin hyvä.
mietin synnytystä...tulee vertaa ja sitä sun tätä...että kyllä lääkörikokelaat on varmaan senkin olleet seuraamassa.
Itseäsi sun ei kannata eikä tarvi syytellä.et ole vastuussaguosta lääkärin toiminnasta. HÄN toimi HUONOSTI... epäammatillisesti.
:D
Anteeksi mutta mua alkoi naurattaa *got the image* . Toivottavasti pystyt ap. itsekkin nauramaan tuolle vielä joskus! tsemppiä nyt!