Nöyryyttävin gynekokemus ikinä, itken täällä :'( Aamulla
oli lääkärille aika, hain ekat e-pillerit (eka vakavampi parisuhde, aiemmin oon käyttänyt kortsua aina). Sanoin lääkärille että mulla on menkat just meneillään (epäsäännöllinen kierto, en arvannu et alkaisivat vielä pariin päivään), kun lekuri sanoi että pitää tehdä gynekologinen tarkastus.Lääkäri sanoi että ei haittaa, se tarkastus pitää kuulemma tehdä silti.
Siinä sitten nolostellen riisuin pöksyni ja kipusin siihen pöydälle, lääkäri vähän aikaa kaiveli ja tunsin miten verta valuu holisemalla :( Yhtäkkiä lääkäri sitten tokaisi "Ei tästä nyt mitään ole, oisit nyt hyvä ihminen sanonu että valut noin pahasti" (tmv), käski mun nousta ylös, ja kun olin saanu pikkarit + siteen puettua, naureskeli "olis ihan kiva jos siivoaisit sotkusi" viitaten siihen kertakäyttökankaaseen joka oli siinä pöydällä, myttäsin sen sitten itkua pidätellen roskiin ja pikkarisillani pyllistellen reidet veressä pyyhin paperilla lattialta parit veriroiskeet, lekuri päätään pyöritellen naureskeli "kaikkea sitä näkee". Oisin voinut kuolla häpeästä. Mistä minä oisin voinu tietää mitä se tarkoittaa, sanoin että on menkat, en tienny, että pitää varoittaa että tosiaan ekoina päivinä vuodan tosi runsaasti..??
Hirveän paha mieli nyt, oon itkeny koko aamun ton jälkeen...olenko jotenkin yliherkkä vai oliko lääkärin käytös ihan asiallista? Oon käyny sillä joskus ennenkin, on semmonen aika ronski, mutta kuitenkin... Varmasti en kehtaa mennä tuolle enää ikinä :(
Kommentit (161)
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 09:52"]
Hirveän paha mieli nyt, oon itkeny koko aamun ton jälkeen...olenko jotenkin yliherkkä vai oliko lääkärin käytös ihan asiallista? Oon käyny sillä joskus ennenkin, on semmonen aika ronski, mutta kuitenkin... Varmasti en kehtaa mennä tuolle enää ikinä :(
[/quote]
Asiattomalta lääkärin käytös ei minusta vaikuta. Ronskilta ja tahdittomalta paremminkin. Sinuna tosiaan vaihtaisin gyneä jos se kerran on mahdollista.
Siis mitä ihmettä, mul on ihan täysin samanlainen kokemus mun ekasta gynekäynnistä! Oon ihan ihmeissäni oonko mä kirjottanu tän. Mut ainoo ero että mulla tää tapahtu 12v sitten. Siis lääkärin kommentit ja tapahtuma täysin sama. Mä niiin tiedän miltä susta tuntuu! Älä välitä. Sä et tehny mitää väärää vaan lekuri oli pölö. Ei kaikki gynet oo noin törppöjä.
Juuri tämän takia olen itse käynyt vain yksityisellä, jossa tutkimuksen tekee oikeasti gynekologi eikä yleislääkäri. Mielummin maksan sen n. 70e, eikä tarvitse pelätä tuollaista.
Ja taas osui ja upposi mammoihin kuin kuuma veitsi voihin.
Miten tällainen trolli menee selvästi läpi täällä?Vai vastaileeko ap itse omaan ketjuunsa?
Mikset voi ap paljastaa onko mies vai nainen.
Töölön YTHS, vanhempi yleislääkärimies? Tunnettu juuri tuollaisista tempuista, että ensin haluaa katsoa ja sitten alkaa nöyryyttää. Kollegat pitää häntä ilmeiseti reppana-aspergerina, mutta opiskelijat valittaa. Valita sinäkin, muuten ei äijä saa ikinä potkuja.
Tiedoksi niille, jotka ihmettelevät, miksei ap perunut aikaa: YTHS:ssä ei aikaa peruta lyhyellä varoitusajalla eikä pieni vuoto ole mikään este gynelle menemiselle. Jonot ovat niin hurjat, pakko käyttää se aika, jonka sai. gynet handlaavat tilanteen, mutta tuo yleislääkäri ei, koska on aivan sadisti.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 11:49"]
Mikset voi ap paljastaa onko mies vai nainen.
[/quote]
Ap kertoi jo ekalla sivulla, että mies
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 11:51"]Töölön YTHS, vanhempi yleislääkärimies? Tunnettu juuri tuollaisista tempuista, että ensin haluaa katsoa ja sitten alkaa nöyryyttää. Kollegat pitää häntä ilmeiseti reppana-aspergerina, mutta opiskelijat valittaa. Valita sinäkin, muuten ei äijä saa ikinä potkuja.
Tiedoksi niille, jotka ihmettelevät, miksei ap perunut aikaa: YTHS:ssä ei aikaa peruta lyhyellä varoitusajalla eikä pieni vuoto ole mikään este gynelle menemiselle. Jonot ovat niin hurjat, pakko käyttää se aika, jonka sai. gynet handlaavat tilanteen, mutta tuo yleislääkäri ei, koska on aivan sadisti.
[/quote]Toivottavasti ap:n kohdalla kyse juuri tästä, lohduttaa ehkä hieman.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:12"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:08"]Olisit varannut uuden ajan, kun huomasit kuukautisten alkaneen. Miksi menit tutkittavaksi vaikka tiesit että vuodat? [/quote] Sitä minäkin. MIKSI menit verta vuotavana sisätutkimukseen?
[/quote]
Miksi lääkäri ei kertonut, ettei kuukautisten aikana kannata tehdä tutkimusta. Ainakaan kuukautisvuodon pahimpana aikana, jos nyt ollenkaan. Ei nuori nainen sitä ehkä tiedä, koska meidät on kasvatettu tässä yhteiskunnassa noudattamaan kuuliaisesti sääntöjä ja sovittuja lääkäriaikoja. Lääkäri olisi voinut ymmärtää olla tekemättä tuota toimenpidettä.
Vielä olisi kysymys. Minkälainen POIKA lukee netissä naisten gyne-kokemuksia? Sairasta.
Miksi ihmeessä te ette tee noista valituksia? Tästä ketjusta saa sen käsityksen, että joku tietty nimeltämainitsematon on jotenkin sekopäinen.
Vai onko näillä tyypeillä joku mystinen kyky käyttäytyä loukkaavasti vain sellaisia ihmisiä kohtaan, joilla ei ole kykyä puolustautua? Siis sellaisia, jotka kirjoittavat tännekin "Itse pyrkisin unohtamaan tapauksen mahdollisimman nopeasti, olisi se sen verta noloa :/"
En ole koskaan tuollaiseen törmännyt, mutta minä nyt olenkin ämmä, joka pitää puolensa. Kuten sen YTHS:n lääkärin kanssa, jonka luona istuin tunnin saadakseni lähetteen erikoislääkärille. Mutta oli se minusta lääkärin työajan väärinkäyttöä, kun luennoi minulle liikunnasta ja terveellisestä ruokavaliosta kuin olisin laiska ja lihava - mutta kohtuullisen terve - siksi,että en tietäisi niiden vaikutusta verenpaineeseen. Sitä mulla ei tosin lääkärin pettymykseksi ollutkaan liikaa.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:07"]YTHS:n yleislääkäri oli kyseessä. Mieslääkäri oli. Kiitos tsempeistä <3 ap
[/quote]
Missä kaupungissa? T: iltapäivällä yths:n gyneaika.
Sisätutkimusta ei todellakaan automaattissesti tehdä pillereitä hakiessa. Väärää tietoa täällä taas kovasti huudellaan.
Ja lääkärin käytös ei todellakaan ollut pelkästään asiatonta ja törkeää, vaan todennäköisesti myös virheellistä.
Tee ihmeessä asiasta ilmoitus ja kerro kaikki, mitä tapahtui!
Ettei enää muut joudu kokemaan samanlaista sadismia!
Hyi, hyvä ette lukenut gyneksi. Verisiä vanhalta silakalta haisevia karvaisia römpsiä valuttamassa verta ja limaa klinikan lattialle.
Mulle taas kävi niin, että oli kauheasti vatsassa ilmaa ja olin just päässy siihen gynen tuoliin ketarat levällään. Ei auttanut kun nousta siitä äkkiä pois.
Gyne (mies) kysyi, että mitäs nyt. Sanoin reippaasti, että on vatsassa kauheasti ilmaa!
Gyne nauroi ja sanoi, että ei kuule haittaa, sillä jos sairaalassa jotkut lääkärit näkee kaikkia mahdollisia ihmisten eritteitä lähes joka päivä, niin ne on just gynet, että käy siihen takaisin vaan, kyllä hän on nähnyt kaikkea mitä ihmisruumiista voi tulla, että ei mikään hetkauta.
Ja kun ajattelee, niin onhan se niin. Gynet hoitaa myös synnytyksiä ja yleensä yksityiset gynet on myös sairaaloissa, että ei luulisi nyt jonkun menkkaveren lorahtamisen nyt saavan gynen päivää pilalle. Näkeehän se tosiaan kaikenlaista, jos synnytyksiä ajattelee, sieltä tulee ihan mitä vaan lapsivedestä istukoihin.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:07"]
YTHS:n yleislääkäri oli kyseessä. Mieslääkäri oli. Kiitos tsempeistä <3 ap
[/quote]
Hyi saa*ana!! Tässä se taas kerran nähtiin, että A)miesgynet sucks B)miksi YLEISLEKURI teki gynetutkimuksen??!en oo ees koskaan kuullut moisesta C)YTHS meininki on aina mitä sattuu D)mieslekurit on asiattomia ja ylimielisiä E) yleislekurit on naurettavia, alemmuudentuntoisia, joita ärsyttää tehdä hanttihommia vaivalloisen lääkiksen käytyään.
[/quote]
Mun kokemuksen mukaan YTHS:llä yleislääkärit tekee aina gynetutkimukset. Korjatkaa jos olen väärässä?
[/quote]
Joo, ei YTHS:llä enää ole mitään erikoislääkäreitä. Lähetteen voi toki saada. Ennen oli kaikki gyneistä silmälääkäreihin asti omasta takaa, ei enää.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 14:08"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:34"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:13"]
Outoa sekin että pyytää amatööriä siivoamaan, veret ym. pitää siivota kunnolla, eikä vain potilaan itse pyyhkäistä.
[/quote]
Eiköhän tuossa ollut tarkoitus ainoastaan nöyryyttää. Hirveä tyyppi. Ehkä joku tylsistynyt puutteessa elelevä limainen keski-ikäinen mies, joka vain halusi nähdä nuoren naisen pikkuhoususillaan kyykkivän lattialla? Oli mikä hyvänsä, ehdottomasti valitusta tekemään, noin ei vaan kohdella ketään.
[/quote]
Sama kävi mielessä.
Omalta opiskeluajaltani (yli 10v sitten...) muistan eräältä paikkakunnalta yths:n vanhemman mieslääkärin, jota kaikki naisopiskelijat karttoivat, koska tällä oli tapana puhua kaksimielisyyksiä ja maiskutella suutaan nuorille naisille - hänellä myös oli tapana "rutiinina" ja "ihan kaiken varalta" haluta tehdä aina se sisätutkimus - ihan sama vaikka olisit mennyt lääkäriin kipeän kurkun takia... Kuvitteli ilmeisesti, että pillusta löytyy vastaus kaikkeen, tai sitten oli ihan omaksi huviksi, who knows.
Toinen taas kirjoitti pelkästä pyynnöstä (jopa puhelimitse) valtavat määrät lähes mitä tahansa lääkettä keksit vaan pyytää, myös rauhoittavia ja muita kolmiolääkkeitä. Sillä kävi kaikki pilleristit, sekakäyttäjät ja nappikauppiaat. Tästä henkilöstä tiedän, ettei ole enää töissä, ensiksi mainitusta en.
Että semmoista.
AP:lle suosittelen valituksen tekemistä, ihan oman itsesi takia, vaikka se ei mihinkään johtaisikaan.
[/quote]
Jyväskylä kyseessä? Ainakin ensiksi kuvattuun on tullut törmättyä.
[/quote]
Bingo - kylläpä vain ;)
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:08"]Olisit varannut uuden ajan, kun huomasit kuukautisten alkaneen. Miksi menit tutkittavaksi vaikka tiesit että vuodat?
[/quote]
Sitä minäkin. MIKSI menit verta vuotavana sisätutkimukseen?
[/quote]
Ettekö te ollenkaan lukeneet tota aloitusta?