Toimeentulotukikateus.
Nyt kun niin moni työssäkäyvä on kateellinen tuosta toimeentulotuen korotuksesta niin kelaan pitäisi järjestää palvelu jossa halukkaat voisivat vaihtaa paikkoja.
Etsiä vain pari jossa osaamiset kohtaa ja päästää joku työssä käyvä nauttimaan tästä huimasta toimeentulotuesta ja päästää toinen "kärsimään" töihin.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen työkyvytön työtön ja olen kateellinen toimeentulotuesta. Katsopas kun kaikki työttömätkään eivät sitä saa.
Miksi olet kateellinen? Käsittääkseni myös sinä, niinkuin jokainen muukin on oikeutettu perustoimeentulotukeen jos tulot sen alle jäävät.
Ei sitä saa jos puoliso tienaa vähääkään.
No se on totta että jos talouden yhteiset tulot ylittää rajan niin ei sitä saa, voi tietysti kysyä tarvitseeko sitä silloin edes 🤔
Ja sun mielestä lapsiperhe pärjää 1500e tuloilla??
Jos lapsiperheen tulot on 1500e nettona niin on jo toimeentulotukioikeus jos ei asumiskulut ole täysin miinusmerkkiset. Eiköhän tässä tapauksessa ole vain hakemisen osaamattomuus kyseessä lähinnä. Siitä on turha uhriutua jos järki ei riitä.
Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää että emme saa toimeentulotukea.
Ette varmaan saakaan kun ette hae. Se on parempi vain uhriutua verkossa.
Et edelleenkään tajua. Emme saa sitä vaikka olemme hakeneet.
Oletan että teillä on sitten yksi lapsi ja superpienet elämisen kulut kun muuten on laskelmaa täysi mahdottomuus saada alle 1500e kuussa. Kahdelle aikuiselle kun pitää jäädä laskujen jälkeen elämiseen 875,34e ja alle 10 vuotiaalle lapselle yli 300e kuussa. Palkkatuloista myös tehdään 150e vähennys joka on etuoikeutettua tuloa ja myös työmatkakulut saa vähentää. Huomaatko mikä tässä nyt mättää?
Meillä on 2 lasta.
Emme saa toimeentulotukea puolison yrityksen takia.Ette saa koska teillä on enemmän rahaa käytössä kuin niillä, jotka saavat tt-tukea. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?
Oikeastiko olet sitä mieltä että lapsiperhe tulee toimeen 1500e tuloilla??
Jos kahden lapsen ja kahden aikuisen tulot ovat 1500€/kk, niin saavat toimeentulotukea. Sinun misinformaatiosi ei asiaa muuta.
eivät saa mieti vähän mitä kirjoittelet, toivottavasti helpottaa tuo sun paha olo
Moikka. En ole työssäkäyvänä tippaakaan kateellinen toimeentulotuesta! Ja nämä työssäkäyvät, jotka valittavat toimeentulotuen suuruudesta eivät osaa hoitaa omaa talouttansa/verojansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen työkyvytön työtön ja olen kateellinen toimeentulotuesta. Katsopas kun kaikki työttömätkään eivät sitä saa.
Miksi olet kateellinen? Käsittääkseni myös sinä, niinkuin jokainen muukin on oikeutettu perustoimeentulotukeen jos tulot sen alle jäävät.
No se on totta että jos talouden yhteiset tulot ylittää rajan niin ei sitä saa, voi tietysti kysyä tarvitseeko sitä silloin edes 🤔
Kenen vika se on, että olet hankkinut lapsia? Toimeentulotukea saavienko? Perheen perustaminen on ollut sinun oma päätös. Turhaan sinä muihin katkeruuttasi tilanteestasi kaadat.
Lapset on hankittu ennenkuin sairastuin työkyvyttömäksi.
Mikä esti säästämästä pahan päivän varalle?
Luuletko että säästöt kestää vuosia?
No eikös sinulla ole säännölliset tulot? Miksi lopetit säästämisen? Oma vika.
En ymmärrä.
Minut on sanottu töistä irti monta vuotta sitten sairastumisen takia.Kaikesta muusta on mahdollisuus kerryttää säästöjä, mutta ei toimeentulotuesta. Jos et siis ole säästänyt niin oma vika.
Mistä minä säästän kun saan vain 600e rahaa?
Säästin kun olin töissä, sitten sairastuin ja säästöt on käytetty.
Oletko oikeasti noin tyhmä vai esitätkö?Aina voi laittaa jotakin sivuun. Jätä vaikka parit oluet ja tupakka-askit kauppaan, ja kerää pulloja, niin voit laittaa sivuun puskuria varten.
En ole ikinä polttanut tai juonut.
Etkö oikeasti tajua, miten säästän kun rahat ei riitä edes lääkkeisiin????????????
Kerää pulloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsiperheen tulot on 1500e nettona niin on jo toimeentulotukioikeus jos ei asumiskulut ole täysin miinusmerkkiset. Eiköhän tässä tapauksessa ole vain hakemisen osaamattomuus kyseessä lähinnä. Siitä on turha uhriutua jos järki ei riitä.
Oletan että teillä on sitten yksi lapsi ja superpienet elämisen kulut kun muuten on laskelmaa täysi mahdottomuus saada alle 1500e kuussa. Kahdelle aikuiselle kun pitää jäädä laskujen jälkeen elämiseen 875,34e ja alle 10 vuotiaalle lapselle yli 300e kuussa. Palkkatuloista myös tehdään 150e vähennys joka on etuoikeutettua tuloa ja myös työmatkakulut saa vähentää. Huomaatko mikä tässä nyt mättää?
Meillä on 2 lasta.
Emme saa toimeentulotukea puolison yrityksen takia.Ette saa koska teillä on enemmän rahaa käytössä kuin niillä, jotka saavat tt-tukea. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?
Jos kahden lapsen ja kahden aikuisen tulot ovat 1500€/kk, niin saavat toimeentulotukea. Sinun misinformaatiosi ei asiaa muuta.
eivät saa mieti vähän mitä kirjoittelet, toivottavasti helpottaa tuo sun paha olo
Saavat, jos ei ole omaisuutta. Siitä vain myymään omaisuus pois, niin pääsevät toimeentulotuelle.
Ihmisten ilkeys sairaita ihmisiä kohtaan on todella järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minäpä olin kunnon kansalainen ja säästin rahaa töissä ollessa. Ei olisi kannattanut. Suomessa rangaistaan kaikesta säästäväisyydestä, sen sijaan jos olisin pistänyt kaiken menemään ja ottanut vaikka pikavipin niin minut palkittaisiin suorastaan.
Kaikki säästöt kannattaa laittaa sellaiselle tilille, mistä kela ei tiedä. Laitat sitten tiliotteet vain käyttötilistä, ei kelan tarvi kaikkia tilejä tietää, vaikka kysyvätkin. Sukulaisten lainaamat rahat ja uhkapelivoitot myös salatilille.
Vierailija kirjoitti:
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se vaan tuppaa olemaan niin, ettei toimeentulotuella olevista limanuljaskoista ole edes heinäseipäiksi.
No näissä lähes puolessa miljoonassa toimeentulotukea saavissa on monenlaista ihmistä, myös työssä käyviä.
Taas tyrkitään poikkeustapauksia esiin. Joo juu, onhan olemassa myös murhatuomion saaneita, jotka eivät oikeasti ole mitään rikosta tehneet...
Edelleen Suomessa on monella alalla työvoimapula. Niille kouluttautuminen on mahdollista jopa zombeille, mutta ei osalle toimeentulotukiasiakkaista.
Vuonna 2019 julkaistun selvityksen mukaan toimeentulotuen saajista noin viidellä prosentilla on ansiotuloja. Suurin ansiotuloja saaneiden osuus on pääkaupunkiseudulla. Asiaa selittävät korkeat asumiskustannukset ja toisaalta epäsäännöllinen ja osa-aikainen työ palvelualoilla (esim. kauppojen myyjät, ravintoloiden tarvittaessa töihin kutsuttavat työntekijät). Helsingissä taisi toimeentulotuen saajista olla ansiotuloja n. yhdeksällä prosentilla. Ei se siis ihan täysin poikkeuksellista ole.
Toimeentulotuen saajista etenkin vanhuuseläkeläiset ovat niitä, joiden tuskin kannattaa ruveta kouluttautumaan työvoimapula-alalle. Mutta voi se muutenkin olla vaikeaa, nimittäin jos on opintotukikuukautensa jo käyttänyt. Jos on työtön, työvoimatoimisto saattaa antaa luvan opiskella työttömyysetuudella, mutta ei sitä mitenkään automaattisesti saa. Etenkin jos on jo muuta koulutusta, voi olla vaikea perustella tarvetta.
No jos on yritys tai omistusasunto, ei välttämättä saa tai tarvitsekaan toimeentulotukea.
Moni työssäkäyvä joutuu sitä hakemaan, mikä paljastaa yhteiskuntamme ongelmat. Asuminen kallista ja pätkätyötä tai työtä pienillä tunneilla tarjolla, palkka ei näin riitä elämiseen. Vuokranantajien ahneus kuriin ja työnantajille sanktioita, kun ei anneta vakituisia sopimuksia täysillä tunneilla, vaan esim. kaupan alalla pyöritellään useita pätkäsopimuksilla ja pienillä tunneilla. Samoin ruokakauppiaat vetää välistä voittoja enemmän kuin missään muualla euroopassa. Ruuantuottajat ja kuluttajat kärsivät tästä, kun kaupiaat tekevät valtavaa voittoa. Tätä järjettömyyttä paikataan sitten kelan tuilla, että ihmiset tulisivat toimeen. Ongelma on kuitenkin yhteiskunnan rakenteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minäpä olin kunnon kansalainen ja säästin rahaa töissä ollessa. Ei olisi kannattanut. Suomessa rangaistaan kaikesta säästäväisyydestä, sen sijaan jos olisin pistänyt kaiken menemään ja ottanut vaikka pikavipin niin minut palkittaisiin suorastaan.
Kaikki säästöt kannattaa laittaa sellaiselle tilille, mistä kela ei tiedä. Laitat sitten tiliotteet vain käyttötilistä, ei kelan tarvi kaikkia tilejä tietää, vaikka kysyvätkin. Sukulaisten lainaamat rahat ja uhkapelivoitot myös salatilille.
Mitä hittoa selität? Kela saa pankilta tiedot KAIKISTA tileistä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on taas uusi tyyppi vauvalla, oma vika-tyyppi.
Onkohan tuo vain yksi tyyppi, joka jaksaa päivystää tätä aihepiiriä käsittelevissä ketjuissa jauhamassa tuota samaa leikkaa-liimaa-mantraa, vai onko noita useampia?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä toimeentulotuessa on vähän ilmaa, eli korotus ei olisi tarpeellinen. Jos asuminen maksetaan Kelasta kokonaan ja vuokran jälkeen käteen jää se 500€, niin hyvin tulee toimeen. Ottakaa huomioon että Kela korvaa myös lääkkeet, hammaslääkärit, lääkärit, sähkölaskun, vesilaskun ja saunamaksun sekä kotivakuutuksen.
Juuri tämän takia töitä ei kannata tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä toimeentulotuessa on vähän ilmaa, eli korotus ei olisi tarpeellinen. Jos asuminen maksetaan Kelasta kokonaan ja vuokran jälkeen käteen jää se 500€, niin hyvin tulee toimeen. Ottakaa huomioon että Kela korvaa myös lääkkeet, hammaslääkärit, lääkärit, sähkölaskun, vesilaskun ja saunamaksun sekä kotivakuutuksen.
Niin, jos asuminen maksetaan Kelasta kokonaan. Eipä mitenkään välttämättä makseta, ei vaikka asuisi halvimmassa asunnossa joka paikkakunnalta on saatavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. Ulkomaan tileistä ei tiedä mitään.
Mitä hittoa selität? Kela saa pankilta tiedot KAIKISTA tileistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän takia töitä ei kannata tehdä.
Kyllä minun ainakin kannattaisi. Vaikka huonostikin palkattua. Pääsisinpä töihin! Ei ole tukien määrästä työllistymiseni kiinni.
En saa koska en ole uskaltanut täyttää uutta hakemusta. Pitäis varmaan tehdä. sitten olen taas nukkumatta kaksi viikkoa pelosta. Vaikka olosuhteet eivät ole muuttuneet päätös voi kokemukseni mukaan olla mikä tahansa. Jos se on huono olen entistä pahemmassa kusessa.
Niin, olen työtön työnhakija ja työkyvytön mutta sitä ei lasketa koska perusteena on väärä lausunto josta ei näköjään saa edes kopiota että vois valittaa.
Kelan pääjohtajan sais t*a*p^p*a*a
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän tyyppiset vastaukset aiheuttavat minussa suhtautumista, jota ap ilmeisesti nimittää "toimeentulotukikateudeksi"
Toinen on kunnan vuokra-asunnossa asuvan ihmettely: "miksi te asutte niin ahtaasti"...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 2 lasta.
Mitä pakollisia laskuja tuosta pitää maksaa? Paljonko vuokran, sähkön, puhelimen+netin ja vakuutusten jälkeen jää elämiseen?
Yksin elävä joutuu maksamaan nuo yhden hengen tuloistaan, yksi syö tietysti vähemmän, mutta on köyhempi kokonaisuudessaan.No kaikki siitä maksetaan, asuminen, vesi, sähkö, jätehuolto, ruoka, lääkkeet ja käyntimaksut, bensat, vaatteet, kengät, vakuutukset, nuohous, kiinteistövero, kodinkoneet, puhelimet, netti jne jne.
Pelkkä sähkö on jo 400e. Ja ruokaan menee ainakin 400e.
Eikö tässä ole mitään mahdollisuutta, että kumpikin aikuinen saisi jotakin tuloa? Vai onko ne kaikki saatavissa olevat tulot ja lapsilisä tuossa summassa? Eikö voisi mitään työtä saada edes puoleksi vuodeksi, että pääsisi ansiosidonnaiselle päivärahalle? Toinen katsosi lasta, että toinen voisi urakoida vaikka siivoojana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen vika se on, että olet hankkinut lapsia? Toimeentulotukea saavienko? Perheen perustaminen on ollut sinun oma päätös. Turhaan sinä muihin katkeruuttasi tilanteestasi kaadat.
Lapset on hankittu ennenkuin sairastuin työkyvyttömäksi.
Sama. Kun loukkaannuin ja vammauduin niin lapset olivat alakouluikäisiä. Olisit sitten lainannut kristallipalloasi, en ikinä voinut ilman sitä kuvitella että näin voisi käydä. Kaikkienhan sitä täytyisi sitten varmuuden vuoksi jättää lapset tekemättä kun ei kukaan voi tietää säilyykö terveenä.
Mikset säästänyt puskurirahaa?
Haista sinä kuule paska! Olin säästänyt kymmeniä tuhansia. Valitettavasti ne eivät riitä kuolemaan saakka. Paljonko sinun säästösi ovat? Pärjäisitkö niiden turvin koko loppuikäsi?
Eli olet törsännyt säästösi? Oma vika. Olisko kannattanut elää säästeliäästi?
Törsännyt? Kuule, otapa lääkkeesi. Odottelen erittelyä säästöistäsi. Ehdin olla töissä 10v ja saanut säästeliäästi elämällä hyvän puskurin. Millainen puskuri sinulla on ja kuinka monta vuotta sen kerryttämiseen olet käyttänyt?
Jos puskurisi oli niin hyvä, niin missä se nyt on? Ai niin, TUHLASIT sen pois! Olisiko kannattanut miettiä, että kuluttaa vähän järkevämmin ja olisi säästeliäämpi? Ei mikään ihme, että tuollainen törsäilijä, joka polttaa säästönsä, on rahavaikeuksissa.
Sitä puskuria ikävä kyllä joutuu tässä koko ajan hieman käyttämään. Katsos kun nuorempi tyttäreni aloitti oikomishoidon jonka joudun ihan itse kustantamaan. Tähänkin tulee menemään n. 5000€. Mutta en jaksa enää vastailla näihin typeriin trolleihisi. Et ole omista säästöistäsi edelleenkään laittanut erittelyä. Lähden nyt kävelylle kauniiseen auringonpaisteeseen. Se on ilmaista. Hyvää loppuelämää sullekin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M32 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 2 lasta.
Mitä pakollisia laskuja tuosta pitää maksaa? Paljonko vuokran, sähkön, puhelimen+netin ja vakuutusten jälkeen jää elämiseen?
Yksin elävä joutuu maksamaan nuo yhden hengen tuloistaan, yksi syö tietysti vähemmän, mutta on köyhempi kokonaisuudessaan.No kaikki siitä maksetaan, asuminen, vesi, sähkö, jätehuolto, ruoka, lääkkeet ja käyntimaksut, bensat, vaatteet, kengät, vakuutukset, nuohous, kiinteistövero, kodinkoneet, puhelimet, netti jne jne.
Pelkkä sähkö on jo 400e. Ja ruokaan menee ainakin 400e.Eikö tässä ole mitään mahdollisuutta, että kumpikin aikuinen saisi jotakin tuloa? Vai onko ne kaikki saatavissa olevat tulot ja lapsilisä tuossa summassa? Eikö voisi mitään työtä saada edes puoleksi vuodeksi, että pääsisi ansiosidonnaiselle päivärahalle? Toinen katsosi lasta, että toinen voisi urakoida vaikka siivoojana?
Olen sanonut monta kertaa että mieheni on yrittäjä ja minä työkyvytön, olin ennen laitoshuoltaja.
En ole ikinä polttanut tai juonut.
Etkö oikeasti tajua, miten säästän kun rahat ei riitä edes lääkkeisiin????????????