"Olethan alle 80kg?" sanoo mies tinderissä.
Miehellä lukee tinder-profiilissa että "olethan alle 80kg 😊". Siis oikeesti, en tiedä mitä tästä ajatella? Vielä hymiön kanssa!! Muuten oikein miellyttävän tuntuinen mies. Komeakin.
Kommentit (957)
Vierailija kirjoitti:
Onhan. On typerää laittaa painovaatimusta, kun kiinnostaa toisen ulkonäkö ja paino ei kerro mitään ilman tietoa pituudesta. Kannattaisi laittaa bmi/rasvaprosenttivaatimus.
Niin, ja minun mielestäni on typerää laittaa pituusvaatimus. Kannattaisi laittaa pankkitilin saldovaatimus. Lällällää.
Vierailija kirjoitti:
Jos käyttäisin Tinderiä (tai muuta seuranhakuprofiilia), niin laittaisin miehille vaatimuksen: "Onhan sinunkin älykkyysosamääräsi yli 135?"
Itse en syty idiooteista.
Aivan kuin oma ÄO:si olisi juurikaan yli kengännumerosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80kg on kyllä paljon. Itse laittaisin että alle 60kg.
Tuolla rajalla jää jo moni oikeasti urheilullinen, keskimittainen nainen ulkopuolelle. Jäljelle jää paljon ns. ”laihoja läskejä”, joilla ei juurikaan lihaksia, mutta ovat laihoja ja painavat sen 50kg. Veriarvot noilla on läskien tasolla, että se siitä terveellisyydestä.
Höpöpuhetta. Vaimoni painaa 51kg ja on todella kivassa kunnossa. On lihaksikas, mutta kauniilla ja naisellisella tavalla.
Ja naisille ei tule lihaksia tule kuin todella kovan treenin kautta, lihaksista johtuvan ”ylipainon” osuus on todella marginaalista, ehkä 0,01%.
Miehet eivät yleensä usko, kun kerron, että painan 60kg (164cm). Muutaman kerran käynyt, että mies alkaa mulle selittää jotain 60kg on läski -juttua luullen, että painaisin jotain 50kg, ja sitten olen päässyt kuittaamaan, että ”just, sit et vissiin muakaan halua”. Luonnollisesti mua ei enää sen jälkeen kiinnosta, vaikka mies miten selittelisi kuinka olen niin hyvännäköinen, ettei mitenkään voinut kuvitella mun painavan niin paljon. Jotkut miehet on kyllä typeriä.
Mulla on samoja kokemuksia, tosin ihan naisten taholta, (siis olen heteronainen) ja ylipäätään tuntuu jotenkin vaivaannuttavalta, että pitää puhua "läskeistä" ja vielä noin alhaisella painolla, kun kuitenkin moni nainen on pitkä.
Eihän tuo nyt ole mikään ongelma. Tuohan on sitäpaitsi ihan kohteliaasti ilmaistu eikä sanaa "läski" mainittu. Joo, on olemassa upeita yli 80-kiloisia naisia ja tämä mies sitten jää heistä paitsi, mutta sehän on hänen ongelmansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa tuossa on? Toki asian voisi esittää hienovaraisemmin, mutta eihän se mitään muuta. Tämä mies ei halua selvästi ylipainoista naista - so?
Näissä ulkonäköasioissa on kaksoistandardit jos jossakin. Naiset esittävät kyllä jos jonkinlaista ulkonäkövaatimusta, esim. pituus, hiusten väri, harteikkuus, käsien koko jne.
Miten niin? Tuon kriteerin mukaan 150 cm / 78 kg kelpaa, ja se on selvästi ylipainoinen.
Niin mitäpä se sulle kuuluu mitä tuo ap:n tindermies vaatii? Jos se ei vaadikaan laihaa naista, se vain vaatii alle 80kg naisen.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo nyt ole mikään ongelma. Tuohan on sitäpaitsi ihan kohteliaasti ilmaistu eikä sanaa "läski" mainittu. Joo, on olemassa upeita yli 80-kiloisia naisia ja tämä mies sitten jää heistä paitsi, mutta sehän on hänen ongelmansa.
Ei se etsikään yli 80-kiloisia upeita lihavia naisia, vaan se etsii yhtä tiettyä alle 80-kiloista.
Näitä juttuja lukemalla tulee selväksi, että monella on hyvin sairaalloinen suhde ravintoon. Ruoalla tuntuu valitettavan usein olevan samanlainen rooli elämässä kuin päihderiippuvaisilla on päihteillä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään liikkumattomuus ja siitä seuraava ylipaino kustantaa yhteiskunnalle 3-7 MILJARDIA vuosittain, että jospa jokainen ottaisi vastuun omasta painostaan ja liikkumattomuudestaan, korjaisi ne, niin me voisimme vähentää valtion velkaantumista jopa miljardeilla ja käyttää ne rahat työllisyyteen ja hyvinvointiin. Ylipainosi ei todellakaan ole oma asiasi, vaan yhteiskunnallinen ongelma ja merkittävä kuluerä.
Lihavuus aiheuttaa tosiaan nykyään enemmän kustannuksia yhteiskunnalle kuin esimerkiksi ilmastonmuutos, ja saman verran kuin tupakointi. Näiden haitoista saa kuitenkin avoimesti keskustella, kun taas ihmisten ylipaino ei ole varmaan ikinä ollut näin suuri tabu kuin se nyt on.
Lihavuuskeskustelu ei kuulu tähän ketjuun, koska 80 kg ei tarkoita automaattisesti lihavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80kg on kyllä paljon. Itse laittaisin että alle 60kg.
Tuolla rajalla jää jo moni oikeasti urheilullinen, keskimittainen nainen ulkopuolelle. Jäljelle jää paljon ns. ”laihoja läskejä”, joilla ei juurikaan lihaksia, mutta ovat laihoja ja painavat sen 50kg. Veriarvot noilla on läskien tasolla, että se siitä terveellisyydestä.
Höpöpuhetta. Vaimoni painaa 51kg ja on todella kivassa kunnossa. On lihaksikas, mutta kauniilla ja naisellisella tavalla.
Ja naisille ei tule lihaksia tule kuin todella kovan treenin kautta, lihaksista johtuvan ”ylipainon” osuus on todella marginaalista, ehkä 0,01%.
Miehet eivät yleensä usko, kun kerron, että painan 60kg (164cm). Muutaman kerran käynyt, että mies alkaa mulle selittää jotain 60kg on läski -juttua luullen, että painaisin jotain 50kg, ja sitten olen päässyt kuittaamaan, että ”just, sit et vissiin muakaan halua”. Luonnollisesti mua ei enää sen jälkeen kiinnosta, vaikka mies miten selittelisi kuinka olen niin hyvännäköinen, ettei mitenkään voinut kuvitella mun painavan niin paljon. Jotkut miehet on kyllä typeriä.
Mulla on samoja kokemuksia, tosin ihan naisten taholta, (siis olen heteronainen) ja ylipäätään tuntuu jotenkin vaivaannuttavalta, että pitää puhua "läskeistä" ja vielä noin alhaisella painolla, kun kuitenkin moni nainen on pitkä.
Joo, totta. On mun painosta joskus naisetkin yllättyneet. Ovat olleet sellaisia naisia, jotka ovat hoikkia, mutta urheilevat ja ovat nuorena urheilleet paljon vähemmän kuin minä. Ollaan siis aika samankokoisen oloisia, mutta minä painankin ”yllättäen” tyyliin 7kg enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa ei ole annettu vielä yhtään pätevää selitystä miten pituus ja painovaatimukset eroaisivat toisistaan.
Etkö ole jo oppinut sitä ainoaa merkittävää eroa tuossa? Sehän on se, että painovaatimuksen esitti mies ja pituusvaatimuksen nainen. Vaikka nainen esittäisi pituus -JA painovaatimuksen niin se on ok, koska heillä on oikeus. Miehillä ei ole oikeuksia mihinkään.
Tuplastandardit, mikä ihana keksintö!
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että elämä oli paljon helpompaa ennen vanhaan, kun seuraa haettiin Tinderin sijaan baarista. Siellä näki heti, että miellyttääkö toinen silmää vai ei.
Kyllä ja sai ihan laillisesti tunnustella naisen vartaloakin, kun haki hitaille. Monet kerrat sai ajatella av-foorumin ylipainoisia mammoja, ettei olisi alkanut stondaamaan, kun tanssi oikein hyvärunkoisen daamin kanssa. Sitten, kun pääsi saatille ja naisen peiton alle, sai päästää nahkafagotin valloilleen.
Vierailija kirjoitti:
Tuommoset miehet, jotka laittaa painorajoituksia naiselle, niin ohitan todellakin, vaikka itse olenkin hoikka nainen.
Jos 160 cm pitkä nainen painaa 80 kg, hänen BMI lukunsa 32 mikä tarkoittaa merkittävää ylipainoa.
https://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri/uusi-painoindeksil…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa tuossa on? Toki asian voisi esittää hienovaraisemmin, mutta eihän se mitään muuta. Tämä mies ei halua selvästi ylipainoista naista - so?
Näissä ulkonäköasioissa on kaksoistandardit jos jossakin. Naiset esittävät kyllä jos jonkinlaista ulkonäkövaatimusta, esim. pituus, hiusten väri, harteikkuus, käsien koko jne.
Miten niin? Tuon kriteerin mukaan 150 cm / 78 kg kelpaa, ja se on selvästi ylipainoinen.
Niin mitäpä se sulle kuuluu mitä tuo ap:n tindermies vaatii? Jos se ei vaadikaan laihaa naista, se vain vaatii alle 80kg naisen.
Kommentti oli siihen edellisen kirjoittajan väitteeseen, että "tämä mies ei halua selvästi ylipainoista naista". Asia sinänsä ei kuulu minulle eikä hänellekään, ei myöskään sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään liikkumattomuus ja siitä seuraava ylipaino kustantaa yhteiskunnalle 3-7 MILJARDIA vuosittain, että jospa jokainen ottaisi vastuun omasta painostaan ja liikkumattomuudestaan, korjaisi ne, niin me voisimme vähentää valtion velkaantumista jopa miljardeilla ja käyttää ne rahat työllisyyteen ja hyvinvointiin. Ylipainosi ei todellakaan ole oma asiasi, vaan yhteiskunnallinen ongelma ja merkittävä kuluerä.
Lihavuus aiheuttaa tosiaan nykyään enemmän kustannuksia yhteiskunnalle kuin esimerkiksi ilmastonmuutos, ja saman verran kuin tupakointi. Näiden haitoista saa kuitenkin avoimesti keskustella, kun taas ihmisten ylipaino ei ole varmaan ikinä ollut näin suuri tabu kuin se nyt on.
Lihavuuskeskustelu ei kuulu tähän ketjuun, koska 80 kg ei tarkoita automaattisesti lihavuutta.
Tasan 80 kg painavan ihmisen tulisi olla 177 cm pitkä, jotta hänen painoindeksinsä (BMI) olisi 25 mikä vastaisi normaalipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukeehan monella naisellakin että "olethan yli 180cm" tai "ethän ole manlet". Mielestäni ihan yhtä pinnallista kuin toikin
Pahempi tuo pituusrajoitus on kun siihen ei voi pahemmin itse vaikuttaa..
Älytön väite. Meinaatko, että jos jonkun Tinderprofiliissa lukee, että haluaa alle 80-kiloisen naisen, niin kaikki lihavat rupeaa laihduttamaan? Muutenhan ei ole merkitystä sillä, pystyykö laihduttamaan (kaikki ei edes pysty), kun svaippaus tapahtuu tässä ja nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se etsikään yli 80-kiloisia upeita lihavia naisia, vaan se etsii yhtä tiettyä alle 80-kiloista.
Eikä etsi myöskään yhtä tiettyä 81-kiloista upeaa normaalipainoista naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt vaan pohdin sitä, että sitä saattaa ymmärtämättömyyttään rajata pois myös naisen, joka sitten olisikin saattanut kelvata hyvinkin. Siksi ei kannattaisi rajata niin tarkkaan. Treffeillä käyminen kun ei sentään ole lupaus avioliitosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasan 80 kg painavan ihmisen tulisi olla 177 cm pitkä, jotta hänen painoindeksinsä (BMI) olisi 25 mikä vastaisi normaalipainoa.
Niin. Eihän 177 tai siitä pidempi ole mitenkään harvinainen pituus nyky-Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukeehan monella naisellakin että "olethan yli 180cm" tai "ethän ole manlet". Mielestäni ihan yhtä pinnallista kuin toikin
Pahempi tuo pituusrajoitus on kun siihen ei voi pahemmin itse vaikuttaa..
Älytön väite. Meinaatko, että jos jonkun Tinderprofiliissa lukee, että haluaa alle 80-kiloisen naisen, niin kaikki lihavat rupeaa laihduttamaan? Muutenhan ei ole merkitystä sillä, pystyykö laihduttamaan (kaikki ei edes pysty), kun svaippaus tapahtuu tässä ja nyt.
Lähinnä se vaan turhauttaa, kun saa jatkuvasti pakit jo profiileja lukemalla. Jos lihava nainen kokee samoin hän sentään tietää voivansa laihduttaa, jos haluaisi kelvata kyseisille miehille.
Jos käyttäisin Tinderiä (tai muuta seuranhakuprofiilia), niin laittaisin miehille vaatimuksen: "Onhan sinunkin älykkyysosamääräsi yli 135?"
Itse en syty idiooteista.