Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimeentulotukikateus.

M32
06.04.2022 |

Nyt kun niin moni työssäkäyvä on kateellinen tuosta toimeentulotuen korotuksesta niin kelaan pitäisi järjestää palvelu jossa halukkaat voisivat vaihtaa paikkoja.
Etsiä vain pari jossa osaamiset kohtaa ja päästää joku työssä käyvä nauttimaan tästä huimasta toimeentulotuesta ja päästää toinen "kärsimään" töihin.

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen työkyvytön työtön ja olen kateellinen toimeentulotuesta. Katsopas kun kaikki työttömätkään eivät sitä saa.

Miksi olet kateellinen? Käsittääkseni myös sinä, niinkuin jokainen muukin on oikeutettu perustoimeentulotukeen jos tulot sen alle jäävät.

Ei sitä saa jos puoliso tienaa vähääkään.

No se on totta että jos talouden yhteiset tulot ylittää rajan niin ei sitä saa, voi tietysti kysyä tarvitseeko sitä silloin edes 🤔

Ja sun mielestä lapsiperhe pärjää 1500e tuloilla??

Jos lapsiperheen tulot on 1500e nettona niin on jo toimeentulotukioikeus jos ei asumiskulut ole täysin miinusmerkkiset. Eiköhän tässä tapauksessa ole vain hakemisen osaamattomuus kyseessä lähinnä.  Siitä on turha uhriutua jos järki ei riitä.

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää että emme saa toimeentulotukea.

Ette varmaan saakaan kun ette hae. Se on parempi vain uhriutua verkossa.

Et edelleenkään tajua. Emme saa sitä vaikka olemme hakeneet.

Oletan että teillä on sitten yksi lapsi ja superpienet elämisen kulut kun muuten on laskelmaa täysi mahdottomuus saada alle 1500e kuussa. Kahdelle aikuiselle kun pitää jäädä laskujen jälkeen elämiseen 875,34e ja alle 10 vuotiaalle lapselle yli 300e kuussa. Palkkatuloista myös tehdään 150e vähennys joka on etuoikeutettua tuloa ja myös työmatkakulut saa vähentää.  Huomaatko mikä tässä nyt mättää?

Meillä on 2 lasta.

Emme saa toimeentulotukea puolison yrityksen takia.

Ette saa koska teillä on enemmän rahaa käytössä kuin niillä, jotka saavat tt-tukea. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?

Oikeastiko olet sitä mieltä että lapsiperhe tulee toimeen 1500e tuloilla??

Mitä pakollisia laskuja tuosta pitää maksaa? Paljonko vuokran, sähkön, puhelimen+netin ja vakuutusten jälkeen jää elämiseen?

Yksin elävä joutuu maksamaan nuo yhden hengen tuloistaan, yksi syö tietysti vähemmän, mutta on köyhempi kokonaisuudessaan.

No kaikki siitä maksetaan, asuminen, vesi, sähkö, jätehuolto, ruoka, lääkkeet ja käyntimaksut, bensat, vaatteet, kengät, vakuutukset, nuohous, kiinteistövero, kodinkoneet, puhelimet, netti jne jne.

Pelkkä sähkö on jo 400e. Ja ruokaan menee ainakin 400e.

Eikö tässä ole mitään mahdollisuutta, että kumpikin aikuinen saisi jotakin tuloa?  Vai onko ne kaikki saatavissa olevat tulot ja lapsilisä tuossa summassa?  Eikö voisi mitään työtä saada edes puoleksi vuodeksi, että pääsisi ansiosidonnaiselle päivärahalle?  Toinen katsosi lasta, että toinen voisi urakoida vaikka siivoojana?  

Olen sanonut monta kertaa että mieheni on yrittäjä ja minä työkyvytön, olin ennen laitoshuoltaja.

Jos yritys ei tuota elantoa, niin eikö sen voisi myydä, tai ajaa alas, ja mennä palkkatyöhön?  Työkyvytön kuntoutusten ja koulutusten kautta eri töihin, tai lopulta eläkkeelle?

Vierailija
102/132 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen työkyvytön työtön ja olen kateellinen toimeentulotuesta. Katsopas kun kaikki työttömätkään eivät sitä saa.

Miksi olet kateellinen? Käsittääkseni myös sinä, niinkuin jokainen muukin on oikeutettu perustoimeentulotukeen jos tulot sen alle jäävät.

No minäpä olin kunnon kansalainen ja säästin rahaa töissä ollessa. Ei olisi kannattanut. Suomessa rangaistaan kaikesta säästäväisyydestä, sen sijaan jos olisin pistänyt kaiken menemään ja ottanut vaikka pikavipin niin minut palkittaisiin suorastaan.

Kaikki säästöt kannattaa laittaa sellaiselle tilille, mistä kela ei tiedä. Laitat sitten tiliotteet vain käyttötilistä, ei kelan tarvi kaikkia tilejä tietää, vaikka kysyvätkin. Sukulaisten lainaamat rahat ja uhkapelivoitot myös salatilille.

Mitä hittoa selität? Kela saa pankilta tiedot KAIKISTA tileistä.

Ei muuten saa, mulla on ollu yli kymmenen vuotta salatili, jonne on tullut satoja euroja rahaa josta kelalla ei ole tietoakaan. Ja tunnen monia muitakin jotka näin tekevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on totta että jos talouden yhteiset tulot ylittää rajan niin ei sitä saa, voi tietysti kysyä tarvitseeko sitä silloin edes 🤔

Jos lapsiperheen tulot on 1500e nettona niin on jo toimeentulotukioikeus jos ei asumiskulut ole täysin miinusmerkkiset. Eiköhän tässä tapauksessa ole vain hakemisen osaamattomuus kyseessä lähinnä.  Siitä on turha uhriutua jos järki ei riitä.

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää että emme saa toimeentulotukea.

Ette varmaan saakaan kun ette hae. Se on parempi vain uhriutua verkossa.

Et edelleenkään tajua. Emme saa sitä vaikka olemme hakeneet.

Oletan että teillä on sitten yksi lapsi ja superpienet elämisen kulut kun muuten on laskelmaa täysi mahdottomuus saada alle 1500e kuussa. Kahdelle aikuiselle kun pitää jäädä laskujen jälkeen elämiseen 875,34e ja alle 10 vuotiaalle lapselle yli 300e kuussa. Palkkatuloista myös tehdään 150e vähennys joka on etuoikeutettua tuloa ja myös työmatkakulut saa vähentää.  Huomaatko mikä tässä nyt mättää?

Meillä on 2 lasta.

Emme saa toimeentulotukea puolison yrityksen takia.

Ette saa koska teillä on enemmän rahaa käytössä kuin niillä, jotka saavat tt-tukea. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?

Oikeastiko olet sitä mieltä että lapsiperhe tulee toimeen 1500e tuloilla??

Mitä pakollisia laskuja tuosta pitää maksaa? Paljonko vuokran, sähkön, puhelimen+netin ja vakuutusten jälkeen jää elämiseen?

Yksin elävä joutuu maksamaan nuo yhden hengen tuloistaan, yksi syö tietysti vähemmän, mutta on köyhempi kokonaisuudessaan.

No kaikki siitä maksetaan, asuminen, vesi, sähkö, jätehuolto, ruoka, lääkkeet ja käyntimaksut, bensat, vaatteet, kengät, vakuutukset, nuohous, kiinteistövero, kodinkoneet, puhelimet, netti jne jne.

Pelkkä sähkö on jo 400e. Ja ruokaan menee ainakin 400e.

Eikö tässä ole mitään mahdollisuutta, että kumpikin aikuinen saisi jotakin tuloa?  Vai onko ne kaikki saatavissa olevat tulot ja lapsilisä tuossa summassa?  Eikö voisi mitään työtä saada edes puoleksi vuodeksi, että pääsisi ansiosidonnaiselle päivärahalle?  Toinen katsosi lasta, että toinen voisi urakoida vaikka siivoojana?  

Olen sanonut monta kertaa että mieheni on yrittäjä ja minä työkyvytön, olin ennen laitoshuoltaja.

Jos yritys ei tuota elantoa, niin eikö sen voisi myydä, tai ajaa alas, ja mennä palkkatyöhön?  Työkyvytön kuntoutusten ja koulutusten kautta eri töihin, tai lopulta eläkkeelle?

Yritys kyllä pyörii hyvin, ei vain voi monelle osakkaalle maksaa isoa palkkaa.

Minä olen ollut jo uudelleen koulutuksessa ja kuntoutuksissa.

Vierailija
104/132 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän tyyppiset vastaukset aiheuttavat minussa suhtautumista, jota ap ilmeisesti nimittää "toimeentulotukikateudeksi"

Toinen on kunnan vuokra-asunnossa asuvan ihmettely: "miksi te asutte niin ahtaasti"...

Kouluun, jo alkuvaiheessa kuuluisi saada aineeksi "sosiaaliturvanhankintakansalaistaito. "

Vierailija
105/132 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän tyyppiset vastaukset aiheuttavat minussa suhtautumista, jota ap ilmeisesti nimittää "toimeentulotukikateudeksi"

Toinen on kunnan vuokra-asunnossa asuvan ihmettely: "miksi te asutte niin ahtaasti"...

Kouluun, jo alkuvaiheessa kuuluisi saada aineeksi "sosiaaliturvanhankintakansalaistaito. "

Just näin. Siinä käsitellään varojen piilottamisesta lähtien kaikki mitä voidaan harkinnanvaraisesti sitten vaatia. Kun muuten ei välttämättä tule edes mieleen.

Vierailija
106/132 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois lääkäri loppukuusta. sain tänään laskut edellisistä.taidan perua. ei tarvi ebnää toukokuussa olla kiikunkaakun. 40 e on paljon rahaa

Vierailija
107/132 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minäpä olin kunnon kansalainen ja säästin rahaa töissä ollessa. Ei olisi kannattanut. Suomessa rangaistaan kaikesta säästäväisyydestä, sen sijaan jos olisin pistänyt kaiken menemään ja ottanut vaikka pikavipin niin minut palkittaisiin suorastaan.

Kaikki säästöt kannattaa laittaa sellaiselle tilille, mistä kela ei tiedä. Laitat sitten tiliotteet vain käyttötilistä, ei kelan tarvi kaikkia tilejä tietää, vaikka kysyvätkin. Sukulaisten lainaamat rahat ja uhkapelivoitot myös salatilille.

Mitä hittoa selität? Kela saa pankilta tiedot KAIKISTA tileistä.

Ei muuten saa, mulla on ollu yli kymmenen vuotta salatili, jonne on tullut satoja euroja rahaa josta kelalla ei ole tietoakaan. Ja tunnen monia muitakin jotka näin tekevät.

Tämähän ei tietysti ole moraalisesti oikein, mutta useinhan nämä toimeentulotuki asiakkaat, joilla on satunnaisia tuloja tai muita rahanlähteitä avaavat tilin toisen henkilön (sukulainen tms.) avulla ja heillä on tiliin käyttöoikeus ja ns. rinnakkaiskortti.

Vierailija
108/132 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat kyllä jos olet siihen oikeutettu,mutta sinulla on toinen siellä maksamassa menoja, tai on muita tuloja muualta.

ei se ole sen vaikeampaa.

Ja muutenki helpompi tilanne kun on joku siellä  hoitamassa asioita.

Vierailija
109/132 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat kyllä jos olet siihen oikeutettu,mutta sinulla on toinen siellä maksamassa menoja, tai on muita tuloja muualta.

Ei tarvitse olla muita tuloja tai toista hoitamassa asioita. Riittää se että on elänyt äärimmäisen säästeliäästi ja säästänyt pienen pienestä palkasta. Jos olisin tehnyt "oikein" niin olisin tuhlannut kaikki rahani vaikka tekokynsiin, ripsienpidennyksiin ja vaikka tatuointeihin. Pääasia että yhtään en olisi säästänyt. Tällöin olisin elänyt "oikein" ja minut palkittaisiin ja mulle maksettaisiin jopa hammaslääkäri ja lääkkeet.

Vierailija
110/132 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tt-tuki perustuu Kelan laskelmaan. Lapsiperheiden yh- ja jotain vammaistukia tms. saavan on helpompaa "liikkua" tt-tukiviidakossa. Koska saattaa olla muitakin tukia kuin pelkkä perus tt-tuki.

Lisäksi työssä käyvä saa 150 euron "hyvityksen" tuloihinsa.

Yksinasuva ja ihan oikeasti yksin itsensä elättävä (ilman piilotuloja, toisaalla asuvaa tai salaa samassa taloudessa asuvaa kumppania, vanhempiensa tms. apua) peruspäivärahalla tai työmarkkinatuella elävä työtön, pienellä eläkkeellä oleva tai työkyvytön työnhakija on kaikista heikommilla tt-tuloa hakiessaan.

Siinä tapauksessa ole olemassa mitään lisäkeinoa saada tukiviidakosta irti muuta kuin perus tt-tuki.

Samaa mieltä, jos työssäkäyvä on kovin tyytymätön omaan palkkaansa ja tt-tuki tuntuu houkuttelevalta niin vaihtoon vaan.

Mutta tosiaan on huomioitavaam että puolison tulot, omaisuus, asumisen taso jne. vaikuttavat saako sitä vai ei.

Voi luopua vapaaehtoisesti myös puolisostaan ja omaisuudestaan, voi antaa sen vaikka siinä vaihtokaupassa sille osaansa vaihtajalle.

Tämä, joka narisee, että eivät saa tt-tukea kun mies on yrittäjä. Se yrittäjyys ei ole este vaan talouden yhteenlasketut tulot ovat kriteerinä. Ja tietenkin tt-tuessa hyväksytyt menot.

Jääkö viivan alle vai päälle tt-tukeen oikeutettu summa.

Jos tulot on 1500e niin mitäpä luulet jääkö senttiäkään menojen jälkeen?

Eihän mulla ole rahaa aina edes tärkeisiin lääkkeisiin.

No mitä Kela on selittänyt? Anna lisää informaatiota miksi ei ole oikeutta tt-tukeen. Minulla ei ole läheskään 1500 euron tuloja, mutta en silti saa tt-tukea. Kun laskelma niin osoittaa.

1500 euroa ei sano pelkästään mitään tähän tt-tulo asiaan.

Vierailija
111/132 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se tt-tuen saaja olisi saikulla yhden työpäivän jälkeen. Joten se siitä ideasta.

Vierailija
112/132 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla muita tuloja tai toista hoitamassa asioita. Riittää se että on elänyt äärimmäisen säästeliäästi ja säästänyt pienen pienestä palkasta. Jos olisin tehnyt "oikein" niin olisin tuhlannut kaikki rahani vaikka tekokynsiin, ripsienpidennyksiin ja vaikka tatuointeihin. Pääasia että yhtään en olisi säästänyt. Tällöin olisin elänyt "oikein" ja minut palkittaisiin ja mulle maksettaisiin jopa hammaslääkäri ja lääkkeet.

Eiköhän nämä tatuoinnit, ripsienpidennykset ja tekokynnet ole jo täällä kaluttu loppuun. Puuttuu enää kalja ja tupakka.

"Olen säästänyt pienestä palkasta". Ole onnellinen, olet sentään, jostain syystä, pystynyt säästämään. Kaikki eivät pysty.

Niin se vain menee, jos on säästöjä tai omaisuutta niin se pitää ensin realisoida. Eikö ole oikeinkin? Miksi yhteiskunta maksaisi tukea jos sitä ei oikeastaan tarvitse.

Kun niiltäkin täällä käsketään ottamaan tuet pois vaikka ovat oikeasti puilla paljailla.

Vierailija
113/132 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä missä vastustan esim raiskaajia, niin vastustan myös yhteiskunnan pummeja.

Vierailija
114/132 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toimeentulotuessa on vähän ilmaa, eli korotus ei olisi tarpeellinen. Jos asuminen maksetaan Kelasta kokonaan ja vuokran jälkeen käteen jää se 500€, niin hyvin tulee toimeen. Ottakaa huomioon että Kela korvaa myös lääkkeet, hammaslääkärit, lääkärit, sähkölaskun, vesilaskun ja saunamaksun sekä kotivakuutuksen.

Niin, jos asuminen maksetaan Kelasta kokonaan. Eipä mitenkään välttämättä makseta, ei vaikka asuisi halvimmassa asunnossa joka paikkakunnalta on saatavissa.

Jos on tällaisia poikkeustilanteita, että on pakko asua kalliisti ja Kela ei silti suostu maksamaan koko asumista, niin silloin olisi kannattavampaa tukea näitä yksittäisiä hakijoita. Eli käytännössä ilmeisesti (absurdin kuuloisesti) toimeentulotukea nostetaan kaikilta, jotta ne, joiden erityistä tukemista Kela ei näe tarpeelliseksi, saavat rahaa.

Vierailija
115/132 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huomioida muuten sekin, että ttt ei ole edes tarkoitettu pitkäaikaiseksi tulomuodoksi. Eli jos rahat riittävät juuri ja juuri ja jää ttt-laskelman mukaan esim 30€ ylijäämää joka kuukausi, niin hammaslääkärilasku 80€ tässä kuussa vie miinukselle, jolloin ttt voidaan myöntää tässä kuussa 50€. Kannattaa siis hyödyntää asia, mikäli talous on kroonisesti erittäin tiukilla.

Vierailija
116/132 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nämä tatuoinnit, ripsienpidennykset ja tekokynnet ole jo täällä kaluttu loppuun. Puuttuu enää kalja ja tupakka.

"Olen säästänyt pienestä palkasta". Ole onnellinen, olet sentään, jostain syystä, pystynyt säästämään. Kaikki eivät pysty.

Niin se vain menee, jos on säästöjä tai omaisuutta niin se pitää ensin realisoida. Eikö ole oikeinkin? Miksi yhteiskunta maksaisi tukea jos sitä ei oikeastaan tarvitse.

Kun niiltäkin täällä käsketään ottamaan tuet pois vaikka ovat oikeasti puilla paljailla.

Olen vain sitä mieltä että Suomessa pitäisi olla paremmat ensisijaiset etuudet jolloin säästäminenkin olisi kannattavaa. Otetaan esimerkki: 2 samalla osastolla samalla palkalla olevaa työntekijää samalla palkalla. Toinen nautiskelee elämästä, tuhlaa joka sentin. Toinen säästää kaiken minkä voi. Molemmat jäävät työttömäksi yhtä aikaa. En voi sille mitään että mun mielestä ei vaan ole oikein että se tuhlaaja "palkitaan" tuin ja sitä joka on säästänyt vaikka kattoremonttiin joutuu nyt syömään ne remonttirahat ja katto saa vuotaa. Tää ei vaan ole oikein. Sorry, ei ole.

Vierailija
117/132 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toimeentulotuessa on vähän ilmaa, eli korotus ei olisi tarpeellinen. Jos asuminen maksetaan Kelasta kokonaan ja vuokran jälkeen käteen jää se 500€, niin hyvin tulee toimeen. Ottakaa huomioon että Kela korvaa myös lääkkeet, hammaslääkärit, lääkärit, sähkölaskun, vesilaskun ja saunamaksun sekä kotivakuutuksen.

Tt-tuen saaja on yleensä tilanteessa, jossa oman talouden täydellinen optimoiminen on liian vaikeaa.

Vierailija
118/132 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt yrittänyt vastailla näille jostain katkeroituneille loiseksi yms. Haukkujille mutta ne moderoidaan pois, jos ihmisiä saa näin haukkua yksipuolisesti mutta vastaaminen kielletään niin siirryn tästä muille alustoille.

Hyvää kevään jatkoa kaikille.

Vierailija
119/132 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M32 kirjoitti:

Olen nyt yrittänyt vastailla näille jostain katkeroituneille loiseksi yms. Haukkujille mutta ne moderoidaan pois, jos ihmisiä saa näin haukkua yksipuolisesti mutta vastaaminen kielletään niin siirryn tästä muille alustoille.

Hyvää kevään jatkoa kaikille.

Valitettavasti onnellisuutta ei saa rahalla. Kävin juuri kaupassa kävellen ja vastaan tuli mitä hienoimpia autoja ja niiden sisällä matkusti mitä kauneimpia ja ylpeimpiä ihmisiä ja kaikilla oli yksi asia yhteistä, tyhjä ja ylimielinen katse. Sulla voi olla pelit ja vehkeet, mutta mikään ei pysty täyttämään sitä tyhjää reikää sisällä. Vain Jeesus pystyy täyttämään sen tyhjyyden. Silmiin pisti etenkin pari hyvin kaunista naista uusien audien rateissa. Ulkonäkö, auto, mallipoikaystävä ja todennäköisesti iso omakotitalo, mutta silti ei näyttänyt onnelliselta.

Vierailija
120/132 |
06.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hei, tohon on olemassa ratkaisu. Ensiksi eroatte. Vain paperilla, maistraatti.fi . Talo miehen omistukseen. Sen jälkeen laitatte talon myyntiin(ja rahat siitä sun miehen pankkitilille jolle mies fiksaa sulle käyttöoikeuden ja rinnakkaiskortin) ja muutatte yhdessä johonkin vuokrakämppään asumaan, ja sieltä jatkatte yrityksen toimintaa. Mies laittaa hänen maistraatin sivuille asumisen kohtaan "asunnoton" mutta tekee postin siirron poste restantesta uuteen osoitteeseen. Voila, olet oikeutettu toimeentulotukeen ja vieläpä yh korotuksiin jos teillä lapsia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme